K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension fra før 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 09-03-2014, 14:48   #11
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Abdul Se meddelelser
Nej. Efter den nye regler, varihedsgrænse grænse er afskaffet.
Jeg prøver på at begrunde at pension økonomisk var ugunst og jeg ikke blevet advaret om det.
Ja, jeg skrev tråd for et uger før. Jeg har fået medhold i min anden klage. Nu venter jeg på den her
Jeg tror du har svært ved at få medhold i dine påstande herinde.

Du oplyser i anden tråd at der blev indhentet statusattest, hvorefter kommunen sendte dig tilbage på førtidspension.

Det kan tolkes som om at kommunen "raskmelder dig" på grundlag af statusattesten, hvorefter du sendes på egenforsørgelse som i dit tilfælde er pension, andre havde været henvist til kontanthjælp, a kasse eller ordinært job.

52 uger på sygedagpenge er ikke en ret man har, man har kun denne ret så længe man er syg. Hvis kommunen ikke mener at man er syg mere, ja så ophører sygedagpengene, uanset om de 52 uger er gået.

Mvh. Susanne
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 09:25   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Hvis du er berettiget til førtidspension, skal du jo have den, selvom den økonomisk er til ugunst for dig.

Har du arbejdsevne, skal du jo noget andet.

Det er din arbejdsevne , alene, der er afgørende.

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 10:07   #13
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Når du har ansøgt om pension, er det en udmelding fra din side om at du ikke er i stand til at arbejde.
Og derved mister du grundlaget for sygedagpenge.

Alle der søger pension mister retten til dagpenge/sygedagpenge på det grundlag.. og hvis de efterfølgende får afslag på pension, må de søge kontanthjælp.

Du kom så tilbage på pension igen.

Men alternativet har aldrig været at vende tilbage til sygedagpenge, den afskriver man sig det øjeblik man melder ud at man ikke kommer tilbage til ordinær beskæftigelse.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 22:23   #14
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
Min sygpenge perioder ikke skulle være opbrugt inden 1/7 da jeg havde varighedsgrænse til 31. oktober.
Supplering op til kontanthjælp niveau kunne være ok hvis jeg fortsat få boligydelse Kr 3632 og personlig tillæg 2700 kr.
Hvis kun grund beløb suppleres op til kontanthjælp kan jeg leve med det.
Supplerer de kun grund beløb eller hvad?
Kommune har behandlet supplement sag i næsten 1 måned nu- Personlig tillæg har de givet mig for sær kost og samvær med børn.
Pension for jeg kun 2600 kr. Hvis kommune supplerer med ca 8.000 (brutto) er det i orden.
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2014, 23:39   #15
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Man får ikke altid sygedagpenge til man når varighedsgrænsen.. varighedsgrænsen er bare en af de ting man mister ydelsen på.

Når du har børn vil du kunne blive suppleret op til lidt over 14.000 brutto alt efter hvad din kone tjener.. og stadig få boligydelse, men husk at du skal oplyse ændringer i husstandsindkomsten, da det påvirker boligydelsen.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 10:11   #16
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Ja lidt ærgerligt, det ikke er kommunen m.v., der skal supplere op til det beløb, vi finder rigtigt, men os der må indrette os efter det beløb, der er mulighed for at få. Pas endelig på din boligstøtte. Du er forpligtet til at give Udbetaling DK besked om ændrede familieindkomstforhold.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2014, 10:37   #17
Abdul
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2014
Indlæg: 383
Styrke: 11
Abdul er ny på vejen
2 børn bor ikke hos mig. De opholder dem hos mig hver anden weekend. Derfor har jeg fået forhøjt personlig tillæg. Jeg bor sammen med nuværende kone som er på SU.
Det vides endnu ikke hvor meget supplement jeg får
Abdul er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension