K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-02-2013, 11:26   #11
Thomas1981
Mit andet hjem K10
 
Thomas1981s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-12 2011
Lokation: Horsens
Alder: 43
Indlæg: 671
Styrke: 13
Thomas1981 er ny på vejen
Det kunne man da håbe blev virkelighed.


- Det afgørende i forhold til loven i dag er, at dem der falder i et sort hul, hvor der ikke er en ydelse og forsørgelse, gør vi op med fremover.

- Jeg kan allerede nu sige, at der for livstruende sygdomme kommer til at gælde ubegrænset adgang til sygedagpenge så længe, at man eksempelvis har en alvorlig kræftsygdom.

- Men for alle de øvrige sygdomsområder, fremlægger vi en afskaffelse af varighedsbegrænsningen i eftermiddag, siger ministeren.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/...edagpenge.html

Ups, kom til at lave et opslag næsten magen til det her. Hvis du ser mit opslag Webmaster, så kan du bare slette det.
Jeg kan se du også selv har gjort opmærksom på det.

Syntes ellers jeg havde set mig for, men de var lige for næsen af mig
Thomas1981 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 11:49   #12
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg havde set at du havde lavet et magen til....men nu har jeg flyttet det herover...da østerbro har lagt en hel artikel på og hun har ikke lagt et link til artiklen...så hendes indlæg er blevet slettet..

Da du har kun har lagt lidt af artiklen og det link man skal lægge til det man kopiere....så det hele er lovligt ifølge copyrightloven.....ja så har jeg valt at hive dit indlæg herover i denne tråd..

Agn sygedagpenge varighedsbegrænsningen

De har tænkt sig at ophæve varighedsbegrænsningen for alle....

Det vil sige at hvis man ikke har en dødstruende sygdom....ja så vil man KUN kunne få sygedagpenge i 26 uger og derefter vil man falde ned på en meget lavere ydelse....

Man vil så kunne forblive på denne ydelse også ud over de normale 52 uger...

Så det er jo godt at man ikke mister sine sygedagpenge.....men det er jo en klar forringelse at man falder ned på en meget lavere ydelse efter kun 26 uger på sygedagpenge
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 12:32   #13
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Vil det sige at folk med ikke livstruende sygdomme kan få sdp i 52+26 uger for derefter at ryge ned på en lavere ydelse, hvis man ikke er blevet rask eller afklaret videre ??
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 12:50   #14
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nej det vil det ikke sige....

Det vil sige at når man kommer på sygedagpenge....så kan man kun få den høje sats i 26 uger og så falder man til den lave sats...

Man kan så blive ved med at være på denne lave sats...

Dette er kun gældene for folk der IKKE har en livstruende sygdom

Hov glemte at sige at den lave sats...den bliver IKKE reguleret pga ægtefælleindkomst osv og den vil være på ca kontanthjælpsniveau

Skulle måske lige skrive at alt dette er oplyst på TV2 News....

Måske vi bliver klogere når de præsentere forslaget her kl 13.30
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 13:06   #15
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Kommer det mon til at gælde alle, også dem som idag modtager sygedagpenge???
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 13:19   #16
jasch
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-05 2011
Indlæg: 1.457
Styrke: 14
jasch er ny på vejen
Hold da op, sikke en mega forringelse fra de 52 uger samt forlængelses mulighederne vi har idag.

Ingen vil jo blive afklaret til noget til som på 26 uger fremover, kan ikke lige se hvordan det skulle leve op til at fjerne varighedsbegrænsningen på "sygedagpengene " tværtimod, 98 % sygemeldte, vil nu efter kun 26 uger ryge på kontantshjælp sats hvis denne kan modtages.

Det kan da snart ikke blive ringere synes jeg, gad vide hvornår dette skal træde i kraft.

Det vil sige de nedsætter varighedsbegræsningen til 26 uger nu, hvorefter man overgår til "sygekontanthjælp", det er jo ikke en fjernelse af varigheden på sygedagpenge, men kun en nedsættelse af den eksisterende.

Sidst redigeret af jasch; 07-02-2013 kl. 13:30.
jasch er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 13:29   #17
Dimsen
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2011
Lokation: Gentofte
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dimsen er ny på vejen
sygedagpenge

Disse diagnoser skal give ret til forlængede sygedagpenge.

Beskæftigelsesminister Mette Frederiksen (S) fremlægger i dag en reform af sygedagpengesystemet, som bl.a. lægger op til, at alvorligt sygdomsramte danskere får mulighed for at modtage sygedagpenge i mere end et år - som er maksimumperioden efter de nuværende regler.

Her er listen over diagnoser, der ifølge regeringen skal give patienter ret til en forlængelse af sygedagpengene.
Kræft – eksl. hudkræft og forstadier til kræft
Blodprop i hjertet med efterfølgende nedsat hjertefunktion
Hjertestop med efterfølgende hjerneskade
Sværere hjertesvigt
Ventetid ifm. eksempelvis hjerteindgreb
Hjerneblødning eller blodprop i hjernen
Amytrofisk lateralsclerose
Aids i udbrud
Større organtransplantationer
Svære psykoser
Komplicerede ulykkestilfælde med behov for genoptræning
Dimsen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 13:47   #18
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af picasso Se meddelelser
Kommer det mon til at gælde alle, også dem som idag modtager sygedagpenge???
Tja det ved jeg ikke da der ikke er blevet sagt noget om det endnu...

Det bliver vi forhåbentlig klogere på når de fremlægger det

Citat:
Oprindeligt indsendt af jasch Se meddelelser
Hold da op, sikke en mega forringelse fra de 52 uger samt forlængelses mulighederne vi har idag.

Ingen vil jo blive afklaret til noget til som på 26 uger fremover, kan ikke lige se hvordan det skulle leve op til at fjerne varighedsbegrænsningen på "sygedagpengene " tværtimod, 98 % sygemeldte, vil nu efter kun 26 uger ryge på kontantshjælp sats hvis denne kan modtages.

Det kan da snart ikke blive ringere synes jeg, gad vide hvornår dette skal træde i kraft.

Det vil sige de nedsætter varighedsbegræsningen til 26 uger nu, hvorefter man overgår til "sygekontanthjælp", det er jo ikke en fjernelse af varigheden på sygedagpenge, men kun en nedsættelse af den eksisterende.
Ja det er en kæmpe forringelse.....men jow...de fjerne jo varighedsbegrænsningen da du kan blive på den sygedagpengekontanthjælp hele tiden...

Før var der en del som fik fjernet sygedagpengene og som ikke kunne få kontanthjælp....og denne gruppe vil sikkert synes det er okay de i det mindste kan kan en ydelse på kontanthjælpsniveau....

Før fik de jo intet da de skulle forsørges af ægtefælle....og denne forsørgelsesregel ja den vil ikke være der på den nye ydelse...

Men alt i alt....ja så er det en forringelse og de er dælme sluppet rigtig nemt hen over deres løfte om at fjerne varighedsbegrænsningen..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 13:47   #19
dudde
Hjemmevant på K10
 
duddes avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Fyn
Alder: 57
Indlæg: 233
Styrke: 14
dudde er ny på vejen
Det er vist endnu en spareøvelse

For mennesker som mig - der ikke kan få en krone - er det selvfølgelig en forbedring. Men at alle syge nu kun kan få sygedagpenge i 26 uger, er noget svineri
__________________
Dudde
Sygemeldt på 6. år uden afklaring - på ægtefælleforsørgelse.

"Intet er umuligt for den som ikke skal gøre det selv"
dudde er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-02-2013, 14:01   #20
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Jeg kunne da godt tænke mig at vide hvor besparelserne fra fleks og førtidsreformen, sygedagpengeforliget og den kommende reform for kontanthjælp skal bruges til ? Mon fru Frederiksen vil fortælle det ?
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Alvorligt syge skal sikres sygedagpenge Webmaster K10 Nyheder 0 07-02-2013 08:40
Alvorligt syge tvinges i træningscenter Webmaster K10 Nyheder 0 16-07-2010 07:12
Langtidssyge skal sikres penge Webmaster K10 Nyheder 0 30-06-2009 07:11
Alvorligt syge skal aktiveres.. gh72 Politik og Samfund 55 15-02-2009 15:42
Alvorligt syge skal aktiveres Webmaster K10 Nyheder 0 11-02-2009 08:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension