K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-01-2017, 21:07   #1
Succubus
Elsker at være her på K10
 
Succubuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2017
Indlæg: 96
Styrke: 8
Succubus er ny på vejen
Stor forskel på dækning i fagforeninger ved førtidspension.

Hej

Jeg har i mange år været medlem af en af landets dyreste fagforeninger 3F.
Grundet en alvorlig trafikulykke er jeg førtidspensionist og modtager fra PensionDanmark:

0 kroner i engangsudbetaling
4000 brutto hver måned frem til 62
1800 i opsparingssikring frem til 62
fra 62 og frem til folkepension har jeg kun førtidspension at leve af.

Ser en anden bruger her på K10 modtager:
en kvart million skattefrit i engangsudbetaling
8000 brutto hver måned frem til folkepension

Er alene med 2 børn og undrer mig meget over de store forskelle alt afhængig af hvilken fagforening man er medlem af.

Hvad mener i?
Bør der ikke være mere ensartede regler da vi lever i samme land?
Succubus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2017, 21:18   #2
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Det kan være forskelligt indenfor samme fagområde, da de fleste pensionsordninger er opdelt i puljer.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2017, 22:25   #3
vasen
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2014
Indlæg: 1.105
Blog Indlæg: 1
Styrke: 11
vasen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Succubus Se meddelelser
Hej

Jeg har i mange år været medlem af en af landets dyreste fagforeninger 3F.
Grundet en alvorlig trafikulykke er jeg førtidspensionist og modtager fra PensionDanmark:

0 kroner i engangsudbetaling
4000 brutto hver måned frem til 62
1800 i opsparingssikring frem til 62
fra 62 og frem til folkepension har jeg kun førtidspension at leve af.

Ser en anden bruger her på K10 modtager:
en kvart million skattefrit i engangsudbetaling
8000 brutto hver måned frem til folkepension

Er alene med 2 børn og undrer mig meget over de store forskelle alt afhængig af hvilken fagforening man er medlem af.

Hvad mener i?
Bør der ikke være mere ensartede regler da vi lever i samme land?
Meget interessant spørgsmål du stiller.
Jo der burde være mere ensrettede regler, men jeg har forstået forskellene, således, at eftersom det er arbejdsgiver der sammen med pensions selskab, der egenrådigt bestemmer vilkårene kan det vel ikke være anderledes.

Jeg er selv forundret over de 2 selskaber, som jeg har penge i.
Begge var samme type arbejde men med forskellig overenskomst.
Københavns kommune og en anden kommune.
Jeg får dog intet udbetalt pt, eftersom det ikke kan lade sig gøre at få oplyst på skrift fra kommunen og de så i givet fald vil trække mig i ledighedsydelse, så det tør jeg ikke.
Det drejer sig om en engangsydelse på 25.000
Jeg stoler ikke på, at kommunen overholder loven, desværre.

Mener at der nu er større selvbestemmelse, men nogen fagforbund er bare meget bedre til at kæmpe for deres medlemmer.
Men, men vi bør dog være taknemmelig alligevel.
Nogen har intet stående.
vasen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-01-2017, 23:09   #4
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
De fleste Pensionskasser er brugererstyrede, og man er således selv med til at vælge dem der bestemmer.
Det er ikke bare pensionskassen og da slet ikke arbejdsgiveren der bestemmer hen over hovedet på medlemmerne.
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2017, 01:56   #5
camoka
optimist
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2014
Alder: 62
Indlæg: 7
Styrke: 0
camoka er ny på vejen
Hej succubus
Du kan ringe til Pension danmark og tale med dem. Jeg ved pension Danmark betaler 100.000 Dkr engangsbeløb når du går på førtidspension. Du kan søge om det online.

De beløb du nævner 4000 kr afhængig af hvor meget du har stående i din pensionsdepot.(jeg gætter på at du har omkring 500.000 - 600.000 kr stående) og de 1800 kr gennemsnit af de månedlige betalinger til din pension inden uheldet. De betaler pension Danmark til din depot.

Når du bliver 62 så stopper førtidspensionsydelse. Derefter er det så almindelig ydelse du starter med at få. Du får følgende ved 62 år;
- engangsbeløb.
- 10 eller 20 år ratepension.
- Livsvarige pension.
- Førtidspension. (stopper ved folkepension)
derudover kan du tegne ekstra pension(SPP) som pension Danmark administrer. Du betaler 1/3 staten betaler 2/3 så har du lidt ekstra som folkepensionist.

Du har garanteret også en gruppelivsforsikring hos Alka via 3F. Du skal have en engangsbeløb fra Alka. Hvis du har betalt til efterløn, dem kan også få udbetalt.Du skal kontakte 3F og oplyse dem at du er tilkendt førtidspension så skal de nok hjælpe dig.

Hej Vasen.
hvis man samler sine pensionsopsparinger i et selskab vil man spare administrationsomkostningen.
camoka er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2017, 12:28   #6
handy
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Indlæg: 264
Blog Indlæg: 3
Styrke: 17
handy er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af camoka Se meddelelser
Hej succubus
Du kan ringe til Pension danmark og tale med dem. Jeg ved pension Danmark betaler 100.000 Dkr engangsbeløb når du går på førtidspension. Du kan søge om det online.

De beløb du nævner 4000 kr afhængig af hvor meget du har stående i din pensionsdepot.(jeg gætter på at du har omkring 500.000 - 600.000 kr stående) og de 1800 kr gennemsnit af de månedlige betalinger til din pension inden uheldet. De betaler pension Danmark til din depot.

Når du bliver 62 så stopper førtidspensionsydelse. Derefter er det så almindelig ydelse du starter med at få. Du får følgende ved 62 år;
- engangsbeløb.
- 10 eller 20 år ratepension.
- Livsvarige pension.
- Førtidspension. (stopper ved folkepension)
derudover kan du tegne ekstra pension(SPP) som pension Danmark administrer. Du betaler 1/3 staten betaler 2/3 så har du lidt ekstra som folkepensionist.

Du har garanteret også en gruppelivsforsikring hos Alka via 3F. Du skal have en engangsbeløb fra Alka. Hvis du har betalt til efterløn, dem kan også få udbetalt.Du skal kontakte 3F og oplyse dem at du er tilkendt førtidspension så skal de nok hjælpe dig.

Hej Vasen.
hvis man samler sine pensionsopsparinger i et selskab vil man spare administrationsomkostningen.
der findes nok mange forskellige blev tilkendt fp i 2011 der var ikke noget engangs udbetalling men for løbende udbetaling og opsparingssikring fra pensionDanmark

VH
__________________
handy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2017, 13:16   #7
job
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 20-06 2014
Indlæg: 209
Styrke: 10
job er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af camoka Se meddelelser

Du har garanteret også en gruppelivsforsikring hos Alka via 3F. Du skal have en engangsbeløb fra Alka. Hvis du har betalt til efterløn, dem kan også få udbetalt.Du skal kontakte 3F og oplyse dem at du er tilkendt førtidspension så skal de nok hjælpe dig.
Jeg mener ikke, at gruppelivsordningen mellem 3F og Alka udbetaler invalidesum ved overgang til offentlig førtidspension - jeg kunne i hvert fald ikke findes bevis på dette ved læsning af forsikringsbetingelsen. Det gør derimod ordningen med NNF og lidt surt når man nu er medlem af HK

De forskellige ordninger med Alka kan findes her
job er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2017, 02:19   #8
KageØre
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-12 2015
Indlæg: 1.322
Styrke: 10
KageØre er ny på vejen
Overenskomst bestemte ordninger kan ikke flyttes !
KageØre er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2017, 08:52   #9
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Har PBU de udbetaler 250.000kr skattefrit ved førtidspension (har man fået fleks først får man 125. 000kr ved fleks og de resterende 125.000 ved pensionen)

Og ca 7.300 kr skatte pligtig om måneden til pensionsalder

Og så overtager de 100% ens pensionsindbetalinger

Så det er en af de bredre pensionskasser, men utrolig så stor forskel der er
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-01-2017, 14:14   #10
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fagforeninger er alle private foreninger.

Meget vigtigt at læse det med småt.

Oftest følger pris og kvalitet også her ad - men ingen garanti.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension