K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2014, 17:06   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af mx40 Se meddelelser

Punkt 1 : Hvorfor kan en fleksjobber ikke få pension på lige vilkår som andre ansatte. Alle tager forbehold ( se også punkt 3 )

Punkt 3 : Så er der pensionen, optjener kun pension af de timer jeg jobber, altså sætter jeg 270.000 kr. til når jeg er 67 år., i forhold til gammel ordning.

Punkt 4 : Så er der ens fradrag – person og lån , efter gammel ordning trak man det fra brutto beløbet, ok fint, men efter ny ordning kan det kun trækkes
Trækkes fra det jeg tjener og ikke på fleks ydelsen….. noget skidt, jeg har 3000 kr. som jeg ikke kan trække fra.

Punkt 5 : På fleks ydelsen trækkes der 50% i skat, af hele beløbet, hvorfor kan man ikke bruge fradraget på dette beløb………

Håber nogen har et godt svar
Jeg svarer kun lige på det jeg umiddelbart har svar på:

Punkt 1. Her antager jeg at du mener delen vedr. Tab af erhvervsevne. Denne kan du ikke tegne da du allerede er ramt på din erhvervsevne. Som regel skal man være fuldt arbejdsdygtig når forsikringen tegnes, og det er man ikke som flexjpbber.
Man kan heller ikke tegne en brandforsikring når huser er brændt eller en livsforsikring når man er død.

Punkt 2. Dette følger af den forringede ordning. Jeg vil bare lige minde dig om at der kunne have været dækning for tab af erhvervsevne og opsparingssikring på en evt. pensionsordning fra tidligere ansættelsesforhold. Tjek pensionsinfo.dk.

Punkt 4. Du skal bede om at dit hovedkort bliver brugt der hvor du får flest penge fra, så skulle der være en chance for at du kan udnytte dit fradrag fuldt ud.

Punkt 5. Du skal sørge for at oplysningerne fra dit bikort bliver brugt det sted hvor hovedkortet ikke bruges, så vil trækprocenten være ca. 40.

Følgende må du ikke tage personligt, men jeg synes lige jeg vil tage min kæphest frem:

Sørg for at have styr på din pensionsordning både mens du er rask og især hvis du bliver syg. Der er mange der mister millioner i udbetalinger over et helt liv fordi de ikke er opmærksomme på dækninger for tab af erhvervsevne og i den forbindelse også præmiefritagelse vedr. opsparingsdelen.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension