K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-10-2017, 21:22   #91
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
...og det blev værre...

https://www.facebook.com/bente.stenf...12018475231532

Per Fink og Co har endnu engang fået lov til at opgradere Sundhed.dk. om ME på sin helt egen og totalt manipulerende måde

(Citater fra Per Finks tekst står mellem citationstegn)

Som sædvanligt VIL Per Fink ikke kalde sygdommen ved rette navn, myalgic encephalomyelitis, men kalder den myalgisk encephalopathi, (encephalopati plejer at defineres som en diffus hjerneskade på grund af iltmangel, giftstoffer eller anden skadelig påvirkning !) og så nævner han en række andre tvivlsomme navne blot for FORVIRRINGENS SKYLD, og så påstår han, at ”I dag er man også begyndt at anvende betegnelsen bodily distress syndrom”, men han 'glemmer' at nævne, at det er HAM som har opfundet den diagnose, og at artiklen er et indlæg i MARKEDSFØRINGEN af hans egen udokumenterede diagnose.

Per Fink spreder misinformation om diagnosen ved at påstå at: ”Mange undersøgelser har konkluderet, at PSYKOLOGISKE og SOCIALE forhold kan spille en central rolle ved kronisk træthedssyndrom, både hos voksne og børn”, men UDEN KILDE-HENVISNIG.

Og så fortsætter han med at kalde sygdommen for kronisk træthedssyndrom, hvilket systematisk set er en helt anden sygdom, så forvirringen kan blive total, præcis som han ønsker..

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 08-10-2017, 22:16   #92
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg har Tinnitus på højre øre, manglende balancecenter......

... efter en arbejdsskade i 1981, hvor jeg under flyvning mistede både hørelse og balancecenter i højre øre.

Indlagt, spændt fast i en seng, kastede op i 5 døgn, kørt ud på skyllerummet pga mine skrig og ulidelige manglende kontrol af mine lemmer, hoved , øjne..... kun hænderne havde jeg kontrol over.

I det andet skyllerum, lå en ulykkelig sygeplejerske, som var spændt fast til sin seng da hun havde mistet alt i begge øre. Om hun havde tinnitus havde jeg ingen viden om. Der havde hun ligget i en uge og hvordan det er gået hende efterfølgende har jeg ingen viden om.

Jeg blev tilset af flere udefrakommende læger inden for det første døgn. Kan se i min journal at også sclerose blev nævnt, som en mulighed.

Jeg mistede mit certifikat. Gennemgik den farlige scanning af hjerne, "hjernepustning" med kontrast-vædske og luft, efter man havde drænet en del af spinal-vædsken. Efterfølgende skulle jeg ligge i samme stilling i 2 døgn med højre øre som øverste punkt. En undersøgelse som i dag er forbudt pga for mange skader og dødsfald.

I dag 2017 har jeg stadig Tinnitus, målt til den 2den værste form, af Høreforbundet, som har været til en stor støtte, med deres kurser.

Kan ikke færdes i total mørke og skaden har naturligvis haft konsekvenser i mit sociale liv, hvor man ikke kan være sammen med mange mennesker på samme tid. Alle lyde samles et sted øverst i hovedet. Retningssansen er ødelagt, man kan ikke stedfæste retningen på lyde, som kan være modbydeligt.

Gentofte hospital har tilbudt en operation, hvor man går ind i kraniet bag øret og forsøger at udtage alt fra hjernen og udad, alt i det indre øre, hvor balancnenerve og hørenerve ligger så tæt op ad hinanden, at begge bliver ødelagt.

Jeg har afslået dette tilbud, fordi lægerne ikke kunne- ville sætte chancer på. Kun et var man sikker på: hørelsen og balancen ville aldrig kunne reddes og tinnitussen kunne bliver værre.

Der gik 11 år før en læge advarede mig imod bestemte mediciner, som forværrede tinitussen.

FANDME om ikke mine følgesvend nu er blevet et interessant tilfælde inden for nye fagre verden.

http://funktionellelidelser.dk/filea...tning_2011.pdf Side # 20:

TERM-kursus, praktiserende læger i Region Syd Underviser: Per Fink

Tinnitus og svimmelhed, som funktionelle lidelser. Lægens faldgruber? Efteruddannelseskursus, dansk selskab for Otolaryngologi, hoved- og Halskirurgi.
Underviser: Fink P


Hvad kender Per Fink dog til min tinnitus som andre speciallæger gennem årene har forsøgt at hjælpe mig og mine lidelsesfæller. Skrevet PH-d afhandlinger om "Sudden Deafness" etc og nu skal man sgu forsøge at give os lidt Mindfullness og kognetiv træning så er den ged barberet.

Vrede hilsner
Peter

Bilag

Sudden Deafness

https://hoereforeningen.dk/viden-om/...dden-deafness/

Tinnitus
https://hoereforeningen.dk/viden-om/tinnitus/

https://hoereforeningen.dk/viden-om/...r-om-tinnitus/

Rehabilitering.
https://hoereforeningen.dk/viden-om/rehabilitering/
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 09-10-2017, 00:33   #93
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Exclamation

Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Folk på sygedagpenge risikerer at blive 'udvalgt' på jobcentret til at deltage i et meget betænkeligt forsøg om, hvordan man bedst SPOTTER borgere, som det påstås, lider af den psykiatriske fake-diagnose funktionelle lidelser...

Jobcentre hjælper med at finde 'kandidater' til SOCIALMEDICINSK ENHED og LIAISONKLINIKKENS nye FL-Sceenings-projekt

"Formålet med pilotprojektet er, at afprøve forskellige screeningsmetoder på 60 sygedagpengemodtagere fra to forskellige kommuner, for at belyse, hvordan man mest effektivt og med mindst mulige ressourcer screener sygedagpengemodtagere for funktionel lidelse"

Mere her:
SLUT med at stole på SOCIALMEDICINSK ENHED:


"Samarbejdet mellem Socialmedicinsk Enhed og Liaison Klinikken er endnu ikke et formelt samarbejde, men pilotprojektet har blandt andet til formål, at klarlægge behovet for dette"
Jeg håber ikke, at Liaisonklinikken virkelig vil være med.. måske vi skulle tale nogen alvorsord med la Cour?
https://www.frederiksberghospital.dk...ionelle…

Og:
"Der er lavet samarbejdsaftale med Frederiksberg og Helsingør Kommune, hvor alle sagsbehandlere og leder
har accepteret at indgå i projektet"

Jeg finder det uetisk, at klinikker kan få hjælp fra jobcentre til at gå på 'rov' imellem kommuners klienter..

Sagsbehandlerne er formidlere.. er det overhovedet lovligt?

Ref. https://www.facebook.com/groups/7087...5195754586955/

https://www.frederiksberghospital.dk...-lidelser.aspx

phhmw

Kan det blive værre?

JA så længe vi vælgere stemmer, som vi gør, får vi mere af samme slags.

Hilsen Peter
Ja, det kan sagtens blive værre. Kom og kig ud af mine vinduer. Der står maskinpistoler i militær uniform 24/ 7.

Denne regering og også en mulig ny regering kan finde på nye love, såsom, at hvis du ikke underlægger dig agendaen så risikerer du at komme i fængsel. I dk er det nu forbudt at gå med og i Afghanistan, uden
WTF: Hvad bliver det næste, hvis man siger nej. se på tiggerloven. Så jo det kan blive værre.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-10-2017, 20:53   #94
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Funktionelle lidelser er en psykiatrisk forskningsdiagnose, der ikke er godkendt af W

http://detsomingenser.dk/funktionel-lidelse/

Hvad er en funktionel lidelse?

Funktionelle lidelser er en psykiatrisk forskningsdiagnose, der ikke er godkendt af WHO, men som alligevel bruges i det danske sundhedssystem.
Ifølge Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser er nedenstående 22 WHO godkendte diagnoser en og samme diagnose – en funktionel lidelse, der alle skal behandles på samme måde i psykiatrisk regi, og som kan kureres eller bedres med mindfulness, kognitiv terapi, antidepressiva og gradueret genoptræning.

Nedenstående liste er de oprindelige 22 somatiske (fysiske) WHO-anerkendte sygdomme sammen med deres ICD-10 koder, som Forskningsklinikken for Funktionelle Lidelser mener, at følgende sygdomme er en funktionel lidelse.

1. Kronisk smertetilstand (R52.1; R52.9)
2. Post-viralt træthedssyndrom (ME) (G93.3) Herunder HPV-skader
3. Irritabek tyktarm (K58.0; K58.9)
4. Syndrom X, Kardialt Syndroma x, ”Hjertesmerter” (K74)
5. Fibromyalgi (M79.7)
6. Whiplash syndrom (WAD) (S13.4)
7. Bækkenløsning (R10.2)
8. El-overfølsomhed (T75.2)
9. Infralyd overfølsomhed (T75.2)
10. Kemisk intolerans/ duft- og lugtoverfølsomhed (J68.9) R68.8
11. Funktionel dyspepsi (K30)
12. Præmenstruelt syndrom (N94.3)
13. Kroniske bækkensmerter (R10.2; R10.3; R10.4)
14. Kroniske lændesmerter (M54.5)
15. Atypiske eller ikke-kardiogene brystsmerter (D120.9)
15. Hyperventilationssyndrom (R06.4)
17. Spændingshovedpine (G44.2)
18. Pseudoepileptisk anfald (G40.9)
19. Kæbeledsdysfunktion (S03.4; S03.5)
20. Atypiske ansigtssmerter (G50.1)
21. Kronisk godartede smertetilstande, bl.a. i led (M25.5) og arme og ben (M79)
22. Tinnitus (H93.1)

Hilsen Peter med tinnitus siden den 10. april 1981 kl 15 29 i EKCH
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 11-10-2017, 22:25   #95
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
"Funktionelle lidelser" er nedbrydende for borgernes retssikkerhed

https://www.avisen.dk/Pages/Guests/B...ticleID=398313

Diagnosekonceptet "funktionelle lidelser" er stærkt nedbrydende for borgernes retssikkerhed i det sociale system, mener blogger Lisbeth Riisager Henriksen.

Som bør læses af alle, der har en social sag med kommunen.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 12-10-2017, 04:16   #96
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
https://www.avisen.dk/Pages/Guests/B...ticleID=398313

Diagnosekonceptet "funktionelle lidelser" er stærkt nedbrydende for borgernes retssikkerhed i det sociale system, mener blogger Lisbeth Riisager Henriksen.

Som bør læses af alle, der har en social sag med kommunen.

Hilsen Peter
Mange tak, Peter
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2017, 11:12   #97
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Har de professionelle bag Funktionelle Lidelser viden om mediciners bivirkninger?

Tinnitus som de nævner som en Funktionelle Lidelse

https://www.apoteket.dk/medicin/laeg...azid-teva-komb

Blodfortyndende medicin

Losartankalium/hydrochlorthiazid "Teva", komb.

https://www.apoteket.dk/medicin/laeg...azid-teva-komb

Kraftesløshed, Træthed
Diarré, Fordøjelsesbesvær, Kvalme, Mavesmerter
Ansigtsrødme, Bihulebetændelse, Hoste, Tilstoppet næse
Brystsmerter, For meget kalium i blodet, Lavt blodsukker
Muskelkramper, Muskelsmerter, Rygsmerter, Smerter i arme og ben
Hovedpine, Svimmelhed, Søvnløshed
Luftvejsinfektion
Nyresvigt, Påvirkning af nyrerne

Betændelse i bugspytkirtlen
Blodprop i hjertet, Blodtryksfald når man rejser sig, Forstyrrelser i impulsen mellem hjertets for- og hovedkamre, Hjerneblødning/blodprop i hjernen, Hjertekrampe, Hjerterytmeforstyrrelser, Hævelser pga. væskeophobning i kroppen, Karbetændelse, Lavt blodtryk, Væske i lungerne, Åndenød
Blodmangel, Øget risiko for infektioner pga. mangel på hvide blodlegemer, Øget tendens til blødning pga. fald i antallet af blodplader
Anfald af urinsyregigt, For lidt kalium i blodet, For lidt natrium i blodet, Forhøjet blodsukker, Forhøjet urinsyre i blodet
Ledbetændelse, Ledsmerter, Muskelsvaghed
Angst, Besvimelsesanfald, Depression, Forvirring, Hukommelsesbesvær, Migræne, Nervebetændelse fx på arme og ben, Nervøsitet, Rysten, Søvnighed, Ændring i hudens følesans
Alvorlig hudreaktion hvor huden går til grunde, Betændelse i huden, Hårtab, Overfølsomhed over for sollys, Rødme, Småblødninger i hud og slimhinder
Impotens, Urinvejsinfektion
Sløret syn, Synsforstyrrelser, Tinnitus, Øjenbetændelse


phhmw

Men det er FL sig bevidste om?

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-10-2017, 16:43   #98
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Tinnitus som de nævner som en Funktionelle Lidelse

https://www.apoteket.dk/medicin/laeg...azid-teva-komb

Blodfortyndende medicin

Losartankalium/hydrochlorthiazid "Teva", komb.

https://www.apoteket.dk/medicin/laeg...azid-teva-komb

Kraftesløshed, Træthed
Diarré, Fordøjelsesbesvær, Kvalme, Mavesmerter
Ansigtsrødme, Bihulebetændelse, Hoste, Tilstoppet næse
Brystsmerter, For meget kalium i blodet, Lavt blodsukker
Muskelkramper, Muskelsmerter, Rygsmerter, Smerter i arme og ben
Hovedpine, Svimmelhed, Søvnløshed
Luftvejsinfektion
Nyresvigt, Påvirkning af nyrerne

Betændelse i bugspytkirtlen
Blodprop i hjertet, Blodtryksfald når man rejser sig, Forstyrrelser i impulsen mellem hjertets for- og hovedkamre, Hjerneblødning/blodprop i hjernen, Hjertekrampe, Hjerterytmeforstyrrelser, Hævelser pga. væskeophobning i kroppen, Karbetændelse, Lavt blodtryk, Væske i lungerne, Åndenød
Blodmangel, Øget risiko for infektioner pga. mangel på hvide blodlegemer, Øget tendens til blødning pga. fald i antallet af blodplader
Anfald af urinsyregigt, For lidt kalium i blodet, For lidt natrium i blodet, Forhøjet blodsukker, Forhøjet urinsyre i blodet
Ledbetændelse, Ledsmerter, Muskelsvaghed
Angst, Besvimelsesanfald, Depression, Forvirring, Hukommelsesbesvær, Migræne, Nervebetændelse fx på arme og ben, Nervøsitet, Rysten, Søvnighed, Ændring i hudens følesans
Alvorlig hudreaktion hvor huden går til grunde, Betændelse i huden, Hårtab, Overfølsomhed over for sollys, Rødme, Småblødninger i hud og slimhinder
Impotens, Urinvejsinfektion
Sløret syn, Synsforstyrrelser, Tinnitus, Øjenbetændelse


phhmw

Men det er FL sig bevidste om?

Hilsen Peter
Åh, for fanden da, det tager jeg hver dag. Fuck.

Jeg stopper øjeblikkelig. Jeg har stort set alle bivirkninger og ingen læge, som jeg har oplyst om mine symptomer har sat spørgsmålstegn til den medicin.
Selv ikke overlæge Permin, som jeg ellers sætter stor pris på.
Før tog jeg, amlodipin som efter 2-3 uger gav mig voldsom hævelse, rødme og kløe i ansigtet.
desuden var det årsagen til en akut indlæggelse med en svær lungebetændelse, men ingen ville tro på min egen vurdering, hvor jeg henviste til medicinen.
Hvor har du det fra Peter.
det er yderst vigtigt for mig at vide, da jeg indtil nu har brugt mange penge på det private lægecirkus, da ingen i det off. har hjulpet mig.

Mit hjem er som et junkie hjem. Jeg har ikke været i bad siden i lørdags og jeg magter stort set intet. Jeg får ikke ordentligt mad og er meget ensom i alt det her og ingen forstår en skid.
Undskyld mit sprogbrug, men jeg er rystet. Jeg havde også de symptomer før, men det har taget kraftigt til.
de medicin producenter burde skamme sig, men det gør de jo ikke, når de tjener penge.
Håber di skriver tilbage!
Mette
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-10-2017, 17:58   #99
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.673
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Jeg fik navnet på Losartankalium/hydrochlorthiazid "Teva", komb. af en tinnitusramt musiker, som efter få dage fik permanet tinnitus og hvor lægerne bekræftede at det var medicinen der var årsag.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-10-2017, 21:21   #100
Reno
Moderator
 
Renos avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-08 2014
Lokation: København
Indlæg: 627
Styrke: 10
Reno er ny på vejen
Øv Øv

vasen skriver:

Mit hjem er som et junkie hjem. Jeg har ikke været i bad siden i lørdags og jeg magter stort set intet. Jeg får ikke ordentligt mad og er meget ensom i alt det her og ingen forstår en skid.
Undskyld mit sprogbrug, men jeg er rystet. Jeg havde også de symptomer før, men det har taget kraftigt til.
de medicin producenter burde skamme sig, men det gør de jo ikke, når de tjener penge.


Hvis der er noget jeg kan hjælpe dig med pt. indkøb, vask tøj, lave mad, en snak eller andet så skriv en privat besked til mig, så må jeg se hvad jeg kan gøre.

Øv øv til din tilstand, føler med dig og det gør ondt at høre du har det sådan, håber du får det bedre, stort til dig
Reno er logget ind nu   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension