K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-10-2009, 17:30   #11
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Jeg snakkede nu ikke om at gå kommunens ærinde ved at hente et stykke papir hos lægen...men derimod om at gå sit eget ærinde ved at sagen ville gå hurtigere ved det...

Selvfølgelig skal man ikke selv betale for noget....men det var der vist heller ikke tale om....som jeg læste det...

Som jeg opfattede det...så var der ikke tale om nogen statusrapport...men en oplysning om en ny sygdom som var kommet til...

Men selvfølgelig kan man bare bede dem om at hente en ny statusrapport...så de kan få den nye oplysning...hvilket bare vil tage længere tid...end hvis man selv gjorde det..

Jeg formodede bare at man var interesseret i at få tingene til at gå hurtigst muligt...

I sidste ende er det jo helt op til en selv hvor meget og hvordan man vil hjælpe til i sin egen sag..

Ang doktorshopping....så er det vist ikke det som det drejer sig om i dette tilfælde..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 18:14   #12
Zastrow
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2006
Lokation: Københavns
Alder: 76
Indlæg: 394
Styrke: 18
Zastrow er ny på vejen
Kloge ord fra Webmaster...

jeg mener også, at man selv må være interesseret i at sagen glider hurtigere - og hjælper det at man selv henter et papir hos lægen, så ville jeg sgu gøre det.

Og ikke straks forudse alverdens problemer i det.

Blot en lille kommentar
Zastrow er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 19:57   #13
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg kan altså ikke lige lade være med at komme med min kommentar til det her som en af dem der selv aflevere mine papir til min sagsbehandler, ikke fordi jeg bliver bedt om det , men simpelthen fordi jeg er hjælpsom af natur og ikke mindst at jeg er kontrolfreak

Kommunen har selvfølgelig alle de papir de har indhentet på mig da jeg i sin tid blev visiteret til fleks ...

Da jeg så kunne mærke at der foregik et eller andet ,og gik til lægen igen og derefter fandt ud af at der var mere, ja så afleverede jeg min indkaldelse til endokrologer til min sagsbehandler, og fortalte hende hvad det drejede sig om det skrev hun ind i min sag, da behandling var færdig og diagnose stillet bad jeg om at få en kopi af det de sendte til min læge (så var jeg jo også lidt med i hvad der entelig foregik ) dette sendte jeg så igen til min sagsbehandler som lagde det ned i min sag, så blev jeg sendt til remoutalog og fik endnu en diagnose oven i det andet , og igen bad jeg om at få det samme som min læge og sendte derefter en kopi til min sagsbehandler...

Bad selv om en second opinion ved et hospital fordi jeg ikke følte mig tryg ved den første remutalog , fik desværre diagnosen her også og igen videre til min sagsbehandler med en kopi.

Da jeg så skulle til at starte arbejds prøvning fortalte min sagsbehandler mig at hun ikke havde været så tryg ved det pga mine diagnoser så hun havde sendt det til lægekonsulent som så allerede havde lavet en udtalelse på mine papir og han mente kun at det var en arbejds prøvning der kunne vise om jeg havde noget erhvervsevne tilbage ...

Men også at man skulle være forsigtigt , denne besked blev så afleveret videre af min sagsbehandler til reva som skulle prøve mig , en gang har jeg så oplevet at min arbejds prøvning er blevet stoppet af min kommunale sagsbehandler da hun var og besøge mig efter to uger ,fordi hun mente at den plads ikke kunne til gode se mine skånehensyn ..

Nu er jeg så i en ny og da fys og sagsbehandler fra reva var og besøge mig satte de med det samme min tid ned, de drager mig ikke i tvivl de prøver ikke at få mig op i tid og når de ringer til mig for opdatering (en gang om ugen ) husker de mig altid på at passe på mig selv og sige fra...

Nu er min arbjedsprøvning ved at være færdig og jeg snakkede med min sagsbehandler fra reva i går , hun spurgte om jeg var glad for at det var ved at være slut og hun ville se om ikke hun kunne få en tid ved min sagsbehandler med det samme hun kom tilbage fra ferie så vi kunne få afsluttet min sag ...

Sagde til hende at det kunne vi godt men at jeg jo regnede med at jeg nok skulle til læge og have en generel helbreds erklæring , men det mente hun nu ikke var sikkert for der lå alle papirene fra mine læge og hospitals besøg og det var dem lægekonsulenten havde udtalt sig på og skrevet at kun en arbejds prøvning der kunne afgøre det ...

Om det så bliver sådan ja det er jo ikke til at sige , det finder jeg nok snart ud af men jeg ved at det at jeg har afleveret mine papir har lettet min gang i systemet der er ikke nogen der har taget det at jeg kan bede om en kopi som en ressource , de mener vist mere at det viser noget om min trang til at holde hånd i hanke med mit eget liv og bevare en form for kontrol selv, nøjagtigt som min løbende aktindsigt og mine krav til kommunen ...

Så jo det kan godt være en god ting lige at smide den kopi , men i sidste ende er det op til en selv ...

Kommunen kan ikke forlange det , men beder de om det så kan jeg da ikke se hvorfor man ikke skal samarbejde hvis man har mulighed for det i sidste ende er det jo en selv man arbejder for , hvorfor sidde og forklare en sagsbehandler om en diagnose hvis man lige kan give dem en kopi ...

Min læge lavede for en måned siden en status til kommunen for at jeg kunne få en taxa bevilling det var kommunen der bad om den og skrev til lægen og min læge skulle jeg så ned til , det tog ca 6 uger og taxa behovet var ved at være overstået
  Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 19:58   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
Min læge vil heller ikk udlever til mig ,kommunen kan selv bede om dem, og så søger jeg altid for at andre læger og hospitaler ,skriver til min ejen læge , så har han altid det hele ,så han sender hvad der er af undersøgelser og svar fra de forskellige læger sammen med sine ejne "resutater"
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 21:04   #15
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
min erfaring er bare at selv om jeg henter oplysninger eller kommunen indhenter dem selv, bliver papirene bare lagt bagerst når jeg aflevere dem eller for at vide at det ikke lige var dem de skulle bruge eller de ikke er gode nok, så derfor jeg har det sådan at de selv må indhente oplysninger. Håber i forstår derude
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 22:15   #16
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du kan evt. ringe til sygehuset, og bede dem om aktindsigt.
Du kan så aftale at sende en besked om ønsket aktindsigt via
fax, og de kan hurtigt faxe papierne til dig, det gjorde jeg engang,
og papierne fik jeg via fax samme dag.

Engang bad jeg om aktindsigt hos min læge, og det kostede en del,
men det var mange sider jeg fik, og det var til eget brug, men når
det bare drejer sig om få sider grundet dit sygehusbesøg, så tror jeg
ikke det koster noget.

Jeg forstår godt dit sidste budskab, og jeg mener absolut du skal gøre
det, du føler dig mest tryg ved, altså lade kommunen gøre det, men skulle
det trække for længe ud, kan du jo benytte dig af ovenstående.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-10-2009, 22:23   #17
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Tanja...hvis du læser indlæg nr 6 på side 1 i denne tråd...http://www.k10.dk/showpost.php?p=77050&postcount=6 vil du se at lægen godt vil aflevere papirerne til nille60...

Nille60 vil bare helst have at kommunen indhenter dem..
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 01:51   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af nille60 Se meddelelser
min erfaring er bare at selv om jeg henter oplysninger eller kommunen indhenter dem selv, bliver papirene bare lagt bagerst når jeg aflevere dem eller for at vide at det ikke lige var dem de skulle bruge eller de ikke er gode nok, så derfor jeg har det sådan at de selv må indhente oplysninger. Håber i forstår derude
nille forstår dig godt og det må være op til hver enkelt hvordan man gør det , selv har jeg været tilfreds med den måde mine papir er blevet behandlet på , og jeg har aldrig oplevet nogen læge der ikke ville udlevere mine akter til mig, tværtimod så har de altid været forstående over for det og godt kunne følge mig, men ok jeg indhenter ikke papir for kommunens skyld men for min egen , jeg mener at man er nød til at følge med i sin sag hele vejen og det hvad enten det er det kommunale eller syge systemet ...

Har oplevet at jeg hørte et fra lægen med da kommunen skulle bruge papir blev der skrevet noget andet, det har jeg været dejlig fri for siden jeg har bedt om altid at få kopi .. oki gør det ikke ved min praktiserende læge kun speciale læger og kun når behandling er afsluttet eller der er kommet nye diagnoser til ...
  Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 09:25   #19
nille60
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2009
Lokation: Aalborg
Alder: 42
Indlæg: 649
Styrke: 15
nille60 er ny på vejen
hejsa det er bare at når jeg siger tingene som de er ved min sagsbehandler er det lige som de ikke tror på hvad man siger til dem at det er løgn også får man smidt i hovedet at de skal se de papir og at jeg skal skaffe dem selv til dem men har da skrevet under på at de må indhente oplysninger og jeg har bare været udsat for at når jeg selv kom med de papir så blev de lagt bagest i bunken og ikke set mere på det eller så var de røget ud eller de siger de ikke har fået dem selv om jeg har afleveret dem.
Så derfor min holding er at de selv må indhente det de skal bruge så jeg er fri for alt det bøvl desværre.
nille60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-10-2009, 20:18   #20
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Jeg har altid sørget for, selv at få kopi af røntgenbeskrivelser og speciallægeerklæringer, og har selv afleveret dem til kommunen, mod kvittering.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Sagde til hende at det kunne vi godt men at jeg jo regnede med at jeg nok skulle til læge og have en generel helbreds erklæring , men det mente hun nu ikke var sikkert for der lå alle papirene fra mine læge og hospitals besøg og det var dem lægekonsulenten havde udtalt sig på og skrevet at kun en arbejds prøvning der kunne afgøre det ...
Hejdien, mens jeg var i praktik snakkede jeg med min læge om, at få indhentet en ny spec.lægeerklæring (til brug ved den forestående pensionsansøgning), og min læge sendte besked om det til den spec.læge som jeg sidst havde været hos, men han gad slet ikke at se mig, for han mente ikke at der var sket noget nyt.

Og da sagsbeh. så ville have mig til erhvervspsyk. spurgte jeg hende, om der så skulle indhentes nye lægepapirer bagefter, men det syntes hun ikke der var nogen grund til (er jo allerede godt beskrevet), og nu skriver hun snart min rp med henblik på at søge fp.

Så det er slet ikke sikkert at de skal have nye lægepapirer.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp §17, indhentning af yderligere oplysninger UDEN samtykkke!! Tiga Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 37 20-12-2012 10:07
LÆ 205 fra læge og videregivelse af oplysninger til Socialforvaltningen gunvor Den nyttige viden vi alle har 3 28-02-2012 00:34
Dækning af udgifter ved indhentning af oplysninger forlangt af komunen. thermik Alt det andet 18 14-12-2011 08:16
Indhentning af lægelige oplysninger kagekrummen Alt det andet 5 07-04-2011 19:25
indhentning af oplysninger metsen Alt det andet 14 03-01-2009 00:15




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension