K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-06-2008, 10:08   #1
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
Psykiater Eva Blach nægter bisidder adgang!

Hej Alle!
Vi fik søndag kontakt til en ung kvinde,som skulle i konsultation hos Eva Blach.den unge kvinde var sendt fra en kommune i region midt jylland..
Vi gav den unge kvinde det råd at hun tog en bisidder med til mødet med Eva Blach..
Som sagt så gjort men men ak nej sådan skulle det ikke gå,kvinden blev mødt i døren af Eva Blach der blankt afviste pågrund af PLADS mangel og desuden ville hun angiveligt ikke have kontakt med mere end klienten..

Denne begrundelse er da lidt tynd for efter min overbevisning om hvad en bisidder er for en størelse så fungerere denne kun som en flue på lampen..
En bisidder må noterer men ikke blande sig i samtalen..

Hvor er borgerens retsikkerhed,når det viser sig at man ikke kan klage til regionerne pga pågældende læge ikke har overenskomst med den offentlige sygesikring,som også fremgår af Eva Blach hjemmeside.

Man har ikke lov at medbringe en bisidder pågrund af pladsmangel..


Heldigvis gik den unge kvinde igen...
Er der nogen herinde der nogensinde er blevet nægtet at have en bisidder med til en læge..?
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 11:34   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Aldrig ved en læge nej, jeg har både hvis jeg selv har haft bisidder med eller selv været bisidder kun oplevet positive udtaleser ...

tilkendegivelser om at det er en god ide hvis det gør patienten mere tryg og besked om at fire øre lytter beder en to .

To hjerner husker bedre end en osv...

Det er i det hele taget totalt grotesk med de rettigheder kommuner og nu også læger tilraner sig i forhold til borgerne ...

Endnu en grund til at optage sine samtaler det er helt vanvittigt den måde man i Danmark mener at det er ok at krænke borgernes retssikkerhed
  Besvar med citat
Gammel 24-06-2008, 12:06   #3
iben
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-02 2007
Lokation: Aalborg
Indlæg: 29
Styrke: 18
iben er ny på vejen
Bisidder.

Nu vi er ved emnet Bisidder: Hvis ens sagsbehandler ved, at man normalt har to(ægtemand og fagforeningsmand)bisidder med til møder, burde hun/sagsbehandleren så ikke tage hensyn til, at lægge ell. evt. rykke mødet så bisidderne har mulighed for at deltage??
Mener jeg har hørt et eller andet sted at sagsbehandleren faktisk SKAL tage hensyn til bisidderne??
iben er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 00:20   #4
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
hej http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...ikkerhed-liste!
her er et link om retsikkerhed.og bissider håber du kan bruge det,
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 00:24   #5
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
Prøver lige igen

http://www.handicap.dk/dokumenter/pu...ikkerhed-liste
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 00:26   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Kurt... Du behøver ikke at lave et nyt indlæg, når du næsten lige har skrevet et indlæg.

Du kan gå ind i "rediger" og rette.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-06-2008, 18:06   #7
AnetteU
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2008
Indlæg: 1
Styrke: 0
AnetteU er ny på vejen
Hej

Alle har ret til at have en bisidder med til læge. Men det kan måske være svært at gennemskue reglerne. Jeg har fundet lidt om problemet.

Mvh Anette

Bisidder

Nedenstående er fra Patienthåndbog af Karsten Skawbo-Jensen og Lone Scocozza side 22.

Det kan ofte være en fordel at have en såkaldt bisidder med, når man er til lægeundersøgelser eller har samtaler med sundhedspersonale, idet man selv ofte glemmer vigtige spørgsmål eller ikke kan huske, hvad der er blevet sagt. ……..
Ombudsmanden har, efter en klage fra en patient, der var blevet nægtet at få en repræsentant fra en patientforening med til samtale, kritiseret de tre involverede overlæger samt både Sundhedsministeriet og Sundhedsstyrelsen for deres fortolkning af reglerne om bisidder. Ifølge forvaltningsloven har en part i en sag nemlig ret til en bisidder efter eget valg. Da aktiviteterne i det offentlige sundhedsvæsen er ”praktisk forvaltningsvirksomhed”, gælder forvaltningslovens bestemmelser om bisidder derfor også sundhedsvæsenet. Ombudsmanden har således fastslået, ”at en patient i almindelighed har ret til at lade en anden person ledsage sig ved f.eks. kliniske undersøgelser, og at patienten kan vælge hvem som helst til at ledsage sig”.
AnetteU er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-06-2008, 20:18   #8
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 16
kurttrold er ny på vejen
Hej!
tak for citatet for patinthåndbogen..
Man kan jo så desværrer derud af drage den konklution,at nogle læger desværrer blæser højt og flot på patientens almindelige retskrav..

jeg skal for god ordens skyld korigere en fejl i mit inlæg..

Patienten der mødte hos Eva Blach,gik ikke selv men blev jaget på porten af psykiateren der påstod at hun havde sagt at vedkommende ikke kunne medbringe bissidder 24 dage tidligere...så hun blev bedt om at gå igen.


Hvilket den unge kvinde ikke er enig i
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 00:57   #9
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ved godt at AnetteU lige har svaret udmærket (tak for det ) men jeg vil lige lægge noget med der kort og godt fastslår at vi har ret til en bisidder ved hospitalet (og læger som det fremgår af det Anette har skrevet) der er en beskrivelse her som kan være en god ting at huske til næste syghus besøg

Citat:
Gode råd om bisidder


Det kan være en god idé at tage en bisidder med til f.eks. undersøgelser og samtaler på sygehuset. Det kan give mere selvtillid, og bagefter er der to til at huske, hvad der blev informeret om.


Du kan f.eks. møde op sammen med et familiemedlem, en ven, en kollega, en repræsentant for en patientforening etc.




Hvad siger loven

Sygehusene hører under forvaltningsloven, og ifølge denne lov har en part i en sag ret til en bisidder efter eget valg.


Ombudsmanden har i en afgørelse fastslået, at ”en patient i almindelighed har ret til at lade en anden person ledsage sig ved f.eks. kliniske undersøgelser, og at patienten kan vælge hvem som helst til at ledsage sig.”
Kilde http://patientforeningen-danmark.dk/...c7a.html?ID=30
  Besvar med citat
Gammel 27-06-2008, 12:19   #10
roma
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2008
Indlæg: 21
Styrke: 17
roma er ny på vejen
du har helt ret. Men... problemet er åbenbart, at hun ikke som sådan hører ind under sundhedsområdet.
Hun er ikke ansat (os bekendt) under dette system, selv om jeg har en meget klar formodning om, at hun, i hvert tilfælde delvist, er tilknyttet Institut for Funktionelle Lidelser. Hun har bl.a. haft flere offentliggjorte artikler i samarnejde med Psykiateren Per Fink.

Hendes officielle titel er "SOMATISERINGSEKSPERT" , og alene dette giver problemer, i kraft af at Term er en behandlingsform, og ikke hører ind under eksempelvis sundhedsvæsenet.
Jeg ved, at f.eks. etisk råd ikke har villet tage stilling i de sager, hvor dette sker. Til trods for, at der i hvert tilfælde tidligere blev stillet diagnoser af denne dame, og at disse mennesker iflg. hende "var meget syge og straks skulle i behandling". De fik dog ikke selv diagnosen at vide, men blev i stedet henvist til behanling hos Funktionelle Lidelelser, hvor det så endda kom til at deltage i et randomiseret forsøg ( dvs. ingen vidste om de fik behandling med bl.a. forskellige former for medicin og psykoterapi, eller blot skulle køre videre som hidtil)...

Og "forsøget" er altså godkendt forinden af Etisk Råd.

Dette "forsøg" er åbenbart i samarbejde med de sociale myndigheder, idet det typisk er socialforvaltningerne som henviser folk hertil. Ligesom de stopper folks kontanthjælp, hvis de nægter at deltage i dette forsøg.
Under henvisning til, at "de så åbenbart ikke er interesseret i at ville blive raske", iden de nægter at modtage behandling. Og altså ikke står til rådighed rent arbejdsindsatsmæssigt.

Så, hun er altså ikke ansat af kommunen, idet de kun betaler for at få lavet disse beskidte lægeerklæringe, hun er ikke ansat af de regionale myndgheder (ikke ansat ved hverken psykiatrien eller hospital), og er derved meget svær at ramme.

Jeg tvivler på, at disse oplysninger bliver lagt ind under disse menenskers sundhedsoplysninger, så det er altså ikke en egentlig psykiatrisk undersøgelse, som skulle give grundlag for en videre behandling under Psykiatrien, og dermed give rettigheder i forhold til Psykitriloven.

Dem, der især bruger disse oplysninger er altså sociale myndigheder, og når de så er i så klar modstrid med patientrettigheder, giver det problemerne.
For dem, der har udfærdiget lovene, kender kun sit eget område, så alle misindformationerne flyver vidt omkring.

Og selv Patientklagenævnet tør ikke komme med nogen afgørelser, for så går de jo imod lægerne.
og især: patientklagenævnet er sammensat af en juridisk dommer, to læger, en repræsentant for sygehusene samt et enkelt menigt medlem.
Og det er som bekendt ikke almindeligt, at de går imod sig selv og deres egne.

Undskyld, det blev så langt, men nu er det vist sat lidt i bås som næsten "den gordiske knude".. Je ghar selv kendt til hende os arbejdsmetoden her igennem flere år, og er derfor blevet bremset indtil nu i at ramme hårdt ned. Så jeg håber, I kan hjælpe med at løse dette problem.
For det er i tusinder af mennesker, som nu bliver ramt af disse teorier, og kommunens evne til at ville skære hårdt ned på de svageste.
roma er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Eva Blach er ikke længere ansat som psykiater på Psykiatrisk Afdeling i Vejle. gunvor Politik og Samfund 6 09-09-2013 11:05
hjææælp eva blach venstrehånd Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 17 30-05-2012 07:25
ang psykiater Eva blach kurttrold Politik og Samfund 260 30-04-2012 19:54
hvordan undgår jeg Eva Blach og de andre skurke? kurttrold Dit og Dat 14 18-05-2009 10:30




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension