K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 04:51   #61
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af phhmw Se meddelelser
Kære Annemette. Din sagsbehandler giver dig ukorrekte begrundelser da vederlagsfri ikke tager hensyn til din økonomi. Men, jeg tvivler på at du får bevilget vederlagsfri behandling fremover da du tilsyneladende ikke tilhører gruppen beskrevet i lovgivningen. Dette til trods for dine svære handicap. Forsøg at holde følelserne ude af sagen, det blokerer bare. Da du har modtaget det skriftligt skal du betragte det som et afslag. Her skal du anke den afgørelse inden 28 dage, præcis. Det er ikke kommunen/sagsbehandleren der har indflydelse på hvilken optræning du skal modtage, det er din læge. Ej heller hvor du skal modtage behandlingen. Drøft det med din læge da vi andre ingen viden har om præcis hvad der nævnes i dine journaler. Det ved din læge, der så har den mulighed, hvis han er i tvivl, at henvende sig til Sundhedsstyrelsen i tvivltilfælde. Jeg har tidligere tilsendt dig følgende tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=15813 Men udover dette har din sagsbehandler pligt til at rådgive dig, men nu er du placeret i "voksen" skuffen og kan opleves noget anderledes end hvad du har oplevet i din barndom, med alle de voldsomme handicap du nu engang har. Som du nu kan se viser din sagsbehandler at denne ikke har tænkt sig at overholde sin lovpligtige, uopfordrede rådgiverpligt, over for dig. Læs og forstå følgende sammen med dine forældre: Nedestående kunne du nævne i din anke at du hermed også søger behandling efter både §86 og §102. Her kan du finde på din kommunes hjemmeside hvilken sagsbehandlingsfrist din sagsbehandler har til at få en afgørelse igennem. Servicelovens §102 http://www.dukh.dk/hjelp-til-selvhje...nytnr52011.pdf Genoptræning og vedligeholdstræning: http://www.sm.dk/Temaer/sociale-omra...r/Start.aspx#2 Optræning og vedligeholdstræning iht Servicelovens §86 http://www.sm.dk/Data/Dokumentertilp...onen/kap06.htm Det er vigtigt at man skelner imellem "KAN" og "SKAL"- love. Du kunne også kontakte http://skoliose.dk/ for at hører om deres erfaringer, det kunne være de har kendskab til principafgørelser som jeg ikke kender. Information: http://www.frederikssund.dk/content/...ldende_traning http://www.muskelsvindfonden.dk/Hand...sioterapi.aspx Som du nu kan fornemme begynder en ny tid med afslag og ærgelser. Nu handles der ikke efter fornuften. Det er det du skal forholde dig til, fremover. Dine fremtidige planer som vi tidligere har talt om vil med stor sandsynlighed også give dig afslag. Men her anker du også. Men vigtigst af alt, FØR du sender ansøgninger af sted, skal du sætte dig ind i lovgivningen og erfaringer fra os andre. Lad os hører nærmere ved nyt i din sag. Mange hilsner Peter


Hej Peter.

Endnu en gang mange tak for din hjælp og viden.

Ja det er også derfor jeg tænker hvad jeg lige kan gøre ved sagen, skal jeg anke og tager kampen op eller bare selv betale, jeg er meget i tvivl om hvad jeg skal gøre.

Hvis jeg beslutter mig for at anke, hvad skriver man så lige i sådan en anke afgørelse? er ikke inde i det med anke sager (da det er mine forældre der har anket mine tidligere sager da jeg var barn/ung).

Tror da vist hellere jeg må få bestilt en tid ved min læge og få snakket med ham omkring det, og ja det har du selvfølgelig helt ret i.

Jeg har læst de forskellige links du har lagt ind rigtig godt igennem og de er også blevet printet ud (for så har jeg dem nemlig altid ved hånden) og jeg må sige at jeg er blevet klogere på nogle områder jeg intet vidste om, altså jeg har læst rigtig meget om vederlagsfri fysioterapi.
Men jeg må sige at jeg er blevet meget klogere og det er især det med Servicelovens § 102 og optræning og vedligeholdstræning iht. Servicelovens § 86.

Ja det må jeg desværre give dig helt ret i, og ja det må jeg jo forholde mig til.

Det kan du tro jeg nok skal gøre, og jeg er så taknemlig for alt den hjælp jeg får herinde.


Bare rolig Peter jeg skal nok fortælle når der er noget nyt.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012

Sidst redigeret af Annemette; 13-04-2012 kl. 05:02.
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 09:23   #62
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Ja, let er det ikke....

Kære Annemette.

Men da vi er lige så kloge, som alle andre, kan vi da forsøge at forstå¨.

Anke:

Her er det vigtigt at ankefristen på 28 dage overholdes.

Klagemuligheder:
http://www.k10.dk/showthread.php?t=13712

http://www.autismeforening.dk/log/me..._Nr04_2010.pdf
hvor du går til side 8. Her ser du et forslag til en skriftlig anke og baggrunden.

Her har kommunen 4 uger lovbunden frist... enten til at fastholde eller revidere deres afgørelse.

Hvis kommunen fastholder deres afslag skal de sende deres afgørelse og din anke videre til ankeindstandsen. Her findes der ikke nogen behandlingsfrist.

Vederlagsfri henvisning: som du drøfter med lægen og din fysioterapeut

http://www.sst.dk/publ/Publ2008/Plan...api_4jul08.pdf

"Personer med andre diagnoser end de, der er indeholdt i diagnoselisten bilag 2, kan muligvis være omfattet af ordningen. Tvivlstilfælde skal afklares, inden den henvisende læge fremsender henvisning til vederlagsfri fysioterapi.

Hvis en henvisende læge er i tvivl om, hvorvidt en person har en diagnose, som i henhold til vejledningen om vederlagsfri fysioterapi er omfattet af ordningen, kan personen henvises til vurdering hos relevant speciallæge.

Her ville jeg kontakte enten de læger på hospitalet eller www.skoliose.dk

Hvis henvisende læge herefter fortsat er tvivl om, hvorvidt patienten er omfattet af ordningen vedrørende vederlagsfri fysioterapi, kan lægen forelægge spørgsmålet for Sundhedsstyrelsen, der præsenterer sagen i Diagnosekomiteen.
Lægen fremsender en kortfattet sygehistorie, herunder en nøje beskrivelse af handicapgraden, funktionsnedsættelsen samt relevante diagnoser.

Materialet fremsendes til:
Sekretariatet for Diagnosekomitéen
Kommunernes Landsforening
Weidekampsgade 10
2300 København S
Att. Kontoret for Social- og Sundhedspolitik"

Nu har du brugt din barndom på din diagnose.
Modtaget pension.
Samfundet har brugt ( dejligt) millioner på at rette op på din krop og helbred.
Du modtager nu en afgørelse med afslag på vederlagsfri behandling, med en lovstridig begrundelse hvor din økonomi bliver begrundelsen

Udgangspunktet er følgende:

"En person, som kan klare sig selv indendørs i døgnets 24 timer uden hjælp eller hjælpemidler til den daglige personlige livsførelse, har ikke et svært fysisk handicap." side 5

men,......

"2.4 Diagnoser og tilstande, der er omfattet af ordningen
Ordningen vedr. vederlagsfri fysioterapi omfatter en afgrænset gruppe af personer med
sygdomme og tilstande inden for følgende fire hoveddiagnosegrupper:
1. Medfødte eller arvelige sygdomme
2. Erhvervede neurologiske sygdomme
3. Fysiske handicap som følge af ulykke
4. Nedsat led og/eller muskelfunktion som følge af inflammatoriske gigtsygdomme." side 9

"2.4.1 Diagnoser og tilstande, der ikke er omfattet af ordningen

Sundhedsstyrelsen har vurderet, at følgende diagnoser udgør de vigtigste og største diagnosegrupper/tilstande, som ikke er omfattet af ordningen:

Artrose, diskusdegeneration/diskusprolaps, osteoporose, ablatio mammae,
whiplash, bækkenløsning, hypermobilitet, fibromyalgi, myoser, Mb.
Scheuermann, kroniske, erhvervede lungesygdomme fx KOL.
Funktionsnedsættelse, som følge af generel udviklingshæmning, alder eller smerter alene, er ikke omfattet af ordningen"

Hvilket vil sige at patienter med en særdeles dårlig ryg IKKE nødvendigvis kan modtage vederlagsfri behandling.

Derfor skal der foretages en individuel vurdering af kompetente læger netop i DIN sag.

Sagsbehandlingsfrister. Kommunale der som udgangspunkt skal overholdes.

http://www.esbjergkommune.dk/Files/B...ter%202012.pdf

Jeg ville som det første kontakte en af følgende og spørge ind til deres erfaringer med vederlagsfri behandling:

http://skoliose.dk/index.php?menu_id=25
http://skoliose.dk/index.php?menu_id=25&content_id=55

Mange hilsner
Peter

Sidst redigeret af phhmw; 13-04-2012 kl. 09:36.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 13:09   #63
nocturne
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 29-05 2011
Indlæg: 566
Styrke: 13
nocturne er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Annemette Se meddelelser

... er det så ved man er mellem af Sygeforsikring Danmark eller hvordan?

... det er lægelig dokumenteret at fysioterapi er nødvendigt for at jeg nogenlunde kan fungere i hverdagen.
Uden at vide det, mener jeg ikke det har noget med Sygeforsikring Danmark at gøre.
Men måske kan de give et bidrag, hvis du er medlem.
Tvivler på de optager syge?

Det lyder da som om du har dokumenterne på plads.
har din SB fået dette?

Håber du får mere hjælp, så du ikke bliver dårligere.
nocturne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 11:08   #64
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Ankeklage

Rigtig mange gange tak for jeres utrolig gode hjælp og jeres fantastiske gode råd, de har været meget brugbart.


Jeg fik i weekenden skrevet en meget grundig og velformuleret ankeklage , min storebror hjalp mig med at bruge de rigtig ord og sådan nogle ting for det er han nemlig rigtig dygtig til.
Efter vi havde fået den skrevet færdig , mailen jeg den til min fysio-og kropterapeut for at hører hendes mening og hun skrev tilbage den er rigtig fin Annemette den er skrevet meget grundig og velformuleret, det blev jeg selvfølgelig rigtig glad for at hører.


Mandag formiddag fik jeg afleveret ankeklagen oppe på kommunen , fik stemplet og kvittering på at den var afleveret og jeg fik også navnet på hvem jeg snakkede med.
Jeg spurgte hende ad om hvornår jeg kunne vente svar og dertil svarede hun er kommunen har 4 uger til at genvurderer afgørelsen .
Men hvis kommunen fastholder deres afslag skal de sende deres afgørelse og din anke videre til det sociale nævn , og der er der ingen behandlingsfrist.


Så nu håber og krydser jeg fingre for at kommunen er enig med mig, så nu er der bare tilbage at vente.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 11:28   #65
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af nocturne Se meddelelser
Uden at vide det, mener jeg ikke det har noget med Sygeforsikring Danmark at gøre.
Men måske kan de give et bidrag, hvis du er medlem.
Tvivler på de optager syge?

Det lyder da som om du har dokumenterne på plads.
har din SB fået dette?

Håber du får mere hjælp, så du ikke bliver dårligere.

Okay bare i orden.
Nej jeg kan ikke blive medlem da min sygdom er medfødt.

Det kan du tro jeg også har, og ja det har min sagsbehandler fået.

Tak skal du have, og det håber jeg også.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-04-2012, 13:56   #66
0401AMvB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2011
Indlæg: 94
Styrke: 14
0401AMvB er ny på vejen
Hej Annemette,
Jeg synes du skal vide at jeg lige har været igennem et fys-forløb (gratis!!), som blev bevilliget af min kommunes Ældre- og Handicapforvaltning. Som FPer behøver du vist slet ikke at rode din sagsbehandler ind i det (h*n sidder sikkert i en helt anden afdeling). Kommunen sendte simpelthen deres visitator ud til mig, hun kiggede på lægepapirerne og derefter oprettede hun mig i deres system. Jeg har en skoliose ligesom dig + slitage i lændedisci + hypermobilitet.
Mange knus
0401AMvB
0401AMvB er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2012, 23:21   #67
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af 0401AMvB Se meddelelser
Hej Annemette, Jeg synes du skal vide at jeg lige har været igennem et fys-forløb (gratis!!), som blev bevilliget af min kommunes Ældre- og Handicapforvaltning. Som FPer behøver du vist slet ikke at rode din sagsbehandler ind i det (h*n sidder sikkert i en helt anden afdeling). Kommunen sendte simpelthen deres visitator ud til mig, hun kiggede på lægepapirerne og derefter oprettede hun mig i deres system. Jeg har en skoliose ligesom dig + slitage i lændedisci + hypermobilitet. Mange knus 0401AMvB
Hej 0401AMvB.

Først tak for dit svar , også må du undskylde jeg først svarer nu men har haft det meget meget dårligt med migræne i næsten en uge , samt at mine smerter har været ved at tage livet af mig så stærke har de været og det er de desværre stadig.

Det glæder mig meget at hører på dine vegne , det med Ældre- og Handicapforvaltning vidste jeg godt nok ikke noget om at de kunne bevillige fysterapi behandling.
Min mor har aldrig nogensinde fået tilbudt det og hun har været førtidspensonist i ca 26 år , og her i år gik hun så over til at være folkepensonist.
Min far har heller ikke fået tilbudt det og han har været førtidspensonist i næsten 3 år.

Men det glæder mig virkelig at hører det kan lade sig gøre.


Må jeg spørger om hvor mange grader din skoliose er?
Samt om du er blevet opereret eller har modtaget en anden slags behandling?
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 17:35   #68
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Ja så er der lidt nyt fra mig.

Jeg har ikke skrevet i langtid da der er sket mange ting på det sidste så overskud har der ikke været meget af.

Men kommunen har genvurderet min klage og de har besluttet at fastholde den tidligere trufne afgørelse , så nu er sagsmaterialet sendt videre til det sociale nævn.
Så nu håber jeg bare på at det sociale nævn er enig med mig og at de forhåbentligt ikke er for langtid om at træffe den endelig afgørelse.

Imellem tiden med alt det der er sket , der har jeg fået det dårligere med migrænen og smerterne som er blevet meget værre og det vil sige at jeg igennem de sidste par måneders tid har fået knæk i ryggen og der skal ingen ting til før jeg får knæk.
Som at gå en lille tur, sidde lidt, gå i bad, tømme/sætte i opvaskemaskinen eller andre almindelige daglig dags ting , og når jeg får de knæk så kan jeg ingen ting bagefter det er rigtig træls og utrolig hårdt.
Efter noget tid for jeg taget mig sammen til at skrive det til min fysio-og kropterapeut og hun skriver tilbage at det ikke lyder særligt rart og det må vi heller få kigget på næste gang du kommer ud.
Så det får vi kigget på og hun kan godt mærke at musklerne i ryggen ikke er stærke nok til at bærer den , og det er så derfor jeg får alle de knæk.
Hun kan godt mærke på mig at jeg bliver ked af det og får tåre i øjne , hun spørger indtil hvorfor jeg bliver så ked af det og jeg svar at det er fordi jeg er så træt af min ryg for lige meget hvad jeg gør så bliver det bare ikke en skid bedre og det synes jeg er rigtig hårdt.

Så det snakker vi en hel del om , og da vi har fået snakket om det bliver vi enig om at der skal noget mere træning på for at styrke musklerne og det kan enten være på kondi cykle eller step maskine , og vi snakker om hvad jeg mest har lyst til og vi bliver enig om at i første omgang går jeg i gang med at være på step maskine 5 minutter om dagen og så hen ad vejen skal det øges stille og roligt .

Så skulle der ikke gerne være så mange knæk men Annemette det vil jo tage langtid og flere måneder , før du måske kan begynde at mærke en bedring.
Kommer også i gang med at bruge step maskinen i 3 – 4 dage også kommer der lige næsten 1 uge med migræne , og efter migrænen bliver jeg så syg med slem hostende , mave smerter/kramper og voldsomme opkastninger hvor jeg hverken kan holde mad eller drikkelse i mig.

Læge besøg.
Så efter nogle dage tager min far og jeg til lægen for at få undersøgt det med min mave også ryggen , nå men vi kommer ned til lægen og jeg forklarer sekretæren hvordan jeg har det og hun siger Annemette det lyder ikke særligt godt , når du har det sådan så laver jeg lige en CRP på dig for at se om dit infektion tal er forhøjet så den får jeg lavet og så venter jeg på at komme ind til lægen.
Så er det min tur og min far og jeg kommer ind til lægen , og da han kalder mig ind ved jeg godt jeg ikke får noget ud af det for bliver aldrig taget seriøst af den læge.

Han spørger mig ad hvad der er galt også siger jeg at det er min ryg og mave , og jeg forklarer ham at med min ryg drejer det sig om at jeg igennem den sidste stykke tid har fået knæk i ryggen og der skal ingen ting til før knækkerne kommer .
Dertil svare han jamen din ryg er jo som den er , og han vil ikke en gang undersøge mig eller kigge på min ryg.

Så snakker vi om min mave og jeg forklarer ham hvordan jeg har det og hvor længe det har stået på , også trykker han lidt på maven og derefter siger han at Annemette du har en mave influenza for dit infektion tal er forhøjet og mave influenzaen vil gå over af sig selv i løbet af nogle dage så hjem på sofaen og slappe af.
Inden vi går ud af døren spørger jeg ad om hvad jeg skal gøre hvis det ikke går væk i løbet af nogle dage, så svar han så skal du kommer her ned så vi kan kigge på maven igen.


Hverdagen.

De efterfølende dage er bestemt ikke sjove for jeg forsætter desværre stadigvæk med at kaste voldsomt op og har fået besked på af min fysio- og kropsterapeut at så længe jeg har det sådan må jeg ikke træne , så det gør det bestemt ikke bedre med knækkerne.
Er så ude ved hende og få behandling og hun kan sagtens se og mærke på mig at jeg har det rigtig dårligt , så hun går i gang med at behandle kroppen og til sidst i behandlingen massere hun min mave og der siger hun Annemette du har godt nok tabt dig og jeg synes altså du skal til lægen igen med maven for at få det bedre undersøgt hvad der er galt , og så synes jeg også du skal prøve at snakke med den læge som du er trykket ved og som du føler du bliver taget seriøst af omkring ryggen for at hører hans menig og , om det er noget han synes der skal gøres noget ved med de knæk.

Så min far og jeg tager til lægen igen og den her gang kommer jeg en til en af de læger som jeg bliver taget seriøst af så vi kommer ind og han læser på skærmen hvad den anden læge har skrevet også spørger han mig ad hvordan jeg har det så forklarer ham jeg stadigvæk ikke kan holde mad i mig og hvis jeg drikker for hurtigt så kommer væsken også op , min far fortæller lægen at jeg har det rigtig dårligt og i den tid det har stået på har jeg tabt 8 kilo og lægen siger også det er mange kilo og at det har stået på i for langtid.

Derefter går han i gang med at undersøge mig grundigt og forklarer en masse om maven og de ting , og derefter snakker han om at det skal undersøges næremere nu det har stået på så længe så jeg bestiller nogle forskellige blodprøver på dig , som du skal have taget fastende i morgen også snakkes vi ved mandag morgen ang. Blodprøverne og imellem tiden må du tage en højre dosis af din Omeprazol også prøv at spise popcorn med masse af salt måske kan det hjælpe lidt og ellers tage det stille og roligt, jeg siger at jeg er glad for der bliver gjort noget for synes godt nok ikke det er rart.

Så bliver det mandag og jeg ringer til lægen og der går ikke så længe før jeg kommer igennem til lægen , og han fortæller svarene fra blodprøver og de viser at mit kalium tal er for lavt og det skyldes alle de opkastningerne.
Det er ikke noget du behøves at komme i behandling for men vi skal lige holde øje med det også skal du spise banan, anden frugt, rå grøntsager og drikke juice.
Hvordan går det så med maven Annemette jamen det går sådan nogenlunde kan stadig ikke rigtig holde noget i mig , det jeg bedst kan holde i mig er popcorn med masser af salt også væsken går det noget bedre med hvis jeg ikke drikker for hurtig så kommer væsken ikke op igen.
Det synes jeg lyder rigtig fint Annemette indtil du kan holde noget i dig igen synes jeg du skal foresætte med popcorn også ellers tage det lidt med ro så skal du nok snart få det bedre det går i hvert fald fremad og det er det vigtiges, ja det har du helt ret i det er og det vil jeg så gøre.

Imellem tiden var det ikke blevet en skid bedre med ryggen og alle de knæk så jeg tager kontakt til lægen igen men det er næsten umuligt at komme igennem til ham i telefonen , står i kø til at snak med ham også lige pludseligt bliver jeg smidt af , ringer så op igen og snakker med sekretæren som jeg så efter noget tid får overbevidst om at det er nødvendigt at jeg får snakket med ham .

Så efter langtid bliver jeg endelig stillet igennem til ham og han siger hvad er der galt Annemette jeg forklarer ham det med min ryg og siger også at den anden læge ikke en gang ville undersøge mig , og dertil siger han jamen Annemette det lyder ikke godt og det må vi heller få undersøgt men jeg har ikke nogle tider før i starten af juni måned , han siger at det er jo langtid for dig at vente så siger jeg jeg venter heller ind gerne så langtid for du er den eneste der tager mig seriøst med min ryg.
Han siger også det er forkert af ham den anden læge og det kan han ikke bare sige når du har det sådan, så jeg finder en tid til dig i starten af juni måned så vi kan få det nærmere undersøgt , tak det er jeg rigtig glad for.

Ny læge samtale/undersøgelse.

Så i torsdags var jeg nede ved min læge og da min far og jeg kommer ind går lægen i gang med at spørger mig omkring de knæk og jeg forklarer ham hvordan det hænger sammen , og fortæller ham også at for et par dage siden var jeg til fødselsdag ved min niece og nevø som fyldte 3 år hvor jeg sætter mig på huk og snakker med dem , så kommer min anden niece på 5 år hen og hænger rundt om min hals så jeg næsten ikke kan få luft og derved ligger hun sig så også op af min ryg så jeg mister balancen og får overbelastning og vælter bagover og lander på gulvet med ryggen som der bestemt ikke har gjort det bedre.
Nå Annemette du må gerne lige tage din bluse af så jeg kan se på ryggen , så det gør jeg og han trykker forskellige steder og jeg er næsten lige ved at græde så ondt gjorde det , han kalder så min far over for at han også kan se at min højre skuldre står lavere ind venstre og det er tydelig at se min Skoliose.

Du må gerne tage din bluse på igen så det gør jeg , og vi snakker så om hvad der kan gøres ved det og han siger Annemette jeg har svært ved at se hvad vi kan gøre for Århus vil ikke opererer dig mere , smerteklinik og neurolog hjalp desværre heller ikke , og give dig mere medicin er heller ikke løsning da du får så meget i forvejen og da du er så følsom overfor medicin skal vi også passe på med hvad vi giver dig.

Jeg er heller ikke så vild med at sende dig til en scanning for dem har du fået
så mange af og da du ligger på kanten til at få knogleskørhed skal vi også passe på med alle de strålinger.
Jamen det kan jeg også godt se men jeg ville bare ønske der var mere der kunne gøres udover træning for lige meget om jeg træner så får jeg de knæk og får flere smerter, mere hovedpine/migræne af at træne så jeg synes det er håblåst og pisse træls.

Til det svare min læge at det kan han godt se og det er nemlig derfor det er så svært at se hvad vi kan gøre ved det , det jeg synes vi skal gøre er at du foresætter med det smertestillende medicin du får nu , og du foresat skal blive ved med at træne og foresat få behandlinger ved din fysio-og kropsterapeut og hun måske kan give dig nogle andre øvelser.

Annemette jeg ved godt det ikke er ret meget hjælp men som sagt har jeg svært ved at se hvad vi ellers kan gøre , men du får kopi af det vi har snakket om i dag også synes jeg du skal give den til din fysio-og kropsterapeut for jeg vil også gerne hører hendes menig om det så jeg sætter mit mobil nummer på så kan hun ringe til mig, også må vi tage den derfra hvordan synes du det lyder Annemette , jamen det synes jeg lyder fint er bare glad for du gør noget.

Jeg var så til behandling ved min fysio-og kropsterapeut i fredags og vi snakker om hvordan det går og om hvad lægen sagde, så læser hun papirerne igennem og hun er helt enig med ham i at det er en fastlåst situation idet det er svært at se hvad der kan gøres ved det.

Hun spørger så om hvad jeg se mener der kan gøres og jeg siger det ved jeg ikke men havde bare sådan håbet på at der kunne gøres noget udover træning for nu har jeg jo været i gang med at træne i så langtid og det er ikke blevet en skid bedre , tårerne triller ned af mine kinderne fordi det gør mig så ked af det og føler bare det er så håbløst for lige meget hvad jeg gør bliver det ikke en skid bedre.

Annemette jeg kan godt forstå du bliver så ked af det og at det er hårdt for dig men nu forsøger vi at øge træningen stille og roligt også vil jeg ringe til din læge og se om vi i fælleskab kan finde frem til hvad vi ellers kan gøre, så den er den plan jeg synes vi skal ligge nu men hvordan synes du det lyder Annemette.

Jeg kigger op på hende og ved ikke rigtig hvad jeg skal svare men jeg siger så , jamen det er jo det vi må gøre så, og jeg skal nok gøre mit bedste med træningen , om hun svare Annemette det er jeg slet ikke i tvivl om du nok skal for du klarer det rigtig flot og kæmper.

Det har bestemt ikke været et nemt år for dig og din familie med alt det sygdom , men du skal vide Annemette jeg er stolt af dig for du gør dit bedste og kæmper selvom det er svært , tak det betyder rigtig meget for mig du synes det.


Så nu er jeg rigtig spændt og lidt nervøs for hvad min læge og fysio-og kropsterapeut finder ud af hvad der ellers kan gøres, håber virkelig så meget på at de finder ud af et eller andet .


Havde lige brug for at få luft derfor blev det så langt.
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-06-2012, 18:33   #69
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er sgu heller ikke sjovt når afmagten ikke kan mødes af videnskaben og alt kører i ring...

Kan godt forstå du må have luft engang i mellem, for det er også en masse tanker og oplevelser du tumler rundt med. Og selvom du nu har fået pensionen, så fortsætter kampene jo ufortrødent, både med helbredet og de løse ender.

Håber din ryg holder op med at give disse knæk og at din mave snart er god igen.


Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-06-2012, 00:36   #70
Annemette
Hjemmevant på K10
 
Annemettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2009
Lokation: Vestjylland
Alder: 33
Indlæg: 259
Styrke: 15
Annemette er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det er sgu heller ikke sjovt når afmagten ikke kan mødes af videnskaben og alt kører i ring...

Kan godt forstå du må have luft engang i mellem, for det er også en masse tanker og oplevelser du tumler rundt med. Og selvom du nu har fået pensionen, så fortsætter kampene jo ufortrødent, både med helbredet og de løse ender.

Håber din ryg holder op med at give disse knæk og at din mave snart er god igen.


Nej det er det virkelig ikke.

Tak helenekr er glad for der er nogle der kan forstå det, og ja det har du helt ret i.
Ja pensionen har givet mig en del lettelsen, men samtid føler jeg det også som et kæmpe nederlag og sorg og tror jeg føler det pga jeg aldrig har været på arbejdsmarkedet.
Ja kampene forsætter desværre med helbredet og hvad der ellers er af problemer.

Tak det håber jeg virkelig også den gør for det er utrolig ubehageligt og forfærdeligt med alle de knæk.
Min mave er heldigvis nogenlunde igen det tog så også bare over en måned før det blev bedre (men den kan aldrig blive hel god for har mave problemer i forvejen og har haft det i over 10 år)
__________________
Mvh Annemette ung kronisk syg og blev førtidspensionist pr. 1/4 2012
Annemette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Lidt opdatering siden sidst KatrineB Spørgsmål ang fleksjob 4 23-04-2012 18:40
Jeg er lidt forvirret..+opdatering Spunk Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 19-02-2011 19:57
Må man tjene lidt ved siden af? michael schrød Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 6 14-10-2009 20:46
Lidt opdatering. Razmo Dit og Dat 28 05-05-2009 19:31
Aktindsigt, siden sidst. (?) Trold Alt det andet 2 08-12-2008 14:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 04:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension