K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-08-2016, 21:09   #161
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Hej vovse

Godt nok sent med svar men mange tak for hjælpen
Det var så lidt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Fik den ikke afleveret ved skranken for der var låst da jeg kom
Så vil jeg anbefale, at du søger om aktindsigt, for at se, om de har modtaget den.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Fik skrev noget af cpr på med hånd det havde jeg glemt da jeg skrev det på maskine
Helt fint. sådan noget er også af og til smuttet for mig.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Ja det var parts høring og nej slet ikke enige, ved godt jeg skulle hvis jeg skal sige noget men stadig dårlig over at ikke være enige med dem
Prøv om du kan ryste det af dig.
Det er jo netop det partshøringen er til for.
Når flere forskellige mennesker arbejder med en sag, så er der en risiko for, at der kan ske fejl.
Alle steder har alle så travlt, at der sker mange fejl hver dag.
Så du skal tænke på det som, at det er din opgave, at tjekke for fejl, så de kan blive rettet inden sagen sendes til dem, der skal træffe en afgørelse.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
At man kunne få det så (.mere ) skidt over af have afleveret det forstår jeg ikke også derfor først svar nu undskyld
Jeg ved ikke hvad du fejler, men jeg tror det handler om, at du har været vant til, at gøre hvad der blev sagt, og har fundet dig i rigtig meget, men nu er du gået igang med, at tage hånd om din egen sag i kommunen (super flot gået), og derved overskrider du nogle af dine egne grænser.
For mig lyder det som om, at du er på rette spor, og det skal du holde fast i.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Nu venter jeg bare nervøs hvad de så gør ved mig
Prøv at spørge dig selv, hvad er det værste de kan gøre ved dig.
Hjul og stejle er afskaffet.

Jeg er lidt i tvivl om hvilken ydelse du er på, men jeg har en mistanke om, at det er kontanthjælp.
Hvis du er på kontanthjælp, så kan du dårligt komme ned på en mindre indtægt, og så længe du overholder dine pligter, så kan de ikke tage den fra dig.
Så, hvad kan de gøre dig?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-08-2016, 14:44   #162
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej
Har fået parthøring retur de tager ikke efter den den fået og vide jeg kan klage kan jeg selv eller hedder det advokat

Fået en anden jeg også skal klage over så jeg har to klager


Kan man komme for den ressourceteam flere gange??

Hvad må jeg til møde på kommunen. Kan ikke alene og kan ikke få nogle med kommune vil ikke flytte møde. For vil de det kan der være en med mig

Syndes det her er så svært og finde ud af hvad jeg må undskyld

-----------

Hej vovse tak tak tak

Nej ikke på kontanthjælp men tro jeg er smidt der nu

Hvad de kan gøre mig. Hmm tage min behandling fra mig det er det er ved og gøre/ har gjort

Har svær ved og ryste det af mig har haft det meget skidt siden ført nu begynder og få det bedre men så de nye klager så ned af igen undskyld vovse
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 15:52   #163
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej lige en Spørgsmål mere men fået en ressourcer indstilling den forstår jeg ikke da kommune vil lave det om hvilken lov skal men læse det i

Sidst redigeret af kroner; 24-08-2016 kl. 15:57.
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2016, 22:10   #164
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Hej
Har fået parthøring retur de tager ikke efter den den fået og vide jeg kan klage kan jeg selv eller hedder det advokat
Jeg er ikke sikker på, at man kan klage over en partshøring, men når først der er en afgørelse, så skal der følge en klage-vejledning med.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Kan man komme for den ressourceteam flere gange??
Jeg har ikke sat mig ind i de nye regler, men jeg mener, at have læst her på K10, at man godt kan komme for ressourceteamet mere end én gang.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Hvad må jeg til møde på kommunen. Kan ikke alene og kan ikke få nogle med kommune vil ikke flytte møde. For vil de det kan der være en med mig
Det er for dårligt, at kommunen ikke vil tage de hensyn, som du har brug for.

Jeg kan forestille mig, at der ikke er ret lang tid til mødet, så det er nok begrænset hvad du kan nå at gøre nu.
Men en anden gang, så synes jeg, at du skal skrive til din sb, at du ikke kan den pågældende dag, da din bisidder er forhindret i, at deltage. Hvis din sb så ikke vil ændre datoen synes jeg, at du skal klage til jobcenterchefen.
Det hele bør gøres skriftligt, og afleveres mod kvittering.
I en klage kan du henvise til retssikkerhedslovens §4.

Men hvis der kun er kort tid til mødet, så kan jeg kun komme i tanker om én mulighed, og det er, at du på dagen for mødet ringer og fortæller, at du har været syg hele natten og kaster op, eller noget i den stil.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 12:34   #165
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej
Undskyld jeg forsvand tak for hjælpen

Men kom helt ned og kravle og stadig der nede
Undskyld men har brug for en god råd

Skal for den team igen igen
Men mens vi venter siger teamet jeg skal forsætter med fys

Jeg siger jeg ikke har pengene til det de sige på mødet de betaler

Men få og vide nogle dage efter det gør de ikke alligevel
Men kan klage over det men skal gå igang nu alligevel eller samarbejde jeg ikke

Hvis jeg klager går det 8-9mdr inden jeg får svar sb har tjekket tiden for mig

Det koster mig 800-900kr i mdr plus kørsel. Kan ikke trylle de penge frem hvad gør jeg
Betaler med penge jeg ikke har (kan jeg ikke)

Eller venter og får sparket af kommunen
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 14:27   #166
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Jeg forstår ikke, det lyder som om du har gået til fys tidligere, hvem har betalt ?
Hvilken ydelse er du på kontanthjælp, ressourceforløb eller andet ?

Har du fået et skriftligt referat af mødet ?

Har kommunen skriftligt givet dig besked om at de alligevel ikke vil betale for fys ?

Hvis ikke bør du skriftligt anmode om en skriftlig afgørelse hvor der står at de alligevel ikke vil betale for fys som aftalt ved mødet.

Hvis du ikke kan få en sådan skriftlig besked så bør du klage til jobcenterchefen, naturligvis skriftligt.
Klage over sagsbehandlingen, at de for det første til mødet lover at betale og bagefter løber fra aftalen, og at de derefter laver en økonomisk beslutning men ikke vil give dig den skriftligt, så du har mulighed for at klage over den.

Hvis du har fået på skrift bør du klage over beslutningen, husk at gøre det inden 28 dage.
Du kunne evt. skrive at du til mødet fik besked om at du skulle fortsætte med fys men da du ikke selv har råd blev det til mødet besluttet at de skulle betale, men da de nu har fjernet løftet om at betale kan du, på grund af økonomien, heller ikke leve op til din del af aftalen.
Uanset om resultatet kommer alt for sent, så er det vigtigt at du klager, så kan du også efterfølgende bevise at du har forsøgt at råbe kommunen op og at det er dem som er skyld i at du ikke har fulgt aftalen.

Med hensyn til mellemtiden, så kan du forsøge om du kan spare et andet sted og få råd til at komme til fys en gang eller to, nu ved jeg ikke hvor ofte du bør komme der og hvor længe der var aftalt.

Når og hvis de til næste møde er utilfreds med at du ikke har gjort som aftalt på sidste møde, må du jo informere om at det ikke var dig der løb fra aftalen, det var kommunen som løb fra aftalen om at betale, du har jo allerede en gang forklaret dem at det har du ikke råd til og sådan er det jo stadigt, når nu kommunen alligevel ikke betaler.
Medtag kopier af kommunens afslag og dine klager samt kommunens reaktion på dine klager.

Sidst men ikke mindst, bør du bestille aktindsigt hurtigst muligt.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2016, 20:48   #167
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
hej Nørd tak for svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af Nørd Se meddelelser
Jeg forstår ikke, det lyder som om du har gået til fys tidligere, hvem har betalt ?

Kode:
ja det har jeg længe  og gået meget jævnlig indtil sidste møde og har jeg selv betalt
Hvilken ydelse er du på kontanthjælp, ressourceforløb eller andet ?

Har du fået et skriftligt referat af mødet ?

Kode:
ja jeg har
Har kommunen skriftligt givet dig besked om at de alligevel ikke vil betale for fys ?

Kode:
 ja de har
Hvis ikke bør du skriftligt anmode om en skriftlig afgørelse hvor der står at de alligevel ikke vil betale for fys som aftalt ved mødet.

Kode:
ja teamet indstillede til mødet de vil bede kommunen betale det  men det vil kommunen ikke følge
Hvis du ikke kan få en sådan skriftlig besked så bør du klage til jobcenterchefen, naturligvis skriftligt.
Klage over sagsbehandlingen, at de for det første til mødet lover at betale og bagefter løber fra aftalen, og at de derefter laver en økonomisk beslutning men ikke vil give dig den skriftligt, så du har mulighed for at klage over den.

Hvis du har fået på skrift bør du klage over beslutningen, husk at gøre det inden 28 dage.
Du kunne evt. skrive at du til mødet fik besked om at du skulle fortsætte med fys men da du ikke selv har råd blev det til mødet besluttet at de skulle betale, men da de nu har fjernet løftet om at betale kan du, på grund af økonomien, heller ikke leve op til din del af aftalen.
Uanset om resultatet kommer alt for sent, så er det vigtigt at du klager, så kan du også efterfølgende bevise at du har forsøgt at råbe kommunen op og at det er dem som er skyld i at du ikke har fulgt aftalen.

Med hensyn til mellemtiden, så kan du forsøge om du kan spare et andet sted og få råd til at komme til fys en gang eller to, nu ved jeg ikke hvor ofte du bør komme der og hvor længe der var aftalt.

Kode:
ved virkeligt hvordan jeg skal finde pengene
Når og hvis de til næste møde er utilfreds med at du ikke har gjort som aftalt på sidste møde, må du jo informere om at det ikke var dig der løb fra aftalen, det var kommunen som løb fra aftalen om at betale, du har jo allerede en gang forklaret dem at det har du ikke råd til og sådan er det jo stadigt, når nu kommunen alligevel ikke betaler.
Medtag kopier af kommunens afslag og dine klager samt kommunens reaktion på dine klager.

Sidst men ikke mindst, bør du bestille aktindsigt hurtigst muligt.
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2016, 11:57   #168
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Tja, hvis du ikke kan finde råd til bare en enkelt gang eller to for at vise din gode vilje, så er der jo ikke noget at gøre ved det, så må du bare droppe fys.

Du skal huske at klage over afslaget inden 28 dage fra modtagelsen, helst hurtigere hvis muligt.
Når du klager har kommunen en måned til at genoverveje afslaget og kun hvis de fastholder skal klagen sendes til ankestyrelsen.
Måske kunne du være heldig at du sendte en hurtig klage og kommunen ombestemte sig og alligevel betalte din fys.

Jeg tænkte at om du måske har nogen som kan hjælpe dig med at skrive klagen, det ville være det bedste, så man husker at få det hele med.

Klagen er som nævnt ekstra vigtig når du så kommer for rehabiliteringsteamet næste gang, så er det jo vigtigt at du kan bevise at du har gjort hvad du kunne for at opfylde jeres aftale men at kommunen "spændte ben" for at du kunne opfylde jeres aftale.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2016, 12:07   #169
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej Nørd
Tak for svar
Klagen er skrevet gjorde jeg i nat

Har også fået besked fra kommune jeg ikke overholder aftalen og bliver kontaktet mandag
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2016, 13:35   #170
Nørd
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2014
Indlæg: 1.079
Styrke: 11
Nørd er ny på vejen
Men hvad stod der i referatet, stod der ikke at du til møde oplyste at du ikke havde råd og at det blev aftalt at kommunen skulle betale ??
Har du kontrolleret at det som står i referatet også er det du oplever er sket ??

Hvis det står i referatet så beviser det jo at det er dem som ikke overholder aftalen.

I samtalen på mandag skal du fastholde at det er dem som ikke overholder aftalen at der på mødet blev aftalt at du skulle fortsætte til fys. men at kommunen skulle betale og når de løber fra deres aftale så har du ingen muligheder for at holde din del af aftalen, det oplyste du allerede til mødet.

Måske du skulle forberede samtalen med at installere en optage app på din telefon og simpelthen optage samtalen uden at oplyse dem om at du optager.

Hvem er det for øvrigt der truer dig ?
Er det sagsbehandleren ?

Hvis det er en sagsbehandler eller lignende bør du sende en ekstra klage denne gang til jobcenterchefen og klage over sagsbehandlingen, klage over trusler fra personalet fordi du ikke har råd til at følge en behandling det var aftalt at kommunen skulle betale.

Hvis det er jobcenterchefen som truer så skal du sende en klage over sagsbehandlingen til hele kommunalrådet.
Nørd er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:06.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension