K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema Her kan man stille spørgsmål om rehabiliteringsteams og rehabiliteringsskemaer dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-12-2019, 15:20   #1
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Indkaldelse til Rehab. årsag mangler?

Hej

Skal sagsbehandler i indstillingen til rehab. skrive hvorfor en borger skal til rehab.

På Jobnet står i min plan, at næste skridt er rehab. møde, men ikke årsagen til dette. Jeg har ytret ønske om FP., men jeg tror at kommunen har andre ønsker!

Så det korte spørgsmål:

"Skal SB. i (min) plan skrive årsagen til indstillingen til rehab.?"
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-12-2019, 16:45   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.676
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Mødet er DIT møde og skal vide alt om, hvad mødet handler om

""3. Forberedelse af sagen til rehabiliteringsteamet – rehabiliteringsplanens forberedende del

Efter reglerne skal kommunen udarbejde rehabiliteringsplanens forberedende del sammen med borgen
.
Formålet er blandt andet, at borgeren skal inddrages i sin egen sag med henblik på, at borgeren både får indflydelse på og medejerskab til den indsats, borgeren får. Både af hensyn til borgeren og til sagens op- lysning anbefales det, at det er en sagsbehandler, der kender borgeren, som forbereder sagen til rehabilite- ringsteamet.

Orientering af borgeren om mødet i teamet

For mange borgere kan det umiddelbart virke overvældende at skulle til møde i rehabiliteringsteamet. Dette kan afhjælpes ved, at borgeren bliver godt forberedt på at gå til mødet.

Som led i forberedelsen af sagen anbefales det, at sagsbehandleren sørger for, at borgeren informeres om, hvad der skal ske på rehabiliteringsteamets møde.

Forberedelsen af borgeren kan evt. understøttes af for- skellige former for informationsmateriale målrettet borgeren, der forklarer, hvorfor en sag skal behandles i teamet, hvem der sidder i teamet, formålet med mødet i teamet osv.

Nogle borgere kan have behov for at have eksempelvis en pårørende med til mødet i rehabiliteringstea- met. Det er derfor vigtigt, at kommunen altid gør opmærksom på, at borgeren har mulighed for at have en bisidder med på mødet.
""

https://www.ft.dk/samling/20171/almd...39/1811331.pdf

"Den forberedende Rehabiliteringsplan" er DIN plan og skal underskrives af DIG. Undlad at underskrive før DU er tilfreds. Med din underskrift sker der flere juridiske ting bla er den kommunale administrative lægekonsulent uden af billedet og al videre arbejde overgår til Sundhedskoordinatoren fra Klinisk Funktion ( Regionerne) som skal samarbejde med din praktiserende læge, som fremadrettet bliver indgangen til Sundhedsvæsnet og behandlingstilbud.

Kommunen er din juridiske modstander, med modsatrettet interesser, så derfor skal du agere som i en retssal, hvor kun beviser og dokumentation er gældende.

Al kommunikation skal foregå skriftligt. Aldrig lyttet til omgivelserne, men læse og forstå hvad omgivelserne skriver.

Ingen kan køre sin sociale sag, uden fuld aktindsigt ved alle.

Mit råd.

Send denne skrivelse til din kommunes repræsentant, hvilken uddannelse eller titel denne har ved ingen før man spørger.

Du nævner, at du har udtryk om førtidspension. JA JA JA og atter JA kommunen har sikkert andre planer, hvis ikke du har fuld aktindsigt og selv har ansøgt om en førtidspension iht § 17 stk.2, på det foreliggende grundlag

Held og lykke med sagen


Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 15-12-2019 kl. 16:50.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-12-2019, 18:31   #3
Stina1
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-09 2017
Indlæg: 63
Styrke: 7
Stina1 er ny på vejen
Min sagsbehandler sagde det ikke skulle stå i rehabiliteingsplanen hvad man ønsker og hvad kommunen anbefaler, fleks eller pension dvs. årsagen til indstilling.
Jeg troede også det skulle stå i planen

Ved ikke om det er forskel når man ønsker pension men de forstår nok at det handler om penson når du allerede har fleks
Stina1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-12-2019, 08:02   #4
fatternada
Følger med
 
fatternadas avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2018
Lokation: Sjælland
Indlæg: 150
Styrke: 6
fatternada er ny på vejen
Tak Peter

Stina1. Du har nok ret. Det giver sig selv, da jeg allerede er fleks-visiteret, men (ihh) man bliver bare så mistroisk ...
fatternada er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension