K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-06-2009, 14:32   #31
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Razmo....

Se her:

Citat:
Ulrik Rammeskow Bang-Pedersen siger, er det ulovligt at skjule pengene for kreditorer
http://epn.dk/privat/article1702057.ece

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-06-2009, 14:44   #32
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det handler heller ikke om at skjule penge Zuza... det handler om, at der er lovhjemmel til det hele som jeg ser det.

Man kan sagtens sige i fogedretten, at man har sendt brev afsted, og at man har i sinde at hæve SP'en... men på selve den dag, kan kreditor ikke gøre udlæg i pengene, for de er beskyttet af lovgivningen så længe de endnu ikke er sat ind på kontoen... for de er en pensionsopsparing, som loven siger man IKKE må gøre udlæg i.

Det betyder altså, at kreditor må vente 6 måneder med IGEN at hive dig i fogedretten, fordi de ved man har fået udbetalt SP'en i den mellemliggende periode... men på det tidspunkt er pengene bare VÆK, så der er ikke noget at gøre udlæg i. "Der er ik' noget at komme efter!"

Det er via lovgivningen ikke tilladt for private kreditorer (kun skat), at gøre udlæg i fremtidige indtægter, og det er lige præcis hvad SP'en er, for den kommer først ind som indtægt ca. 3 uger efter brevet er blevet sendt.

Så sådan som jeg forstår det, kan kreditor kun gøre udlæg i "nu og her" værdier, når man befinder sig i fogedretten, muligvis ved fogedforretning hvor de kommer ud og vurderer, som er yderst sjældent, med mindre du har et ry for at skjule ting.


Så jeg er ret skråsikker på det her... man kan roligt sige man hæver sin SP, og kreditor kan roligt notere det ned og komme 6 måneder efter og kræve dem... når de er brugt ... det har der som jeg ser det IKKE været nogen løgn indblandet i

Man kan så pynte lidt ekstra som måske ikke er helt så lovligt oven i købet, hvis man tør det... men min overbevisning er at det ikke burde være nødvendigt... specielt fordi der også står på www.sp-opsparing.dk at private kreditorer IKKE kan gøre noget for at få fat i pengene...

andet end at hive i fogedretten, og true, lokke eller snyde skyldnerne til at betale med SP pengene.
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
job-banken.nu Sunnydob Alt det andet 0 16-08-2013 12:42
Fleksjob få t/uge versus ftp – reelle gevinst for kommunen? Jasv Spørgsmål ang fleksjob 11 25-02-2013 21:59
?Arbejdsgivers øko.gevinst ved flexjobber? Siv Spørgsmål ang fleksjob 7 09-11-2011 15:21
Stor gevinst ! person ???? Misvisende artikel. Stella Politik og Samfund 3 28-11-2008 18:48
Fleksjob til spastikere giver økonomisk gevinst zuza Fremtiden for fleksjob og førtidspension 0 21-05-2007 22:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension