K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 27-10-2009, 20:04   #1
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Måske Flex?

Hej alle på K10.
Jeg har nu endelig fået min diagnose som lyder på: Fibromyalgi , tennisalbue og piskesmæld.
Speciallægen skrev, at han ikke kunne se mig på arbejdsmarked udover måske 2 timers aktivering i UGEN...

Jeg har været sygemeldt i snart et år og venter på at komme i virksomhedspaktik igen.

I dag skulle jeg så ind til min sagsbehandler, men hun var blevet sygemeldt og jeg fik en anden

Hun mente, at nu havde vi papirene med diagnoserne og så skulle vi "bare" have en praktikplads og jeg skulle op på 20 timer om ugen ellers kunne jeg ikke få flex

Men mit spørgsmål er så:I lægens papir står der jo 2 timer om ugen og jeg har før været i praktik, og det gik skidt og jeg magtede ikke at komme over 10 timer om ugen....
Jeg er bange for mit videre forløb, da jeg ved, at jeg ikke magter 20 timer om ugen og sagsbehandleren ikke mente at jeg var syg nok til førtidspension.

Hva gør jeg?????????????
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 21:19   #2
Jørgine
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2009
Indlæg: 491
Styrke: 16
Jørgine er ny på vejen
Hej Mouse.

Lyt til din krop og respekter dens signaler, så er du tro mod dig selv.

Der er intet der hedder, at du skal præstere 20 timer om ugen. Du kan evt. spørge din sagsbehandler, om du må se love og § med hensyn til 20 timer om ugen for at få flex.

Her på siden er der en flexer, der arbejder 6 timer om ugen. Ellers hedder det pension. Kender en flexer, der arbejder 1 time om dagen.

Måske du har så meget humor, at du kan spørge din sagsbehandler, om hun ikke er kommet til at sætte et 0 for meget i den ugentlige arbejdstid. Det er da en pæn måde at hentyde til, at hun forlanger 10 X mere tid, end din speciallæge vurderer, du kan klare.

Jeg synes efterhånden, der kommer mange underlige udsagn fra sagsbehadlere.

Håber, du kan bruge det til noget.

Jørgine
Jørgine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2009, 21:25   #3
Angelsbaby
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: kalundborg
Alder: 43
Indlæg: 24
Styrke: 15
Angelsbaby er ny på vejen
Hej Mouse

Først tillykke med at du har fået diagnose... Det må da være lidt rart med det på plads.

Med hensyn til hun siger minimum 20 så må jeg indrømme jeg er totalt uforstående... Så vidt det er mig bekendt er 20 alt for tæt på 21 som er et deltidsjob... Hvad er det egentlig hun vil...?

jeg håber virkelig at du får klarhed for det der er der jo slet ikke hold i..
Angelsbaby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 10:04   #4
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hejsa, jeg vil bare sig at jeg også har oplevet det der med de 20 timer, som de siger man skal op på, jeg ved ikke hvor pokker de får det fra, men det er vist deres egne regler de laver der. Det er noget rigtig mange får at vide, men hold fast i dit, du er den eneste der ved hvad du kan klarer, og du må ALDRIG lade dem presse dig til mere, end du selv kan mærke du kan klarer, for så hænger du på den.
Hilsen Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-10-2009, 10:44   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Nu ved jeg ikke om du har aktindsigt ellers så søg det med det samme, er din ressourceprofil opdateret ellers forlang at få det gjort...

Så skal du skrive til din sagsbehandler du skal bede hende kort og godt om at henvise til hvor i loven der står at du SKAL op på de 20 timer , du kan sagtens skrive til hende at det skræmmer dig når du ved at du ved de ti timer har været helt ødelagt at du ønsker at samarbejde men at du stiller dig uforstående overfor det at hun siger til dig at du SKAL op på 20 timer...

Nogen gange siger de bare tingene netop som en skræmme teknik jeg er selv pt i arbejds prøvning der står at målet er at jeg kommer op på 15 timer det ved vi alle er urealistisk (det var det jeg var som fleksjobber inden helbreddet blev værre) men det er så det målet skal være , det har jeg skrevet under på og arbejdet hen imod men stadig været tro mod mig selv og lyttede til min krop , jeg er havnet på et gennemsnit på 5-8 timer ...

Ved at du skriver det til hende og ved at du forlanger at hun henviser til lovgivning på området får du samtidig ind i din sag at der foregår noget lusk og at din sagsbehandler prøver at tvinge dig op i tid , kommer der ud meldinger som du er ikke syg nok til pension og du SKAL op på 20 timer osv så sørg altid for lige at skrive det til dem og bed om det på skrift på den måde vil det senere hen i forløbet fremgå af din sag at din sagsbehandler KUN har undersøgt dig mhp fleks og ikke at hun har kigget på mulighederne for pension...

Husk når du skriver til hende at skriv til sidst i brevet at det skal lægges ind i din sag...
  Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 11:07   #6
Mouse
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2009
Indlæg: 35
Styrke: 16
Mouse er ny på vejen
Tak for svarerne.

Nu har jeg fået en praktikplads.
Jeg skal være der 3 timer om dagen 3 gange i ugen den første mrd.
Jeg prøvede at forklarer jobkonsulenten at jeg var helt smadret allerede efter den halve time som det tager at kører dertil, og at jeg ikke kunne starte på så mange timer om dagen, men det overhørte han.

Jeg starter mandag og så må vi se

Men jeg er bare bange for at jeg efter max 2 timer er så smadret at jeg ikke kan kører hjem og hvad gør jeg så??????
Må man sige at man bliver nødtil at tage hjem?
Jeg prøvede jo i sidste praktik at jeg var så træt, svimmel og havde så ondt, at jeg måtte få nogen til at hente mig, og det vil jeg jo gerne være foruden denne gang.

Der er jo ingen steder derude hvor jeg kan lægge mig, så det bliver et problem
Mouse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 11:26   #7
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Du skal sige fra, når helbredet går det, på stedet.
hvad siger din job-plan?

Om du så skal vende i døren, er det det du gør. Husk at få fat i din ansvarlige på praktikstedet.
Hvad har de sagt, til dine anførelser?

Det er jo vigtig, at du ikke bliver overanstrengt.
Og har du sikret, hvem der har erstatningsansvar i forhold til forværring i eksisterende skader/sygdom? VIGTIGT!

Husk, som Heidi skriver, skriftlig spørgsmål, og forlang skriftlig besvarelse! VIGTIGT!

Har der ikke været møde med praktikstedet, er dette en fejl!
Hvad siger fagforeningen?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 14:01   #8
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mouse Se meddelelser
Må man sige at man bliver nødtil at tage hjem?
Hvis/når du bliver nødt til at tage hjem i utide, så få fat i chefen (eller evt. en kontaktperson) og forklar, at du har det dårligt og bliver nødt til at tage hjem.
Når du så er kommet hjem ringer du til jobkonsulenten og fortæller ham det samme.

Og sørg så for at have en tæt kontakt til din læge, ellers vil du sandsynligvis blive bebrejdet, at du ikke har snakket med din læge om det.
Tæt kontakt til din læge gør også, at jobkonsulenten/kommunen til enhver tid kan kontakte denne, og blive bekræftet i det du fortæller dem.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 14:40   #9
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du skal bare sige fra. prøv og møde hverdag, om du så går hjem efter en halv time er lige meget. så har du prøvet. Nogle dage måtte jeg blive hjemme, det er der alså ikke noget at gøre ved. Jeg er syg og derfor er man havnet i dette system
håber du får en god ansvarlige på praktikstedet.
han sendt mig hjem tidligere i den sidste halv del af forløbet, da han så bedre kendt mig. han tog selv kontakt til jobkonsulenten og sagde den var helt galt nogen gange.
jeg skulle også sættes op i tid, men det gik kun ned af jo længere tid i forløbet.
startede på 15 timer.
men efterfølgende står der stadig jeg var samarbejdsvillig og prøvede alt hvad jeg kunne, men kan højst holde til cirka 5 timer om ugen.
samt en rigtig flot udtalelse fra min anvarlige. Jeg var rigtig glad for at være der. Men når min sygdom gør jeg ikke magter det, er der ikke noget at gøre ved det.

husk det og have i baghovedet
held og lykke

Sidst redigeret af MTVRV1; 05-11-2009 kl. 14:43.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-11-2009, 15:56   #10
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Mouse, har du fået aktindsigt fornylig?
Så du kan se hvad der er udvekslet af oplysninger mellem sagsbehandler og jobkonsulent.

Har du set hvad jobkonsulenten har modtaget om dig, fra din sagsbehandler?

For 2½ år siden var jeg i en arb.prøvning, hvor jeg blev behandlet som om at jeg var totalt og aldeles fuld af løgn, og alt for sent fandt jeg ud af, at sagsbehandleren havde oplyst arb.prøvningsstedet (et beskyttet værksted) om, at jeg ikke fejlede en skid, til trods for flere speciallægeerklæringer som beskriver en reel ryglidelse med forværring gennem ca. 20 år.

Og da jeg sidste år blev sendt til anden aktør, og bad om at få at se hvad han havde fået om mig, fandt jeg ud af, at der i papirerne stod, at jeg havde haft rygproblemer i ca. 10 år, til trods for, at der, i den speciallægeerklæring som der var citeret fra, stod "mere end 10 års varende rygproblemer".

Så tror da pokker, at jobkonsulenten (fra anden aktør) kiggede lidt underligt på mig, da jeg på hans spørgsmål svarede, at mine rygproblemer var startet midt i firserne.

Det kan ikke siges for tit, det er en rigtig god idé, selv at have styr på hvad der foregår, og have kopi af alting.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flex job helt nyt for mig. Men måske allerede arbejde thyson Spørgsmål ang fleksjob 5 09-02-2011 03:26
Måske flex ny her på forumet Måske Flex Spørgsmål ang fleksjob 4 08-07-2010 16:49
måske flex avminryg Spørgsmål ang fleksjob 18 28-01-2010 22:50
Måske Flex? Benjamin1985 Spørgsmål ang fleksjob 1 14-11-2009 14:49
måske flex dropfod Alt det andet 8 07-04-2009 17:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension