K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-01-2010, 23:12   #101
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Du er bare så sej, Peter.

Mon cheferne kan blive paranoide, ligesom borgerne der "forfølges" af sagsbehandlerne?

Herligt at se, når musen jagter katten.

PS... glemte lige, at de vel også får bonusordninger og resultatløn.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield

Sidst redigeret af zuza; 15-01-2010 kl. 23:14.
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 17:08   #102
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Sagsbehandlingsfrister genopfrisk....

For at vi alle kan genopfriske, hvad denne tråd drejer sig om, bedes du lige scanne følgende igennem. Fra en tilfældig kommune, som k10, har kørt sag imod og vundet.

http://www.herning.dk/sitecore/shell...008%20pdf.ashx

SÅDAN BURDE SAMTLIG 98 KOMMUNERS FRISTER OFFENTLIGGØRES!


Først der afslutter vi denne kamp. Så bliver det den enkeltes opgave at gøre opmærksom på at i forventer, at disse politisk vedtagne frister overholdes.

Bemærk at hvis du er utilfreds med disse korrekte vedtagne frister har du ikke ret til at klage. Men nu skal du bruge din DEMOKRATISKE ret til at påvirke dine lokalpolitikere, hvis du mener at serviceniveauet er for lavt. Se det er jo en helt anden historie.

Men at fristerne skal vedtages og offentliggøres er ikke blot en lov, men et krav fra Folketinget. For at give dig retssikkerhed.

Kommunerne har den 14.april 2009 modtaget et "hyrdebrev" hvor lovændringen fremgår med virkning fra den 1.april 2010, hvilket betyder at de nu har haft yderliger 13 mdr til at indrette sig efter lovgivningen, som de fleste kommuner har forstået, uden denne lovændring, siden 1.juni 1998. Så fra den 1.april 2010 har samtlige 98 kommuner sikkert vedtaget og offentliggjort fristerne som eksemplet. Så er vores kamp slut eller.........................?................??? ? hvad tror du?

Hyrdebrev: http://www.vfm.dk/data/Dokumentertil...rhedsloven.pdf

Mange hilsner Peter

Sidst redigeret af phhmw; 17-01-2010 kl. 18:39.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-01-2010, 19:48   #103
brøkpensionist
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-02 2009
Indlæg: 471
Blog Indlæg: 3
Styrke: 16
brøkpensionist er ny på vejen
Flot arbejde

Jeg ved, hvor stort, svært og energikrævende arbejde, det må have været, at få kommunerne til offentliggøre svarsfrister på sociale område.

Tusind tak til alle, der har arbejdet med dette emne, og helt specielt til Peter.

Og hvor er det flot, at k10 har vundet en sag i netop min kommune.

Deres nye folder om svarfrister er da også meget oplysende.

Men den indholder bare den lillebitte fejl, at "suppelerende brøkpension", som Herning Kommune kalder hjæp til visse persongrupper efter § 27a i aktivloven, er opført under § 25a i aktivloven, som omhandler engangshjælp

Sidst redigeret af brøkpensionist; 17-01-2010 kl. 19:53.
brøkpensionist er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-01-2010, 19:05   #104
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Rudersdal kommune....

KL, Kommunernes Landsforening formands kommune har lige tabt til k10.

Statsforvaltningen har dog ikke direkte i sin afgørelse brugt ordet "ulovligheder" men grundet den nye lovændring L117, på vores foranledning, kan det konstateres at Rudersdal Kommune har meddelst i afgørelse 2009-613/681 at de inden den 1.april 2010 vil offentliggøre deres sagsbehandlingsfrister på kommunens hjemmeside iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Det vil vi glæde os til og selvfølgelig holde øje med.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 22-01-2010, 20:10   #105
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Hvorfor?

Kære alle incl embedsmænd og gæster.

Læs følgende fra Psykiatri- og Handicapudvalget: http://www.ladk.dk/meddelelser/la_sk.../tidsfrist.htm

så forstår i måske, hvorfor at der her i tråden fremkommer hårde udmeldinger om embedsmænd/kvinders bevidste/ubevidste omgåelse af lovgivningen.

Men skyldes det måske kun, at det drejer sig om sygemeldte, flexer, kontanthjælpsmodtagere, handicappede og pensionister at i kan tillade jer ikke at sætte jer ind i de mest basale "begynderlove", som der kan forventes at kende til, i opstarten af en social sag?

Men læs med og lad os grine sammen af ovenstående link. Derefter bedes i omgående sættet jer ind i lovgivningen.

Mange hilsner
Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 25-01-2010, 18:12   #106
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Brev til Karen Ellemann fra DH: http://www.handicap.dk/dokumenter/br...earchterm=None
Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 19:32   #107
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Der er noget i gang...

Kære alle k10èr.

Nu begynder det at rører på sig ude i samfundet. Her sidste brev til Karen Ellemann fra DH, som vi løbende har informeret om vores statusrapport.

Nu bliver det spændende at sammenligne svaret fra Karen Ellemann til DH sammenlignet med vores svar fra ministeren. Se teksten længere oppe.

Men læs lidt om de nye tanker om kommunale sagsbehandlingsfrister.
http://www.handicap.dk/handicap/doku...isteren-vedr-1

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-02-2010, 21:44   #108
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
TAK for den, Peter, og ja, bliver interessant at se svaret

Ak ja, lad os da håbe at der snart sker noget positivt også på dette område.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 07:27   #109
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Solrød kommune

Kære borgmester Niels Hørup.

Jeg har forgæves forsøgt at få hjælp til at finde de offentliggjorte sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Har du nogen mulighed for at øve indflydelse på sagen, ellers ser jeg ikke anden udvej end at indanke sagen for Statsforvaltningen.

Med venlig hilsen

Peter Hansen



<----- Oprindelig email ----->

Sendt: 27/3/2010 11:50:18 AM
Til: [email protected]
Emne: Sagsbehandlingsfrister iht RSL §3 stk.2


Kære Solrød kommune.

Jeg tillader mig endnu engang at rykke for svar på nedestående spørgsmål. Hvor kan jeg få oplyst de krævede offentliggjorte politiske vedtagne sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Fornemmer at der ikke findes vilje eller manglende kendskab til loven, desangående. Derfor tillader jeg mig at fremsende et eksempel på hvordan det kan forventes offentliggjort.

http://www.herning.dk/sitecore/shell...008%20pdf.ashx og samtidig minde Solrød kommune om at i allerede for 1 år siden har modtaget http://www.vfm.dk/data/Dokumentertil...rhedsloven.pdf

Med venlig hilsen

Peter Hansen



Kære Solrød kommune.

Jeg tillader mig at rykke for et svar på nedestående spørgsmål.

Med venlig hilsen
Peter Hansen



Kære Solrød kommune.

Vil der venligst henvises til de offentliggjorte sociale sagsbehandlingsfrister iht Retssikkerhedslovens §3 stk.2.

Da jeg ikke kan finde disse på kommunens hjemmeside ønsker jeg at få kendskab til, hvor jeg så kan se disse lovkrævede frister.

Med venlig hilsen
Peter Hansen
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-04-2010, 08:16   #110
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
SÅDAN, tja, så venter vi igen igen
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fejl i statusrapport Daffodill Hjælpemidler til handicappede 4 08-10-2010 00:08
statusrapport/ journalnotater mor2 Spørgsmål ang fleksjob 2 01-03-2010 00:52
svarfrister CHNEVIDE Alt det andet 3 25-08-2009 16:54
Statusrapport egen læge! iben Spørgsmål ang fleksjob 1 17-11-2008 11:54
Vedr.Statusrapport fra kommunen mus0025 Din historie 5 16-10-2008 18:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension