K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 30-10-2009, 16:28   #1
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
for tyk til fleksjob!

".selv om han har en kronisk ryglidelse og smerter døgnet rundt, vil Hillerød kommune ikke hjælpe ham i fleksjob. Han skal bare tabe sig, lyder meldingen!"

http://www.e-pages.dk/3f/365/

Hm, popia, det kommer ikke bag på dig at Hillerød Kommune igen igen markerer sig på landkortet -vel

-men bemærker mig at man er enige om at lade hele sagen gå til advokat hvis ikke der snart sker noget.

Jamen, halle lu ja, dét er sandeligen nye toner fra 3F(ja, undskyld mig, den måtte sg lige ud!)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 18:29   #2
Psychocowboy
Elsker at være her på K10
 
Psychocowboys avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-05 2009
Indlæg: 72
Styrke: 16
Psychocowboy er ny på vejen
Det er utroligt hvad systemet gør for at undgå at hjælpe folk.
Ja han får nok også bare en rollator og hjemmehjælp...
Motion har længe været deres kæphest til at kurere alt. Hvad bliver det næste???

Men godt at se at sager som disse bliver nævnt i medierne, vi må håbe at de større medier snart begynder at følge trop!
__________________
Psychocowboy
Førtidspensionssøgende

"Nobody realizes that some people expend tremendous energy merely to be normal." ~ Albert Camus
Psychocowboy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 22:26   #3
hobby4me
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2009
Indlæg: 155
Styrke: 15
hobby4me er ny på vejen
Foruroligende ! ! !

Tænker de mon på at personen kan :
1. have en stofskiftesygdom ?
2. få medicin som skaber ubalance ?
3. have flere årsager til ikke kan dyrke motion !
4. have været udsat for psykisk pres - psykisk i form af konstant pres fra kommunens side (og andre) ?

Frækt synes jeg, når man tænker på hvor mange af nedenstående grupper af personer man gladeligt betaler pension til - og har gjort det i mange år:
1. drankere !
2. stofmisbrugere !

Det næste bliver vel at folk der :
1. ikke kan passe deres børn
2. ikke er hetroseksuelle
3. ikke er stoppet med ryge
heller ikke kan få pension !

Dette er dagens Danmark når det er værst

Sidst redigeret af hobby4me; 30-10-2009 kl. 22:30.
hobby4me er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 08:48   #4
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, må da lige kommentere på den om motion, som du giver som eksempel:

skulle hilse og sige det er mere end svært når man har diverse skavanker at dyrke motion!

Ingen tvivl om at musklerne skal holdes vedlige, det ved enhver, men det er altså ret begrænset hvor meget og hvor intensivt man selv kan gøre når "kadaveret" ikke vil som man ønsker!

-meeen jo, det er blevet tidens nye trend MOTION kurerer ALT
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 10:17   #5
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Der var jeg godt nok ved at sprutte morgenkaffen ud over min bærbare da !

What the #%&"&#*%&# !!!!???!!!

Hvad i alverden er det for en sindsyg verden vi lever i? Det er da dybt dybt diskriminerende. Og IGEN skal man som overvægtig/fed have smidt i hovedet af en offentlig instans, at man da bare kan tabe sig, så bliver man rask.. man skal tabe sig ellers kan man ikke hjælpes. Spørg lige om man føler sig som en STOR skamplet på samfundet bare fordi man er overvægtig/fed!
Selv de steder der skal hjælpe en diskriminerer en pga. ens størrelse. Når offentlige instanser har den holdning til overvægtige er det da klart at arbejdsgivere, menigmand og samfundet i det hele taget har en nedladende holdning til den gruppe mennesker

Mage til overlegen udtalelse fra Hillerød Kommune skal man da lede længe efter, kæft hvor de vasker hænder i loven... Hvad vil de bruge som sanktion hvis han ikke vil/kan tabe sig? Er han så usamarbejdsvillig hvis han nægter?!

Jeg må indrømmet, at jeg er ret så forarget lige nu... og så lige midt i min morgenkaffe

Hilsen Heidi - der selv har prøvet et og andet pga. min massive overvægt.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 31-10-2009 kl. 10:22.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 11:29   #6
bla-bla
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-05 2008
Lokation: Fyn
Indlæg: 231
Styrke: 16
bla-bla er ny på vejen
Der er også denne her fra Jyske Vestkysten ” Ingen pension til de tykke”

Nej: Landets kommunale sagsbehandlere er ligeså interesserede i, hvad du spiser, som hvad du fejler, når de skal vurdere, om du skal have førtidspension.
http://www.jv.dk/artikel/764424
bla-bla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 15:54   #7
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af bla-bla Se meddelelser
Der er også denne her fra Jyske Vestkysten ” Ingen pension til de tykke”

Nej: Landets kommunale sagsbehandlere er ligeså interesserede i, hvad du spiser, som hvad du fejler, når de skal vurdere, om du skal have førtidspension.
http://www.jv.dk/artikel/764424
*HOST*.... nu fik jeg kaffen galt i halsen

Jamen, jamen, jamen.... hvad bliver det næste?

Argumentationen fra Kommunernes Landsforening (i artiklen fra JyskeVestkysten) er virkelig krænkende. Hvordan vil de have at kommunerne skal administrere det at folk skal tabe sig? Nåh nej... det behøver jeg jo ikke engang spørge om... det er da bare at smide folk på kontanthjælp hurtigst muligt... med det man kan få der (eller ikke få alt efter om man er gift, samboende osv.) taber man sig jo hurtigt.

Åh ja.. galgenhumor er en god ting.

Men jeg føler mig som svært overvægtig virkelig jokket på. Godt nok er mine hovedproblemer psykisk, men hvis min sagsbehandler begynder at snakke om at mine problemer skyldes min overvægt og jeg først kan få hjælp når jeg har tabt mig, så giver jeg helt op.

Jeg synes virkelig det er en glidebane. Hvem skal vurdere om man er for fed/overvægtig til at få pension/fleksjob osv når en sagsbehandler ikke må stille diagnoser? Så må de vel heller ikke gå ind og blande sig i det her. Går de efter BMI eller hvad? Ser de på hvad folk har af sygdomme der evt. kan have indflydelse på vægten?

Hvis det er så besværligt med syge mennesker i det hele taget og der gøres alle mulige mærkelige krumspring for at slippe for at hjælpe os, hvorfor begynder kommunerne og jobcentrene så ikke bare at give os en pille og afliver os ved indgangen? Så er vi da i det mindste ikke til besvær længere og belaster heller ikke samfundet.

Ja, jeg er måske lidt grov i den sidste bemærkning, men jeg aner snart ikke mine levende råd og føler mig faktisk efterhånden kørt ret langt ned af det system der egentlig burde hjælpe mig. Men at få hjælp i dagens Danmark er åbenbart for meget forlangt.
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab

Sidst redigeret af hla72; 31-10-2009 kl. 15:57.
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 16:01   #8
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jamen det er skam ikke kun de tykke, kender en der var for tynd til fleksjob. Hun lider af anorexi, og derfor fik hun afslag på fleks...

Såååå......tyk og tynd går fint hånd i hånd disse dage.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 16:10   #9
hla72
Klart Afhængig af K10
 
hla72s avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-07 2009
Lokation: Odense kommune
Alder: 51
Indlæg: 466
Styrke: 15
hla72 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jamen det er skam ikke kun de tykke, kender en der var for tynd til fleksjob. Hun lider af anorexi, og derfor fik hun afslag på fleks...

Såååå......tyk og tynd går fint hånd i hånd disse dage.
Rystende... og tør jeg gætte, at hun vel heller ikke fik hverken pension eller noget?
__________________
"Man skal aldrig sige nej til en fristelse - man ved jo aldrig, om den kommer igen" ~ Garfield

Skriver blog på egen hjemmeside: Heidi's univers/fat2fab
hla72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2009, 16:20   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Hun er fortsat på kontanthjælp, men har anket afgørelsen.

Hun har lidt af anorexi i 20 år, så det er en varig tilstand som har det med at blusse op.
Selv mener hun at hun er for rask til førtidspension, og ligger også stabilt på 12-14 timer under arbejdsprøvningerne....

Synes bare det er tragisk.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension