K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-05-2009, 17:02   #1
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Videre i sagen??? Hjælp......

Hej alle...

Håber at nogen kan hjælpe mig videre i min sag...

Som sidst fortalt har jeg været ude for en trafikulykke i aug 2007 på gladsaxe motorvej, hvor jeg fik en betonklods fra luften gennem min forrude...og endte med at få kraniebrud, og 50 sten.
Jeg har siden hen været sygmeldt, dog i marts 2008 søgte jeg flere jobs, da jeg troede at jeg sagtens kunne klare et arbejde nu. ( Har altid været en karriere kvinde) Jeg fik et job i PFA Pension, men sagde op efter blot 5 dage. Jeg kunne ikke klare den... Jeg har siden uheldet udviklet PTSD, samt fået whiplash med forhøjet alarmberedskab. Genoplevelser af traumet i flash backs og mareidt. Jeg har konstant hovedpine, nakkesmerter, kvalme og svimmel. Har koncentrations problemer, og hukommelses svigt,således at jeg skal notere det hele ned, og når nogen snakker til mig så skal jeg have gentaget det flere gang, før jeg er sikker på at jeg kan huske det. Jeg er konstant træt, skal sove flere timer om dagen. undgår flere mennesker, handler ind om morgen, når der ikke er så mange mennesker i butikken. Konstant krampe i hænder, taber tingene, får spasma.
Jeg har angst at køre bil, selvom jeg ved at jeg var uheldig den dag, Det er da sjældent at man høre i danmark at man får en 20-25 kilo betonklods fra himmel gennem ens forrude... men jeg er så bange.. tænk hvis det sker igen..
Jeg har så mange smerter i hele min krop, er konstant depri...min hovedpine har udløst myoser der komme af spændinger pga stress. For nylig har jeg fået at vide at jeg har fået et for lavt hjerte puls, og for lavt blodtryk.
Jeg er enlig mor med 2 børn som jeg har svært at klare, heldigvis er de 13& 11 år, og klare det meste selv. Jeg bor i ejerbolig, og økonomisk er det også p... hårdt, fra en top løn til sdp...

Jeg har været til neurolog, og en del hjerne skanninger, som er ok. Neurologen var jeg sidste år juli.08. som mente at jeg har efter ulykke blevet bedømt til nuværende tidspunkt til ganske markant funktionstab, men kan først afgøres om et halvt års tid, efter at der har været tale om en relevant behandling.

Jeg har så siden ulykken været på forsk. medicin, såsom Imozop, Imovane mod søvnløshed, Atarax mod beroligende, Seroplex mod depression, Sumatriptan mod migræne, Ibumetin og Klorzoxazon mod muskelsmerter..
Hvilket hjælper lige når man har taget dem, og er væk igen.. og så er smerterne der igen..
Jeg går ugentlig til fysio, og skal starte til psykolog igen. Den sidste var nemlig ikke så god, Jeg fik det værre når jeg kom hjem.

Jeg havde så en privat pension gennem PFA Pension, hvor jeg er blevet godkendt midlertidig invalide pension, og får lidt derfra om måneden, samt får jeg tabtarbejdsfortjenste og svie og smerter fra forsikringsselskabet, efter flere måneders ventetid. De er lidt bagud med mine månedlig udbetalinger.

Jeg har siden ulykke været til sagsbehandler en gang, og siden hen har de kontaktet mig en gang pr tlf. De har så godt nok kontaktet min egen læge sidste år pr brev for at høre om min læges mening vedr mit helbred.. og min læge skrev tilbage til dem , " x har fået PTSD, ikke pga selve hjernerystelsen, men fordi der pludselig kom en 20-25 kilo tung betonkolods flyvende ind gennem forruden og ramte hende i hovedet, da hun kørte på motorvejen. Hun kunne være blevet dræbt af dette, havde den ramt mere uheldigt. Det er ikke noget, man kommer hurtigt over. Hun tører ikke kører bil , får flashbacks osv.. Der kan ikke sættes en tidshorisont på endnu. I hvertfald langvarige, kan ikke sætte tid på...Siden da hørte jeg ingenting fra min sagsbehandler.Jeg modtog så et brev fra min sagsbehandler d.06.03, 09 om at jeg skal til hartmanns og få lavet en RP. Hvor jeg vil snarest blive kontaktet af en person. Men har intet hørt. Nu er der gået 2 måneder. Jeg har så rykket min sagsbehandler 2 gange, og den først gang havde hun barnsyg, men det blev noteret at jeg havde haft ringet, og anden gang fik jeg fat i hende, og fik at vide af hende at de har haft tekniske problemer med deres system... Og nu vil hun så sende en mail til hartmann, og jeg vil blive kontaktet om en uges tid.
Nu er der gået 2 uger, og jeg har intet hørt.


Mit spg er så:

1. Hvad skal jeg gøre nu for at komme videre med min sag.

2. Skal jeg indhente nogen form for speciallægeerklæring. Hvad mangler jeg.

Jeg har lige fået aktindsigt i min sag. Jeg føler at jeg sidder fast i det her. Har sidder i det i snart år. Min egen læge mener at jeg skal søge ftp, da mit situation er stationær nu, og har fået kronisk smerter. Sidst jeg var til scanning mente overlægen også at jeg direkte skulle søge ftp, og jeg nok ikke kunne klare arbejdsprøvning.

Jeg vil så gerne have det hele overtstået nu, kan ikke klare det her uvished mere. Er der nogen af jer der kan give mig nogen råd.?????
Sidst var I så søde mht med min erstatningspenge som banken lige havde taget... smil... Heldigvis fik jeg dem tilbage...


Mvh

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 09:00   #2
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Sonia.
Hvis du stadigt ikke har hørt fra Hartmanns, så synes jeg du selv skal prøve at ringe til dem. Mon ikke du kan finde et telefonnummer på siden www.hartmanns.dk/ Måske har din sagsbehandler endnu ikke fået ekspederet sagen videre til Hartmanns, man det vil du få afklaret ved at ringe til dem. Har de din sag, må de kunne fortælle hvornår du kan komme til samtale hos dem. Har de endnu ikke modtaget din sag, er det bare om at kime din sagsbehandler ned og/eller sende e-mails så hun bliver træt af dig og får sendt dig videre i systemet.

Omkring det med speciallægeerklæring, så kan jeg ikke lige læse at du har været til psykiater. Når jeg læser din historie, virker det som om det er PTSD, som er dit største problem??? Jeg tror du er nødt til at få en psykiater til at beskrive din tilstand. Når jeg læser på siden her får jeg det indtryk af at kommuner kun bruger psykologers udtagelser når de går mod klienten! og ser bort fra udtagelserne når de faktisk støtter klienten. Altså synes jeg du skal få din praktiserende læge til at henvise dig til en god psykiater, der kan støtte dig i din sag.

Held og lykke.
velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 09:19   #3
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak Velcro.

Jeg vidste ikke at man direkte "måtte" ringe til hartmanns, men det vil så gøre nu.. Og ellers vil jeg ringe til min sagsbehandler igen, selvom jeg har rykket hende 2 gange...

Jeg har før været hos en psykolog, men jeg blev så dårlig når jeg kom hjem, og kunne slet ikke sove om natten. Så jeg droppede hende, men min egen læge mener nu at jeg skal starte hos en ny.
De er bare så dyre også.. økonomisk har man det hellere ikke så godt når man er enlig og bor i ejerbolig, med 2 børn og er på sygdagpenge. Men som jeg kan læse i dette forum ..er det nok bedst med en psykologs.. Så jeg skal finde en nu...

Tak for hjælpen.

Knus

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 11:09   #4
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
Hej Sonia.
Vil lige minde dig om at der er forskel på en psykolog og en psykiater. Sidst nævnte er en læge, med speciale i psykiske sygdomme. Det er gratis at blive behandlet hos en sådan.

Hvis du sørger en udtagelse til din sag, tror jeg du er bedre stillet hvis den kommer fra en psykiater fremfor en psykolog.

En anden mulighed er at du bliver henvist til en psykiatrisk afdeling. Jeg mener Thelma tidligere har omtalt at hun er henvist til Bispebjerg hospital, for behandling af PTSD som et led i en handlingsplan. Måske det også kunne være noget for dig?

Uanset om du ender hos den ene eller den anden gruppe, så er det vigtigt at du har kemi med behandleren. Jeg har selv fået "hjælp" fra en psykolog, som udelukkende kørte på de ting jeg ikke var i stand til. Det gjorde også bare at jeg blev dårligere og dårligere. Hun brød tilmed sin tavshedspligt, og så forsvandt min tillid til hende sjovt nok fuldstændigt. Da jeg så selv valgte at standse samtalerne begyndte jeg at få det meget bedre. Men når man er langt ude, kan det være en svær beslutning at tage.



Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2009, 19:00   #5
Sonia
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-03 2009
Indlæg: 84
Styrke: 16
Sonia er ny på vejen
Tak for dine råd, velcro. Du har fuldstændigt ret i at man skal have kemi i iorden med ens psykolog. Jeg havde det hellere ikke så godt med min tidligere psykolog. Jeg var hos hende 3-4 gange, og brød fuldstændig sammen når jeg kom hjem. Hun " tvang" mig til at huske min ulykke, jeg skulle tænke godt om.. huske lyden, den mest forfærdelig lyd.... Jeg havde det så dårligt efterfølgende at jeg ikke kunne sove..
Det kan være at det var en slags terapi, men den hjalp bare ikke på mig. Tværtimod!

Nå men.. Hvor kan man få fat i en psykiater... Kender du en ? Og hvorfor har jeg ikke fået noget at vide af min egen læge.. Jeg kan prøve at spørge min læge vedr bispebjerg hospital..næste gang jeg skal besøg hende..

Tak for dine råd.

Mvh

Sonia
Sonia er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Sagen er gået i hårdknude - HJÆLP trinetrunten Alt det andet 10 09-06-2012 14:40
Hjælp til at komme videre Dinky67 At søge førtidspension 1 30-05-2011 17:13
Rengøring - løn - hjælp til at komme videre! Ninja Alt det andet 25 19-01-2010 11:20
Lidt hjælp til den videre færd davenport Spørgsmål ang fleksjob 1 27-10-2009 16:14
Videre i sagen... Sonia Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 19 26-07-2009 23:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:47.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension