K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-01-2007, 22:48   #1
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Problemer på arbejdspladsen....

Hey

Jeg er lidt ny herinde, så jeg vil lige starte med at fortælle, at jeg er i fleksjob på kontor.
Jeg har for det 1. ikke nok at lave til de antal timer, jeg er ansat til, 17½ timer uden pause. Men 1 gang om måneden skal jeg taste 1 måneds regnskab ind og får dem alt for sent, og ofte skal det nåes på ca. 1 uge, eller endda på 3-4 dage pga. møder, så får jeg ondt i ryggen, og det kan køre mig psyskisk ned. Jeg havde bedt dem om at dele det op i 2 i løbet af måneden, for det kan man sagtens, sådan indtaste det løbende...
Jeg følte mig tvunget til at arbejde over før, men afspadserede dog senere med de timer, jeg arbejdede over. Alligevel blev det til sygedage pga. jeg måtte knokle hårdt i samme arbejdsstilling for at nå det. Efter det 1. møde med jobkonsulenten med chefen, mener jeg, at chefen har fået en "skæld ud" over, at jeg ikke må arbejde sådan over. Det er blevet bedre siden.
Jeg har talt frem og tilbage med chefen, men det er som om, han ikke stoler på mig og jeg føler, han ligesom overvåger mig, fordi jeg ikke laver nok. Jeg har prøvet at være bedre til at spørge om mere at lave, men hvor længe kan man blive ved. Og hvorfor skal det regnskab også komme i sidste øjeblik, jeg skal altid rykke i ham hver gang. Han gør ikke, hvad vi har talt om at det bør gøres, blot fordi han har "for meget at lave". Det kan ikke blive ved i længden på den måde. Det rammer mig psyskisk på en måde, der har været lidt dårlig stemming pga. det, men jeg prøver at glemme det. Min jobkonsulent ved det godt, men mener, at vi burde kunne løse det eller sådan noget og ville være på udkig efter et andet job for mig. Hvis det blev så slemt, skulle vi til samtale igen alle sammen.... Så langt er jeg så ikke nået....

Her vil jeg så gerne høre, om nogen har oplevet noget lignende, at de har følt, at de ikke længere passer ind i jobbet på arbejdspladsen og har forsøgt at finde noget andet. Og hvor langt bør man gå i sådan situation, som jeg er i?

Derfor står jeg i den situation, at jeg utrolig gerne vil finde et andet arbejde. Jeg kan jo ikke bare sige op, for så får jeg jo ingenting....

:|
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2007, 07:15   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
RE: Problemer på arbejdspladsen....

Hej Curls og velkommen til

Du skal helt klart have fat i din jobkonsulent og få ham til at lave nogle faste aftaler med din arbejdsgiver....

Du skal bestemt ikke finde dig i at han bare giver den videre og siger at det må du selv kunne finde ud af....

Du skal have nogle faste aftaler om hvornår du skal lave hvad og hvormeget du skal lave....

På den måde vil der ikke kunne opstå nogle misforståelser...

Gider din jobkonsulent ikke gøre det...så gå til din sagsbehandler og fortæl om problemet...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2007, 09:15   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
RE: Problemer på arbejdspladsen....

Citat:
Jeg er lidt ny herinde, så jeg vil lige starte med at fortælle, at jeg er i fleksjob på kontor.
Velkomme til

Citat:
Jeg følte mig tvunget til at arbejde over før, men afspadserede dog senere med de timer, jeg arbejdede over. Alligevel blev det til sygedage pga. jeg måtte knokle hårdt i samme arbejdsstilling for at nå det. Efter det 1. møde med jobkonsulenten med chefen, mener jeg, at chefen har fået en "skæld ud" over, at jeg ikke må arbejde sådan over. Det er blevet bedre siden.
Noget kunne tyde på at din arbejdsgiver og du trænger til endnu en snak med din jobkonsulent, din arbejdsgiver ved at du er ansat med nogle skånehensyn og selvfølgelig skal de overholdes, kan du ikke selv trænge igennem til din arbejdsgiver så må din jobkonsulent hjælp til det er det vedkommen bla er ansat til
Citat:
Jeg har talt frem og tilbage med chefen, men det er som om, han ikke stoler på mig og jeg føler, han ligesom overvåger mig, fordi jeg ikke laver nok.
Jeg tror mange gange at man kan få den fornemelse når det hele er ved at gå i hårknude og det er på tide at få snakket ud med cheften inden det hele går fast, derfor som web skriver få fat i din jobkonsulent og gerne hurtigt , men sig også til din chef at der er nogle ting i må snakke om så du kontakter din jobkonsulent sådan at han ikke føler at du går bag ryggen på ham

Citat:
Jeg har prøvet at være bedre til at spørge om mere at lave, men hvor længe kan man blive ved. Og hvorfor skal det regnskab også komme i sidste øjeblik, jeg skal altid rykke i ham hver gang. Han gør ikke, hvad vi har talt om at det bør gøres, blot fordi han har "for meget at lave". Det kan ikke blive ved i længden på den måde. Det rammer mig psyskisk på en måde, der har været lidt dårlig stemming pga. det, men jeg prøver at glemme det. Min jobkonsulent ved det godt, men mener, at vi burde kunne løse det eller sådan noget og ville være på udkig efter et andet job for mig. Hvis det blev så slemt, skulle vi til samtale igen alle sammen.... Så langt er jeg så ikke nået....
En god ide kunne være at du inden du kontaktede din jobkonsulent så skrev du jobdagbog, hverdag skriver du ned hvor meget arbejde du har lavet i hvilke situationer du føler at der ikke er nok at lave, og i hvilke situationer der er for meget at lave, hvordan du har det med stemningen og det der bliver sagt som kan opfattes som en dårlig stemning, når du så har gjort det, så tager du det med til det møde...

Hvem ved det kan være at du skal have lavet dine arbejdstider om , sådan at hvis ikke der er nok at lave nogle dage så kan du holde fri og de dage hvor der så er meget at lave så kan du arbejde en time længere eller to timer (hvis du kan klare det) jeg gør det selv det kan være hårdt men den time jeg så arbejder ekstra fire dage giver mig en ugentlig fridag og det er for det meste nok til at jeg kan restituere mig i

Citat:
Her vil jeg så gerne høre, om nogen har oplevet noget lignende, at de har følt, at de ikke længere passer ind i jobbet på arbejdspladsen og har forsøgt at finde noget andet. Og hvor langt bør man gå i sådan situation, som jeg er i?
Jeg tror at vi alle har prøvet det engang imellem ..
Lige pt har jeg det på samme måde i mit job, men samtidig ved jeg også godt at min chef er et menneske ,det går ikke specielt godt for firmaet og normalt ville en chef jo så sige til sine medarbejder.. det går ikke så godt pt .. kan vi alle sammen give den en ekstra skalle og se om vi kan få vendt det rundt...
Desværre er det sådan med os flekser at vi jo i forvejen har en arbejdsnedsættelse.. så når vi virkelig giver den 100 % fremstår det feks som 75-80 % for vores omgivelser, og det kan være svært at acceptere for vores omgivelser

Citat:
Derfor står jeg i den situation, at jeg utrolig gerne vil finde et andet arbejde. Jeg kan jo ikke bare sige op, for så får jeg jo ingenting....
Se så langt ude er jeg ikke endnu
men jeg kan godt følge dig hvis tonen og stemningen på min arbejdsplads var som den er lige nu hver dag i længere tid, ja så ville det alene kunne dræne alle kræfter, og jeg er endda så heldig at jeg har andre kollegaer der er i fleks og har det på samme måde som jeg, så jeg er ikke alene ...:|

Jeg har netop selv lige bestemt mig for at skrive jobdagbog, også med henblik på at kunne dokumentere for kommune og jobkonsulent hvis det går helt galt... hvornår det gik galt og hvad det var der gik galt ...
Og hvem ved .. hvis det bliver nødvendigt for mig med en samtale med chefen og min jobkonsulent så kan det være at min chef også bliver klogere af det...

Du skal også vide at hvis det går i hårdknude og du beder om hjælp hos din jobkonsulent og du alligevel har svært ved at klare det, så er der altså mulighed for at stoppe i jobbet, også uden at du har fundet et andet endnu, det er ikke meningen at du skal gå ned sygdomsmæssigt eller psykisk pga et job, og det er din jobkonsulents opgave og arbejde at komme på banen når du beder om det..

MVH

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 01-02-2007, 16:21   #4
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
RE: Problemer på arbejdspladsen....

Hej med jer...

Mange tak for jeres svar.
Det med at føre dagbog var en rigtig god idé....!!

Jeg har faktisk allerede talt med min chef om situationen for et par mdr. siden, et par gange... Problemet var, at der var ikke rigtig nogen forventninger til mig, da jeg blev ansat, hvilket var deres fejl. Jeg gik så med til at rykke arbejdstiden med 1 time pga. posten(mit arbejdsområde). Men det har ikke hjulpet ret meget med at lave mere osv...

Jeg har besluttet mig at gå til chefen her i de nærmeste dage og tale om situationen igen og klage over en anden fra jobbet, som ikke giver mig de indtastningsopgaver til tiden... Så vi må se, hvad der sker.

Derefter vil jeg nok lige få en snak med jobkonsulenten.... Hun har godt nok sagt, at jeg skulle sige fra, hvis presset blev for meget mht. indtastningsarbejdet med kort varsel.

Problemet er jo også, at der er for meget rod i firmaet, det gør, at der ikke altid er styr på tingene. Selvom de siger, det er kun for en kort tid, tror jeg ikke på det. Det har nemlig stået på siden, jeg blev ansat - for lidt over 1 år siden.

Tja... det var det jeg havde indtil videre...
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Når arbejdspladsen ignorere skånehensyn Simmer Spørgsmål ang fleksjob 4 15-02-2010 09:10
Trivsel på arbejdspladsen kan forhindre førtidspension Webmaster K10 Nyheder 0 31-12-2009 01:30
Mobning på arbejdspladsen.... Nu kan jeg ikke mere! Maria_Amalie Accept fra vores omgivelser 17 09-12-2009 15:31
Problemer med aktindsigt Lena4700 At søge førtidspension 6 08-07-2008 11:16




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension