K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-10-2010, 20:35   #21
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej LUM.

Har du et posthus eller en postbutik i nærheden?

Så tag derhen med dit brev og får lavet en postkvittering på brevet -det koster et ekstra frimærke, men så har du dokumentation på, at du har sendt et brev til din sagsbehandler. Og få så et par ekstra blanketter til næste gang du skal sende breve til kommune/sagsbehandler.

Hilsen
Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-10-2010, 22:34   #22
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jeg bor i en lille by, hvor alle kender alle, med en lille købmand, han bevidner gerne, hvis der bliver behov for det.

Men igen, det har vi aldrig oplevet problemer med.

Og normalt bruger vi nu også helst mail
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-10-2010, 13:03   #23
maybeline2you
Afhængigheds tegn af K10
 
maybeline2yous avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-04 2010
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 356
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
maybeline2you er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
M2y: Åhe gu nej, ikke flere end mig, det simpelthen IKKE ok

Vil det sige du har prøvet at klage til Knud? Er han lydhør eller glat som en ål?

Vi skifter tak tik her i huset, det godt nok ikke med min gode vilje, (dog accept) men på den anden side, måske manden kan komme længere end jeg?
Hvad det går ud på vil jeg ikke ud med (endnu) af taktiske årsager, men jeg vil sige så meget, at lige gyldigt taktik, er tilsynsrådet i fare for at høre fra os også.

Må man have lov at råbe Yes? Altså jeg ved godt lægen ikke bestemmer, men bare det at have hendes opbakning, betyder meget, også i forhold til min sag.
Åh jo! LUM... der findes sikker flere end dig og mig, der ikke bliver behandlet ordenligt i Vesthimmerland Kommune, men De står bare ikke frem og fortæller om de uhyrligheder, som finder sted.

Grunden til det kan være mange, men en af den kunne tænkes, at være dét med ikke at ville udstille sig selv, for som du skriver alle kender alle i et lille lokal samfund som vores.

Jeg mener dig ikke vi har noget at midste ved at stå frem, tværdigmod!! Vi bliver jo kun synlige for offentligheden og kommunens knapt 8000 andre borgere, som derved ved besked og som sikkert her en holdning til, hvordan Deres kommune skal behandle syge mennesker.

Husk på, at de ca. 8000 er vælgere i vores kommune og De har derfor en vis magt til næste kommune valg :-//

Knud har jeg skrevet til, men afventer svar ? Hvis jeg da overhovedet får et Svar er jo heller ikke "vores kommune" stærkeste side.

Mht at ændre taktik. så afventer jeg spændt på, at høre hvad det går ud på og du og din mand kan godt se at komme igang med den tilsynssag, for så står vi begge 2 stærkere, idet jeg har indgivet tilsynssag til Statsforvaltningen Nordjylland.

Nøøøøøj! hvor var det godt du kom til lægen og at H*n endelig tager parti til din fordel og JA! så må man gerne råwe YES! YES! YES! og have svært ved at få armene ned -SG-. Jeg håber at livet fra nu af bliver lidt lettere for dig og din familie.

masser af varme tanker og

fra M2y
__________________
"En person, som kan drive sig selv videre, når anstrengelserne bliver smertefulde, er den person, som vinder." @R

Billedet skal ses som en protest. Jeg er ikke "den lykkelige ejer" af en pitbull terrier, men jeg kan godt gå fra venlig skødehund til Aggrasiv Pitbull Terrier, på 0,5 og bide fra mig
maybeline2you er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2010, 00:50   #24
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Ville have quotet men skriver fra mobilen og kan ikke finde ud af det *gg*

Den seneste sag jeg personligt kender til... Hun fik advokat på få måneder efter var sagen afsluttet, svinsk der skal så meget til.

Mht at stå frem, gør jeg det ikke af flere årsager. Psykisk er jeg ikke stærk nok til de tæsk det kan give, både dem fra kommunen men også offentligheden.
Jeg er i beredskabet så jeg ses af rigtig mange mennesker, næste gang du ser os, kan du se vi har navneskilte pa. Lokalt er jeg ikke nervøs, folk her kender mig og hvordan det ser ud, men det her er også en meget lille by
Kommunen... føj, jeg har 3 unger at tænke på, vi har noget at miste, meget faktisk (det kan jeg tage når jeg har puteren igen)
Men du har fuldkommen ret i at hvis vi alle står frem star vi MEGET starkt, netop fordi vi )or i en lille kommune.

Mit åh gu var mere myntet på angsten, at der er mange rådne sager overrasker mig absolut ikke, men angst. Det er bare IKKE ok at drive folk så langt ud.

Siger du til når du ved mere om Knud? Jens har altid været hurtig til at reagere på mig, som minimum med... Jeg ser på sagen du hører snarest, og det snarest har altid været inden for en uge, på nær 1 gang, hsn havde ferie, men reagerede stadig med det samm med besked om at han ville se på det mandagen efter.
Råden politik Jens står for, men han passede farmer hans job.

Tilsynssag, hurtig og taktikken,rimer ikke rigtig, men på den anden side hvorfor skulle de være hurtigere end resten af systemet?
Du er nysgerrig *ss* dejligt hvis jeg husker det kan jeg stille lidt af den i PM.

Men følger også med, med spanding, i hvad der sker omkring dig, det bliver ligesom mere spændene når det er samme kommune *ss*

Ja godt ens bedste veninde bor lige på den anden side af vejen og er sådan et fantastisk menneske, som satidig forstår at sparke på den rigtige måde. Hun har også tjekket op på mig i dag ikke at der har været behov for det, er mest bare træt og så længe jeg sover har jeg det jo som sådan okay.

Lettere tvivler jeg på, men en gang når det her er ovre (læs tror jeg er år fra endnu. Mit bud er en 4-5 stykker mere dvs ca 17 år af mit liv) håber jeg, at jeg kan lade være med at vare bitter, hvor sygt det end lyder... Men ville hade at gå resten af mine dage og være sur over de mistede år og den mistede evne til at arbejde for har dælme mistet meget de år der er gået.

Selv kram og krydsede fingre... ham tuden må godt se af at få fingeren ud af rumpettus, og huske at lade bæ'et side til alles skue.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 17:21   #25
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
De sa... ikke så lidt fræk.

Gemalen som er min partsrepræsentant, har haft sendt en mail til sagsbehandler, som det i øvrigt lige tog en uge at svare på, men okay. Han forører sig omkring fleks, og i dag er svaret så kommet.

Du er ikke part i sagen og jeg kan derfor ikke oplyse dig om yderligere, dog kan jeg fortælle,uden at bryde tavshedspligten bla bla bla

Hvad H bilder sagsbehandler sig enlig ind?? Nu gider jeg ikke finde det lige nu, men har en kopi af det brev hvor jeg 1. gang oplyser om at jeg har sat ham på som eller præsentant, og det helt tilbage fra 07 eller 08.

Nå men det jo så bare endnu en ting til bunken af klager (som bliver sendt sammen med en mail fra en eller anden menister der i en mail til mig har slået fast at jeg naturligvis har ret til en partsrepræsentant) denne skal lige vendes med manden, men det nu meget sandsynligt den ryger direkte til borgmester, ligesom tilsynet rimelig sikkert vil få besked.

Min veninde (genbo) har vendt mig med en af hendes veninder, som viser sig at være støtte person for folk som mig *ss* (i en anden kommune skal lige siges) så hun er lidt inde i tingene... super *ss* det kan jo være hun kan se nogle ting vi andre er blevet blinde for, så hende og veninden skal jeg have et møde med i næste uge, og så må vi se om der kommer noget ud af det, jeg tvivler dog, for i den mail manden har sendt, har han lagt op til at vi dropper det *** med at bekrige hinanden, en opfordring kommunen så ikke lige syntes om, som i kan se.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2010, 19:45   #26
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Sider lige og lurer på at klage til statsforvaltningen nordjylland, og opdager at man kun klage over en afgørelse, men jeg har aldrig modtaget en afgørelse. De har bare nægtet, uden direkte nogle steder at skrive at de nægter.
Overstående er det nærmeste jeg kommer til en regulær indrømmelse (desværre) de lader bare som ingen ting (bæ hunde hoveder)

En partsrepræsentant, kan jo ikke afgøres i den forstand (med mindre der i ganske særlige tilfælde) det jo noget jeg suverent bestemmer.

Men dog dækker statsforvaltningen også forvaltningsloven.

Der til forlanger de at man først anker til egen kommune, som så revurdere og der efter sender anken videre (altså normal posedyre) men igen her er ikke noget at anke? men det ændrer jo ikke ved at det er et brud på forvaltningsloven.

Nå men jeg går ud fra at jeg bare skriver til dem, slut (og kopi til borgmester og forvaltnings chef eller hvad de nu kalder hende i min kommune) Men hvor meget skal jeg sende med?

Jeg tænker på jeg har aller 1. gang, hvor jeg bebuede at manden er partsrepræsentant, og så har jeg nogle gange senere hvor jeg gør opmærksom på det forhold, senest, mit brev sendt d 28/9 i år.
Hvor meget skal jeg gøre ud af det? skal jeg nøjes med 1 og seneste gang, og så koble det sammen med mailen til min mand, eller hur?

En noget anden ting, jeg skal for 3 gang nu til at klage over manglende aktindsigt (har bedt om aktindsigt fra sidst jeg fik til i dag, og har INTET hørt... før omtalte brev) det gider jeg altså ikke blive ved med, altså at jeg skal klage hver evig eneste gang, og det er altså hver gang uden undtagelse.
Det vel også noget jeg kan tage med til statsforvaltningen?

Jo og hvilke oplysninger skal jeg give om mig selv, jeg mener man kan jo ikke være anonym *ss* men er det cpr nr og hele pivtøjet, eller bare mit fulde navn (som jeg i øvrigt er den eneste i verdenen der har) og adrasse?

Jeg går ud fra at det ikke er nødvendigt at tage alt det lov messige og vejledning osv osv med, men at jeg nøjes med at oplyse at det er forvaltningslovens § 8 ( og evt den om aktindsigt, hvis jeg tager det med nu) der er tale om.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 13:36   #27
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Og det der så ikke nogen der kan svare på?? øv
Nå så må jeg jo bare kaste mig ud i det.

Så er det klaret, så må vi se hvad de siger til den historie.

Sidst redigeret af LUM; 12-10-2010 kl. 14:15.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 08:06   #28
doggerbanke66
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 31-08 2010
Lokation: Nordjylland
Alder: 49
Indlæg: 145
Styrke: 14
doggerbanke66 er ny på vejen
Hejsa.
Ved ikke om du har fået afsendt brev.. Men ellers husk, at skrive tydeligt, at det er en klage.. Ellers kan du risikere at brevet bare bliver overdraget til sagsbehandler.
Pøj Pøj og kæmp videre
doggerbanke66 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2010, 17:10   #29
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Nææhæ gæt nogen der har skiftet mening, og det har så bare lige taget jeg ved ikke hvor mange år, altså jeg ved godt de er langsomme (forvaltningerne i helhed) meeen SÅ langsomme

Og så det så nu jeg skal undrer mig over om det er fordi de læser med her inde (hvilket jeg er fuldt ud klar over at de gør) og begyndte at ryste i bukserne over tilsynet, eller... om det er fordi de har fået en fin lille henvendelse fra statsforvaltningen ??

Men det manglede da også bare, så vi kan komme videre, for blive ved at angribe mig kommer vi altså absolut ingen vegne med, tvært imod.

Nu er næste punkt så klage over manglende aktindsigt... IGEN! det så 3 gang, jeg skal klage over det, ud af 3 modtagene, det sørme en flot stadiestik
Men skidt pyt, stasforvaltningen har også fået det serveret... som en... måske det var en ide at se på om det kun er mig de ikke lige sys skal have aktindsigt, eller om det er en generel ting at folk skal ud i en klage før de får aktindsigten. En ting er sikkert jeg er godt og grundigt TRÆT af at skulle klage og klage og.... og så alligevel ikke komme nogle vegne.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
To dage til at reagere i partshøring ? mookmik Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 03-03-2013 13:22
Ungdomsarbejdsløsheden stiger voldsomt halse Politik og Samfund 2 12-03-2012 12:18
Hvorfor må man ikke selv søge FP? Evaave At søge førtidspension 38 03-07-2011 23:56
Hvorfor gør de det mod mig.... Mette1107 Dit og Dat 2 01-10-2008 19:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension