K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-03-2013, 21:31   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
2 modstridende synspunkter fra Ole Pass, citeret fra Jyllandsposten.

"»Det er positivt, at en så stor del af vælgerne bakker op om den grundlæggende sunde tanke, at folk skal arbejde for deres penge, hvis de er i stand til det. Det er kun rimeligt og betyder, at vi måske kan få løst nogle samfundsopgaver, som ellers ikke ville blive gjort,« siger han til Jyllands-Posten."

og

"»Personligt synes jeg godt, at man kunne gå endnu hurtigere i gang med de stærkeste kontanthjælpsmodtagere. Det største problem er efter min mening de svageste kontanthjælpsmodtagere, som der ikke er nogen lette job til,« siger Ole Pass."

Var det IKKE kun de jobklare, der skal tilbydes/tvinges til dette?

Har derfor svært ved at se påstået problem, medmindre at alle skal tvinges?

VH Popiae
Der er ikke nogen modstridende synspunkter fra Ole Pass af.....

Han ved jo godt at de matchgrupper forsvinder.....og vupti..så er alle arbejdsmarkedsparate....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 10:05   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Ja, det er nemlig det der er problemet.

For definitionen, at folk er jobklare, betyder, at de kan på tage sig job, uden div skånehensyn mv.

Derfor kan det efter min mening, aldrig blive et problem, at tvinge nogen, modsat de der har problemer, også kaldet de svage.

De svage, altså de der ikke kan påtage sig hvad som helst, kan få det som tilbud, uden trudsler om fratagelse af kontanthjælpen, da vi alle her ved, at kommunerne jo spare hvor de kan, og nogen kommer derved i klemme.

Citat fra Helenekr:
"Og han fortsætter ,, Det største problem er efter min mening de svageste kontanthjælpsmodtagere, som der ikke er nogen lette job til''

Man kan da sagtens være svag og alligevel kunne lave ét eller andet og have et ønske om, at få et lille nemt job.

Dem der ikke kan, de kan jo ikke. Men der er da en masse andre, både stærke, ressourcestærke, og enormt svage der har andre issues end ikke at kunne arbejde, som derfor vil hænge fast, fordi der simpelthen ikke lige findes et job de kan udføre....." citat slut.

De der har problemer ud over ledighed, er de svage, og skal efter min mening IKKE TVINGES, med trudsler om at få frataget forsørgelsen.

Citat fra Helenekr.
"Omvendt tror jeg også man skal passe på med - på forhånd - gøre ALLE kontanthjælpsmodtagere til ofre og gøre dem til sådan nogle dumme dovne personer der bare ikke vil og som nu skal tvinges. Mange vil rent faktisk gerne." citat slut.

Og det har ikke noget at gøre med at gøre dem til ofre, det vil kommunen derimod sørge for i stor stil, hvis de får chancen.

Vi kan jo se herinde hvordan kommunen tolker på borgerens ressourcer, og div mangler. Det bør derfor være åbenlyst for enhver, at de svage SKAL beskyttes mod kommunen MAGTMISBRUG, for at spare penge.

vvh Popiae

Sidst redigeret af popiae; 30-03-2013 kl. 10:17.
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 10:46   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Og hvorfor er det så lige at det kun er de der er på kontanthjælp der skal arbejde for deres ydelse... hvad med de der er på understøttelse.

Folk lider af den vildfarelse at det er deres egne penge de betaler i kontingent de får retur, men i virkeligheden koster de staten lige så mange penge...

Og med hensyn til nytte..

Ja så synes jeg at de job de skulle udføre skulle være noget i stil med besøgsvenner, tøffe rundt og drikke kaffe og tale med de gamle og andre der er ensomme...
Lege med de børn der er indlagt på sygehusene..
Al den slags der er blevet sparet væk, men som er savnet..

Sidst redigeret af Pip; 30-03-2013 kl. 10:50.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 12:05   #14
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Snurrberget Se meddelelser
http://www.b.dk/nationalt/danskerne-...tagere-arbejde

"Kontanthjælpsmodtagere skal arbejde for pengene. Det mener er stort flertal af danskerne ifølge en ny måling, som Rambøll/Analyse Danmark har foretaget for Jyllands-Posten."

Man kan jo så sidde helt for sig selv og gætte men ..
Fortsættelse..

"78,2 procent af de adspurgte vælgere svarer, at de bakker op om, at jobklare kontanthjælpsmodtagere skal arbejde for pengene. "

Altså.. hvis mennesker kan gøre noget er det rimeligt at de rent faktisk gør noget.
Ok.. det kan alle vel være enige om, uden at få noget i klemme (gad vide hvem der udformer de spørgeskemaer).

Og fortsat:

"Opbakningen går på tværs af de politiske skel, og blandt alle folketingspartiernes vælgere, er der flertal for at lade kontanthjælpsmodtagerne tage nyttejob. Opbakningen er dog ikke overraskende mindst blandt SFs og Enhedslistens vælgere."

Fantastisk.. det er ikke kun folk fra LA og V der mener at mennesker der KAN arbejde også SKAL arbejde for at få penge fra fælles kassen.

Endnu en ikke-nyhed der følger et mønster om at udgrænse mennesker på overførselsindkomster.

Det er ok at job parate kontanthjælpsmodtagere bliver aktiveret i nyttejob. De har jo mulighed for at søge alm. job hvis de hellere vil det.

Men arbejdsgiver skal ikke ha medarbejder gratis, da de job så ikke er ledige for en alm. lønnet medarbejder.

Hvis alle kontnthjælpere skal arb, mange i nyttejob, opstår der et nyt problem.

Nemlig at alle der er visiteret til skånejob / fleksjob ingen job kan få.

Hvad vil man så gøre med denne gruppe ? Gratis arbejde i Praktik for ledighedsydelsen ? Dvs. de bliver fastlåst på ledighedsydelse som gratis arbejdskraft.

Da Helle Thorning Schmidt inden valg lovede bedre velfærd, tænkte hun åbenbart på det skulle være til de personer der tjente mest, arbejdsgiver, firmaer.

Kan ikke snuppe synet af hende, kold, kynisk, selvglad, falsk, løgnagtig, uden empati for svage personer. Handicappede, Fleksjobbere og andre, disse personer skal have mindst muligt, stå til rådighed, arbejde gratis, straffes via aktion på pengepung hvis de ikke gør hvad der bliver sagt, behandles som slaver.

At de bliver frataget deres sevlværd, selvstændighed, og i stedet bliver endnu mere syge, bliver nye psykiske patienter i psykiatrien, det bekymrer hverken hende eller resten af hendes regering.

Hvad er det lige der er hendes ynglingsudtryk - der kommer en løsning i morgen.

Tror hun virkelig vi alle er idioter.

Hun burde få fingeren og få mange af disse :ag: :ag: smidt i hovedet, så er hun beskæftiget i påsken, med at få vasket sig selv og sit tøj. Men så hyrer hun vel en ledig som gratis arbejdskraft til det.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 14:45   #15
halse
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2008
Indlæg: 883
Styrke: 17
halse er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af le cuere Se meddelelser
Det er ok at job parate kontanthjælpsmodtagere bliver aktiveret i nyttejob. De har jo mulighed for at søge alm. job hvis de hellere vil det.
Det kan de. Men mulighederne for at ordinær beskæftigelse forringes. Hvad nytter det , at man kan søge løs alt det man vil , når arbejdspladser forsvinder som direkte følge af forslaget.
(Ud)nyttejobene vil såvel fortrænge ordinære jobs , som trykke lønniveauet for de tilbageblevne.

Her er et indslag fra TV-2 nyhederne , hvor en arbejdsgiver forklarer hvordan hendes firma og lønnede ansatte rammes.

Indslaget starter efter ca. 15-20 sekunder når reklamen er afsluttet.

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/64956557/
halse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 16:33   #16
le cuere
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2011
Lokation: København
Indlæg: 267
Styrke: 14
le cuere er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af halse Se meddelelser
Det kan de. Men mulighederne for at ordinær beskæftigelse forringes. Hvad nytter det , at man kan søge løs alt det man vil , når arbejdspladser forsvinder som direkte følge af forslaget.
(Ud)nyttejobene vil såvel fortrænge ordinære jobs , som trykke lønniveauet for de tilbageblevne.

Her er et indslag fra TV-2 nyhederne , hvor en arbejdsgiver forklarer hvordan hendes firma og lønnede ansatte rammes.

Indslaget starter efter ca. 15-20 sekunder når reklamen er afsluttet.

http://nyhederne.tv2.dk/video/index/id/64956557/

Jeg har set det indslag tidligere.

Det med ordinære job der forsvinder på grund af reformen nævnte jeg også, men burde ha skrevet det gælder for alle ledige, handicappede, skåne / fleksjobbere der søger arbejde.

Det er svært for os alle at finde, få et job.

Der er også forskel på nyttejob. Det skal ikke være job som normalt bliver udført af fastansatte.

Hjemmeplejen har skåret indkøb væk, så borgere skal bestille varer gennem internet, de betaler mere for varer plus der bliver tillagt et beløb for udbringning. Indkøb der kunne være et nyttejob.

Besøgsven i hjemmet el. på hospital kunne være et nyttejob.

Til syge, dem på skånejob / fleksjob der i følge lovgivning ikke er berettiget til hjælp, men skal betale for hjælp, som de ikke har penge til, de kunne få praktisk hjælp af dem i nyttejob, så deres helbred ikke yderligere forringes.

Opsyn i parker, og med børn på legepladser kunne være en mulighed.

Lave aktiviter med børn på legepladser kunne være et nyttejob.

At ledsage ældre i eget hjem, så de kan komme lidt udenfor hjemmets 4 vægge kunne være et nyttejob.

Arbejde der bliver lavet af fastansatte, sne - skovlning, samle papir op, havearbejde osv. Hvis det bliver til nyttejob, vil det trykke lønniveauet for de fastansatte ned, og mange fastansatte vil blive afskediget på grund af arbejdsgiver kan få billigere arbejdskraft ved kun at ansætte nyttejobbere.

Ja, og så kommer der flere ledige i jobcentrene, og de der ikke er i arbejdsløshedskasse kan hvis de har ægtefælle, egen bolig el. bil, værdier ikke modtage kontanthjælp.

Så mangler vi blot det med socialt bedrageri, at kommunen kommer på uventet besøg hos dem der får kontanthjælp, for at se om der skulle være enkelte værdier i hjemmet der kan sælges. Skruen uden ende.
le cuere er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2013, 20:04   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Ja, det er nemlig det der er problemet.

For definitionen, at folk er jobklare, betyder, at de kan på tage sig job, uden div skånehensyn mv.

Derfor kan det efter min mening, aldrig blive et problem, at tvinge nogen, modsat de der har problemer, også kaldet de svage.

De svage, altså de der ikke kan påtage sig hvad som helst, kan få det som tilbud, uden trudsler om fratagelse af kontanthjælpen, da vi alle her ved, at kommunerne jo spare hvor de kan, og nogen kommer derved i klemme.

Citat fra Helenekr:
"Og han fortsætter ,, Det største problem er efter min mening de svageste kontanthjælpsmodtagere, som der ikke er nogen lette job til''

Man kan da sagtens være svag og alligevel kunne lave ét eller andet og have et ønske om, at få et lille nemt job.

Dem der ikke kan, de kan jo ikke. Men der er da en masse andre, både stærke, ressourcestærke, og enormt svage der har andre issues end ikke at kunne arbejde, som derfor vil hænge fast, fordi der simpelthen ikke lige findes et job de kan udføre....." citat slut.

De der har problemer ud over ledighed, er de svage, og skal efter min mening IKKE TVINGES, med trudsler om at få frataget forsørgelsen.

Citat fra Helenekr.
"Omvendt tror jeg også man skal passe på med - på forhånd - gøre ALLE kontanthjælpsmodtagere til ofre og gøre dem til sådan nogle dumme dovne personer der bare ikke vil og som nu skal tvinges. Mange vil rent faktisk gerne." citat slut.

Og det har ikke noget at gøre med at gøre dem til ofre, det vil kommunen derimod sørge for i stor stil, hvis de får chancen.

Vi kan jo se herinde hvordan kommunen tolker på borgerens ressourcer, og div mangler. Det bør derfor være åbenlyst for enhver, at de svage SKAL beskyttes mod kommunen MAGTMISBRUG, for at spare penge.

vvh Popiae
Jeg forstår måske ikke helt den der med at man kan tvinge nogen som ikke kan??
- hvordan kan det lade sig gøre, hmmm??

Jeg kan fx ikke arbejde, og selvom de fjerner pensionen, så kan jeg jo stadig ikke arbejde! De vil da aldrig kunne tvinge mig til at arbejde. De kan true mig, tage mine penge og gøre livet surt for mig, men det kommer jeg da ikke i arbejde af, når det nu engang ikke kan lade sig gøre.

Hvis folk kan trues til at arbejde, så er det vel fordi de godt kan. Jeg kan kun gribe i egen barm og undrer mig over, hvordan et menneske som vitterligt og oprigtigt ikke kan, pludselig godt kan alligevel hvis bare kommunen truer dem på økonomien?? (Sådan noget lyder SÅ forkert i mine ører),

I min verden hænger det overhoved ikke sammen. For mig ville det svare til at stå på kanten af havnebassinet uden arme og få besked på at skulle svømme crawl til Sverige for at redde mine børns liv. Det ville være komplet umuligt, også selvom udgangspunktet ville være det mest smertelige...
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 03:03   #18
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Om jeg begriber det ...
Hvorfor har befolkningen helt glemt de glade 90ere.

hvor nøjagtigt de samme metoder blev anvendt ... overfor kontanthjælpsmodtagere i kommunerne der skulle aktiveres.

Kommunens antal af institutioner, sportcentre, fritidsklubber , vuggestuer, ældrepeje og behovet for havehjælp , private arbejdsgivere, sågar fabrikker nød godt af den gratis flok af hjælpere- Som blev stillet til rådighed...
også dengang hed det du skal yde for kunne nyde.

Der var ingen lønudgifter , en anden konto i kommunen klarede skærene mens folk blev lovet fastansættelse blot de lod sig forlænge endnu et 1/2 år, fordi man blev lovet ansættelse ved næste budgetlæggelse.
også dengang var det hele eeen stor bedragerisk løgn hvor ingen ansættelse fandt sted når slaveperioden på laveste ydelse i samfundet var endt.

Nu bliver ordningen genanvendt blot med et nyt navn ... vi er kreative og nyskabende på Borgen
Nytte job min bare røv ... som om en eneste kommer i fast arbejde af den grund... næh total udnyttelse af den ledige arbejdskraft , blot blir styrken af arbejdskraft endnu større end i 90erne.

Total udnyttelse med slavelignende forhold , for igen at blive udnyttet på andre af kommunens arbejdspladser.... efter endnu en periode med ledighed.
Så går vi rundt om en enebærbusk igen og igen.....

Kommunerne må gnide sig i hænderne ... ved udsigten til at der nu igen er nok af folk der ikke kan klare sig i samfundet og skaffe sig et arbejde , som de kan smide ud i de nyttige ordninger.

Jobcentrene kommer atter til at smulme og leve.

Og lad så alle dem der klapper i deres små hænder over åbenbaringen ....
blive arbejdsløse ... så kan de slutte sig til køen af efterspørgslen på
NYTTEJOB.

NYTTEJOB - Hvor ydmygende

Sandt for dyden syns jeg personligt at de NYLEDIGE OG LANGTIDSLEDIGE på dagpenge der tidligere havde godt ondt i røven af kontanthjælpsmodtagere ..... har godt af at smage på medicinen bevilliget af folketinget og udbredt til udnyttelse i kommunerne..

Skrevet ud fra personlige erfaringer i midt 90èrne hvor jeg selv smagte på medicinen .
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 15:29   #19
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg forstår måske ikke helt den der med at man kan tvinge nogen som ikke kan??
- hvordan kan det lade sig gøre, hmmm??

Jeg kan fx ikke arbejde, og selvom de fjerner pensionen, så kan jeg jo stadig ikke arbejde! De vil da aldrig kunne tvinge mig til at arbejde. De kan true mig, tage mine penge og gøre livet surt for mig, men det kommer jeg da ikke i arbejde af, når det nu engang ikke kan lade sig gøre.

Hvis folk kan trues til at arbejde, så er det vel fordi de godt kan. Jeg kan kun gribe i egen barm og undrer mig over, hvordan et menneske som vitterligt og oprigtigt ikke kan, pludselig godt kan alligevel hvis bare kommunen truer dem på økonomien?? (Sådan noget lyder SÅ forkert i mine ører),

I min verden hænger det overhoved ikke sammen. For mig ville det svare til at stå på kanten af havnebassinet uden arme og få besked på at skulle svømme crawl til Sverige for at redde mine børns liv. Det ville være komplet umuligt, også selvom udgangspunktet ville være det mest smertelige...
Man kan ikke tvinge en mand uden ben til at gå.. men man kan tvinge ham til at kravle på sine blødende knæ.

Særligt når man har hjemmeboende børn er man sårbar, for ingen penge kan betyde husvild og tvangsfjernelse af børn.

Selvom man ikke kan gå, vil man kravle på sine blødende knæ til man dør af det.

Og det er på ingen måde menneskeligt eller rimeligt..

Jeg har set det i andre lande, krigsveteraner uden ben, der kravler sig frem i gaderne med blødende hænder og tigger.. for at skaffe mad til deres børn.
Så selv om man ikke kan tvinge folk til at arbejde, så kæmper de fleste til det yderste for at forsørge deres børn.

Sidst redigeret af Pip; 31-03-2013 kl. 15:32.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-03-2013, 18:23   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
@Pip
Jamen det kan stadig kun være dem der kan, der gør det! Men man kan stadig ikke svømme crawl uden arme. Såvel som man ikke kan plukke håret af en skaldet!!

Men jeg synes da det er ret interessant, at uarbejdsdygtige, kan få en arbejdsevne når det VIRKELIG gælder. Så er det måske alligevel ikke så tosset det regeringen har gang i, når de hårdnakket påstår, at alle kan arbejde, hvis bare de bliver truet lidt på økonomien?!

Ville dog personligt ønske, folk holdt på deres ret til at være syg og testede systemet til yderste konsekvens, istedet for at lade sig true til noget som helst.

Og for gudskyld ikke blande krigsveteraner ind i debatten, de ville have været lykkelige om de havde boet i Danmark!! De fleste er jo røget ud af samfundet, fordi ingen vil ansætte dem og madkuponnerne ikke slår til.
De drømmer jo præcis om det Danmark tilbyder - kontanthjælp, nyttejob, eller andet, hvor de kan blive en del af samfundet med et grundlag man kan overleve for, uden at skulle bo i en papkasse.
Hvis DE kan krybe på blødende knæ for deres børn, så kan de - i sammenligningen - snot forkælede dansker sgu også!!
Så måske handler det bare om lidt goodwill fra en dansk bistandsklients side???

Dit udmærkede billede, giver stof til eftertanke!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
? Danskerne er forrykte Abraxus Politik og Samfund 6 19-03-2013 07:40
Ikke at lade sig gå på ASR Accept fra vores omgivelser 17 18-01-2012 00:21
Danskerne som stikkere buster Politik og Samfund 11 14-11-2010 22:46
Er regeringen så træt af sit arbejde, som danskerne er af regeringen? buster Politik og Samfund 1 15-04-2010 08:08
Det kan lade sig gøre!!!!!!!!! Bea Din historie 4 13-02-2007 20:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension