K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Accept fra vores omgivelser

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Accept fra vores omgivelser Jeg vil gerne høre lidt om hvordan i andre oplever,at blive accepteret af jeres omgivelser, familie , venner og bekendte og evt kollegaer. Jeg spørger selvfølgelig fordi, jeg selv har oplevet at det er svært, at blive accepteret når man ikke virker 100 procent i erhvervslivet, på grund af sygdom. jeg håber vi kan få en god debat i gang om dette, jeg tror der er mange der tumler med det.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-05-2010, 19:15   #81
Tinam
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 16-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
Tinam er ny på vejen
Hej
Kan se denne tråd er et par år gammel.Jeg er da spændt på hvordan det er gået.har du fundet kærligheden?
Jeg er flyttet fra manden for to måneder siden.Han har allerede en anden sikkert "normal".Tror så på det hat stået på meget længere end 14 dage som han siger.Føler mig vraget selvom mine føelser er lig nul for ham.Han har bebrejdet mig at jeg ikke kunne de hårde ting mere.Hjalp aldrig,selvom han vidste hvor gal den var.jeg var ikke egnet som mor pga min sygdom,befrielse jeg ikke var der,osv. osv.Så fortæller han mig om den nye dame.Jeg blev så vred og ked.Havde han dog bare vist lidt medføelse,og behandlet mig ordentlig var vi ikke endt her.Vi har været sammen i 22 år har fire børn sammen. Nej vi havde ikke noget sexliv.Jeg kunne da ikke med den behandling.Hvem vil have en som mig,selvom jeg har hjertet det rette sted,humor forståelse.
Så nu er jeg også en af dem som ikke tror på kærligheden mere
Hvad gør man?






Citat:
Oprindeligt indsendt af kathrin Se meddelelser
Jeg har opgivet kærlighedslivet.

Har endnu ikke mødt en mand der gad være der for mig.

Jeg har kronisk træthedssyndrom ( som vores lægekonsulent Jens Bang bliver ved med at afvise) så jeg sejler rundt og har ingen kræfter tilbage, og min nye sagsbehandler er ny. SÅ min pensionssag ved jeg ikke hvornår kan starte.
Og hvordan skal man kunne møde nogen, når man ligger herhjemme i sengen ?

Jeg har kun oplevet at folk bliver provokeret over at jeg er syg.
Min lillebror har jeg ingen kontakt til mere, da han er rasende over at jeg ikke kan komme til hans bryllup (chokerende, men det er hans problem, ikke mit)
Og min eks kæreste sagde jeg bare skulle ta mig sammen, og gad ihvertfald ikke hjælpe mig med at ta min opvask eller rydde op.

Det er hårdt, når man af og til har brug for et kram og en der bare kan være der for en.
Tinam er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 10:15   #82
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Citat:
Hvad gør man??
Til dette har jeg absolut intet svar. Nogle teorier, men intet svar.

Først vil jeg dog lige sige hvor ked af det jeg er på dine vegne, men undskyld mig, for mig lyder det som om det var godt du kom væk fra den mand. Sikke dog noget at sige. Uanset om det kommer fra en fremmede, ven, kæreste, ex, familie osv osv vil de ord og "angreb" altid ramme en SÅ hårdt. Vi ved ski godt vi er syge, vi ved ski godt vi ikke kan det som andre kan, eller som vi kunne en gang, det behøver vi virkelig ikke andre til at fortælle os. Så jeg kan godt forstå du føler sådan og bliver rigtig ked af det. Dette er jo ikke lige en situation nogen ønsker at være i. MEN, dem der kan finde på at sige sådanne ting til en, er folk der er uvidende og ikke kan sætte sig ind i en situation som vores. Til BIIIIIP med dem, det er nemmere sagt en gjort, og det er bestemt heller ikke noget jeg selv kan sige, men det er sådan vi burde tænke.

Vi har så mange negative ting i vores liv som syge, derfor forsøger jeg personligt, at si alt det negative fra som jeg KAN sie fra, hvis du forstår. Dårlige venner, dårlige oplevelser, dårlige ting som jeg sagtens kan være foruden, og kun være omgivet af så mange positive ting som overhovedet muligt. De negative ting vedr, sygdommene kan vi ikke gøre noget ved, men vi kan gøre noget ved de andre ting. Nok også lidt af et svar til dit HVAD GØR MAN. Jeg ved godt min egen "salgsannonce" ikke er den mest tiltrækkende. 28 årig handicappet søger manden i mit liv. Jeg kan ikke gå så godt, kommer i kørestol inden så længe, gider ikke altid være sammen med dig, når jeg har mine dårlige dage. Du skal klare alt husarbejde. Har ingen penge til noget som helst. Må ikke få børn. Vi kan aldrig gifte os eller flytte sammen da jeg ikke vil være økonomisk afhængig af noget mand, og sex må du ret ofte tænke dig til.....

Nej, jeg ville nok rende langt langt væk hvis jeg så sådan en annonce ha ha. MEN hvis den dag skulle komme, og en kunne se igennem linierne, jamen så er jeg da den heldigste kvinde på jorden. Men det er ikke noget jeg regner med. Dette er noget der fungerer for mig, men jeg behøver ikke nogen mand til at gøre mig lykkelig. Der er så mange andre ting der kan gøre mig glad, og de ting er nok for mig. Jeg vil ikke have en bare for at have en. Jeg vil have den rigtige, the one and only, intet mindre, basta. Men chancen er meget lille, det ved jeg. Jeg er af den opfattelse at det er ikke det vigtigste i MIT liv at finde en, det vigtigste i mit liv er at være lykkelig. Jeg er lykkelig når jeg er sammen med min mor, eller hygger mig med hundene. Der er flere ting i vente derude der kan gøre mig lykkelig, så det er det jeg stræber efter. Ikke manden i mit liv. Men skulle han dukke op, er han da velkommen. Det er noget jeg for længst har acceperet og det har givet mig en stor ro inden i. Men jeg tror det er op til den enkelte hvad der gør man kommer videre og bliver lykkelig. Hvis det er en mand, jamen så ud og led, han skal nok være derude, men jo, det bliver svært.

Det er sådan lidt omkring hvordan jeg håndterer det. Jeg tror på kærligheden fra min mor og de ting der omgiver mig og gør mig glad. Kærligheden er mange ting og det er individuelt hvad det er, det behøver bare ikke inkludere en mand i mit tilfælde.

Sidst redigeret af Julcha; 24-05-2010 kl. 10:19.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 11:14   #83
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Tinam ,hvis du har humoren og forståelsen på rette sted ,så skal du nok klare dig ,med eller uden mand.
Jeg kan da godt være i tvivl om du idet hele taget er klar til et nyt forhold,jeg vil forslå dig at du gør hvad du kan for at komme ud mellem andre ,det er der risikoen er for at finde din nye mand,og måske den store kærlighed.

Som du nok kan læse mellem lingnerne så er jeg ikke den der søger manden i mit liv,det har jeg fundet hele 3 gange enda,men nu jeg er faktisk glad for mit liv som enlig ,og den frihed det giver.

Men jeg forstår godt din bekymring,for om det kan lykkes,håber du finder hvad du søger,held og lykke .
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 15:23   #84
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
udseende og pige

dette vil nok provokerer nogen men er det ikke generelt mere accepteret at kvinder er fp ere og "svage" end mænd??

i og for sig idet at manden igennem tider står som den reelle forsørger...ved godt tiderne er skiftet men tror stadig der sidder lidt fra urtiderne i os alle.

nu jeg pige og har en kæreste jeg er ikke fper endnu men ender nok med noget lign og min kæreste er alm arbejder.

koldt og kynisk har udseendet nok os lidt m det og sige... har i set dating in the dark??? det understøtter at udseende betyder meget... så er du en køn pige der desværre er blevet syg er der nok mange der vælger en fra men mange ville nok os se lettere på den sociale status hvis du flot. ved det lyder overfladisk men tror desværre der er noget om det..

alle mennesker fortjener kærlighed så ville ønske det ikk var sådan...

jeg ved at efter jeg er kommet i det sociale system har jeg kun følt jeg havde udssendet tilbage at spille på og som identitet hvilket har medført lav selværd, sultekurer, tanker om plastik operationer mm

men har selv angst for at miste hvis jeg blir fp....jeg har lavet et forsøg i byen. jeg er en typisk lyshåret køn pige der får opmærksomhed ude. kom i snak med en advokat, flot fyr, mange penge osv.. fortalte jeg var fp. han reagerede ved at sige han gerne ville have en hjemmegående kæreste... var da meget overrasket troede han ville skride men nope... nu var det bare et forsøg da jeg har en kæreste men han var klar på det helt store så den lille "taber" kan sagtens få the big shot advokat. men det ville sikkert kun baserer på han sys man var lækker og hvad har man så???

men tænker selv tit på hvis jeg blev alene om nogen ville have en vile nok føle jeg skulle være perfekt på andre områder når jeg ikk har et job.. dvs udseende. så ville blive spiseforstyrret og sygeligt paranoid omkring mit udseende...
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-05-2010, 16:24   #85
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hejsa,

Jeg vil bare sige at jeg nyder så meget at være alene, på tredie år. Generelt har jeg det godt med at være alene med mig selv, naturligvis savner jeg mine børn ind i mellem, men de kommer jo også på besøg, overnatninger og lign.

Jeg styrer selv mit eget liv, elsker at gå til træning og selv vælge hvornår jeg kan tage ud at handle, hvornår jeg kan gøre rent, lave mad osv. Det er skønt. Nogen gange tænker jeg da også på at have en kæreste eller en elsker , men pt. hænger det bare ikke sammen med hvad jeg ønsker mig i fremtiden. Jeg ønsker mig ro, trivsel, selvstændighed, glæde osv.

Det er med at finde nogle andre interesser tror jeg og have nok i sig selv uden at kommer ud over jantelovens grænser tror jeg. Men selvfølgelig, føler man at man har brug for en partner, så er det jo bare med at "gå på jagt".


Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 11:54   #86
twoc
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 07-10 2009
Alder: 55
Indlæg: 84
Styrke: 15
twoc er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nensypigen Se meddelelser
dette vil nok provokerer nogen men er det ikke generelt mere accepteret at kvinder er fp ere og "svage" end mænd??

i og for sig idet at manden igennem tider står som den reelle forsørger...ved godt tiderne er skiftet men tror stadig der sidder lidt fra urtiderne i os alle.

nu jeg pige og har en kæreste jeg er ikke fper endnu men ender nok med noget lign og min kæreste er alm arbejder.

koldt og kynisk har udseendet nok os lidt m det og sige... har i set dating in the dark??? det understøtter at udseende betyder meget... så er du en køn pige der desværre er blevet syg er der nok mange der vælger en fra men mange ville nok os se lettere på den sociale status hvis du flot. ved det lyder overfladisk men tror desværre der er noget om det..

alle mennesker fortjener kærlighed så ville ønske det ikk var sådan...

jeg ved at efter jeg er kommet i det sociale system har jeg kun følt jeg havde udssendet tilbage at spille på og som identitet hvilket har medført lav selværd, sultekurer, tanker om plastik operationer mm

men har selv angst for at miste hvis jeg blir fp....jeg har lavet et forsøg i byen. jeg er en typisk lyshåret køn pige der får opmærksomhed ude. kom i snak med en advokat, flot fyr, mange penge osv.. fortalte jeg var fp. han reagerede ved at sige han gerne ville have en hjemmegående kæreste... var da meget overrasket troede han ville skride men nope... nu var det bare et forsøg da jeg har en kæreste men han var klar på det helt store så den lille "taber" kan sagtens få the big shot advokat. men det ville sikkert kun baserer på han sys man var lækker og hvad har man så???

men tænker selv tit på hvis jeg blev alene om nogen ville have en vile nok føle jeg skulle være perfekt på andre områder når jeg ikk har et job.. dvs udseende. så ville blive spiseforstyrret og sygeligt paranoid omkring mit udseende...
Han ville "lege" med dig i 3 måneder og så ville du få 5 kolde tæer bagi ...jeg tror næppe at han ville fortælle hans advokatvenner at havde fået en førtidspensionist som kæreste....det lyder hårdt men det er desværre sandheden....han havde kun et for øje og det var at komme i trusserne på dig ....sådan tænker mænd
twoc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 13:39   #87
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
nøjjj folk er frække

Jeg får også pension - og synes det er svært nok at sge men når næste spærgsmål så er- hvad fejler du da- så bliver jeg så harm. Hvem f siger jeg har lyst til at fortælle det ? Sidst var på mn datters skole hvor hendes lærer -4 andre forældre og mg står og snakker da læreren spørger om jeg går hjemme-jeg svarer ja jeg får pension og en af mødrene spørger "hvad fejler du" Jeg kunne have hældt hele kassen med skole mælk udover hende. Hvad rager det dog andre.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 18:06   #88
Dan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-08 2009
Indlæg: 34
Styrke: 15
Dan er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af twoc Se meddelelser
Han ville "lege" med dig i 3 måneder og så ville du få 5 kolde tæer bagi ...jeg tror næppe at han ville fortælle hans advokatvenner at havde fået en førtidspensionist som kæreste....det lyder hårdt men det er desværre sandheden....han havde kun et for øje og det var at komme i trusserne på dig ....sådan tænker mænd
SLAM så fik vi da også lige skåret alle over en kam. Jeg kan godt få lidt ondt af dig hvis dette er sandheden i dit liv.
Dan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-05-2010, 18:12   #89
MVP
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2007
Indlæg: 34
Styrke: 17
MVP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dan Se meddelelser
SLAM så fik vi da også lige skåret alle over en kam. Jeg kan godt få lidt ondt af dig hvis dette er sandheden i dit liv.
Tjow, det må man sige...rønnebærerne er vel sure...
MVP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2010, 20:52   #90
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 15
frupia1 er ny på vejen
stones

Hej.

Jeg er selv pensionist. For nogle år sden var jeg tilmeldt dating og (det er svært at indrømme) men jeg afviste de førtidspen. der skrev til mig. Hvorfor ved jeg ikke men der var jo også andre der ikke vagte min interresse. Jeg tør næsten ikke skrive det for det lyder så hårdt -men stod der at manden vejede 200 kg eller var dværg eller lign så skrev jeg nej tak. De kunne jo være fantastiske mænd .

Måske noget med fordomme som jeg også selv møder. Jeg har flere børn end de fleste og mange tror faktisk at har man flere børn end normalen så er det børn der går for lud og koldt vand-børn der ikke bliver opdraget og som har forældre der er ligeglade med dem.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Førtidspensionist KBR Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 28-11-2012 16:39
førtidspensionist hanne bjerre Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 21-09-2011 12:45
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension