K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > At søge førtidspension

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

At søge førtidspension Gode råd og tips til dem der igang med at søge førtidspension

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2014, 20:30   #21
Frk F.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2014
Lokation: Struer
Indlæg: 23
Styrke: 11
Frk F. er ny på vejen
Lige på falderæbet... Inden jeg bliver ædt af min sb i morgen :O
Tak for alle jeres gode råd og skulderklap.

Min bisidder har læst hele tråden. Han syntes også det var god viden.
Så også tak fra ham.

Det har klart givet mig troen på at, om ikke andet får sb svær ved at tygge sig igennem mig i morgen ;P

Mangler lige lidt på "fejl-listen" og så er jeg klar til løvens hule
Frk F. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 00:24   #22
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.747
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Held & Lykke med mødet....

Kære Frk.F

.... som sikkert kommer til at forløbe til din tilfredshed.

Til jeres information:

http://www.dukh.dk/viden-selvhjaelp/...e-henvendelser

"Notatpligt ved telefoniske henvendelser"

samt gældende Principafgørelser desangående

Bedste hilsner

Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 01:16   #23
Frk F.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2014
Lokation: Struer
Indlæg: 23
Styrke: 11
Frk F. er ny på vejen
Takker... den tager jeg lige med.
Frk F. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 07:22   #24
Tazoom
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 23-04 2013
Indlæg: 285
Styrke: 12
Tazoom er ny på vejen
Held og lykke i dag
Tazoom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 12:14   #25
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Egentlig ret uhyggeligt at en sagsbehandler kan sidde og fortælle en borger der er visiteret til fleksjob at borgeren vil komme på kontanthjælp hvis man søger en førtidspension...fordi man så automatisk ikke er til rådighed for et fleksjob...

Denne sagsbehandler burde måske selv lige komme herind og få nogle gode råd....ud fra lovgivningen og ikke ud fra hvad denne tror...

Er man i tvivl om en borger står til rådighed for et fleksjob ja så kan/skal man afprøve denne borger...

Dette er den eneste måde hvorpå man kan finde ud af om en borger står til rådighed for et fleksjob...

Det at man søger en førtidspension....uanset om det er på det foreliggende grundlag eller ej.....det gør ikke at borgeren automatisk ikke står til rådighed for et fleksjob..

Man bør altid bede om disse vilde påstande på skrift....

Det vil bevirke at sagsbehandleren lige tjekker det da de ikke har lyst til at lyve på skrift...

Sygedagpenge....øhh....man får ledighedsydelse når man er sygemeldt som fleksjobber...

Man bliver fulgt op efter sygedagpenge reglerne men man får altså stadig ledighedsydelse..

Håber dit møde er gået godt
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 14:57   #26
Frk F.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2014
Lokation: Struer
Indlæg: 23
Styrke: 11
Frk F. er ny på vejen
ja hun er lidt firkantet min sb.

Men jeg er godt klædt på og føler at har styr på det... Takke være min bisidder og K10.

Hvad er en § 19 ??? :O
Frk F. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 16:33   #27
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg går ud fra at du taler om §19 i lov om social pension....altså førtidspension...

Den er her:

Citat:
§ 19. Grundlaget for en afgørelse om førtidspension skal bestå af

1) en rehabiliteringsplan, der indeholder dokumentation for, at personens ressourcer og udfordringer i forhold til uddannelse og beskæftigelse er fuldt afklaret,

2) dokumentation for, at alle relevante indsatser i den beskæftigelsesrettede indsats, herunder deltagelse i ressourceforløb, er udtømt,

3) den faglige forklaring på, hvorfor den pågældendes arbejdsevne anses for varigt nedsat,

4) den faglige forklaring på, at arbejdsevnen ikke lader sig anvende til selvforsørgelse uanset mulighederne for støtte efter den sociale eller anden lovgivning, eller

5) angivelse af en eller flere konkrete arbejdsfunktioner, den pågældende med sin nedsatte arbejdsevne anses for at kunne udføre.

Stk. 2. Kommunen kan ved behandlingen af sager om førtidspension kun benytte sundhedsfaglig rådgivning fra regionens kliniske funktion, jf. §§ 25 b og 25 c i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats.

Stk. 3. De nærmere regler om krav til organiseringen, tilrettelæggelsen og indholdet i den sundhedsfaglige rådgivning fra klinisk funktion, som fastsættes i medfør af bestemmelsen i § 25 e, stk. 2, i lov om ansvaret for og styringen af den aktive beskæftigelsesindsats, finder tilsvarende anvendelse i sager om førtidspension.
Kilde: https://www.retsinformation.dk/forms...id=158074#Kap3
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 17:13   #28
Frk F.
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 30-04 2014
Lokation: Struer
Indlæg: 23
Styrke: 11
Frk F. er ny på vejen
ja det var det jeg mente.
Er det en god paragraf ?

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan det gik i dag. Rehabiliteringsteamet afviste min ansøgning om pension efter § 17.

Og vi kunne selv bestemme om Rehabiliteringsteamet skulle sende den videre til pensionsudvalget eller om vi ville have en §19
Er det godt eller skidt ?

Måske skriver eller siger jeg det ikke rigtigt.
Men vi klagede igen over at sb selv havde lavet den indstilling til Rehabiliteringsteamet og at vi ikke havde set eller godkendt den inden hun sendte den. Og at vi bestemt ikke var enig i hvad hun havde skrevet i den.
Igen fik vi at vide at sådan var det. Havde jeg søgt førtidspension på det foreliggende så lukkede sagen. Men denne gang sagde ham teamformanden det.

Så nu fatter jeg ikke noget. Er det kun nogen gange man har ret til partshøring eller ?

Jeg havde en kopi med af pensionsindstillingen, hvor jeg havde markeret alt med rødt som jeg ikke var enig med sb. og tilføjet rettelsene med grønt, også manglerne.
og havde en kopi med til hver medlem af teamet. så det var nemt og hurtigt at se vi bestemt ikke var enig.

Der var ingen neurolog med i teamet. kan man klage over det. ?
Frk F. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 17:31   #29
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Du kan ikke klage over at der ingen neurolog er tilstede. Kravet er en sundhedskoordinator fra Regionen. Denne kan være både en speciallæge, samfunds (social/arbejds) mediciner eller andet - men man kan ikke selv vælge hvilken slags læge der deltager.

Forstår ikke det du skriver om 19?

Når de afviser paragraf 17, lyder det ikke sandsynligt at de tilbyder førtidspension efter en anden paragraf?

Er der en borgerrådgiver el. Lign i kommunen kunne det været en ide at kontakte vedkommende ifht at du ikke har været medvirkende i udarbejdelsen af skemaet (det skal du), har set det før mødet eller er blevet partshørt - ellers kontakt DUKH for hjælp ifht dette
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.

Sidst redigeret af gisne; 06-05-2014 kl. 17:35.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-05-2014, 17:47   #30
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Frk F. Se meddelelser
ja det var det jeg mente.
Er det en god paragraf ?

Jeg kan ikke rigtig finde ud af hvordan det gik i dag. Rehabiliteringsteamet afviste min ansøgning om pension efter § 17.

Og vi kunne selv bestemme om Rehabiliteringsteamet skulle sende den videre til pensionsudvalget eller om vi ville have en §19
Er det godt eller skidt ?
Det er da klart bedre at sagen nu bliver bedre undersøgt, frem for at den indstilles til afslag hos pensionsudvalget.
Citat:
Så nu fatter jeg ikke noget. Er det kun nogen gange man har ret til partshøring eller ?
Mødet med rehabiliteringsteamet er din partshøring, det er derfor man selv deltager.
Citat:

Jeg havde en kopi med af pensionsindstillingen...
Nu forstår jeg ikke, er det ikke rehabiliteringsteamet du har været til møde hos idag ?
Det er KUN dem der laver indstillinger til pension.
Citat:
hvor jeg havde markeret alt med rødt som jeg ikke var enig med sb. og tilføjet rettelsene med grønt, også manglerne.
og havde en kopi med til hver medlem af teamet. så det var nemt og hurtigt at se vi bestemt ikke var enig.
Men sådan en skrivelse er jo netop partshøring når du fremfører den for rehabiliteringsteamet !
Citat:
Der var ingen neurolog med i teamet. kan man klage over det. ?
Nej, det kan du ikke.
Til mødet skal deltage en sundhedsfaglig koordinator, som kan være en læge (ikke nødvendigvis læge, det kan også være anden kvalificeret sundhedsperson)
Denne er ikke udvalgt efter dine behov, det er mere eller mindre tilfældigt hvem regionen sender ud til det enkelte møde.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension