K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2008, 20:57   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Exclamation apropos handicaphjælper/ledsager

Så er det lige jeg spør:

Når nu vi to gamle handicappede "tudser" konstant hjælper hinanden i dagligdagen OG man som førtidspensionist godt må tjene et par håndører ved siden af sin pension -KAN VI SÅ IKKE BLIVE HINANDENS HANDICAPHJÆLPERE MED LØN?

Ja, jeg mener det sørme for ret beset så sparer kommunen jo en del penge ved at lade os klare os selv(hvilket vi nu helst vil).
Vi har jo akuthjælp på og hjælp hver 14 dag til det grove MEN alt det indimellem(lave mad, binde sko, vaske op m.m.) deles vi jo om alt efter hvad vi kan klare.

Derfor mit spørgsmål. Kunne være interessant at vide, synes jeg

Nogen forslag?
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 21:02   #2
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror, det er en dårlig ide at være arbejdsgiver for sin ægtefælle.

Iøvrigt så mener jeg også, at man netop har brug for at kunne være væk hjemmefra - uden at skulle bekymre sig, om den anden kan klare sig. At være bundet til hinandens ekstra plejebehov må være meget hårdt 24 timer i døgnet.

Det er jo ikke ALT, ægtefællen behøver at blive involveret i. Lidt privatliv har man jo, selvom man er gift.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 21:09   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
zuza, du har da bare den rette forståelse

Ja, det bliver en livsopgave at være hinandens hjælpere og her i huset er det heldigvis sådan at det er en del af den samlede pakke når man siger ja til løftet: i medgang og modgang - heldigvis.

Jeg tænkte nu også mere principielt, for står der nogen steder i lovgivningen at det i princippet IKKE kan lade sig gøre?

Vi ved at i vores kommune står der at: det tages for givet at hvis man har en RASK ægtefælle/samlever skal denne hjælpe til m.m.

Nu er det jo så bare at vi begge er handicappede og derfor er vi jo nok lidt udenfor rammerne - hvis du kan følge mig

Ih, altså hvor er jeg bare blevet §rytter af at lære dette websted at kende, tilgiv mig

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 21:18   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg tror faktisk ikke, at en nærtstående kan ansættes som hjælper.

Jeg kom i tanke om noget andet, vi vist ikke har haft oppe her.

Der er mulighed for at få en ledsageordning... 15 timer pr. måned.

Det er vist gratis.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 21:50   #5
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, den må der tænkes over

Tror faktisk at jeg vil stille spørgsmålet til - tja, hvem mon kan svare af ministerier mfl.

Var lige inde og google ledsageordning og det var da nogle interessante oplysninger, tak for den henvisning

jow, det er skønt at være dansker og specielt hvis man kender k10

buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 08:21   #6
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
En af mine hundeveninder har sclerose og hendes ægtemand er hendes personlige hjælper på fuld tid. De bor i Karlslunde.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 10:57   #7
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kom i tanke om, at der vist også er noget, der hedder plejeorlov, hvor ægtefællen får tabt arbejdsfortjeneste, så den syge kan passes.

Noget tilsvarende findes også til at passe børn.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 19:57   #8
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hejsa!

Desværre kan man kun søge plejeorlov til personer som er døende...... Så det er noget andet der skal søges om - personlig hjælper f.eks.

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 21:15   #9
Vim
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-07 2008
Indlæg: 208
Styrke: 16
Vim er ny på vejen
Jeg havde i flere år haft "orlov med lønkompensation", da jeg har en søn med sen-hjerneskade, som ikke kunne være alene. Det var vel en "plejeorlov", da jeg var nødt til at følge ham til og fra skole o. a. Jeg arbejdede så mens han var i skole.
Har desværre ikke nogen paragraffer at henvise til. Hvis jeg finder noget kommer jeg tilbage.
Vim er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 21:26   #10
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hmm! Jeg kan se, at reglerne er lavet om fra dengang jeg havde plejeorlov til min døende mor. Beklager at jeg var for hurtig på aftrækkeren.

Tjek dette link http://www.borger.dk/forside/aeldre/...nde#Betingelse

Den Udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Statsborgerskabsdag/ledsager?! Mella Politik og Samfund 20 12-05-2012 23:59
Piskesmæld og handicaphjælper ??????? Pixie Alt det andet 8 30-06-2011 22:18
Handicaphjælper fanget i eget hjem Maybe Politik og Samfund 0 22-02-2009 11:23
svært at få erstatning apropos lægekonsulenter buster Alt det andet 17 08-09-2008 22:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension