K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-01-2012, 19:54   #11
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Jeg tror jeg har det som dig, ikke at være god til at sige fra eller sætte de nødvendige grænser, før jeg er helt nede med flaget. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning og må indrømme at jeg for alt i verden håber at kunne slippe. Bare tanken om at skulle ud på en arbejdsplads igen, har ikke arbejdet de sidste 5 år, kan fremkalde ren og skær angst. Faktisk er det 7 år siden jeg rigtigt har haft arbejde. Jeg blev mobbet ud af ledelsen efter tilbagevendig efter endt barsel. De ville hellere have min barselsvikar og efter et års hård kamp, hvor jeg virkelig prøvede at forbedre mig, tabte jeg selvfølgelig.

Så har jeg haft to jobs mere, men blev begge gange fyret inden der var gået tre måneder. Så det er ligesom ikke skønne minder jeg har fra mit arbejdsliv. Min psykiater fraråder også arbejdsprøvning, men jeg må se om det er nok, eller jeg bliver kastet ud i det, tør slet ikke tænke på følgerne. Jeg har jo en familie med to små børn og kan ligesom ikke tillade mig at give op, men for h**** til tider kan det være svært.
Hej Tutteren,

Det bør i al fald være nok at din psykiater fra siger/vælger en arbejdsprøvning for dig, den "chance" skal du gribe i din videre afklaring.

Jeg kan fortælle dig at jeg var på randen af nervøst sammenbrud, som man kaldte det i gamle dage, da jeg sagde ja til en afprøvning på et erhvervs center. Min psykiater ville ikke tilbage vise en sådan afprøvning selvom det er pokkers svært at kommende kravlende indtil ham.

Benyt dig endelig af en tilbagevisning af arbejdsprøvning, det er ikke det værd at tvinge sig udi.

Mtv, som du ved, så får du mit største held og lykke, jeg at glad for at du holder modet oppe mht. din kommende afprøvning.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 20:08   #12
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Inden jeg fik tilkendt fleks var jeg på et Reva center i ca. 3 mdr. og da jeg fik tilkendt Førtidspension var jeg på Reva center i ca 4 uger, ialt tog hele historien 4 år og 7mdr.
Jeg forstår simpelthen ikke at nogle herinde kan fortælle om den ene arbejdsprøvning efter den anden, uden der rigtig sker noget.... det er så ydmygende at blive trukket rundt år efter år, synes jeg....
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 20:18   #13
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tutteren Se meddelelser
Jeg tror jeg har det som dig, ikke at være god til at sige fra eller sætte de nødvendige grænser, før jeg er helt nede med flaget. Jeg har ikke været i arbejdsprøvning og må indrømme at jeg for alt i verden håber at kunne slippe. Bare tanken om at skulle ud på en arbejdsplads igen, har ikke arbejdet de sidste 5 år, kan fremkalde ren og skær angst. Faktisk er det 7 år siden jeg rigtigt har haft arbejde.
Jeg havde det lige som dig da jeg blev sendt på Revalideringscentret, jeg var mildest talt hunderæd for at starte derude, og bare tanken om nye mennesker satte mig nærmest i panik, og havde den største lyst til at udeblive. Jeg havde på daværende tidspunkt ikke været på arbejdsmarkedet i 6 år.

Men jeg endte faktisk med at blive rigtig glad for det, og fik også arbejdsglæden igen, på et passende timetal. I dag er jeg i opkvalificering i en super skøn virksomhed, jeg startede ud med 10 timer og efter 4 mdr ligger jeg på 13 3/4 time, og går alt efter planer ender jeg i flexjob samme sted.

Det vigtigste er at når/ hvis du kommer ud i en arbejdsprøvning at de finder en forstående arbejdsgiver, der vil acceptere alle hensyn. Et godt sted at starte kunne være et revalideringscenter, hvor alle har forskellige hensyn både af fysisk og psykisk karakter.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 20:27   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
men der er også en kæmpe forskel på om man har lyst eller ikke kan
hvis jeg kunne arbejde havde jeg gjort alt for det, men sådan ligger landet alså ikke
ingen går vil fra et job på 500.000 kr til nul i indtægt.
men det er da super fedt, hvis man får det bedre og har mulighed for at komme på arbejdsmarkedet igen

det er helt rigtig revalideringscenter, er bedre. men foreksempel min kommunen benytter det ikke. Så det er slet ikke en mulighed
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-01-2012, 22:57   #15
Tutteren
Hjemmevant på K10
 
Tutterens avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2011
Lokation: Fyn
Alder: 50
Indlæg: 239
Styrke: 14
Tutteren er ny på vejen
Reva-center

Jeg tror desværre heller ikke min kommune benytter Reva. Lige pt. afventer jeg at lægekonsulet får lidt ekstra oplysninger fra psykiater før vi ved hvad vej vi skal gå.

Hej Supersus
Hvor er det dejligt at læse din historie, så kan man da virkelig tale om at systemmet kan virke for alles bedste.

Hej MVT
Nej desværre ingen pension eller ansøgning herom endnu. Sygedagpenge udløber 28. feb. men, har ikke været forlænget endnu og da jeg er lægeligt udredt bør de kunne forlænges...men man ved jo aldrig.

Jeg håber altså ikke den arbejdsprøvning du skal igang med bliver for hård, det kan da ikke være meningen at man skal proppe sig med så meget ekstra medicin bare for at blive arbejdsprøvet, det kan man jo ikke tåle i længden. Jeg ønsker dig ihvertfald pøj, pøj med det.
Tutteren er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning- antal timer. ette74 Alt det andet 15 26-11-2011 11:27
Måske fleks, eller ikke fleks, mand Spørgsmål ang fleksjob 0 14-09-2011 17:47
Arbejdsprøvning time antal... Trunten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 02-04-2011 11:05
Vedr. afklaring til fleks (antal uger) cl8 Spørgsmål ang fleksjob 2 15-02-2011 13:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:51.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension