K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2009, 11:52   #1
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Gratis sunde glæder til fattigrøve

Håber det for nogle kan have relevans med nogle konstruktive forslag.

Spare på strømmen og slukke for tv's tomme kalorier, reklamerne samt den evigt negative nyhedsstrøm.

Benytte bibliotekets uendelige muligheder. Løbe, cykle, træne med håndvægte og udnytte naturens muligheder i stedet for butiksvinduernes fjerne verden. Yoga, Tai Chi, Qi gong, mindfulness, meditation mm, som er gratis og på flere måder mere behageligt og udviklende end nogen sagsbehandler eller toptunet erhvervs coach.

Nogle få dråber olie som hud/hår-pleje er fremragende alternativer til bekostelige og muligvis mistænkelige kemikalier. Lære at spille et instrument kan gøre noget samt udforske gratis museer og koncerter. I så fald husk at fylde termokanden med postevand, kaffe eller andet, da cafeer koster en bondegård. Eller bare det at ændre vaner. Massage, hvis man kender én der vil bytte samt en gratis middagslur. Andre bud?
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 13:08   #2
Bodil
Elsker at være her på K10
 
Bodils avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2009
Lokation: vestjylland hvor jeg bor med min mand
Alder: 77
Indlæg: 61
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Bodil er ny på vejen
Hej gadefejer !
Jeg synes du har helt ret i at vi kan få mange gratis glæder bare vi er åbne for dem.
En tur i Legoland med børnene er en oplevelse, men det er knageme dyrt. Så prøv en tur ud i skoven hvor mange mange lege kan give både børn og voksne en skøn dag, har man så madpakke med kan man pladsere sig på skovlegepladsens bordbænke eller på de væltede træer der alligevel danner bænke.
Men når det så er sagt, kan vi ikke bare udelukke sagsbehandlerne, for det er trods alt deres system vi skal igennem for at få noget at købe tøj, bolig, olie til huden for, mad kan vi heller ikke undvære, og hvis man bor i et højhus med altan er det begrænset hvor meget grøntsager der kan dyrkes.
Men helt klart jeg går stærkt ind for de gratis glæder. Men de kan ikke gå i stedet for samarbejdet med sagsbehandlere.
Venlige hilsner fra Bodil
__________________
Tit må øjet græde, læber le, for at skjule det indre som ingen må se.
Bodil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 14:30   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har man børn er det dejligt at tage på stranden og samle muslingeskaller og sjove sten - hjemme kan man så lave sten ansigter, knapper til øjnene, en lille sten til næse, lidt aflagt pelskant som hår eller overskæg mm....det kan der komme mange fine figurer ud af.
Muslingeskaller er sjove at farve eller betrække med sølvpapir, og er gode til andre ting til stenfigurerne....eller bare påklistret pap i sjove mønstre.

Vi har også brugt tid på at lave sjove små sten og klistret en lille rund magnet bag på og brugt dem til køleskabsfigurer - eller papirholdere om man vil.
Det samme har vi gjort med ungernes smånips som næsten får nyt liv på køleskabsdøren....og endelig får en funktion.

Et godt fodbad koster heller ikke noget....

En ordenlig oprydning i skabe og skuffer er også ganske gratis - holde 'smid ud dage' hvor man går systematisk tilværks og får gjort kål på alt det man går og får samlet sammen og som man alligevel ikke kan bruge. Af ting og tøj. Og så give det videre til røde kors eller hvad der er af muligheder. Det gør det også lettere at få smidt ud med god samvittighed.

Tør man, kan man også holde et lille loppemarked....og pludselig få råd til kaffen på caféen.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 17:11   #4
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Godt at se, at systemet, økonomien, helbredet etc. ikke har fået skovlen helt under Jer.

Og selvfølgelig kan man ”ikke bare udelukke sagsbehandlerne”. Vi lever trods alt i et top bureaukratisk samfund, hvor meningen med tilværelsen synes at være alles fuldtidsbeskæftigelse med papirer og paragrafer. Men det er desværre min erfaring, at man let kan blive sort indvendig under alvorlige uafklarede sager med oplevede uretfærdigheder i systemets vold, med psykisk pres og deraf følgende forværring af fysiske og psykiske tilstande eller de konstante spændingsniveauer som ved årelange retssager med pseudoagtige skøn, forskellige følelser af umyndiggørelse og risiko for offertankegange

Så ja, det er i høj grad vigtigt, at der tænkes på gratis glæder med afkommet og dets trivsel, som ofte omtales i undersøgelser, hvor fattigrøve indgår i lige talkolonner.

Nu er det ikke min ærinde at ville provokere, men hvad angår åndelige aspekter kan der ellers være en del at spare ved at melde sig ud af folkekirken. Lærte engang om statsreligionen, at Gud forstår og kan tilgive alt, og at det er tanken, der tæller.
Skulle det være sådan, at man foretrækker religion som en af de ”gratis glæder”, så er der måske lidt mere fornuft i at konvertere til buddhismen. Der er det ligefrem en fordel ikke at slæbe rundt på for meget mammon.

Nå, men god og forhåbentlig gratis weekend.

Sidst redigeret af Gadefejer; 22-05-2009 kl. 17:13.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 18:21   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Præcis! Buddister klare sig fint med et lagen, et gulvbrædt og en kop linser...og kan alligevel mediterer sig ud over landets grænser og opleve lys hvor end de farter. Hvad skal man også med kontanthjælp hvis bare man kan kommunikere åndeligt med Dalai Lama?? Og en førtidspension vil sikkert stå i vejen for den åndelige udvikling og give dårlig karma i næste reinkarnation. Hmmm. Burde overvejes!! Tjaaaa, kommunerne burde næsten husstandsomdele pjecer.

Nå ikke.

Men jeg er meldt ud af folkekirken og fik i den forbindelse 6000-7000 kr tilbage fordi jeg har betalt kirkeskat UDEN at være døbt. Endnu en gratis glæde med økonomisk gevinst.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 18:29   #6
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Man skal bare også passe på med ikke at blive så beskeden, at man glemmer sin ret i det samfund vi lever i... det er fint nok, at tage en tur i skoven osv. og mange flere BURDE gøre dette og andet gratis, specielt nu hvor der er krise... nogen SKAL jo spænde livremmen ind, når de liberale borgerlige ikke kan andet end forbruge.

Men vi skal stadig kræve at blive behandlet efter lovens foreskrifter, og kæmpe for at fattigdomsydelserne bliver afskaffet osv... begynder vi først at vise at vi kan leve som "bushwackers" eller lign. så ender det bare med at politikerne tager endnu mere fra os

Men jeg kan da godt give nogle tips til gratis musik f.eks.

http://www.bandbase.dk/
http://remix.kwed.org/

To steder med en masse musik lavet af usignede kunstnere i alle genrer... koster ikke en krone.

Sidst redigeret af Razmo; 22-05-2009 kl. 18:33.
  Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 18:38   #7
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Livskvalitet er for mig også noget med at kunne tillade sig at spise godt, at glæde mig over en kanon dessert, en god film, noget godt musik...lidt luxus ansigtsbehandling osv.

Jeg er fan af gratis fornøjelser, men jeg er en 'sucker' efter dem der koster noget!
Og selvom jeg har overlevet på kontanthjælp, jamen så har der været råd til det hele alligevel - dog har jeg måtte prioritere engang i mellem, men det er også fair nok.
Jeg har sjovt nok aldrig følt mig fattig, men har ofte følt mig rig på en lang række områder der har dækket ind for den lidt trange økonomi.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 19:54   #8
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Helene - hvis du kender buddhister, som hævder de rejser på lyset udover landets grænser og kommunikerer direkte med lamaen, så taler en del måske til deres fordel mht en ansøgning om førtidspension?

”Dårlig karma” pga offentlige ydelser lyder som den fremherskende kultur herhjemme, og måske er der et hinduistisk ideologisk slægtskab mellem kontanthjælps straffe og bureaukratiske kors pga opførsel i tidligere liv?

Alvorlig talt, så har det på et tidspunkt mere end strejfet mig, hvordan jeg ville have oplevet det som borger i et buddhistisk uland. Der havde jeg formodentligt uden langvarige problemer, uvished og tovtrækkeri på kontorerne med mistænkeliggørelse, skrækscenarier, problemer omkring forsørgelse, forværrelse af sygdom etc, omgående have rykket i tempel, og gået morgenrunder med madskålen, mødt dyb respekt og tak fra det omgivende samfundet samt kunnet arbejde med min personlige udvikling og lykke frem for at slås imod et system.

Razmo, Det får mig umiddelbart til at tænke på nogle paradokser. Jeg tror ikke der findes eviggyldige sandheder, men retfærdighedskampe for rettigheder og bedre vilkår fører for mig at se desværre ofte til, ja konstante kampe, utilfredshed, øje for flere uretfærdigheder og ikke psykisk uafhængighed, dybere tilfredshed og ro. Men nej, jeg er ikke fortaler for regeringen, og det er selvfølgelig en balancegang.

Det andet paradoks er generelt hvornår man skal følge love? Dine links med gratis musik vil jeg checke ud senere, men hvordan mon det står til med gratis ulovlig download og kopiering af musik og film? Men så er vi måske tilbage til karmalovene?

Sidst redigeret af Gadefejer; 22-05-2009 kl. 20:05.
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 20:44   #9
Gadefejer
Udmeldt af K10
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Indlæg: 122
Styrke: 16
Gadefejer er ny på vejen
Helenekr

Omkring livskvalitet, økonomi og lidt luxus ansigtsbehandling, så faldt jeg engang over en ret interessant tråd.

Okay, jeg var helt grøn, men du er måske velbevandret?

http://dindebat.dk/297/Tr%E5den+om+o...ght=jojobaolie
Gadefejer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 21:20   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu ligger det faktisk sådan, at jeg tror på reinkarnation! Lige som jeg også tror der findes åndeligevejledere som man kan opnå kontakt med via kanalisering, eller blot via en anden kanal. Mit speciale er nok sten, for deres healende krafter tror jeg også på. Og jeg bærer altid en månesten på mig

Jeg har endnu ikke haft behov for at kalde mig noget, eller have en fast religiøs snor at rette mig efter. Tror jeg tager lidt fra alle religioner der giver mening, og kalder dem mine. Uden det dog er noget jeg lever efter...eller for.

Tror ikke på at en tur i systemet skyldes dårlig karma fra tidligere liv. Tror nærmere at det skyldes god karma, at jeg nu er blevet førtidspensionist og kan stå af ræset og få fred til at sætte fokus på mig selv, mine indre værdier, mine handicaps mm.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu må politikerne godt snart træde i karakter overfor andre end os fattigrøve! Debutanten Politik og Samfund 3 16-03-2012 13:03
Jeg glæder mig over udviklingen på k10... phhmw Dit og Dat 3 12-03-2011 11:19
kogebog for fattigrøve buster Dit og Dat 19 30-11-2008 02:39
OK! Javel så! ... DET glæder jeg mig til! Razmo Dit og Dat 3 01-11-2008 13:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:09.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension