K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-10-2014, 17:04   #31
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Et ps. Jeg har søgt efter svarfrister/behandlingfrister på Fredericia Kommunes hjemmeside. Det eneste jeg fik frem, var om ældreboliger, børneområdet og høringsvar.
__________________
Med venlig hilsen jkf.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2014, 22:00   #32
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er normalt, det skal være svært at finde sagsbehandlingsfrister

Kære jkf.

På forsiden af kommunens hjemmeside under "Borger" søger du på "sagsbehandlingsfrister"

Hvor du her under 3die linie finder


Word document
Sagsbehandlingsfrister for Fredericia Kommune

...Sagsbehandlingsfrister for Fredericia Kommune Lov om aktiv socialpolitik Lov Område Frist for afgørelse inkl. svarbrev til borgeren Bemærkninger § 25 / § 34 Ansøgning om..
.

Hvor der i PDF dokument oplyses følgende:

Lov om aktiv socialpolitik

"§ 82
Ansøgning om sygebehandling
4 uger
"

Hvor der naturligvis ikke nævnes noget om tandlægehjælp. Det må ikke være let for borgeren, trods sygdom.

Men det er i første omgang den, du skal søge efter via afsendelse af en ansøgning til din SB, som så skal afslutte sagen til afgørelse, inden udgangen af den 4de uge, som politikerne har besluttet.

Borgerrådgiver.

De taler meget i kommunen om ansættelse af en Borgervejleder men jeg kan ikke finde noget om en sådan ansættelse.

Spørg ved kommunen om de har ansat en Borgerrådgiver som jeg fornemmer du vil få brug for fremover.

Held og lykke med sagen, tag det roligt, vær høflig og korrekt, men reager hvis ikke loven overholdes.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 05-10-2014 kl. 22:20.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-10-2014, 23:28   #33
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Tak for oplysningerne

Der skulle blive ansat en borgerrådgiver her per 1. Oktober.

Men der står ikke noget om det endnu, hverken på kommunens hjemmeside eller i de 2 lokale aviser på internettet.
__________________
Med venlig hilsen jkf.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-10-2014, 23:37   #34
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bemærk her...

Kære jkf


... om det bliver en reel Borgerrådgiver en lokal Ombudsmand, eller..

en Borgervejleder eller Borgerguide, som intet har med en Borgerrådgiver at gøre.

Kommunerne er begyndt at bryste sig med lånte fjer og betegner den Borgerguider som ikke er en Borgerrådgiver.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 08:56   #35
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Kære phhmw

Det har du fuldstændig ret i. Vedkommende er ansat af kommunen, og skal rapportere tilbage til bestyrelsen i kommunen m.m. hver måned i følge jobbeskrivelsen.

Nu har jeg sendt en mail til vores jobcenter og spurgt til den lovpligtige sagsbehandlingfrist. Så må vi se, om jeg får et svar.
__________________
Med venlig hilsen jkf.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 11:02   #36
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Der er egentlig meget få lovpligtige sagsbehandlingsfrister. Kommunen skal oplyse estimerede frister, men desværre ofte hensigtserklæringer.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-10-2014, 13:53   #37
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.753
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er utilgiveligt forkert...

Kære Stampe.

... med din påstand:

"Der er egentlig meget få lovpligtige sagsbehandlingsfrister. Kommunen skal oplyse estimerede frister, men desværre ofte hensigtserklæringer."

Her finder du reglerne om sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2, vedtaget og offentliggjort af politikerne samt lovbundne og servicefrister.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Hvor samtlige regler findes, med dokumentation, samt adskillige afgørelser fra Tilsynet

Der er, som du nævner, få lovbundne sagsbehandlingsrister men sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedsloven, skal behandles, som om de var lovbundne.

Hilsen Peter confused da det er en årelang diskussion vi har haft løbende på k10.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 21:46   #38
L.S.
Lever på K10
 
L.S.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2010
Indlæg: 1.553
Styrke: 17
L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10L.S. er fast beboer på K10
Hjælp til selvhjælp

Citat:
Oprindeligt indsendt af jkf Se meddelelser
Kære phhmw

Det har du fuldstændig ret i. Vedkommende er ansat af kommunen, og skal rapportere tilbage til bestyrelsen i kommunen m.m. hver måned i følge jobbeskrivelsen.

Nu har jeg sendt en mail til vores jobcenter og spurgt til den lovpligtige sagsbehandlingfrist. Så må vi se, om jeg får et svar.
Du skal selvfølgelig have et svar, og ellers 'forwarder'/gensender du bare mailen, lige til du får det. Det er smart at 'forwarde'/gensende, fordi forrige tidspunkt du har fremsendt mailen på, så vil fremgå øverst på mailen.

Det kan i sig selv virke fremskyndende på nogle ting af og til, når 'nogen' i instanser højre oppe, som man jo kan ende med at være tvunget til at henvende sig til, kan se, at man forgæves har mailet 4-5-MANGE gange før....

Husk også at svare på DUKH'S undersøgelse om netop DINE oplevelser i mødet med 'Det Offentlige': http://www.k10.dk/showthread.php?t=30781



fordi:
__________________
"Hunden løber efter kæppen - løven går efter manden der svinger den."

Din kontakt med Det Offentlige: ALT hvad man ikke har PÅ SKRIFT eksisterer IKKE.
Få kvittering på alt afleveret, og acceptér ingen telefonsamtaler, eller møder uden bisidder/optagelse af samtale.

Sidst redigeret af L.S.; 07-10-2014 kl. 22:14.
L.S. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-10-2014, 22:23   #39
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Hej L.S.

Tak for tippet. Det vil jeg gøre.

Og hvis jeg og min mand ikke har fået en mail fra hans SB om det "forsvundne" notat i den her uge, skriver jeg til ham på mandag.

Jeg har besvaret spørgeskemaet nu.
__________________
Med venlig hilsen jkf.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-10-2014, 15:00   #40
jkf
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-10 2013
Indlæg: 79
Styrke: 11
jkf er ny på vejen
Jeg har fået svar fra kommunen idag. Det er 12 uger.
__________________
Med venlig hilsen jkf.
jkf er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension