K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-09-2012, 21:49   #11
KBR
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 08-08 2012
Lokation: Næstved
Indlæg: 254
Styrke: 12
KBR er ny på vejen
Jeps, men de sparede penge ryger forhåbentlig ikke i jobkonsulentens lønpose.
KBR er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 22:42   #12
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Som tråden udvikler sig - fortryder jeg hvad jeg skrev vedr. jobkonsulenten )
Jeg kan forstå at du ikke er blevet raskmeldt og udredt til fleksjob endnu.

Mit første indtryk af din tråd var , at der var aftale om en fastansættelse af dig i fleksjob - og at det var den aftale der var røget på gulvet på grund af jobkonsulentens information om reformen.

Men jeg vil ønske dig held og lykke med det fortsatte forløb.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2012, 23:21   #13
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Hvis du kan arbejde lige knapt 12 timer ,og måske med nogle hensyn også så for står man jo godt at arbejdskiveren vil vente med at ansætte dig.

Jeg tror i øvigt at det er en indforstået aftale at arbejdsprøvningen skal ende med fast arbejde hvis arbejdskiveren kan bruge" praktikanten"

Og arbejdskiveren kan jo så lige øjne en længer afprøvning til 1/1 det er jo også et godt "tilbud" Arbejdsskiverne er jo også præset for tiden.

Du må spørge dig selv om det er noget du stoler på-fastansættelsen.
Så er det 2 måndre gratis for arbejdskivren men du har da dine sygedagpenge i mens,så en form for løn er der da trosalt.

og når du kun kan arbejde knapt 12 timer så er det ikke så meget mere du får i løn end SP. vil jeg tro.

Der er stor arbejdsløshed blandt flexer på få timer,så måske ville det være vært at holde ved.
Håber du vælger rigtigt og ender med en kontragt.
__________________
Man kan ikke give livet flere dage,men man kan give dagene mere liv .

Der findes altid en tredje udvej,bare man er i stand til at finde den
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 09:55   #14
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jeg ville kontakte min fagforening, da dette jo er brud om en arbejdsaftale.

Arbejdsgiver har sagt ja, til denne afprøvning, med lovning på fastansættelse, hvis de kan bruge dig.

Der er regler for hvornår dette SKAL afklares.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 10:41   #15
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Jeg ville kontakte min fagforening, da dette jo er brud om en arbejdsaftale.

VH POpiae
Det er da IKKE noget brud når TS ikke er visiteret til fleks endnu, og ingen har skrevet under på noget endnu.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 10:42   #16
supersus
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 04-01 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 60
Indlæg: 1.541
Styrke: 17
supersus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
efter den 1.1.2013 får du mindre i tilskud, end nu
alså får man mindre i løn, end hvis fleksjobbet var gået i orden inden den 1.1.2013


ren og skær kassetænkning
Afhænger nu af hvor på lønningsscalaen man ligger, for er man lavtlønnet er der ingen forskel.
__________________
Godkendt til fleksjob pr 1/4 - 2012 efter 8 års kamp.
supersus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 13:27   #17
Munter
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2012
Indlæg: 13
Styrke: 12
Munter er ny på vejen
Hvor bliver jeg skuffet på dine vegne. Din sagsbehandler havde der en god chance for at hjælpe dig videre i systemet.
Munter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 14:21   #18
Te-pigen
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-09 2011
Indlæg: 532
Styrke: 13
Te-pigen er ny på vejen
Jeg tænker her at der burde laves noget skriftligt på dette forløb, så ikke at du arbejder forgæves indtil 1. januar, så jobkonsulenten ikke render fra hvad der bliver sagt på nuværende tidspunkt.

Men har du en fagforening så tag en snak med dem.
Te-pigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 14:39   #19
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Lige inden jeg blev fleksjobber var min arbejdsprøvningssted/praktiksted også interesseret i at ansætte mig. Men jeg stoppede som aftalt ifølge jobplanen og ventede et par måneder og kom tilbage dertil med ansættelse, hvor jeg fik løn. Jeg var på revalideringsydelse inden da - også selv efter jeg stoppede der i ulønnet praktik.

Jeg kan godt se, det er en svær situation, du står i. Om man vil føle, det er gratis arbejdskraft, som man burde blive betalt for det, man arbejder for. Jeg ville også sige det som Te-pigen - få noget skriftligt på, hvorfor du skal blive der yderligere 2-3 måneder - der skal jo være et FORMÅL med det. Jeg kan selv ikke se, hvorfor du skal være der - det kan godt virke som udnyttelse af gratis arbejdskraft.

Men det er op til dig, hvad du føler er bedst.

Der har været en tråd herinde, hvor en følte sig dårligt udnyttet, hvor arbejdsgiveren blev ved med at forlænge praktikken... Nu ved jeg ikke, hvad det endte med. For jeg mener, han ville sige fra. Enten var det ansættelse eller også ville han stoppe i praktik. Tror der var snak om ansættelse, men arbejdsgiveren blev ved med at forlænge - det kan jeg godt forstå, at det kan føles som dårlig udnyttelse af gratis arbejdskraft.

Er du i fagforening, synes jeg du skal kontakte dem.

Tilføjelse:
Tænkte på noget....:
I Lov om aktiv beskæftigelsesindsats står der noget om varighed i forbindelse med praktik mv..
Da du er på sygedagpenge, mener jeg, du er i målgruppe 5 (ud fra målgrupperne i § 2).

Der står her:

Varighed

§ 44. Et tilbud om virksomhedspraktik kan have en varighed, der udgør op til


4) 13 uger for personer, der er omfattet af § 2, nr. 3-5 og 7.


Så må de overhovedet forlænge udover de 13 uger? Det ved jeg så ikke lige, måske andre der kan svare på det.

Sidst redigeret af curls; 18-09-2012 kl. 14:48.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2012, 15:42   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af supersus Se meddelelser
Jeg kan så ikke lige se at arbejdsgiveren får dig billigere ved at vente til 2013. For ved at vente til 2013 får arbejdsgiveren intet forærende som de gør i den nuværende lov....
Njaaaaaaa, den nye lov gør jo så, at arbejdsgivere får 25.000 kr i BONUS hver gang de ansætter en fleksjobber, så der er da helt klare fordele ved ikke at tage en fleksjobber NU, men vente til Januar 2013 og så få deres bonus.

Lad os sige trådstarteren kan klare 12 timer og arbejdsgiveren får 25.000 kr.....så er der vel også nogle firmaer der tænker, hvorfor ikke ''glæde TO'' fleksere og ansætte dem på 6 timer hver i stedet, og så få 50.000 kr i bonus

Mette Frederiksen kan SLET IKKE forestille sig, at nogen kunne finde på at snyde med bonusordningerne, men ok, hun lever så også i en hel anden verden. Jeg er overbevist om, at vi i fremtiden vil opleve en masse af disse sager, hvor der bliver fiflet med de bonuser - ved at ansætte 4 fleksere, får man jo 100.000 kr lige ned i kommen. Og hvorfor ansætte en enkelt på 20 timer, hvis man samtidig med at høste sin 100.000 kr bonus, kan gøre en forskel for 4 ledige??? Er det ikke en win-win situation??

http://politiken.dk/erhverv/ECE17566...-fleksjobbere/
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Jobkonsulent mand Spørgsmål ang fleksjob 2 17-06-2013 08:35
Møde med jobkonsulent? Sørensen70 Alt det andet 7 21-09-2011 12:58
samtale jobkonsulent foetsie Alt det andet 1 24-10-2010 23:28
Jobkonsulent carisma Alt det andet 8 01-12-2009 12:33
Svigt fra kommune .. Bisidder søges Angel666th Din historie 0 03-12-2008 14:35




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension