K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-08-2008, 00:31   #11
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
bad standing

Undskyld mig, og velvidende at jeg kommer i "bad standing"; men jeg har læst mig til at en af pointerne i taberfabrikken er at "system gør folk til tabere" pointen er ikke, at folk er tabere.

Man kan være uening i mange synspunkter også direkte hentet fra bogen; men at dømme ud fra hvem der har eller har haft et hyr med det offentlige (mig selv inklusive), så synes den pointe nétop rigtig.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 00:39   #12
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
1. Bogen er finansieret af Saxo Bank. Direktøren for denne bank finansierer Ny Alliance, som åbenbart har samme holdning.

2. Hvorfor har de liberale IKKE fået ændret "taberfabrikken" på de 8 år, de har siddet ved magten?

3. Hvis man udsulter kommunerne, så SKABER man jo netop en taberfabrik.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 01:09   #13
Neurosmølf
Ved at flytte ind på K10
 
Neurosmølfs avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-11 2007
Indlæg: 553
Styrke: 19
Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10Neurosmølf er fast beboer på K10
Bad Standing er vist et udtryk hvor man dømmer en "ude" for at være uenig, netop det at dømme folk er grundbegrebet bag at kalde nogen en taber, så Nej, herinde er alle meninger gode nok, det der kan være uenighed om er "systemet" udtryk for velfærdstaten eller for det muterede fugleskræmsel den nuværende regering er ved at gøre det til ? Som det er nu, er der flere og flere der bliver svækket mere end hjulpet i sagsbehandlingen, taberne, det er så dem der ikke kan erkende deres medansvar , for de har tabt deres anstændighed og medmennesklighed, da de satte deres kryds på en regering der understøtter den stærkeres ret til at diktere den svages kår.

mvh Nøvsen
Neurosmølf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 07:29   #14
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Helt enig med Zuza. Udsulter man kommunerne, så skaber man en taberfabrik.

Og den tid regeringen har været til har de kun været ude på en ting, at privatisere så meget som muligt Så der opstår a og b hold. Uf

Vi kan bare se det seneste sygepl. flygter fra hjerteafd. over i private hospital, da de kan tjene 10000 kr pr måned. Så det er sørme godtgået af Lars Løkke som ikke ville åbne for flere penge til regioner og kommuner. Nu viser det sig, der opereres 2-3 personer mindre på hjerteafdeling( Rigshospitalet ) dagligt. Og det er da et kæmpe problem

Så problemerne bliver større og større uden regeringen gør noget
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 07:50   #15
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
AO er fra KU, så ja, det nytter nok ikke noget.

Kan man ikke i en snæver vending påstå at SU er en overførselsindkomst?? Stud.mag, gad vide om han selv betaler sin uddannelse?

Zuza, mine 4 er såmænd curlingbørn eller jeg er en helikopterforældre, som det så smart kaldes nu om dage, blæser vinden forkert på MINE guldklumper, så vender jeg den, ligger der sten, så fjerner jeg dem, jeg svæver stille og roligt over dem og sørger for at de har, hvad de skal bruge, indenfor mine begrænsninger.

Og de er nu søde og sociale, men forskellen er nok at min omsorg IKKE er penge, fladskærme eller 4.hjulstrækker, men omsorg, opmærksomhed og bunker af kærlighed og anerkendelse af dem.

Det var et lille sidespring. :-)

Ja, han er en kende arrogant, som den ældste sagde: Mor, du er da ikke så dum at gå i debat med en fra KU?? Dem når du sq ingen vegne med, de tænker KUN på de 4 Fer: Fremmedhad, fladskærm, firhjulstrækker og friværdi........

Venlig hilsen en samfundsnasser :-)
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 08:08   #16
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Maj-Britt.
Din søn har vidst en poiente. Fornuftig dreng.

Nå, men jeg har IKKE læst bogen, så min udtagelse må tages med forbehold.:
Taberfabrik; Jeg er enig i, at systemet SKABER tabere. Dels pga vores kamp MOD systemet, mangel på hjælp af den ene eller anden art. Dels pga uvisheden, manglen/even til at kunne leve op til kravene. Mener læger og en selv at det er førtidspension, skal man have fleksjob. Mener man selv at man kan klare et fleksjob, skal man enten presses op til et timeantal ,man ikke kan klare eller tilbage til normal job. Uanset hvad, bliver borgeren taberen. (ps. heldigvis køre nogle sager smertefrit, det er dog sjælent idag).
Dette pres/stres som skabes er IKKE befordrende for at bedre situation, helbredsmæssigt, uanset hvad det måtte være.
Jeg tror dog bare at omtalte debatør, tolker på anden vis, end påpeget af Superhoax.
Jeg tror at han desværre som udgangspunkt opfatter folk der er havnet i systemet som tabere, en selvforskyldt rolle.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 08:20   #17
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
""men jeg er ikke i tvivl om at flere måtte tage sig sammen og tage et job, hvis de blev frataget deres ydelser. Hvad skulle de ellers gøre? De har imidlertid muligheden for lediggang, og derfor vælger de aktivt at spore sig ind efter det.""

Altså, når AO kan stille sådan en betagtning op, så er han da blank i kysen.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-08-2008, 10:15   #18
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Ja det må han da klart være

Men endnu værre er da alle dem der tror på sådan en gang nonsens

De skulle alle undersøges i for der måtte være noget galt med dem.
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension