K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-04-2011, 11:52   #11
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Værre.

Dog skal det siges at det hele tiden har været af bæ til, men det at en prof er gået ind og har beskrevet skånehensyn, har enlig kun haft den modsatte virkning.

Fx gjorde min psyk det meget klart at deres ide med at give mig kort reaktions frist absolut var en dårlig ide (skånebehov god tid) og hvad skete der? det stik modatte, endnu kortere reaktions tid. Før var det ikke ualmindeligt, efter blev det undtagelsen at få rimelig tid.

Det er kun en af dem, der er mange flere i samme bolgade, bla sådan en... arbejdsprøvning frarådes mindre end en uge efter kommunen havde modtaget den ville de have mig i en arbejdsprøvning, og det skulle gå med ekspress fart (at det så ikke bælev til noget pga angst, akkurat som de havde fået af vide ville ske, er en anden sag)

Men i forhold til anke sager (højere end kommunen) er der en klar forskæld, sproget er anderledes (dog stadig formelt, som det bør) og afgørelserne er mere... vi kan godt se der er et problem her... kompliseret og ikke bare lige ud af landevejen.

Jeg er ADHD´er, og i forhold til det alene, får jeg ikke en pind, jeg har haft en hjemmehosser, men der skal spares så ud til højere fordi vi som familie er velfungerende ikke har misbrugsproblemer vanrygter ungerne ol alvorlige, men bare har lidt hverdags problemer.

Her kørre de meget på at dem der er psykisk stærke nok til at klare deres bævl giver de ikke så meget bævl, for det vil ikke hjælpe ret meget, i det folk er stærke nok til at bære det, mens dem der ikke er så stærke, der skal sat.. trykkes på nogke knapper, de skal virkelig presses, ud fra devisen jo mere der sparkes til øget, jo større chance er der for at det rejser sig og går.

Nu er vi så i gang med vores søn, en værre omgang rod.

Skolepsykologen ville have os til at ringe og få en sagsbehandler, og dum som gemalen er holder han på at vi ringer (i stedet for at skrive) Manden ringer og bliver spist af med en sludder for en sladder og et par direkte løgne, sammen med en lovning om at kommunen vil ringe til psykologen.
Ringe gør kommunen naturligvis ikke, og vi hænger på den... der bliver ikke troet på, at vi faktisk har ringet (og bevise det kan vi jo ikke, så den er vi tvunget til at sluge)

Ungen fungere dårligere og dårligere (hvad sagde jeg, men ingen ville tro mig, nå det var så en anden side af den sag, nu tror skolen og skolepsykologen i det mindste på mig) og vi får en verbal balde... nu skal vi altså se af at få den sagsbehandler til knægten.
Manden ringer så igen, med samme resultat som sidst, så det ender faktisk med at knægtens klasselære bliver SÅ træt af det, at hun ringer til kommunen, nok får hun besked på (akkurat som gemalen) at der ikke er noget der hedder sagsbehandler bare fordi man beder om det (en omgang bæ) men hun fik dem i det mindste til at finde en til at deltage i et rundbords møde (det betyder så at der skal skiftes SB´er, men skidt med det bgare der kommer huld i gennem)

Nu tror klasselæren så på at vi har haft ringet, men efter som det allerede står i parpirene at det er OS der forhaler, sååå... en rigtig BÆ at have hængende efter som jeg faktisk har kæmpet de sidste 5 år, for at få nogen til at fatte at min unge ikke er som andre og faktisk har det svært.

Her er tale om en unge kommunen tidligere har haft fat i (hvor de da lige lidt snedigt mås-randte os, ved midt i det hele at lave en åben undersøgelse om til en snonym = de har INTET parpir på knægten, på trods af at de slet ikke var i tvivl om at han i hvertfald ikke skulle i folkeskolen, havde vi valgt det var de blevet på ham ) lige som de har haft fat i mig, PLUDS de jo har fat i mig i forhold til arbejdsevnen... det er ikke særlig svært at se har er noget de bør tage fat i, men det er altså bare meget nemmere (læs billigere) at lukke øjne og øre, og forsøge at snige uden om.

Det er så på den måde man behandler folk i min kommune, og min oplevelse er desvææe at det faktisk er værre på børne/unge området end på vores (k10`s) område.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 12:28   #12
Marli84
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2011
Alder: 39
Indlæg: 18
Styrke: 14
Marli84 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
Jeg har tænkt lidt over hvordan en kommune ser på på psykisk diagnose.

min egen sygdomssituation har været jeg kun fejlede noget fysisk
for et halvt års tid og frem. har jeg også fået en psykisk diagnose

nemlig en skizotypisk sindslidelse, samt negativ skizofreni træk
samt angst en slags generaliseret angst.

er der nogen psykiske diagnoser som er finere end andre
forstået på den måde. at kommunen er mere behjælplig end ved andre

har set mange har ADHD depression og stress.
men hvor kommunen er helt ligeglad og ikke betragter det som noget varigt eller noget særligt. alså i forhold til ens arbejdsevne. det kommer man nok over

min point er hvordan er jeres forløb været med kommunen efter i har fået en psykisk diagnose
er jeres sagsbehandling blevet bedre eller dårligere

min egen er helt klart blevet bedre og der er virkelig kommet respekt omkring mine diagnoser. både hos sagsbehandler og lægekonsulenten
Hej MTVRV1

Jeg er selv diagnostiseret med skitzotypisk sindslidelse og perioder med angst. Det blev klart slået fast, at førtidspension var det enste rigtige for mig, selv jeg kun er 26.
Min sagsbehandling har været lang pga. lang udredning, men da først de endelige papirer lå klar var der ingen tvivl.

Kommunnens team afviste i første omgang min sag, men de ændrede mening og den gik igennem første gang hos Pesionsnævnet. Det selvom der stod at jeg evt. kunne behandles med noget medicin, der villle give mig noget livskvalitet.
Derfor vurderer jeg, at jeg min diagnose står "stærkt" nok til en førtidspension.

Håber det bedste for dig, det kan i hvert fald sagtens lade sig gøre, at være få bevilliget førtidspension på baggrund af dine diagnoser.

Jeg krydser fingre for dig.

Kram fra Marli84
__________________
Førtidspensionist pr. 1. april 2011
Marli84 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 13:02   #13
Suzy Jensen
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-03 2011
Lokation: Haderslev
Indlæg: 39
Styrke: 14
Suzy Jensen er ny på vejen
Ja okay, hvordan overlever du?
Hmm, hvordan kan kommunen vurdere du skal på bosted også skal du selv betale det? Det har jeg aldrig hørt om før. Hvad er det bosted de har snakket om til dig egentlig for noget?

Har du fået psykologhjælp eller gået hos psykiater eller lign?
Suzy Jensen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 15:41   #14
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Marli84 Se meddelelser
Hej MTVRV1

Jeg er selv diagnostiseret med skitzotypisk sindslidelse og perioder med angst. Det blev klart slået fast, at førtidspension var det enste rigtige for mig, selv jeg kun er 26.
Min sagsbehandling har været lang pga. lang udredning, men da først de endelige papirer lå klar var der ingen tvivl.

Kommunnens team afviste i første omgang min sag, men de ændrede mening og den gik igennem første gang hos Pesionsnævnet. Det selvom der stod at jeg evt. kunne behandles med noget medicin, der villle give mig noget livskvalitet.
Derfor vurderer jeg, at jeg min diagnose står "stærkt" nok til en førtidspension.

Håber det bedste for dig, det kan i hvert fald sagtens lade sig gøre, at være få bevilliget førtidspension på baggrund af dine diagnoser.

Jeg krydser fingre for dig.

Kram fra Marli84
tillykke med din pension, kan lige forstille mig hvilken ro det må give
problemet er at min pensionsag er gået helt i stå
lægekonsulenten har ikke engang kigget på mine psykiske diagnoser
de har flyttet fokus på bosted, hvorved de så vil vurdere mig
så kan ikke forstille mig andet, de ikke tager stilling til noget.
Før jeg har været der i et halvt år eller mere
kun lægekonsulenten på det sociale område har kigget på mine psykiske diagnoser. Som udfra det anbefaler bosted
tålmodighed er en dyd

Sidst redigeret af MTVRV1; 08-04-2011 kl. 15:56.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-04-2011, 15:53   #15
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Suzy Jensen Se meddelelser
Ja okay, hvordan overlever du?
Hmm, hvordan kan kommunen vurdere du skal på bosted også skal du selv betale det? Det har jeg aldrig hørt om før. Hvad er det bosted de har snakket om til dig egentlig for noget?

Har du fået psykologhjælp eller gået hos psykiater eller lign?
jeg får penge hver måned fra min forsikring og grunden til jeg ikke kan få kontanthjælp. Vil tro jeg bliver den eneste i Danmark som kommer på bosted og selv skal betale alt. Det bliver regnet ud efter kontanthjælp. Så vil tro jeg skal give 6000 kr hver måned.
Nej jeg får ikke psykologhjælp, det vil ikke hjælpe noget på min lidelse
men er under distriktspsykiatrien, med jævnlige samtaler med psykiater
samt jeg har tilsluttet en sygeplejerske fra psykiatrien
jeg får seroquel både fast og ved behov
det bosted jeg skal være på har 6 "lejligheder". alså et værelse og eget bad
køkken og stue er fælles.
ved ikke om du har været på indlagt på psykiatrisk skadestue
men det fungere faktisk lige så sådan. bare i lille skala
var indlagt i 6 uger og der var jeg igennem en masse samtaler med psykolog
jeg har dog også nogle fysisk problemer, men ikke noget der ses
så kender alt til du ser ikke syg ud, Nej men se mig over en dag
bare med almindelig gøremål
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Psykisk syg - Hvordan forklarer man dét? Lotte1977 Accept fra vores omgivelser 23 12-08-2012 20:04
fysisk til psykisk diagnose... cats Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 14 13-01-2012 10:23
hvorfor vil de have psykisk diagnose på folk Tzari Alt det andet 12 09-07-2009 19:29
Hvorfor en psykisk diagnose? zuza Det er da strengt ! 2 10-06-2009 16:25
Mænd, smerter og psykisk diagnose zuza Dit og Dat 11 24-04-2008 20:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension