K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 06-12-2013, 19:52   #1
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Tilbagebetaling af kontanthjælp

Jeg har lige idag fået en regning fra kommunen - tilbagebetaling af kontanthjælp.
Har nogle af jer andre fået det ? troede ikke man skulle betale kontanthjælp tilbage.
Kan ikke betale nu, da jeg jo stadig er på kontanthjælp p.g.a. ressourceforløb.
Mon ikke de tjekker min sag ? så kan de vel se at jeg ikke har penge nu
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 20:35   #2
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hvorfor mener de, at du skal tilbagebetale kontanthjælpen?

Har du deltaget i aktivering i den periode, hvor du har fået kontanthjælp mod tilbagebetaling?

Du må give os nogle flere informationer, så vi kan hjælpe dig.
Det er nemlig ikke sikkert, at du skal tilbagebetale hjælpen.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-12-2013, 20:39   #3
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Hvis du er kommet på et ressourceforløb, får du ikke kontanthjælp mere, men ressourceforløbsydelse.
Satsen er den samme, men der er ikke knyttet de samme betingelser til den.

Hvis du på et tidspunkt har søgt kontanthjælp, må du have fået en skriftlig tilkendelse, og i den står der om du var tilkendt kontanthjælp mod tilbagebetaling.
Det er mod tilbagebetaling hvis man ikke har opfyldt betingelserne for at kunne få den..

Eller hvis man undervejs ikke opfylder betingelserne mere.

Så du må have et stykke papir på at det er mod tilbagebetaling.

Når du får sådan en regning kan du betale eller ringe og indgå en betalingsaftale med dem som du kan betale. Hvis du ikke betaler vil den overgå til skats inddrivelsescenter, der så vil bedømme om du kan betale, hvad du evt kan betale eller om du har værdier de kan sælge.

Hvis de bedømmer at din indtægt pt er for lille selvom du kun har rimelige boligudgifter, vil gælden blive skubbet foran dig til du igen kan betale.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 01:52   #4
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Tak for svar.
Har ikke været i aktivering i den tid jeg har fået kontanthjælp.
Kunne ikke få sygedagpengene forlænget og gik derfor på kontanthjælp, startede fra august i ressourceforløb, får nu ressourceydelse, men den er jo ikke højere end kontanthjælp, så jeg har ikke flere penge til at tilbagebetale.
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 04:29   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Der står her...

Hvis vi konstaterer, at du har fået udbetalt penge, du ikke har ret til, får du et brev om tilbagebetaling.


Når du modtager ydelser herfra, har du pligt til straks at meddele kommunen enhver ændring i dine personlige og økonomiske forhold. Hvis du opgiver urigtige oplysninger eller undlader at informere os, skal du betale de penge tilbage du ikke er berettiget til.

For at forebygge snyd, samkører vi hver måned oplysninger fra e-indkomstregistret hos SKAT med kommunens it-systemer.

http://www.kk.dk/da/borger/jobsoegni...ilbagebetaling

Tænker om de mon har begået en fejl da du overgik til ressourceforløbs ydelse?

Har før hørt om nogen der er overgået til ressourceforløbs ydelse, samtidig med at der også står de har modtaget kontanthjælp. Hvilket var en fejl der hurtigt kunne dokumenteres ikke var tilfældet.


Partshøring


''Når vi konstaterer, at du har fået penge, du ikke har ret til, sender vi dig et partshøringsbrev. Hvis du er enig i, det vi skriver i brevet, skal du ikke gøre noget. Hvis du derimod er uenig med os om oplysningerne i brevet, skal du svare os enten pr. telefon eller pr. mail indenfor den frist, der står i brevet''

Det er ret vigtigt du reagerer på brevet, og her vil jeg klart anbefale dig at gøre det på SKRIFT - gerne via email.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 19:18   #6
dixiven
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-05 2013
Alder: 63
Indlæg: 27
Styrke: 11
dixiven er ny på vejen
Tak for hjælpen, men så burde jeg da have fået både ressourceydelse og kontanthjælp - det har jeg ikke, Nå jeg må skrive til dem på kommunen.
dixiven er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-12-2013, 23:03   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af dixiven Se meddelelser
Tak for hjælpen, men så burde jeg da have fået både ressourceydelse og kontanthjælp - det har jeg ikke, Nå jeg må skrive til dem på kommunen.
Nej, du behøver som ikke engang at have fået begge udbetalinger - engang i mellem svipser deres system simpelthen, så der fejlagtigt står, at du har fået begge dele.

Det samme skete for mig da jeg gik fra kontanthjælp til førtidspension, der fik jeg pludselig brev fra skat om, at jeg BÅDE fik kontanthjælp OG førtidspension
Det var naturligvis også en fejl.

Så der sker fejl engang i mellem.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension