K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2014, 11:28   #21
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abraxus Se meddelelser
Det er faktisk ret svært at finde ud af hvad der skal gøres ved det. Jeg har overvejet nogle ting, som f.eks. fysiske vejledninger. Alliere sig med patentgrupper og så meget andet. Men det er alt sammen ressourcekrævende arbejde.
Jeg er helt enig med dig, jeg tror også, at det vil kræve så meget af den, der vil hjælpe, at man risikerer, at slide sig selv op.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 14:45   #22
frida
Klart Afhængig af K10
 
fridas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-08 2007
Indlæg: 482
Styrke: 17
frida er rigtig godt på vej
Måske kan man danne en forening, hvor man er flere om arbejdsbyrden, og samle den viden man mener der ikke blive formidlet under de nuværende forhold, og på den måde formidle sit budskab ud til patientforeninger, som Abraxus nævner.

Det kræver også arbejde, men er men blandt ligesindede vil forståelse for indsats og gode/dårlige perioder kunne rummes.

Man bestemmer selv tempoet, der er ingen krav og deadline.

En forening bestemmer man selv indholdet af.

Men ja, alt er arbejde.

Og et stykke arbejde man helt sikkert mødes med hver eneste dag, er arbejdet omkring ens sygdom, krop, velvære og hverdag.

Og mange dage tager denne opgave netop al energi og ressource, så det er altid svært, synes jeg, når man skal "committe" til noget.

Sådan er det jo med alle dagligdags opgaver, når man er syg.

De kan føles som to fuldtidsjob.

En god ting, denne tråd har åbnet op for, mener jeg, er hensynet til nye brugere og deres oplevelse af forummet, når de skal lære det at kende.

Hvad kan vi udlede af de mange svar?

At vi alle vil hinanden det bedste.

At vi alle har forståelse for hvor overvældende tingene er i starten af en sygdom eller ledighedsperiode.

At vi alle kender det chok og den mistro man skal igennem, når man erfarer at systemet ikke fungerer som man troede. Som et sikkerhedsnet.

At den periode kan vare fra 6 mdr indtil flere år, før man opdager at den eneste advokat for éns sag, er én selv.

At der går tid, før man overvinder sin naturlige autoritets-tro og frygt for at være underlagt systemets magt og finder modet til at kræve sin ret.

At for at kræve sin ret, skal man kende sin ret.

At man ikke kan forvente, at blive oplyst til sit eget bedste af de offentlige instanser man troede ville hjælpe, når man kom i krise i sit liv. Derfor har man fundet K10.

At vi også ser ud af svarene, at vi gamle brugere skal være varsomme med at stille for mange spørgsmål. Det kan virke overvældende og skræmmende, så brugeren dermed mister modet igen.

Alt i alt, synes jeg, er der kommet en masse gode ting frem her, som vi alle kan lære noget af.

K10 er for mig et af de mest omfattende og seriøse forums man kan søge hjælp og viden på i forhold til sygdom og sociale sager i Danmark.

Det er det enste sted man som borger kan være sikker på, at der ikke er en eller anden form for skjult dagsorden, når man søger svar/hjælp til selvhjælp.

Udgangspunktet her er, at vi er alle i samme båd.

Det burde være nok til at forsikre os alle om udelukkende gode intentioner.

Vi er her alle af frivillighed og mange gange også af omsorg for andre mennesker, når man selv sidder i en situation, hvor det kan være svært at føle man kan give igen til samfundet.

Derfor er jeg på K10.

Vh Frida

Sidst redigeret af frida; 11-01-2014 kl. 15:07.
frida er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 15:49   #23
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
overskuelighed er godt

Det absolut altoverskyggende luksus'problem' på sitet k10 er nu, at der er ALT for mange (flest fantastiske, brugbare - misforstå mig ikke!) informationer på forsiden - flere af dem står der også flere gange.
(jeg kan godt se der er ryddet op i den grønne bjælke i løbet af de sidste par dage).

Jeg opdagede helt tilfældigt, at der pludselig var linket på forsiden, med en lille punktstørrelse, til vores TRÅD om gode råd - jeg havde selv, og Peter også- tror jeg - forestillet os et nedkogt 'ark', eller minimum en låst tråd. (Så der ikke kunne koges videre på den, i en uendelighed, fra alle velmenende sider.)
Som de andre fine skabeloner der ligger, til f.eks aktindsigt, smertedagbog osv.

Samtidig har jeg selv i tråden opfordret til, at den kom ud hurtigst muligt, så fint nok den er ude på forsiden, men rigtig god idé at gøre den STOR OG SYNLIG ( og låst) - lige nu drukner den, bl.a. i, at hele forsiden når man ankommer, tilsyneladende handler om først og fremmest at få folk til at melde sig ind.

Det var oppe i det felt jeg foreslog at tråden kom til at ligge - ihvertfald i en opstartsfase.

Og jeg mener den bør hedde START HER SOM NY BRUGER, FØR DU LAVER INDLÆG.
Det eksisterer ofte på et netforum, og vi har også noget lignende her, men det kan vel tilpasse den virkelighed vi NU i 2014 må agere i.

Peter har ingen steder skrevet i sit fine oplæg, at det forventes at folk svarer på 'alt - og helst i går!'.
Når de nye skriver ; 'piiiiiiv, jeg orker ikke', holder han ved, og støtter dem videre.

Fordi han først og fremmest helt åbenlyst er på sitet for at rådgive og hjælpe, og aldrig lader sit eget sociale behov overskygge kvaliteten af sin rådgivende indsats.
En svær balancegang alle ikke nødvendigvis mestrer.

Vedholdende kvalitet er hvad der kommer fra den kant - og det er i høj grad med til at sikre, at sitet ikke overgår til ren social hyggeklub for 'os på bunden'.

Det er derfor næsten underholdende, at andre der selv plæderer for, at nybegyndere ikke magter at læse og svare på 'opskriften' og de opklarende spørgsmål, selv ofte kommer lynhurtigt ind ved nye brugere, og kommer med skråsikre udtalelser og et ordvalg der fordrer et vist kendskab til systemets sprogbrug og stiller dem en ny byge af spørgsmål, der åbner for en ny ladeport af tvivl, træthed og fortvivlelse, hvorfra den mikroskopiske rest af livsenergi tappes.

Det jeg oplever succes med på k10, er at fornemme hvor folk er psykisk og energimæssigt, og af og til lave 'skær-det -ud-i-pap skabeloner til folk.
(Fordi jeg genkender at være så udmarvet menneskeligt, at man knap kan tørre sig i egen r**.)

Det må altså være dét der virker i rådgivningssammenhænge - det nedkogte, og 'sådan skriver du'.

Og en ny brugers første indlæg, 200 linjer uden tegnsætning, eller fyldt med slåfejl og krøllede formuleringer, er en ret god indikation på batteriniveauet.

Peter, apropos, er eminent i den forbindelse, til at sætte rammen, velkomme, berolige, og give tryghed, samtidig med at der fordres en deltagelse af brugeren selv.
Der er flere meget aktive debattører, der med fordel kunne tage ved lære af dette.

Tilbage til forsiden:
ude i venstre side er der en helt felt dedikeret til links til Avisen.dk's i øvrigt mange fine artikler, der ofte støtter de svage - altså os.

Flere af artiklerne ryger dog ofte op som trådstart til en god debat, og derfor vil jeg personligt hellere undvære dette felt, til fordel for at f.eks START HER, SØG HER og NYTTIGE LINKS, får meget mere prominente pladser på forsiden.

Og jeg genkender det, at man som 'barnets forældre' ,kan have svært ved at se det, fordi man lever med det 24/7.

Sidst redigeret af L.S.; 11-01-2014 kl. 15:55.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2014, 19:36   #24
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu ved jeg at det kan være svært at vide hvordan og hvorledes det fungere når man ikke selv styre en hjemmeside.

Alle vil have alt på forsiden men vel at bemærke det som de synes er vigtigst og det skal være synligt....men det er enormt svært at skulle få det hele ind på forsiden og samtidig meget synligt.

Du skriver at man drukner i den boks hvor man kan se hvordan man melder sig til...men her er vi bare ikke enige for jeg mener at det er ret vigtigt at gøre det nemt for folk at få meldt sig ind og det skal ikke drukne i en masse vigtige links til andre ting.

Boksen forsvinder iøvrigt i det øjeblik man melder sig ind...og hvis nu jeg lagde links til vigtige ting der...ja hvor mange vil så se dem for de vil jo være væk når man har meldt sig ind.

På den måde jeg har lagt det ja der kan man se det uanset om man er meldt ind eller ej..

Så er der det med at man skal skrive det med store typer for at det bliver synligt...tja det har noget med udseendet at gøre og igen hvis der så også er andre ting der er vigtige...så skal de også skrives med store typer og det vil ødelægge udseendet..

Nu nævner du feks de links til avisen.dk. Det du ikke ved er at det er en byttehandel. Tryk på et af de links og se K10`s link meget synligt på avisen.dk. Noget man normalt betaler mange penge for at få.

Så kan man selvfølgelig have den mening at det ikke er nødvendigt at have K10`s link derover eller man kan mene at det er og det har jeg ment da rigtig mange som er i de situationer vi behandler herinde læser med der.

Frida er inde på noget af det helt rigtige hvis man vil sætte disse ting i system....nemlig evt lave en forening hvor igennem man kan koordinere dette arbejde. Det er alt for svært at gøre når det skal gøres igennem input via en hjemmeside. Selvfølgelig kan man forsøge at gøre det på den måde.

Jeg er ikke interesseret i at K10 bliver til en forening....dette af flere personlige årsager..

Det med at sætte de råd for nye ind på en side for sig selv...jamen det er overhovedet ingen problem...det kan jeg sagtens gøre....men der er ikke en af jer der har kontaktet mig for at fortælle mig det eller bede mig om det og jeg kan nu engang ikke gætte mig til det..

Jeg troede at i ville have et link til den tråd på forsiden og at meningen var at der skulle flere råd i tråden..

Jeg ville også forvente at jeg ville blive kontaktet hvis det var meningen at tråden skulle lukkes..så jeg kunne gøre det..

Det at det kun er et link til tråden på forsiden...ja faktisk to...det gør ikke den store forskel selvom man skriver videre i tråden med gode råd da man stadig lander ved det første indlæg som Peter har skrevet...så om den er åben eller lukket gør ikke den store forskel vil jeg mene..

Nu er vi ude i en masse ting som faktisk ikke er meningen skal debatteres her i tråden så derfor vil jeg afslutte med et rigtig godt råd...

Vil man have et eller andet skal være på en bestemt måde herinde på siden...ja så skriv til mig og forlæg ideen..

PS.

Ang den grønne bjælke med links så er det et par måneder siden jeg lavede den om...men den ændre sig alt efter om man er medlem eller ej.....logget ind eller ej...
Den er blevet lavet om fra en grøn bjælke til to grønne bjælker da der er flere links nu end før bla så man nemt kan finde sine tråde og indlæg osv
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2014, 10:49   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Vidste ikke hvor jeg skulle poste denne, men føler lidt, den godt kan være med her.

Jeg har gennem længere tid, irriteret mig over, at visse brugere konstant gentager ting, der allerede ER rådgivet om.

Opfordringen lyder - kan man ikke lige LÆSE hvad andre har svaret, før end man selv svare?? På den måde er tråd-starteren fri for at læse de samme svar 10 gange, bare skrevet af 10 brugere, på 10 forskellige måder.....med nøjagtig samme bud!?

Der er også en tendens til, at en del kommer ind i en længere tråd og svare på første indlæg, uden at læse svarene, og dermed kommer med ideer og forslag til hvordan problemet kan løses, på trods af det slet ikke er aktuelt, da de foregående svar allerede har vendt problematikken.....

Nu fik jeg så lige samme oplevelse IGEN i dag og var ved at ryge op gennem loftet - der bliver svaret hen over hovedet på alle andre svar, med et bud på en løsning, som enten ikke er aktuel længere, eller som rammer skævt, fordi ''man'' ikke har læst tråden ordenligt igennem.

BØVS! Bare et surt opstød.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 08:32   #26
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Vidste ikke hvor jeg skulle poste denne, men føler lidt, den godt kan være med her.

Jeg har gennem længere tid, irriteret mig over, at visse brugere konstant gentager ting, der allerede ER rådgivet om.

Opfordringen lyder - kan man ikke lige LÆSE hvad andre har svaret, før end man selv svare?? På den måde er tråd-starteren fri for at læse de samme svar 10 gange, bare skrevet af 10 brugere, på 10 forskellige måder.....med nøjagtig samme bud!?
Personligt er jeg kommet frem til, at jeg jo ikke er nødt til, at give mit besyv med.
Ofte skal jeg til, at kommentere på noget, men kommer så i tanker om, at jeg jo egentlig ikke har noget nyt at tilføje.
Og så daffer jeg igen.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-01-2014, 10:12   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Sådan tror jeg de fleste har det - jeg er også lidt dårlig til at følge op på de tråde hvor jeg HAR deltaget, fordi jeg på forhånd ved jeg ikke rigtig kan komme med mere og derfor lader det op til andre, der er klogere på området.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension