K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-07-2013, 10:03   #1
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Håber på noget hjælp.........

Det er godt nok rystende som syge mennesker bliver behandlet i Danmark - det er ufatteligt at ikke en eneste politiker tør råbe vagt i gevær så der kan blive gjort noget !!!
Har selv været uheldig og fået nogle skavanker efterhånden, arb.skade og andet. Har prøvet at blive sendt i arb. prøvning, skulle sidde ved en pc og skrive et HC.Andersen's eventyr af. Endte dog med at blive sendt tilbage til jobcenteret da man mente jeg var for deprimeret til arb. prøvning. Jobcenter sendte så ansøgning ind om førtidspension, med min accept selvfølgelig - denne blev afslået, da man mente der skulle ny arb. prøvning eller helt normalt job med skånehensyn til tunge løft (er opereret i begge skuldre pga. arb-skade). Næste udmelding fra jobcenteret var så at mine sygedagpenge ville stoppe, da der ikke var udsigt til tilbage vending til arb. markedet. !!! ????
Det korte af det lange var at jeg raskmeldte mig så jeg kunne få dagpenge fra fagforeningen. Vil ikke kunne få kontanthjælp da jeg er gift, men det vil ikke være muligt at klare os uden indtægt fra min side.
Det ville sikkert også kunne være gået på denne måde indtil jeg kunne gå på efterløn, er lige blevet 59 - MEN, men, men, har desværre igen fået en depression, er nu i beh. hos psykiater. Det vil forhåbentlig hjælpe hen ad vejen - men da jeg nu har haft flere depressioner, tror jeg (og psykiateren) ikke mere på jeg vil kunne klare at arbejde. Bare jeg får et brev fra jobcenter eller fagforening om møde, "koster" det at jeg ryger endnu mere ned med flaget og ender i min seng.
Så mit spørgsmål er nu om nogle af Jer herinde har fået førtidspension pga. depression og ifald hvordan ?
Håber ikke det er alt for rodet som jeg har skrevet - forstår slet ikke man kan ende sådan her efter at have været på arb. markedet siden man var 17 og haft arb. indenfor sundhedsvæsenet, hvor jeg havde en ansvarshavende stilling..............

Sidst redigeret af Mormor23; 25-07-2013 kl. 10:05.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 10:16   #2
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mormor23 Se meddelelser
Det er godt nok rystende som syge mennesker bliver behandlet i Danmark - det er ufatteligt at ikke en eneste politiker tør råbe vagt i gevær så der kan blive gjort noget !!!
Har selv været uheldig og fået nogle skavanker efterhånden, arb.skade og andet. Har prøvet at blive sendt i arb. prøvning, skulle sidde ved en pc og skrive et HC.Andersen's eventyr af. Endte dog med at blive sendt tilbage til jobcenteret da man mente jeg var for deprimeret til arb. prøvning. Jobcenter sendte så ansøgning ind om førtidspension, med min accept selvfølgelig - denne blev afslået, da man mente der skulle ny arb. prøvning eller helt normalt job med skånehensyn til tunge løft (er opereret i begge skuldre pga. arb-skade). Næste udmelding fra jobcenteret var så at mine sygedagpenge ville stoppe, da der ikke var udsigt til tilbage vending til arb. markedet. !!! ????
Det korte af det lange var at jeg raskmeldte mig så jeg kunne få dagpenge fra fagforeningen. Vil ikke kunne få kontanthjælp da jeg er gift, men det vil ikke være muligt at klare os uden indtægt fra min side.
Det ville sikkert også kunne være gået på denne måde indtil jeg kunne gå på efterløn, er lige blevet 59 - MEN, men, men, har desværre igen fået en depression, er nu i beh. hos psykiater. Det vil forhåbentlig hjælpe hen ad vejen - men da jeg nu har haft flere depressioner, tror jeg (og psykiateren) ikke mere på jeg vil kunne klare at arbejde. Bare jeg får et brev fra jobcenter eller fagforening om møde, "koster" det at jeg ryger endnu mere ned med flaget og ender i min seng.
Så mit spørgsmål er nu om nogle af Jer herinde har fået førtidspension pga. depression og ifald hvordan ?
Håber ikke det er alt for rodet som jeg har skrevet - forstår slet ikke man kan ende sådan her efter at have været på arb. markedet siden man var 17 og haft arb. indenfor sundhedsvæsenet, hvor jeg havde en ansvarshavende stilling..............
Dit indlæg kommer nok til at drukne her i en tråd der handler om medicin.
Jeg ville ellers gerne kommentere.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 11:45   #3
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Skrevet forkert sted.

Ja det var rigtig dumt gjort - man kan ikke flytte sit indlæg vel ?
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 12:25   #4
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Håber på noget hjælp.........

Har læst en del nu på K10 og er dybt rystet og chokeret over hvordan syge mennesker bliver behandlet i Danmark. Det er ganske ubegribeligt at ikke en eneste politiker tør råbe vagt i gevær så det kan undgåes med alle de menneskelige tragedier det medfører at lovgivningen er komplet vanvittig!!!!!!!!!!!
Nu er jeg selv havnet i "den sorte gryde" efter at have arbejdet 37 år indenfor sundhedsvæsenet i en ansvarshavende stilling.
Har fået et par arb.-skader og andet, så jeg inden jeg blev fyret, pga. sygdom, havde arbejde uden tunge løft. Dette kunne dog i længden ikke forenes med arb. med syge mennesker samtidig med jeg selv fik langvarig sygdom, som dog ikke var arb. relateret.
Mens jeg var på sygedagpenge skulle jeg på arb.-prøvning på et dertil indrettet sted i kommunen - her blev jeg sat foran en pc sammen med et stykke papir med et H.C. Andersen eventyr, som jeg skulle skrive af og ind på pc. Det endte med at jeg blev sendt retur til job-center med besked om at jeg var for deprimeret til arb-prøvning. Jobcenter syntes, med baggrund i min syge historie der skulle søges førtidspension, hvilket de så gjorde, med min accept selvfølgelig. Fik afslag med begrundelse at jeg nok kunne behandles for depression og så komme i alm. arbejde med noget ikke skulder belastende arb. Ved ikke lige hvad og hvor det skulle være, der er mangel på arb. og jeg er 59 år
Beskeden var så at mine sygedagpenge ikke kunne forlænges da der ikke var udsigt til, inden for rimelig tid, at jeg ville kunne hverken komme i arb. eller arb-prøves igen.!!!
Efter en ikke "officiel" rådgivning fra min pesionskasse, raskmeldte jeg mig så og kunne så få dagpenge fra fagforeningen. Vi har ikke mulighed for at klare os uden indtægt fra min side og da jeg er gift kan jeg ikke få kontanthjælp.
Meningen var så at jeg kunne "få tiden til at gå" indtil jeg kunne gå på efterløn. MEN, men, men sådan skulle det ikke være.......
For det første har jeg haft det rigtig skidt med at søge job, jeg ved jeg ikke kan bestride, men det skal man jo når man er ledig, dels er jeg nu igen gået ned med depression. Er kommet i beh. hos en psykiater, det hjælper måske og forhåbentligt hen af vejen, men nu kan jeg da slet ikke klare møder på hverken jobcenter eller fagforening, bare der kommer en indkaldelse til et møde, går jeg helt fra "snøvsen" - føler også jeg "snyder" ved at være raskmeldt, når jeg ved jeg ikke vil kunne klare et arbejde.
Det føles som en rigtig ond drøm at være endt sådan her - har siden jeg blev opereret i mine skuldre, sidste gang for 2 år siden nu, har jeg været deprimeret det meste af tiden og fået medicin for det. Nu får jeg noget mere antidepressiv med. oveni for nu er depressionen blevet rigtig slem.
Er der overhovedet nogen der har fået en førtidspension pga. depression og hvordan i alverden gjorde I det så ?
Ved godt man ikke må sige man ikke kan klare mere, for der er altid et lyspunkt et eller andet sted - lige nu kan jeg bare ikke se det og det føles bestemt ikke som om jeg kommer til det igen.

Sidst redigeret af Mormor23; 25-07-2013 kl. 16:17. Årsag: Stave fejl.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 13:13   #5
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Føler da absolut med dig, men når du melder dig rask og får dagpenge fra a-kassen, står du jo til rådighed for arbejdsmarkedet.
Håber du har tjekket ud om lige præcis du kan få kontanthjælp. Det er jo ikke det, du er gift, der gør, du ikke kan få det, men din ægtefælles indtægt og evt værdier.
Det er jo vore politikere, vi skal klantre for de forskellige love, der er vedtaget.

Sidst redigeret af stampe; 25-07-2013 kl. 14:20.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 15:47   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Mormor23....nu har jeg lagt det hele sammen her i din egen tråd...så du kan forsætte her..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 16:15   #7
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Tak skal du have :-)
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 16:41   #8
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Det har du ganske ret i - derfor skriver jeg også som noget af det første om netop politikkere og klandrer bestemt ikke nogen specifikt - har selv "passet" nogle stykker som har været indlagt på hospital hvor jeg arbejdede. Vi blev som personale enige om IKKE at give en politikker en særlig behandling, så vedkommende netop kunne mærke hvordan det er at ligge på hospital - eller rettere også kan være - når der er travlt - men hver eneste gang endte det med at der alligevel blev taget så meget ekstra hensyn at når en sådan pt. blev udskrevet, kunne denne selvfølgelig slet ikke forstå hvorfor så mange taler om forringede vilkår indenfor dette område !!!
Med hensyn til kontanthjælp har jeg set på "taksten" for ægtefælles indkomst og selvom min bedre halvdel er gået på efterløn, er det åbenbart nok til 0 kontanthjælp. Men selvfølgelig kan man jo lade sig separere eller skille - synes bare ikke det er rimeligt, men ved da godt mange bliver nødt til det - husleje osv. skal jo betales.
Ved også at man som ledig står til rådighed for arbejdsmarkedet - men må erkende at som jeg har fået det nu vil jeg ikke kunne bestride et arbejde, skal være "glad" hvis jeg får et bad dagligt ellers tilbringes tiden på sofaen hvor jeg prøver at "tage mig sammen" men desværre uden held. Det er bestemt heller ikke fordi jeg mangler noget at kunne gjæde mig over, har 3 skønne børnebørn og et til på vej, men alt er totalt sort og desværre har jeg en stor indre uro/angst, som gør at jeg er tæt på at give op. Nå men det var ikke depressionens sympt. jeg ville bevæge mig udi - men ved det kan være nærmest umuligt for mennesker som ikke har haft det inde på livet, at forstå hvor modbydeligt det er, det er meget bedre med et brækket ben eller en blindtarmsbetændelse, dels går det meget hurtigere over, dels er det noget alle kan forstå og forholde sig til.
Jeg er slet ikke god til at finde rundt herinde - måske der allerede står noget om nogle der har nogle erfaringer eller andet jeg kan bruge - vil ihvertfald håbe nogen skriver.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2013, 17:21   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er absolut ikke nemt at komme igennem dette system som syg...

En ting man absolut ikke må gøre...altså hvis man overhovedet skal have en chance for at komme videre som syg i dette system....ja det er at raskmelde sig..

Selvfølgelig kan man have sine grunde til det...økonomisk....men kommunen vil se det på en helt anden måde...og man vil ikke kunne komme videre i sit forløb sålænge man er raskmeldt...

Man kan selvfølgelig håbe på at du får det bedre og så godt at du vil kunne komme i gang med et job...

Men hvis det ikke kan lade sig gøre...og du ønsker at komme videre inden for det kommunale system....ja så skal man sygemelde sig...

En mulighed for dig kunne måske være at søge en seniorpension...du har alderen og du har opfyldt kravet ang tilskriver man skal have været på arbejdsmarkedet...

Det var måske værd for dig at undersøge...

Alt efter ens situation...så vil man også kunne komme i et ressourceforløb....og ressourceforløbsydelsen er ikke reguleret af ægtefælleindkomst osv...

Nu kender jeg ikke til din sag....om hvor meget lægeligt du har været igennem osv...

Ankede du det sygedagpenstop...

En ting du skal vide i dette system....

Det er at alt skal gøres skriftligt....og får du afslag på noget ...ja så skal du have afslaget skriftligt og klage over det...

Der er rigtig mange der klager som får medhold i Ankestyrelsen....og kommunerne laver tit nogle meget tvivlsomme afgørelser...

Men jeg tvivler desværre på at du kommer videre før du bliver sygemeldt....for som det er nu....ja så skal du jo bare finde dig et job...eftersom du jo ikke er syg mere...kva din raskmelding...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-07-2013, 06:53   #10
Mormor23
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-05 2011
Indlæg: 45
Styrke: 13
Mormor23 er ny på vejen
Tak for svar - har ledt efter seniorpension uden at finde det - har set her på K10 at det vist først er noget der træder i kraft i 2014 og at det skulle være noget der er umuligt at få - men kender ikke noget til det.
Nej ankede ikke sygedagpenge stop - kontaktede min pensionskasse og fik rådet om at raskmelde mig osv. Det var også et spørgsmål om det psykiske pres, ikke at vide at man har en indtægt. Men kan jo selvfølgelig godt se nu at det psykiske pres også er (for) stort i den situation jeg nu er i.
Mormor23 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hjælp håber i K10 kloge hovder kan hjælpe (erhversevnetab) Bobbi Spørgsmål ang fleksjob 9 25-09-2012 07:03
lidt hjælp - håber i vil læse det hele!! :D nolle123 Spørgsmål ang fleksjob 10 26-08-2011 09:37
Ny her, håber på hjælp! Baremig Alt det andet 7 19-09-2010 12:12
håber på hjælp ljg Spørgsmål ang fleksjob 7 29-09-2008 19:52




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension