K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-05-2010, 16:00   #1
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Efter visitation til fleksjob - spørgsmål

Hej.

Så er der igen dukket et par spørgsmål op i mit forvirrede hoved
  • Når man får bevilliget et kursus ( som led i de 6 ugers selvvalgt kursus ) og kurset kun varer én ( 1 ) dag - har man så "brugt" alle sine 6 ugers kursus? Det synes jeg nemlig, at andre kursister fortalte.
  • Når man får bevilliget et kursus - skal man så samtidig følge forløbet hos Anden Aktør?
  • Kan Anden Aktør sige nej til et praktiksted man selv finder? F.eks. med den begrundelse, at der ikke er job i pågældende branche/virksomhed bagefter? Eller begrunde det med, at man tidligere har været afprøvet i den funktion i pågældende virksomhed?
  • Hvis man får tilbudt et ustøttet deltidsarbejde ( f.eks 6 timer pr. uge i 10 uger ) - kan Anden Aktør så bestemme hvornår disse arbejdstimer skal ligge? Også selvom man lægger timerne på dage hvor man ikke skal til Anden Aktør?

Som yderligere oplysning kan jeg tilføje, at jeg er nyvisitreret til fleksjob og desværre på kontanthjælp. Derfor ved jeg godt, at evt. indtægt ved arbejde skal fratrækkes kontanthjælpen.
Jeg er henvist til Anden Aktør allerede og vil gerne være forberedt, da jeg allerede er hammer-træt af den såkaldte undervisning.
Jeg synes, at jeg er uhyre dårligt indformeret fra JobCenterets side - jeg har kun modtaget et fleksjobbevis ( der iøvrigt først var udateret og da jeg så fik det dateret, var det pludseligt 1 måned ældre ). Den tygger jeg så lidt på, om jeg gider klage over

Hilsen
Cordulla,
der næsten er mere frustreret efter visitationen.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-05-2010, 19:37   #2
sushjer 1
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-09 2009
Lokation: Nordfyn
Indlæg: 730
Styrke: 15
sushjer 1 er ny på vejen
Kan fortælle at Mogens havde fået bevilget et kursus, som dagpenge modtager i 4 uger, 2 uger før jul og 2 uger efter jul/nytår, men han blev jo som bekendt syg og kom på sygehuset, han fik at vide på jobcentret at han havde brugt de 4 uger som han krav på.

De andre spørgsmål kan jeg ikke svare dig på-
sushjer 1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-05-2010, 09:53   #3
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej Sushjer.

Tak for dit svar.
Jeg har ikke svaret tidligere, da jeg ikke har orket at sidde ved pc´en i flere dage.

Ang. kurserne: Jeg undrede mig over, at en af mine medkursister fortalte at han var nødt til at finde et kursus på 6 uger i træk. Hvis han fik et kursus på én eller 2 dage ville han skulle møde op hos anden aktør samtidig Og han fortalte, at han var blevet oplyst om at det kun var muligt at få ét kursus.

Enten har han misforstået noget, eller kursuslederen har været enormt dårlig til at forklare det med de 6 ugers kursus. Mit gæt er, at det nok er det sidste. Ellers har min medkursist sovet under kurset. Hvilket ikke kan undre nogen - sjældent har jeg kedet mig så længe ad gangen.

Hilsen
Cordulla, der ærger sig over, at fleksjobbeviset ikke siger jeg skal have mulighed for kunne sove i løbet af dagen. Det ville have været fornuftig brug af min tid
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 14:39   #4
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Sidste nyt

Sidste nyt er at jeg har klaget over bl.a. fleksjobbevisets tilbagedatering. Det kan ikke passe, at det kan blive 1 måned ældre på 7 dage.

Noget andet er, at anden aktør har fundet ud af, at der ikke er overensstemmelse mellem begrundelsen for visitationen (brevet), det udstedte fleksjobbevis og min virkelighed, som jeg ved Gud har skildret i ord og tekst for JobCenteret de sidste par år. Det vil jeg så klage over - så går den korte ferie da med noget fornuftigt.

Jeg troede naivt, at når man havde fleksjobbeviset i hånden, så var man blevet afklaret, jobklar og alle papirer var i orden. Jeg er åbenbart alt for blåøjet. Jeg kunne forstå på anden aktør, at det skete jævnligt - det er bare dårlig stil fra JobCenterets side.

Jeg har lige taget mig endnu en tudetur og nu er jeg fand`me RASENDE og gider bare ikke stå model til mere roderi. Jeg vil ikke gå ned psykisk også.

Cordulla - der står på barrikaderne igen på mandag, klar til endnu en omgang i bokseringen.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-05-2010, 23:53   #5
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Cordulla

I min begrebsverden ér man blevet 100% afklaret når man får fleksjobbeviset... -hvorfor mener du ikke, at du er afklaret endnu?

Med hensyn til 6 ugers kursus, ved jeg det ikke, det står jo noget uklart i loven, hvis der fx havde stået: **1 kursus af max. 6 ugers varighed**, var der jo ingen tvivl
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-05-2010, 13:49   #6
Cordulla
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2009
Lokation: Sydjylland
Indlæg: 118
Styrke: 15
Cordulla er ny på vejen
Hej Multe.

Tak for dit svar.

Ordet "afklaret" er måske ikke det helt korrekte, men det dækker alligevel den nuværende situation.
Jeg er afklaret for så vidt, at jeg er visiteret til fleksjob og har fået udstedt et fleksjobbevis. Problemet er så, at Anden Aktør ikke mener, at visitationsbegrundelsen, fleksjobbeviset samt min skildring af mine helbredsproblemer passer sammen.

Jeg er jobmæssigt uafklaret, da de pt. ikke kan se, hvor meget jeg kan og ikke kan i forskellige jobs.
Ud fra visitationsbegrundelsen troede Anden Aktør f.eks. at jeg ville kunne klare et job som kassedame. I fleksjobbeviset er afkrydset, at jeg ikke kan tåle armbelastende opgaver. I min skriftlige skildring af min hverdag i perioden med arbejdsprøvning ( lettere kontoropgaver ) har jeg givet eksempler på hvilke daglige funktioner jeg ikke kan klare f.eks. støvsugning, ordne grøntsager og lignende.

Jeg føler mig derfor sat mindst 10 skridt tilbage - jeg sidder nu med en bange anelse om, at jeg igen skal rode/kæmpe med JobCenteret, for at få papirerne til at stemme overens.

Hvor bliver man altså træt af det her forløb. Jeg forstår bare så godt, at nogle opgiver og ikke orker at anke og klage. Jeg overvejer også hele tiden om, det er det værd. På den anden side bliver jeg altså også pi...sur over, at det er op til den syge borger at sørge for at papirarbejdet er rigtigt. En opgave vi ikke har indblik i og ofte ingen forudsætninger for at kunne overskue.

Cordulla.
Cordulla er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
I visitation til fleksjob iKvinde Alt det andet 18 08-11-2015 03:02
Forsætter på kontanthj. efter visitation Bitsch Spørgsmål ang fleksjob 5 03-12-2012 22:24
Usædvanlig langtrukken sagsbehandling - visitation til fleksjob Hustru Spørgsmål ang fleksjob 8 28-05-2012 08:57
Vedr. visitation til fleksjob. Anna1 Spørgsmål ang fleksjob 4 04-11-2010 18:06
Visitation til fleksjob - anke en ikke truffet afgørelse igen? Cordulla Spørgsmål ang fleksjob 1 13-04-2010 08:49




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:56.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension