K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-10-2007, 10:05   #11
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
hej Ingrid.
det er fordi jeg har den som en ligeudretning, og der stort set ikke findes fagmartriale om dette , andet end at der står at den lavtsiddene ligeudretning giver de støreste problemer. og hvad kan man så bruge dette til, intet.

ALLE :
er der nogen der ved hvordan man tvinger kommunen til at fremlægge alle relevante lægepapir samt funktionsbeskrivelse for lægekonsulenten. Dette i forbindelse med merudgiften.

vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 16:47   #12
Linda Ulrich
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 11-06 2006
Indlæg: 1
Styrke: 0
Linda Ulrich er ny på vejen
Aktindsigt

Hej Pia

Først lige dette.:
Skoliose og scheuerman, er begge en "rygdeformitet".
To forskellige sygedomme.
De blev for nogle år siden samlet i en og samme forening nemlig Dansk Skoliose Forening.

Uddrag fra DSF hjemmeside.:

Du skal bede om aktindsigt.

Ved at bede om aktindsigt kan man kontrollere, at myndigheden ligger inde med alle oplysninger, og at de er korrekte. Det giver mulighed for at rette forkerte eller upræcise oplysninger. I en klagesag kan det også være relevant at bede om fornyet aktindsigt hos klageinstansen. Dels kan der være fremkommet nye oplysninger, dels kan man kontrollere, hvilke dokumenter kommunen har fremsendt til ankeinstansen.

Alle har ret til at se de breve, erklæringer, beregninger, notater m.v., der ligger i ens egen sag. Man kan anmode om at få kopier af sagens akter. Er der tale om særlig omfattende sagsakter, kan myndigheden dog henvise dig til at gennemlæse akterne hos myndigheden.

En begæring om aktindsigt skal som udgangspunkt afgøres af myndigheden/kommunen inden for 10 dage. Hvis man ikke får aktindsigt, kan man klage til det sociale nævn.

De Samvirkende Invalideorganisationer (DSI) anbefaler, at man altid benytter sig af retten til aktindsigt. Men man skal gøre det i god tid, inden afgørelsen træffes. Formålet er at finde ud af, om kommunen har de oplysninger, den skal have og rette de oplysninger, som er forkerte.

Jeg vil gerne kopiere en formular til dig og lægge ind.

Med venlig hilsen

Linda Ulrich Lund
Formand
DSF
Linda Ulrich er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 19:54   #13
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hej Linda.
Tak for dit svar.
Men der er fagoplysninger vedr den lavtsiddende scheuermann8som ligeudretning), der ikke er til at opdrive. Andet end at det kort bemærkes, at man ofte bliver ryghandicappet, da det ofte giver store problemer.
Vedr. lægeoplysninger har jeg nylig skrevet til datatilsynet, da jeg igennem et år har forsøgt at få svar på konsulentudtagelse der er lavet på en statusattest der ikke eksistere. Heller ingen diagnoser eller forklaringer.
de efterflg, giver samme udtryk.
Og det på trods af 3 velbeskrevne diagnoser, samt funktionsbeskrivelser udarbejdet af fys, henholdvis 2005 og nylig. dertil 2 arbejdsprøvninger, som også indeholder både forklaringer og beskrivelser.
Vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
ressource +lægeoplysninger blme Alt det andet 7 01-09-2011 23:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension