K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-03-2011, 20:35   #1
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Når sagen ender ved BAN

Vi er kommet til at snakke om, hvad der egentligt sker når en sag bliver sendt til BAN....

Indtil nu er det jo foregået ved, at jeg har skrevet noget (resspurceprofil), kommunen har skrevet noget (arbejdsevnevurderingsjournal), jeg har skrevet noget (partshøring) og kommunen har skrevet noget (afslag). Så klager jeg, men hvad så?

Skriver kommunen så noget igen, inden de sender det til BAN, når kommunen ikke vil ændre deres afgørelse?

Og hvis de gør, kan man så svare på det de skriver?
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 21:09   #2
sanne mor
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-10 2010
Indlæg: 272
Styrke: 14
sanne mor er ny på vejen
hejsa
jeg skriver for tro vi står samme sted lige nu vi skriver under det samme
jeg har et afslag jeg har anket og kommunen har fast holdt ders afgørelse om at jeg ikke kan få pension.jeg er meget uforstående kommunen har fast holde ders afslag og sendt sagen til ban der fra har jeg fået brev hvor de skriver. altså ban. at de har fået min sag og jeg inden så lang tid kan forvente en afgørelse.de oplyser mig vider at jeg kan sende flere oplysninger ind til dem og har krav på agteindsigt. jeg kontakter dem først per tlf og siger jeg gerne vil har agteindsigt for at se hvad kommunen har sendt med til den. og at jeg selv ligger inde med flere papir jeg gerne vil har de skal se på. der efter sender jeg de papir jeg har og i et brev jeg har vedlagt skriver jeg på skrift at jeg søger agteindsigt og jeg har ved lagt de papir som jeg har, og at jeg ønsker tlf kontakt med den person som har min sag hos ban for at være sikke på at jeg forstår mine papir på samme måde som vedkomende. de papir jeg har aflevert har jeg fået kvitering på jeg har indlevert så jeg har det på det rene. om jeg har grebet det rigtig and ved jeg ikke men er det jeg har gjort, og så vidt jeg ved hør ban på en og ser på det med nye øjne. det er mit håb og det der holder mig oppe liig nu. håber der komme fler der kan hjæpe som har erfaring
hilsen sanne
sanne mor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 21:14   #3
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
hvis det er sygdagpenge du skal klage over
Ja så skal du skrive en partshøring, men det har du gjort
hvis kommunen stadig fastholder sit stop, det har de 4 uger til at vurdere

derefter ryger sagen direkte til BAN, du får bare en besked på det fastholder deres beslutning og de har sendt sagen til BAN
det eneste du kan er at sende ydeligere oplysninger, hvis du har fået nogle nye til BAN
ingen for cirka 4 uger mener jeg
Men der er som regel ikke sket noget nyt i ens sag, ligeefter man har skrevet sin partshøring
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 21:19   #4
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Håber Se meddelelser

Skriver kommunen så noget igen, inden de sender det til BAN, når kommunen ikke vil ændre deres afgørelse?
HVIS kommunen vedlægger en følgeskrivelse til BAN, så TROR jeg, det vil blive benævnt "interne notater", som man ikke har aktindsigt i - jeg har aldrig set en sådan skrivelse i min aktindsigt og haft flere sager inde over BAN.

Det spørgsmål må "undertegnede" her på K10 kunne besvare, måske kan "undertegnede" spørges via pb...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2011, 21:56   #5
Håber
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 451
Styrke: 14
Håber er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
HVIS kommunen vedlægger en følgeskrivelse til BAN, så TROR jeg, det vil blive benævnt "interne notater", som man ikke har aktindsigt i - jeg har aldrig set en sådan skrivelse i min aktindsigt og haft flere sager inde over BAN.

Det spørgsmål må "undertegnede" her på K10 kunne besvare, måske kan "undertegnede" spørges via pb...
Super - tusind tak.
Håber er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 00:35   #6
undertegnede
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-02 2011
Indlæg: 136
Styrke: 14
undertegnede er ny på vejen
I forbindelse med at en borger klager over kommunens afgørelse revurderer kommunen afgørelsen. Denne ender oftest med en fastholdelse af afgørelsen, da der ikke er nye oplysninger i sagen.

Herefter sender kommunen revurderingen samt sagens akter til BAN. Der vil langt oftest være vedlagt en skrivelse om at den og den dato har kommunen truffet afgørelse om et eller andet, og at de i forbindelse med klage af den og den dato har fastholdt afgørelsen.

Der er ingen formkrav til en sådan skrivelse, da det i bund og grund kun er en service til BAN, så man hurtigt kan se hvad sagen drejer sig om og hvad der er klaget over.

Det er kun i forbindelse med selve revurderingen at kommunen træffer en reel afgørelse (om enten at fastholde eller ændre den opr. afgørelse), så skrivelsen til BAN har ingen retskraft af nogen art.

Det er heller ikke et internt arbejdsdokument, og man skal derfor som helt klart udg. pkt. have det udleveret i forbindelse med en anmodning om aktindsigt, og hvis det ikke er sket vil det være pga. en fejl. BAN har ingen interesse i at tilbageholde det, og der står ikke noget i det af "interesse".
undertegnede er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 08:08   #7
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
lige et spørgsmål
mtvrv du skriver at jeg kan indsende nye oplysninger til ban når de har modtaget sagen, vil det sige at når nu jeg skal til sidste samtale med hjerteamb her d. 20/4 hvor der kommer deres sidste vurdering kan jeg så sende den skrivelse til ban når jeg får den, jeg har idag indsendt min partshøring, så jeg har ikke fået det endelige afslag endnu så jeg når jo den samtale inden kommunen sender sagen til Ban.
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 10:37   #8
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Ja det vil jeg helt sikkert tro

hvis kommunen fastholder sin afgørelse
så bliver sagen sendt til BAN
du får et brev fra BAN om de har modtaget sagen
i det brev jeg fik, stod der direkte, at hvis man havde ydeligere oplysninger
kunnne man sende ind til BAN
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 15:26   #9
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
HVIS kommunen vedlægger en følgeskrivelse til BAN, så TROR jeg, det vil blive benævnt "interne notater", som man ikke har aktindsigt i - jeg har aldrig set en sådan skrivelse i min aktindsigt og haft flere sager inde over BAN.

Det spørgsmål må "undertegnede" her på K10 kunne besvare, måske kan "undertegnede" spørges via pb...
Så er det jo ikke internt mere, altså i det de (kommunen) sender det ud af huset, og hører derfor ind under retten til aktindsigt, og derfor skal det følge med når man så søger aktindsigt hos BAN
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-04-2011, 15:40   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Så er det jo ikke internt mere, altså i det de (kommunen) sender det ud af huset, og hører derfor ind under retten til aktindsigt, og derfor skal det følge med når man så søger aktindsigt hos BAN
Det kan du ha' ret i, LUM, personligt ved jeg ikke præcist, hvordan man definerer internt - om det er internt "i huset" eller internt "i sagen".

Under alle omstændigheder oplyser undertegnede, at der er aktindsigt i en sådan skrivelse, hvis den foreligger.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når en sag ender hos ankestyrelsen? sandie86 Alt det andet 10 24-06-2011 21:55
når sagen ender ved ban sanne mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 59 14-04-2011 11:50
Hvad ender det...... Frk. Horsens Spørgsmål ang fleksjob 8 11-04-2011 23:04
Krigsflygtninge ender på førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 17-02-2010 09:40
Hvor ender man når............ Nusli Alt det andet 8 01-05-2008 20:26




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:53.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension