K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-08-2008, 17:08   #31
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Hej Pia.

Tak for oplysningen.
Det er bare svært for mig at få flere ansøgninger behandlet, nu hvor Det Sociale Nævn har givet kommunen ret i, at de ikke behøver behandle mine ansøgninger om psykologbehandling.

Er det sådan, at du har et link til principafgørelsen? Jeg har ikke kunnet finde den endnu, og jeg er interesseret i at læse den.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 21:02   #32
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej.
Du skal gå til ankestyrelsens hjemmeside om søge på principafgørelser for 2006. det er enten 14 eller 16, altså c-14-06. jeg kan ikke lige finde den, men du burde kunne finde den.
Jeg er uforstående overfor at nævnet giver kommunen ret i, at du ikke kan søge igen vedr behandlingen.
Jeg vil anbefale dig, at henvende dig til DUHK(uvildig konsulent for handicappede under sundhedsministeriet) for råd og vejledning.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 21:19   #33
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Pia... er det den her?

Citat:
Resumé: Aktivlovens regel om dækning af sygebehandling, medicin mv. var subsidiær i forhold til servicelovens regel om nødvendige merudgifter til personer med varigt nedsat fysisk og psykisk funktionsevne.

Der blev lagt vægt på kompensationsprincippet og på, at servicelovens regel om merudgifter i forhold til aktivlovens regel om sygebehandling måtte anses for at være en specialbestemmelse i relation til personer med varigt nedsat fysisk og psykisk funktionsevne.
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...de=vis&ID=4255


Men den her kan måske også bruges:

Citat:
Bekendtgørelse, cirkulære etc.: Socialministeriets bekendtgørelse nr. 869 af 23. oktober 2002 om nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse efter servicelovens § 84, § 1, stk. 1 og stk. 2

Resumé: En kvinde med insulinkrævende diabetes var berettiget til hjælp til dækning af nødvendige merudgifter. Kvinden var således på baggrund af sin diabetes efter en lægelig vurdering omfattet af den personkreds, der kunne modtage hjælp til dækning af nødvendige merudgifter ved den daglige livsførelse. Videre udgjorde de skønnede merudgifter som følge af diabeteslidelsen i kvindens tilfælde mindst 500 kr. pr. måned.

Vedrørende vurderingen af, at kvinden var omfattet af personkredsen, blev der lagt vægt på, at hendes diabetes uden insulinbehandling ville være akut livstruende eller betyde en umiddelbar risiko for væsentligt og varigt nedsat funktionsevne.
http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...de=vis&ID=4285

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 10-08-2008 kl. 21:22. Årsag: tilføjet link
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-08-2008, 23:49   #34
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Hej.

Pia tak for hjælpen igen. Hvis det er det link, som Zuza henviser til, så er jeg bange for, at det ikke er nok til, at min kommune vil betale mine psykologbehandlinger efter denne paragraf. De er altså ikke almindelig stride og regelbrydere...

DUKH havde jeg inde over, da jeg skrev min anke til nævnet. Jeg har også allerede rettet henvendelse igen for at få hjælp til at lave en anke til Ankestyrelsen. Jeg har brugt dem meget.

Zuza, tak for linket.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 00:52   #35
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er netop den første som Zuza beskriver.

Du skal efter ankestyrelsen, klage videre til Ombudsmand. men hold også fast i DUKH.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 12:45   #36
ocdinderstinde
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
ocdinderstindes avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2008
Lokation: Kolding
Indlæg: 36
Styrke: 16
ocdinderstinde er ny på vejen
Hej Pia.

Det vil jeg gøre.
Tak for alle rådene.
__________________
Mvh Lisbeth

www.ocd-inderstinde.dk
ocdinderstinde er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor to møder ved en § 18? frup Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 10 21-01-2013 23:29
Lydoptagelse af møder. Pingu Alt det andet 27 10-12-2011 18:21
Fri til HK og kommune-møder Nucca Spørgsmål ang fleksjob 2 29-09-2011 09:09
Optagelse af møder Adi Alt det andet 4 01-03-2011 07:50
Dagsorden til møder. Maj-Britt Alt det andet 4 15-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension