K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2012, 22:04   #11
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af KatrineB Se meddelelser
Hvis man døjer med ryggen-knæer eller andet synligt er det jo nemt og se at man ik kan holde til så mage timer evt på arbejde
Dette er en ganske udbredt msiforståelse.

F.eks. er det de færreste der kan se det på mig, når min ryg gør seriøst ondt. Men dem, der kender mig rigtig godt kan høre det, for så skal der ikke meget til før jeg skælder ud.

Du kan f.eks. fortælle, at du ikke har det godt, at du ikke kan klare mere i dag.
Og så skriver du lidt mere om det i din dagbog.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2012, 22:54   #12
Chas
Hvor skulle jeg ellers være
 
Chass avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-12 2010
Lokation: egedal
Alder: 44
Indlæg: 197
Styrke: 14
Chas er ny på vejen
Prøv at se denne tråd

Jeg har selv haft en tråd om det samme.

http://www.k10.dk/showthread.php?t=22345

Det vigtigste er at have din psykiater med på sidelinjen hele tiden. Begge mine arbejdsprøvninger er blevet stoppet før tid på baggrund af min psykiaters udtalelser om at det forværrer mit funktionsniveau

Husk nu at du skal vise hvad du kan og ikke hvad du tror en arbejdsgiver forventer - det skulle gerne give et realistisk billede af din arbejdsevne.
Med andre ord : om arbejdsgiver forstår det til fulde eller ej, så er det sådan dine vilkår er og det er dig det handlerom!
Chas er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 12:04   #13
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
jassie han er rigtig god du kan godt glæde dig til du skal op til ham,han forstår virkelig og lytte til dig hvilket ik alle gør,nu stod jeg i den sitausion at min tidl jobkonsulent pressede mig til 25 timers arbejds uge i min praktik i føtex pga at da jeg var ansat for 3 år siden kunne klare de timer jamen så kunne jeg da os nu,og der fik Bjarne lige skrevet et par borgerlige ord til hende så forstod hun pludselig
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 12:15   #14
jassie
Hvor skulle jeg ellers være
 
jassies avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2011
Indlæg: 121
Styrke: 13
jassie er ny på vejen
Håber sådan jeg får en psykiater som forstår og lytter.
Hvor lang tid er man inde hos ham?
Arbejder han mest med medicin eller terapi eller?????
jassie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 16:00   #15
Bobbi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-07 2011
Indlæg: 172
Styrke: 13
Bobbi er ny på vejen
Citat:
Dette er en ganske udbredt msiforståelse.

F.eks. er det de færreste der kan se det på mig, når min ryg gør seriøst ondt. Men dem, der kender mig rigtig godt kan høre det, for så skal der ikke meget til før jeg skælder ud.
Ja det syntes jeg du har ganske ret i Vovse folk forstår det bedere når man er pakket i gips ;0/
Bobbi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 20:27   #16
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bobbi Se meddelelser
Ja det syntes jeg du har ganske ret i Vovse folk forstår det bedere når man er pakket i gips ;0/
Jeg er da sikker på, at mange mennesker ikke tror på, at jeg fejler en hujende fis.
Jeg kan jo både cykle ud og handle, lufte hund flere gange om dagen o.s.v.

Havde jeg nu gået rundt med en rollator eller et par krykstokke, så havde jeg nok virket mere overbevisende.

Så det er såmænd ikke kun psykiske lidelser, der er usynlige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2012, 22:24   #17
KatrineB
Afhængigheds tegn af K10
 
KatrineBs avatar
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2006
Lokation: Mariagerfjord
Alder: 42
Indlæg: 363
Blog Indlæg: 9
Styrke: 18
KatrineB er ny på vejen
Han Arbejder mest med medicin detsværre men jeg har nu også fået nogle gode snakke med ham.

Man er inde hos ham en ½ til en hel time.

vh Katrine

Har du nogensinde fået lavet en arbejds-psykologisk test, nogle kalder det også en kognitiv test?

Det var det sidste jeg var igennem inden jeg fik pension, netop for at vise hvor meget jeg kan psykisk.

Måske var det en idé at foreslå dette til din kommune..
Det går bla. ud på at skulle huske nogle ting for senere at kunne gengive dem, eller huske nogle figurer fo så at kunne fortælle hvor hvilke streger var, huske ord og sige dem senere, svarer på ganske simple spørgsmål... som man godt kender svaret på men kan ikke komme på dem.

Tænker på jeg har været hos Jens winther sørensen i Hornum to gange til en Neo psykologisk test for 7 år siden hvor jeg skulle huske forskellige ting og det er det os det som man kalder kognitiv test??

det var på den test at jeg blev bevilget flex job men det var inden jeg begyndte at døje psykisk og det.
KatrineB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 01:56   #18
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Det er en stor msiforståelse det med at det kun er psykiske sygedomme/lidelser der er usynlige.

Nu har jeg været kronisk fysisk syg hele mit liv og det vil sige 21 år været igennem 4 store rygoperationer , har kroniske stærke smerter 24 timer i døgnet og er nødt til at tage stærkt smertestillende medicin 5 gange om dagen for at jeg nogenlude kan fungere , og jeg bliver/ er blevet mødet med jamen så ondt kan du da ikke have og tage dig nu sammen og få dig et liv og et arbejde/uddannelse som alle andre unge får.




Så som Vovse skriver så det er såmænd ikke kun psykiske lidelser, der er usynlige.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 09:59   #19
frup
Mit andet hjem K10
 
frups avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-10 2011
Indlæg: 632
Styrke: 13
frup er rigtig godt på vej
Ja, smerter er vist lige så svære at se, som psykiske sygdomme, så i den retning er vi nok i samme båd. Jeg får også altid at vide, at jeg jo ikke ser spor syg ud, selvom jeg har ondt 24 timer i døgnet. Dog kan dem, der kender mig jo se, at jeg bliver bleg og 'fjern', når smerterne er slemme.
frup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 10:06   #20
stribe
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2012
Indlæg: 2.248
Styrke: 15
stribe er rigtig godt på vej
ja og kommer jeg gående i gågaden f.eks ka folk heller ikke se jeg fejler noget..det er kun når de kommer til at se på fingre - hånd de ka se der mangler noget....men bare fordi jeg går som en hver anden ser folk det ikke..
men dem der kender mig ved det selvfølgeligt...men jeg tror også det handler om hvornår vi selv accepterer tingene og ikke lader det fylde..selvom jeg godt ved det ikke er let...

stribe
stribe er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Skjult optagelse tilladt? Staccato Alt det andet 11 26-11-2012 20:35
Skjult arbejdspligt til nuværende førtidspensionister! logikeren Politik og Samfund 13 03-12-2010 12:55
Er der noget fordækt/skjult dagsorden? Carmen Spørgsmål ang fleksjob 18 13-11-2010 22:11
Skjult dom i pensionssag Bent At søge førtidspension 1 09-10-2007 17:57




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension