K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-03-2011, 12:06   #11
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Vinterpige jeg tror desværre ikke at det gør til eller fra for dig, jeg kender til flere der har haft et job på hånden men derfor har fået afslag alligevel...

Det er dine samlet papir og din ressourceprofil og din arbejdsevne der tæller men hvis din sagsbehandler mener at der er nok så burde du have gode chancer om end man aldrig kan være 100 % sikker ...

Du skal huske at kommunen også i en revision skal kunne godtgøre at du har fået fleks , så derfor er det og bliver det arbejdsevne der afgøre og ikke hvorvidt man har et job på hånden eller ej
  Besvar med citat
Gammel 04-03-2011, 12:53   #12
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Vinterpige jeg tror desværre ikke at det gør til eller fra for dig, jeg kender til flere der har haft et job på hånden men derfor har fået afslag alligevel...

Det er dine samlet papir og din ressourceprofil og din arbejdsevne der tæller men hvis din sagsbehandler mener at der er nok så burde du have gode chancer om end man aldrig kan være 100 % sikker ...

Du skal huske at kommunen også i en revision skal kunne godtgøre at du har fået fleks , så derfor er det og bliver det arbejdsevne der afgøre og ikke hvorvidt man har et job på hånden eller ej
Ok tak for svaret Jeg er meget spændt på det hele som så mange andre som er i en form for ventposition. Venter nu på min ressourceprofil til gennemlæsning inden mødet. Men min sagsbeh nævnte noget med den effektive arb tid og skåne hensyn. Skal jeg forstå det sådan at hvis min effektive arb tid er på 20 t og jeg ogsp har skånehensyn at det så trækkes fra de 20 timer eller hvordan skal det forståes???????
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-03-2011, 21:21   #13
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
Ok tak for svaret Jeg er meget spændt på det hele som så mange andre som er i en form for ventposition. Venter nu på min ressourceprofil til gennemlæsning inden mødet. Men min sagsbeh nævnte noget med den effektive arb tid og skåne hensyn. Skal jeg forstå det sådan at hvis min effektive arb tid er på 20 t og jeg ogsp har skånehensyn at det så trækkes fra de 20 timer eller hvordan skal det forståes???????
Er der ikke nogen der ved det?????????????????????????????
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 11:55   #14
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
Er der ikke nogen der ved det?????????????????????????????
Er der virkelig IKKE nogen af jer dejlige mennesker her der ved noget om det jeg tidligere efterlyste gode råd til????????????????????????????
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2011, 13:12   #15
sibt
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-08 2010
Indlæg: 164
Styrke: 0
sibt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
Ok tak for svaret Jeg er meget spændt på det hele som så mange andre som er i en form for ventposition. Venter nu på min ressourceprofil til gennemlæsning inden mødet. Men min sagsbeh nævnte noget med den effektive arb tid og skåne hensyn. Skal jeg forstå det sådan at hvis min effektive arb tid er på 20 t og jeg ogsp har skånehensyn at det så trækkes fra de 20 timer eller hvordan skal det forståes???????
Nedsat arbejdstid er et skånehensyn. Du må f.eks gerne være 37 timer om at præstere 20 timers effektivt arbejde hvis f.eks du har brug for mange pauser i løbet af en arbejdsdag.

Et fleksjob bliver tilrettelagt ud fra alle dine skånehensyn, og det kan være meget forskelligt hvordan 20 timers effektivt arbejde, bliver afviklet for den enkelte fleksjobbere.

Nogle er på deres fleksjob en hel arbejdsdag 3 dage om ugen, andre er der 5 timer 4 dage om ugen, eller 6 timer 4 dage om ugen fordi der er brug for mange pauser eller hele fridage til at restituere sig. Andre er der 37 timer for at udføre 20 timers effektiv arbejde. Kort sagt bliver et fleksjob "skræddersyet" til den enkelte ud fra ALLE skånehensyn den enkelte måtte have.

Så hvis dit fleksjob er på 20 timers effektivt arbejde, fordi nedsat arbejdstid er et skånehensyn og du f.eks også har brug for mange eller lange pauser (også et skånehensyn) for at udføre de 20 timers arbejde effektivt, så kan der godt forlanges at du er på arbejdspladsen mere end 20 timer. F.eks de 20 timer du arbejder effektivt plus den tid du bruger på pauser.

Man ser samlet på din situation og hvordan du bedst kan magte en effektiv arbejdstid - da fleksjob, som udgangspunkt er på 37 timer. (medmindre man kommer fra et halvdagsjob i forvejen f.eks)

Så firkantet sagt, så skal forstås sådan, at dine skånehensyn skal trækkes fra de 37 timer som et fleksjob som udgangspunkt er på - da nedsat arbejdstid er et skånehensyn.
sibt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2011, 20:37   #16
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Tusind tak for svaret Nu er jeg blevet lidt klogere
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 21:27   #17
vinterpige
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 16-11 2010
Indlæg: 46
Blog Indlæg: 2
Styrke: 14
vinterpige er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af vinterpige Se meddelelser
Tusind tak for svaret Nu er jeg blevet lidt klogere
JEG HAR FÅET FLEKSJOB OG ER SÅ GLAD SÅ GLAD Endelig kan jeg få den ro som jeg har brug for og tid til at passe på mig selv så jeg kan klare mit liv.
Nu følger en masse praktiske ting som jeg endnu ikke helt kan overskue så som løn, fagforening, skat osv. Er der nogen der kan hjælpe med at gøre mig klogere. Skal arbejde som fleksjobber på 20 timer Det er pga en arbejdsskade og blir der så noget med erhervsevnetab?????? Håber nogen kan hjælpe med at give mig svar Tak for en glad fleksjobber
vinterpige er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 23:12   #18
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Tillykke med det !

M.h.t. erhvervsevnetab, så må du i gang med at undersøge om du kan få det.
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-03-2011, 23:14   #19
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Tillykke med flexjobbet....

Så må du ha din fagforening på banen mht til løn osv osv
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-03-2011, 01:21   #20
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Stort tillykke med fleksjobbet.

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Vedr rehab´s indstilling til fleksjob, skal den følges ? mookmik Spørgsmål ang fleksjob 14 28-05-2013 13:16
Positiv indstilling til fleksjob Hanstad Spørgsmål ang fleksjob 3 15-07-2011 08:24
Sagsbehandlingstid af fleksjob indstilling Batman Spørgsmål ang fleksjob 4 25-05-2011 09:25
Indstilling til ftp. Claudine Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 23-09-2009 18:56
Om §18 og indstilling Razmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 19-12-2008 00:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension