K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-02-2008, 12:54   #1
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
små ting til rygsækken ..

pyha ja nu er det snart dagen hvor jeg drager afsted til mit første fleksjob....kan i måske give mig lidt med i rygsækken;0)noget jeg kan hive op når dagen blir for usikker;0)
jeg er mega nervøs!
men ja...go for it!

har en del der roder i hovedet,så måske nogen har lidt til mine spørgsmål

kørsels penge: jeg får ialt 25 km på arbejde-50 ialt da jeg jo skal hjem igen,hvor ændre jeg dette til kommunen- ringer jeg eller sender papir ind...hvorn forgår det lige?

jeg er medlem af pbu- pensionskasse- er der andre der efter at de er blevet godkendt til fleks har fået udbetalt en forsikringssum...manden ved PBU sagde at jeg sandsynligvis ville kunne få en sum udbetalt? men mon der så ikke er nogle ting skrevet med småt, at man skal have en bestemt sygdom ...som jobbet har medført osv...

hvad vil i råde til...nu hvor jeg starter-skal jeg have nedskrevet mine skånebehov, og give dem til at starte med...eller stå i kontrakten eller hvad tænker i?

hvordan med prøvetid...3 mdr ik! eller
kan de så fyrre mig med dags dato i de 3 mdr....og hvad med efter de 3 mdr?

pyha ja det var da lidt jeg havde....starter på tirsdag
knussssss alle her på en søndag
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 16:41   #2
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille Se meddelelser
kørsels penge: jeg får ialt 25 km på arbejde-50 ialt da jeg jo skal hjem igen,hvor ændre jeg dette til kommunen- ringer jeg eller sender papir ind...hvorn forgår det lige?
Det kan du ændre inde på www.skat.dk

Citat:
Her tastes befordringsfradraget.

Befordring mellem hjem og arbejde:

Har du mere end 12 km til arbejde hver vej, kan du får et befordringsfradrag efter standardsatser. Fradraget beregnes ud fra, hvorlangt der er mellem hjem og arbejde, og hvor mange arbejdsdage du forventer i 2008. Det er altså uden betydning, hvilket transportmiddel du bruger. Der er ikke fradrag for de første 24 km (frem og tilbage, dvs. 2 x 12 km) om dagen mellem hjem og arbejde.

Fradrages opgøres som antallet af arbejdsdage gange et kilometerfradrag pr. arbejdsdag med befordring.

Kilometerfradraget pr. arbejdsdag er for 2008:

De første 24 km: intet fradrag
25-100 km. 1,83 kr. pr. km
over 100 km: 0,92 kr. pr. km

Erhvervsmæssig befordring

Følgende former for befordring anses for erhvervsmæssig:

Befordring mellem hjem og arbejdsplads i indtil 60 dage inden for de forudgående 24 måneder
Befordring mellem arbejdspladser
Befordring inden for samme arbejdsplads
Det er her et krav, at der benyttes egen bil/motorcykel - satser for erhvervsmæssig befording i 2008:

Kørsel indtil 20.000 km årligt: 3,47 kr. pr. km
Kørsel ud over 20.000 km årligt: 1,83 kr. pr. km

Ekstra befordringsfradrag

Personer med en indtægt før AM-bidrag på højst 240.500 kr. i 2008 får et ekstra befordringsfradrag på 25 procent af det normale befordringsfradrag. Det ekstra befordringsfradrag kan højst udgøre 6.000 kr., og det nedsættes gradvist for indkomster over 240.500 kr.

Systemet beregner automatisk det eventuelle ekstra befordringsfradrag ud fra befordringsfradraget og indkomsterne.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 18:03   #3
paula
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 28-01 2006
Lokation: København
Indlæg: 31
Styrke: 19
paula er ny på vejen
Hej Nille

Der findes også et andet fradrag man kan få, når man har en kronisk sygdom og har ekstra transportudgifter. Det er ikke aktuelt for mig, jeg har kun 6 km til jobbet og kan tage bussen, derfor har jeg aldrig undersøgt det nærmere, men prøv evt. at kigge her, det har jeg taget fra Dalyfos hjemmeside:

"Invalide og kroniske syges befordringsfradrag
Har man lymfødem , som er en kronisk sygdom, har man ret til jfr. Ligningslovens § 9 D, ret til et særlige befordringsfradrag mellem hjem og arbejdsplads. Reglerne kan ses på WWW.skat.dk under fradrag i den personlige indkomst - befordringsfradrag - pkt. A.F.3.1.4."

Med hensyn til udbetaling fra pensionskassen, kan det ikke være forsikring for kritisk sygdom?

Held og lykke på jobbet.

MVH

Marianne
paula er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-02-2008, 19:01   #4
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hej Nille

Kan godt forstå, du er lidt nervøs, det er nok helt naturligt, men jeg tror, det hele nok skal gå godt!

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 14:36   #5
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
tak

nu har jeg lidt mere styr på det med kørsel!!!!tusind tak
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 19:55   #6
gittedl
Hjemmevant på K10
 
gittedls avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2006
Lokation: Hedensted
Alder: 48
Indlæg: 234
Styrke: 18
gittedl er rigtig godt på vej
Noget helt andet, som jeg glemte i går. Hvis du får boligsikring så husk at få det ændret når du får den første lønseddel, og du skal også være opmærksom på, at i nogen tilfælde hvis man skifter jobfunktion så kan man spare penge på ulykkeforsikringen. Har selv lige fået 328 kr tilbage fra mit forsikringsselskab da der åbenbart var et "fare-tillæg" når man arbejde på lager. Så check med dit forsikringselskab.
__________________
Gitte

gittedl er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 20:32   #7
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
tak søde

har du et bud på noget af det andet jeg spørg om?;0)ku være....
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 20:50   #8
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du skal have et ansættelsesbevis, hvor diverse ting fremgår.

Dette skal du have, INDEN der er gået 14 dage. Og der vil jeg anbefale, at du har fagforeningen til at gennemgå dette, FØR du underskriver det.

Jeg troede, du havde fagforeningen med undervejs, for så burde du allerede nu have haft tjek på det med dine skånebehov osv.

Det undrer mig da, at du ikke har tjek på det endnu.

Det er jo en af betingelserne for overhovedet at få et fleksjob.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 22:15   #9
nille
Hvor skulle jeg ellers være
 
nilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-05 2007
Lokation: jylland
Alder: 49
Indlæg: 158
Styrke: 17
nille er ny på vejen
jeg har styr på det,)

eller det vil sige jeg har jo været i arbejdsprøvning,og vi fandt mine skånebehov osv-timeantal jeg kan holde til osv...
men det er jo ikke noget jeg som sådan har vist min nye arbejdsplads-(papir på)
__________________
bliv vinder i dit eget liv
nille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-02-2008, 22:19   #10
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er jo også en misforståelse hvis man tror at alt er afklaret i form af de skånehensyn der er lavet ....

der vil altid være noget der skal rettes til

Jeg er feks visiteret til 15-20 timer ...

De 20 timer er forudsat at jeg arbejder hjemmefra, de 15 er sådan ca hvad der menes jeg kan på et kontor , og så har jeg været i forretning hvor jeg kom helt ned på 2 timer om dagen

Så der vil altid være tilrettelser i den aktuelle jobfunktion, skåne hensyn er jo bare en rettesnor ....

Skulle jeg arbejde med børn ville det jo gøre det besværligt hvis jeg skulle have hævesænkebord og fladskærm he he
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp til....en masse ting! Ninja Hjælp til Forum Brug 39 29-10-2012 16:15
Der er nogle ting der nager mig- FrkSilverfox Dit og Dat 12 03-11-2011 11:28
liste over ting FP'er kan få efter §81,85 el.86?? hansemand Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 03-06-2010 18:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension