K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-09-2011, 19:43   #21
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
Enig, Lunasdatter, det gælder alle fora...

...men er man ofte på det samme forum, dannes langsomt, men ret sikkert, et billede af medlemmernes troværdighed og deres eventuelle faglige indsigt.

Generelt skal alle indlæg i forskellige fora tages med et gran salt - nogen gange et helt kilo - og da det må være en åbenlys umulighed at stille diagnoser udelukkende ud fra et skriftligt indlæg, så kommer medlemmerne blot med skøn udfra egen erfaring og/eller viden...

...og det kan være meget værdifuldt, hvis man er "helt på bar bund" i den situation, man lige nu befinder sig i.
Hmm .. hvor værdifuldt er det så lige hvis den diagnose slet ikke holder vand...

Og jeg kan også læse her på k10 ... og også se alle de ting der er sakset fra div websites...
Så meld da ud at det er sakset... det andet er yderst utroværdigt!!

Om man så er skraldemand eller læge .. så mener jeg ikke at der skal stilles diagnoser herinde....

Jeg har sådan på fornemmelsen at der er flere herinde, der ser dette forum som eneste sandhed.. at man spørger om alt.. og flere gange ser man at der kommer modstridende svar..

Jeg ved godt at vi alle gerne vil hjælpe alt det vi kan.... men der er nu en gang nogle ting som der skal fagpersoner til!!

Den eneste fagperson som har givet sig til kende herinde er Andersine... og hatten af for hende...

Det ville da være et stort plus, hvis der kom en læge til k10.. og ligesom Andersine kunne komme med sit syn på de forskellige ting .. i korte vendinger.. det skal jo ikke være lig med en konsultation herinde...
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 22:40   #22
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Indlæg fra Lunasdatter

Jeg er fuldstændig enig i at man ikke skal hænge sig i anonym dianostisering generelt.

I min sag har 3-4 læger uafhængigt af hinanden(hvad jeg ved af) stillet diagnoser, og status. Statusen lyder på: følger efter 3 opr. gode muligheder på længere sigt, ny opr vil ikke føre til noget.

Min dagligdag er påvirket af stærke smerter, og tvangsholdning, hvilket ikke stemmer overenes med lægernes udsagn, som også danner grundlag for kommunal sagsbehandling, som der også skal kæmpes med.

Når jeg kikker på andre tråde ser jeg ikke billedemateriale som dokumentation, hvilket kan vise andre ting end en beskrivelse. Jeg tror der er nogle mennesker herinde der har set mange af denne slags, og det har jeg også, så jeg er ikke i tvivl om problemet.

Med hensyn til falske billeder/lånte har jeg ingen kommentarer.

Faktum er at i min sag har lægerne "opgivet" eller vil ikke tage ansvar, så hvem som helst kan sætte en diagnose, fordi jeg får det ikke bedre.

Med venlig hilsen

Hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-09-2011, 23:17   #23
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af hvorformig Se meddelelser
Jeg er fuldstændig enig i at man ikke skal hænge sig i anonym dianostisering generelt.

I min sag har 3-4 læger uafhængigt af hinanden(hvad jeg ved af) stillet diagnoser, og status. Statusen lyder på: følger efter 3 opr. gode muligheder på længere sigt, ny opr vil ikke føre til noget.

Min dagligdag er påvirket af stærke smerter, og tvangsholdning, hvilket ikke stemmer overenes med lægernes udsagn, som også danner grundlag for kommunal sagsbehandling, som der også skal kæmpes med.

Når jeg kikker på andre tråde ser jeg ikke billedemateriale som dokumentation, hvilket kan vise andre ting end en beskrivelse. Jeg tror der er nogle mennesker herinde der har set mange af denne slags, og det har jeg også, så jeg er ikke i tvivl om problemet.

Med hensyn til falske billeder/lånte har jeg ingen kommentarer.

Faktum er at i min sag har lægerne "opgivet" eller vil ikke tage ansvar, så hvem som helst kan sætte en diagnose, fordi jeg får det ikke bedre.

Med venlig hilsen

Hvorformig
Jeg er lidt ked af at jeg har brugt så meget af din tråd på det her.... ♥

Nej der er vist ingen der har vist billeder her på k10 - men jeg kan godt forstå at du griber efter det halmstrå herinde ..

De scanningsbilleder du selv har betalt for... bliver det så hjem til dig at resultatet bliver sendt til.. eller er det til din egen læge??
Knus Lone
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 08:23   #24
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Jeg er blevet oplyst at beskrivelse bliver sendt til egen læge. Dette kan diskuteres om det bør være valgfrit og jeg tror godt man kan vælge at de ikke bliver sendt til lægen, hvilket jeg ikke har undersøgt, men skal nok gøre det og vende tilbage.

Det er Privathospitalet der gennemgår dem med mig. De har også støttet mig i forhold til MR scanning, men en fin rabat, fordi, som jeg sagde til dem "i når jo ingen vegne med smertebehandling, hvis der stadig er problemer inde i ryggen".

Samtidig er dette tiltag en sikkerhed for, at jeg får en uvildig ind over mine rygproblemer, hvor det tidligere kun har været muligt at tale med behandlende læger/kirurger.

Jeg syntes det er rigtig fint at du stiller dig kritisk i denne tråd, da jeg finder det vigtigt, at der bliver rusket lidt i en, så man ikke ryger over i panik handlinger. Samtidig vil jeg sige at de billeder og ting jeg har skrevet er 100% mine egne oplysninger, og alt bliver gennemgået af sundshedsfagligt personale, men andre kan måske bidrage med viden der gør at JEG kan stille de "rigtige" spørgsmål.

Min hensigt med denne tråd er at oplyse andre om muligheden for at takle sin sag anderledes velvidene at det koster nogle penge(føj føj Danmark), men de kan være givet godt ud, hvis de afkorter sagsbehandling med flere år og følger deraf(depression), så jeg ville ønske at alle havde denne mulighed istedet for fastlåsning i systemet.

Mvh
Hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 09:00   #25
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej

Hvis ikke du har givet tilladelse/samtykkeerklæring til at egen prak. læge el. andre for den sags skyld skal have beskrivelsen, ja, så skal dette respekteres ellers overtrædes såvel de retningslininer som er nedskrevet for læger/hospitaler og Persondataloven. Hvis du har brug for relevant lovgivning for såvel læger skal jeg lige finde den. Persondataloven træder først i kraft i forhold til dette sprøgsmål, hvis du vil indgive klage af overtrædelse af handlingen, dvs. oversendelse til egen prka. læge uden dit samtykke. Men du har jo rigeligt at slås med.

Rigtigt god vinkel der: at de ingen vegne kommer med smertebehandling, hvis operationen ikke har afhjulpet dit problem.

Har du forøvrigt fuld aktindsigt fra hospitalsoperationerne, spec. den sidste? Dvs. ikke bare en epikrise, men hele journal, herunder beskrivelse af: fund ved operationsåbning, hvordan det operative indgreb er lavet ect.? Disse papirer bør jo sammenholds m. dine nyeste MR-scanningsbilleder for en nøje granskning om det beskrevne indgreb svarer overens m. dine nye billeder. Dette er eft. min mening et centralt pkt. i såvel din sag i Patientklagenævnet, som SDP-sag og rehabilitering.

Nu er DK et lille land, og måske kunne det være befordrende for din klagesag, at få en udenfor andedammen til at lave en sådan vurdering. Ligesom vedkommende jo også ville kunne give dig krudt til at sætte sagen i relief, hvis der er mangler, almen procedure under sådanne operationer ect.Og ikke mindst hvornår man kan betragte en sådan operation vellykket, og hvilken uvildig prognose, der kan gives på bagrund af sammenholdning af operation og nye MR-scanningsbilleder.

Denne beskrivelse bør være din læge i hænde lige efter afsendelse, hvis de har benyttet sig af elektronisk oversendelse, hvilket er det mest normale i dag.

Mange hilsner

Gunvor

PS: ang. diagnosticering: Kan kun anbefale Malofa og Lunasdatter at genlæse mine tidl. tråde her, og ellers henvise til forum: Debat om hjemmesiden.
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 09:37   #26
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
I min sag er det ikke noget problem at min egen læge får kopi osv. af egen betalt MR scanning. Hun har været rigtig god og spurgt mig hvad jeg ville, fordi jeg bedst kunne vurdere situationen på grund af min erfaring fra 1999.

Samtidig tror jeg også at hun bliver temmelig vred, da hun har sendt mig til både den ene og den anden med henblik på udredning osv. nu kommer det så frem at de ikke har lavet deres arbejde ordenligt, og jeg igen ringer og klager over smerter og nedsat funktions niveau.

Jeg kan kun takke hende for den indsats og hun har gjort alt, hvad hun kunne ved at søge de bedste.

Jeg har ikke søgt aktindsigt. Dette skyldes nok at jeg mener at det jeg har fået tilsendt fra diverse ser meget udførligt ud, men dermed kan jeg ikke sige om de sender lige til grænsen, og jeg derfor skulle søge den, og se hvad der kommer.

Med venlig hilsen

Hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 10:52   #27
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej

Dejligt at læse, at du får sådan en god opbakning fra din prak. læge.

Ang. fuld aktindsigt i hospitalspapirer nævnte jeg dette, idet netop journalføring af den operende læge er udført lige eft. operation, hvor de nedenfor horhold skal være beskrevet. Disse papirer bør også indgå i Patienklagenævnet behandling af din klage.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 11:39   #28
hvorformig
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Indlæg: 61
Styrke: 14
hvorformig er ny på vejen
Anmeldelsen til Patientforsikringen er ret ny, og der foregår stadig partshøring. Jeg har talt med en sød dame hos dem, og oplyst hende, hvor de kan hente flere oplysninger for på den måde skubbe gang i sagen og være på forkant(erfaring fra tidligere arbejdsskadesag).

Med hensyn til kommunen modtager jeg løbende opfølgningsplan og jeg har fået 1. og 3. lægeskøn 2. lægeskøn vidste jeg ikke var blevet lavet! Dette opdagede jeg da jeg modtag 3. lægeskøn hvor der blev henvist til det. 2. lægeskøn er lavet ud fra en særdeles grundig undersøgelse lavet på Ringe Rygcenter der beskriver kroniske nerveskader og nedsat funktionsevne. Når jeg kikker på datoerne for mine samtaler med SB stemmer det også overenes med den periode, hvor hun foreslog, at at kikke på pensionvejen, men dette er trukket tilbage i forbindelse med 3. lægeskøn. Mystisk at jeg ikke modtager nr. 2, hvilket jeg har bedt om skriftligt og burde modtage i denne uge, da SB'er havde ferie i sidste uge.


Det jeg tænker omkring kommune er om de har flere "arkiver" ud over opfølgningsplan, og jeg derfor bør kræve aktindsigt???


Med venlig hilsen

Hvorformig
hvorformig er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 12:31   #29
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej

Når man beder om aktindsigt hos en offentlig instans skal det forstås at men beder om aktindsigt på ALT (undtaget f.eks. interne papirer, men her findes også undtagelser dette) det den forvatlning man henvender sig til af det cpr.nr. man oplyser. Dette kan gøres seåvel mundtlig som skriftlig, og har lige stor gyldighed.

Desværre er virkelighedens verden anderledes, hvorfor det måske vil være på sin plads i din sitaution at kopiere aktindsigt formular under nyttige link og udbede dig fuld aktindsigt denne gang.

Opfølgningsplan er ikke ensbetydende m. aktindsigt.

Da din sag nu ikke virker til at glide glat mod enten fleks el. pension pga. sidste lægeskøn m. baggrund i operation, så ville jeg bestemt bede om fuld aktindsigt m. det samme.

Har du fået en afgørelse m. skriftlig begrundelse bortfald af kommunes indstilling til pensionssag, som var opstartet eft. 2. lægeskøn fra Ringe???

Sidder også og tænker på hvilken dato din pensionssag blev startet, altså den første gang SB omtaler denne afgørelse, da jeg går ud fra det var på § 18, altså kommune/SD foranledning.

Lovgivningen siger at fra denne dato skal fremgå eksplicit i din sag, men praksis siger, at der sker en del fej i netop dette.

Men en ting du bør være opmærksom på, hvis der igen nås til en sådan afgørelse fra SB/kommunens side.

Det lidt jeg konkret kender til din sag taget i betragtning, tyder det dog på at hurdlen er din sidste lægeskøn, hvorfor det er centralt for dig at få en fornyet bedømmelse af netop operationsbeskrivelsen (som jeg ville også bede om fuld aktindsigt i alle dine operationer via hospitalsvæsen) og din nye MR-scanning, med mindre den på trapperne klart og utvetydigt tilkendegiver flg. 2 væsentlige pkt.'er:

prognose: stationær, behandlningsmulighederne er udtømte
funktionsevne: varig nedsat svarende til det ubetydelige


mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-09-2011, 13:07   #30
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
PS: ang. diagnosticering: Kan kun anbefale Malofa og Lunasdatter at genlæse mine tidl. tråde her, og ellers henvise til forum: Debat om hjemmesiden.
Gunvor.. jeg har læst hvad du har svaret i denne tråd...

Og så læste jeg Debat om hjemmesiden ... som blev lukket af web ??

Har du problemer med mine indlæg herinde pga dine diagnoser og mine andre indlæg her på k10... så klag over mig til web..

Jeg spiller med åbne kort herinde... har min by sat på - har i flere tråde skrevet at jeg er udd SSA og har arb. som sådan i flere år..
__________________
♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥ ♥
Førtidspensionist pr 1-4-2011
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nedre grænse ang fp Smilet Smille Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-02-2013 13:05
Discus og Revalidering Bodrum Alt det andet 9 13-09-2012 18:46
Timetal øvre grænse ? Den syge Spørgsmål ang fleksjob 1 12-09-2011 19:47
gældsinddrivelse/forældelsesfristen.grænse mig73 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 7 18-05-2011 11:36
Er der en grænse for timer på flex ? BS1973 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-12-2009 14:38




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension