K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-11-2016, 13:24   #1
Kokos
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 23-11 2016
Indlæg: 1
Styrke: 0
Kokos er ny på vejen
Fleksjob og anpart i IVS

Hej. Jeg er i fleksjob i gammel ordning. Jeg regner dog med at søge nyt arbejde og blive ansat i ny ordning grundet dårligt arbejdsmiljø. Jeg skriver her fordi jeg ikke kan finde svar på mit spørgsmål nogle steder. Min veninde vil starte et IVS og vil på en eller anden måde gerne have mig med. Jeg har en mindre opsparing som jeg gerne vil skyde i hendes firma, da jeg virkelig tror på ideen. Må jeg investere i hendes firma og sidde i bestyrelsen? Der er ikke tale om at jeg arbejder der. Vil man betragte det som om at jeg åbner selvstændig virksomhed? Det er jo ikke det der er tale om, men måske reglerne siger noget andet. Mit fleksjob er i en helt anden branche. Er der nogle af jer, der kan hjælpe mig?
Kokos er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 10:21   #2
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Kokos

Er lidt svært emne ud spørger til, da det afhænger af selskabloven i kombi med din fleksjobordning.

Et er sikkert: du skal altid registreres i CVR, hvis du ejer over 5 % el. har stemmeret, hvilket man jo har i en bestyrelse.

Afklaringen skal derfor ses i forhold til en sådan registrering i CVR, og hvad arbejdstiden kan være med en sådan bestyrelsepost.

Du bør få ordentlig vejledning, og på skrift, således at du ikke havner i en usikker position og kan miste dit nuværende fleksjob timeantal ect. senere. Og ikke mindst fra en kommunalt ansat person, som har ansvar for det skriftlige svar. Dvs. næppe en sagsbehandler, men snarere en jurist.

Bedre råd kan jeg desværre ikke give dig.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 11:15   #3
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kokos Se meddelelser
Hej. Jeg er i fleksjob i gammel ordning. Jeg regner dog med at søge nyt arbejde og blive ansat i ny ordning grundet dårligt arbejdsmiljø. Jeg skriver her fordi jeg ikke kan finde svar på mit spørgsmål nogle steder. Min veninde vil starte et IVS og vil på en eller anden måde gerne have mig med. Jeg har en mindre opsparing som jeg gerne vil skyde i hendes firma, da jeg virkelig tror på ideen. Må jeg investere i hendes firma og sidde i bestyrelsen? Der er ikke tale om at jeg arbejder der. Vil man betragte det som om at jeg åbner selvstændig virksomhed? Det er jo ikke det der er tale om, men måske reglerne siger noget andet. Mit fleksjob er i en helt anden branche. Er der nogle af jer, der kan hjælpe mig?
Jeg ville ikke figurere som medejer hvis jeg sad i din situation.
Hvis det er for at hjælpe hende igang, er der andre muligheder.

Krav om startkapital i denne selskabslokaler er én krone.
Det du gerne vil hjælpe med kan gives som et lån til virksomheden, og der kan i den forbindelse aftales en eventuel andel i overskuddet.
Det er 100 gange mere simpelt og sikkert end at dit navn kommer på papiret i firmaet.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-11-2016, 12:01   #4
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
kan godt forstille mig du kommer klemme, dels fordi evn, ekstra arbejdes evne, skal din arbejdes giver have, og dels må man jo ikke blive reg. som arbejdsgiver, men det er en grå zone, jeg ture ikke prøve på det
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension