K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-02-2012, 20:19   #1
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Vdr. Løn

Hejsa... Jeg er ny her på K10 og er ansat i flexjob´og ansat ved Odense kommune og har været det i 10 år nu.. jeg er meget glad for mit arbejde men kan ikke forstå hvorfor jeg ikke stiger i løntrin det er jeg lidt muggen over da jeg mener jeg har meget erfaring. Min arbejdsgiver betaler ikke en krone for og have mig jeg har 3 ½ time om dagen pt. da jeg gik ned med en depression men er gradvis gået op i timer efter eget valg... syntes bare alligevel det er lidt surt at man ikke får løn efter ens erfaring...

Hilsen Philipsen71
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:29   #2
dadi1145
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 51
Styrke: 16
dadi1145 er ny på vejen
Det lyder som noget, du skal afklare med din fagforening
( funktionærloven )

hilsen Dadi1145
dadi1145 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:35   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Som det står i fleksjobspjecen så kan man sagtens aftales tillæg for anciennitet eller andre former for løntillæg, men disse indgår ikke i løntilskuddet.

Kilde: http://www.clh.dk/?id=1474#c3999

Så det er nok noget du skal forhandle med din arbejdsgiver....du kan evt forsøge at kontakte din jobkonsulent for at høre hvordan du gør...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 20:39   #4
philipsen71
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 22
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
philipsen71 er ny på vejen
Jeg er ikke medlem af fagforeningen da det ikke kan betale sig som flex jobber.... ved de kan hjælpe med div. men i sidste ende er det flexjobkonsulenten der skal hjælpe.... også dem der skal godkende mere i løn... tror jeg vil ringe til ham i morgen og så vil jeg naturligvis fortælle hvad han sagde... for hvis jeg kan få mere på baggrund af erfaring så kan andre også hilsen philipsen71

Jeg er ikke ansat med løntilskud.. jeg er på den gamle ordning så er derfor helt gratis... ja prøver og snakke med ham i morgen
philipsen71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 22:16   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Hej jeg er selv ansat i en kommune som fleksjobber.

Du har ret til stigning i løn i takt med overenskomsten som alle andre.... Også hvis der f.eks. står i fagområdets aftale, at du skal få 3 ekstra trin i lønnen, hvis du har været ansat i f.eks. antal år... altså hvis det står i overenskomstaftalen...

Jeg er selv i fagforening og har været meget glad for det.. Har brugt dem nogen gange... Også i forbindelse med min løn.

Du kan evt. snakke med din tillidsrepræsentant på din arbejdsplads. Denne kan være med til at se på, om du får den rigtige løn eller ej.

Når du har været ansat i så mange år, kunne man godt forestille sig, at du kunne have krav på nogen ekstra løntrin.

Du kan også evt. tjekke det på Hk´s hjemmeside (ved ikke om HK kan passe ind i dit område, men et bud). Der er overenskomster og løn man kan gå ind og se på... også aftalerne...

Sidst redigeret af curls; 29-02-2012 kl. 22:19.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-02-2012, 22:34   #6
dadi1145
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2009
Indlæg: 51
Styrke: 16
dadi1145 er ny på vejen
gør dig selv den tjeneste at gi´ de 493,- kr det koster at være medlem i f. eks.( HK )
fagforening - ikke A-kassen !
De har været med til at rette/skrive kontrakten, få efterbetalt for lidt løn, sygedagspenge
osv. det blev til mange kr.

hilsen Dadi1145
dadi1145 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 07:31   #7
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
er medlem af det faglige hus, de er en god hjælp i flerer ting 60 kr mdr.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 11:42   #8
Pophår
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-10 2009
Lokation: Syd-Vest DK
Indlæg: 367
Styrke: 15
Pophår er ny på vejen
Hvis du har kørt på samme løntrin i 10 år, er der selvfølgelig noget galt.

Da du ikke skriver, hvilken overenskomst du er under, er det svært at guide dig til, hvad du skal ha'.

Kommuner har flere overenskomster med div. fagforeninger.

Fagforening er frit valg, men det vil altid være en god ide, ikke kun til lønspørgsmål.
Kommunen skal bare sørge for at dine skånebehov overholdes, lønspørgsmål er fagligt.
Pophår er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 13:40   #9
Humlebi07
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 06-01 2011
Indlæg: 22
Styrke: 14
Humlebi07 er ny på vejen
Jeg er også ansat i kommune, og er medlem af hk fagforening. Min løn følger overenskomsten. Så jeg stiger da lidt en gang imellem. Jeg undrer mig blot over at min løn kører på et trin i de antal timer jeg arbejder og et andet trin (mindre sats) til de timer jeg ikke arbejder.

Det lyder helt forkert at din løn er stået stille i 10 år.
Humlebi07 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2012, 13:49   #10
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Hej, du skal se at få meldt dig ind i en fagforening, det er det de er til for,for at hjælpe med lønforhandling og sørge for at du får de rigtige løn trin.

Din løn er ikke noget en fleksjobkonsulent skal med ind over, du har de samme rettigheder som de ordinært ansatte i kommunen, og skal følge de samme løntrin, uanset timeantal, og hvis ikke man selv kan finde rede i disse løntrin, ja så bruger man sin fagforening.....

Har selv være i fleksjob i min kommune, og der var fuldt styr på løntrinnene, og det skete ganske automatisk hvis der sket en opgang.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:10.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension