K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-10-2010, 23:15   #1
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Afsnit.

Kære alle brugere af K10

Når i skriver lange og til tider svære indlæg. Vil i så ikke godt prøve at dele det op i afsnit.

Mange har svært ved at holde koncentrationen når man skal læse store stykker og samtidig prøver at holde styr på hvad det spørges om.

Jeg tror mange gode råd går tabt fordi folk taber tråden før de når igennem teksten.

Bare en lille bøn
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 23:21   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hvis man har svært ved at overskue det, så kan man lave en aftale med sig selv om, at man laver et linieskift efter fx hver tredie sætning.
Det er blot at trykke på ENTER-tasten
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 11:13   #3
Agnes XXX
Slettet Medlem
 
Tilmeldingsdato: 13-12 2007
Indlæg: 453
Styrke: 17
Agnes XXX er ny på vejen
Det kan også være svært at koncentrere sig om et indlæg hvis det står ud i en køre uden .... og ,,,,, eller linjeskift.
Agnes XXX er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 12:47   #4
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære Peppe

Der er mange her inde på k 10 som har så mange smerter at når de får overskud til at skrive
skriver de lige nu og her hvad de føler i forhold til deres helbred og kommune, læge ,speciallæge og §§§ MIG DET ENE OG DET ANDE
så du må bære over for dem der skriver og så må du selv tage den tid det vare for at læse det
Knus her fra
håber du kan forstå at der er nogle der ligger ned og skriver
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 13:59   #5
Nobody
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 4
Styrke: 0
Nobody er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
Kære Peppe

Der er mange her inde på k 10 som har så mange smerter at når de får overskud til at skrive
skriver de lige nu og her hvad de føler i forhold til deres helbred og kommune, læge ,speciallæge og §§§ MIG DET ENE OG DET ANDE
så du må bære over for dem der skriver og så må du selv tage den tid det vare for at læse det
Knus her fra
håber du kan forstå at der er nogle der ligger ned og skriver
Det kan vi godt sætte os ind I. Men det er da i egen interesse at folk som måske kunne hjælpe, kan overskue et givent indlæg?

Et indlæg som springes over pga. det er for kompakt stillet op, uden afsnit, får jo ikke nødvendigvis den berettigede bevågenhed.

Jeg er sikker på det ikke er ment som kritik - peppes oplæg.

MEN som peppe er inde på kan der jo også være folk der IKKE kan tyde sig igennem disse indlæg helt uden opdelinger.
Nobody er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 14:21   #6
Vej86
Afhængigheds tegn af K10
 
Vej86s avatar
 
Tilmeldingsdato: 26-09 2010
Lokation: Verden
Indlæg: 384
Styrke: 14
Vej86 er ny på vejen
Jeg er selv ny på k10. Så skal lige finde ud af hvordan i gang vil ha jeg skriver. Her på k10 det er på forskellige måder på hver netværk jeg er på. Tak for du siger noget. Jeg læser ikke noget ondt i det
__________________
Så er der tid til at tage en længere pause fra k10. Håber det går godt med jer der ude Der flere ting som kræver mig sø som mit eget handicap og min sygdom
Vej86 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 14:32   #7
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Vi beder blot om, at man laver afsnit i teksten, således at der ikke står hvad der svarer til tekst på en halv A4-side ud i en lang køre.
Det gør det svært at læse teksten, når der ikke er nogen kommaer og punktummer, og når der ikke er nogle linieskift.

At lave et afsnit som her, hvor man springer en hel linie over, gør også teksten mere overskuelig.
Jeg mener ikke, at det kan være så svært - det er bare lige med at huske at gøre det.
Det kræver blot, at man trykker på ENTER- eller RETURN-tasten; alt efter hvad man kalder den.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 14:33   #8
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af blj Se meddelelser
Kære Peppe

Der er mange her inde på k 10 som har så mange smerter at når de får overskud til at skrive
skriver de lige nu og her hvad de føler i forhold til deres helbred og kommune, læge ,speciallæge og §§§ MIG DET ENE OG DET ANDE
så du må bære over for dem der skriver og så må du selv tage den tid det vare for at læse det
Knus her fra
håber du kan forstå at der er nogle der ligger ned og skriver
blj kan ikke lade være med at lige indføre at det med afsnit er en ting du vil komme til at opleve folk bede om mange mange gange '

Der er ikke noget ondt i at sige det og det er ikke nogen kritik for lige som man skal have forståelse for at nogen er ordblinde, nogen ligger ned og skriver, nogen skriver når de føler for det osv ...

Ja så skal man også forstå at nogen ikke kan læse et langt stykke uden der er afsnit i det ....

Jeg er en af dem der ikke kan læse hvis der ikke er afsnit i det og det er min sygdom der gør at jeg ikke kan læse det...

Jeg er en af dem der skriver og svare på mange spørgsmål (i perioder) og jeg er også en af dem der skriver at jeg har brug for afsnit ..

På gode dage tager jeg selv de meget lange indlæg og kopiere dem over i word og laver så afsnit i selv inden jeg læser, og så sætter jeg det ind i tråden med afsnit også, det er der rigtig mange venlige mennesker der gør her ...

på den måde prøver vi også at hjælpe hinanden , men jeg lægger heller ikke skjul på at, hvis man vil være sikker på at feks jeg læser det så er afsnit nødvendige ...

DET er så min sygdom der gør det nødvendigt for mig (så jeg vælger indlæg ) så når det skrives her med afsnit så er det en venlig anmodning og en oplysning om at det kan være nødvendigt hvis man vil have læst sit indlæg..

Hvis du har en sygdom eller andet der gør at du ikke KAN lave afsnit , så kan det være en god ide at skrive det, for så vil man ofte opleve her at en anden lige laver afsnit for en og sætter det ind igen ... jeg forlanger ikke perfekte afsnit eller tegnsætning , sæt dem hvor du nu mener det kan være de passer ind, det gør jeg ....

(derfor retter jeg aldrig min datters stile for der så vil der helt sikkert komme kritik fra hendes lære ha ha ) så håber ikke at du tager det at der bliver bedt om afsnit ilde op....

Vælger du ikke at lave afsnit eller bede om hjælp med det , ja så er vi mange der ganske simpelt vil springe dine indlæg over og det ville jo være en skam , men desværre nødvendigt for nogen af os ...
  Besvar med citat
Gammel 14-10-2010, 15:13   #9
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Jeg skrev bestemt ikke mit indlæg af ond mening.

Jeg er bare en af de mange, som har svært ved at overskue en kompakt tekstmasse.

Jeg har dog af og til brugt tiden på at dele teksten op så den bliver mere overskuelig. En af bivirkningerne ved min lidelse er at jeg har svært ved at holde koncentrationen længere tid af gangen.

Kan man i sin situation ikke selv overskue at dele op, så skriv det først i indlægget. Som Hejidien skriver. De der kan hjælper gerne.
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2010, 11:11   #10
blj
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 25-06 2010
Indlæg: 117
Blog Indlæg: 4
Styrke: 14
blj er ny på vejen
Kære alle jeg skrev ikke mit indlæg for at være negativ
men kun for at oplyse om at vi her inde på k10 har mange forskellige sygemeldinger og problemer
undskyld hvis jeg har gjort nogen kede af det vi er jo en sårbar gruppe

Knus tille alle
og god kamp
blj er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
28. afsnit af min Job-Blog: 'Den dag i juni vi aldrig glemmer' Jan Jakobsen Fremtiden for fleksjob og førtidspension 2 24-10-2012 13:24
28. afsnit af min Job-Blog 'Den dag i juni vi aldrig glemmer' Jan Jakobsen Politik og Samfund 0 24-10-2012 06:07




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 10:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension