K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-09-2012, 19:00   #21
emks
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 125
Styrke: 16
emks er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Njaaaaaaa, den nye lov gør jo så, at arbejdsgivere får 25.000 kr i BONUS hver gang de ansætter en fleksjobber, så der er da helt klare fordele ved ikke at tage en fleksjobber NU, men vente til Januar 2013 og så få deres bonus.

Lad os sige trådstarteren kan klare 12 timer og arbejdsgiveren får 25.000 kr.....så er der vel også nogle firmaer der tænker, hvorfor ikke ''glæde TO'' fleksere og ansætte dem på 6 timer hver i stedet, og så få 50.000 kr i bonus

Mette Frederiksen kan SLET IKKE forestille sig, at nogen kunne finde på at snyde med bonusordningerne, men ok, hun lever så også i en hel anden verden. Jeg er overbevist om, at vi i fremtiden vil opleve en masse af disse sager, hvor der bliver fiflet med de bonuser - ved at ansætte 4 fleksere, får man jo 100.000 kr lige ned i kommen. Og hvorfor ansætte en enkelt på 20 timer, hvis man samtidig med at høste sin 100.000 kr bonus, kan gøre en forskel for 4 ledige??? Er det ikke en win-win situation??

http://politiken.dk/erhverv/ECE17566...-fleksjobbere/
Men er det ikke noget med, som reglerne er i dag ihvertfald, at der eret max antal flekser pr. antal normalt ansatte der må være, så man netop undgår, at det kan blive udnyttet?
emks er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:06   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg ved det ikke emks?! Jeg læste bare lige om den nye bonusordning for 2013.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:41   #23
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg ved det ikke emks?! Jeg læste bare lige om den nye bonusordning for 2013.
Ja og jeg tænker hvor længe skal en arbejdsskiver mon have en flex for at få denne bonus.

Jeg kunne godt forestille mig masse fyringer af dem på få stillinger der med let hed kan overtages af andre.
Når der både er kontant bonus og laver lønudbetaling.

der er sikkert mange på 12-16 timer hvor man vil diskutere kvaliteten af de timer for at komme til at betale mindre i løn.

Til tråd starter,der går ofte en månede eller mer efter endt arbejdsprøvning,til man er visiteret til flex-og med de nye regler forstiller jeg mig at man forlænger din arbejdsprøvning,der jo ikke en slut dato og så ligger der en afgørelse,det holdes der måder om du skal have resurseprofilen færdig,og det kan der gå nogle uger med at sende frem og tilbage,og den skal på bordet i flextimet der har med visiteringen og så man vist ved at være ved jule tiden

Og der kan findes grunde der kan forlænge ud over de 3 måndere-for arbejdsprøvningen er en selvstendig tid og der kan så derudover forlænges med 3 måndere hvis der er mulighed for ansættelse,det er da hvad jeg har fået forklaret.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den

Sidst redigeret af c.l.e.o.; 18-09-2012 kl. 20:46.
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 20:48   #24
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af emks Se meddelelser
Men er det ikke noget med, som reglerne er i dag ihvertfald, at der eret max antal flekser pr. antal normalt ansatte der må være, så man netop undgår, at det kan blive udnyttet?
Jeg tror nok at mindre virksomheder kan få lov at komme uden om den regel.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-09-2012, 12:29   #25
aid
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-11 2010
Indlæg: 33
Styrke: 14
aid er ny på vejen
Hvor jeg dog kan følge dig i din frustration. Jeg må dog erklære mig enig med SUPERSUS, det går desværre ikke så glat. Jeg fik at vide i marts-april 2011 at min sagsbehandler regnede med at min fleksjobbevilling ville være på plads inden sommerferien. Jeg blev dog først godkendt til FJ midt i november. Alting tager tid i det kommunale system. Hvis jeg må komme med et råd, skulle det være, at selvom det er surt, så slug kamelen, og glæd dig over at du formodentligt har et fleksjob fra januar, og tilmed et som du godt kan li'. Alternativet er ledighed, og udsigten til at du skal tage imod et job, som du bliver anvist, og som du måske slet ikke har lyst til. Og jeg håber at du får ledighedsydelse imens.
Jeg hører til dem, der ikke tror på at jeg kommer i arbejde inden januar, da ingen vil ansætte nogen på de nuværende regler, hvis der kan være en besparelse i de nye. Jeg tager nu mine 6 ugers selvvalgt kursus. Det har jeg ikke ønsket tidligere, af den grund, at jeg har erfaret at man bliver fuldstændig glemt i den tid man er i en eller anden form for aktivering, selvom det hedder at man kan afbryde kurset, hvis de finder job til een. Ønsker dig al mulig held og lykke, og håber for dig at du bliver godkendt til fleksjob, og kan blive der hvor du er. Hvis du har en god leder, så fortæl hende hvordan du har det, så hun ved hvorfor, hvis du hænger lidt med hovedet. Det er forståeligt at du skal have tid til at fordøje den kamel. Det er dog altid godt at sætte ord på, så man ved hvor man har hinanden.

Sidst redigeret af aid; 19-09-2012 kl. 12:35. Årsag: stavefejl
aid er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent mand Spørgsmål ang fleksjob 2 17-06-2013 08:35
Møde med jobkonsulent? Sørensen70 Alt det andet 7 21-09-2011 12:58
samtale jobkonsulent foetsie Alt det andet 1 24-10-2010 23:28
Jobkonsulent carisma Alt det andet 8 01-12-2009 12:33
Svigt fra kommune .. Bisidder søges Angel666th Din historie 0 03-12-2008 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension