K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-01-2008, 14:31   #21
søs
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-12 2007
Indlæg: 40
Styrke: 17
søs er ny på vejen
Smile

Hej igen Fiemie,tak for hjælpen det lyder da skønt

Ja jeg er sygemeldt for tiden,venter på at blive jaget videre i systemet,sikkert et flexjob,men vil ikke være ked af det,hvis jeg til sidst ender ud med en pension,da jeg føler som min læge siger,at det handler om min overlevelse.Og lige nu går det den forkerte vej for mig.Jeg er på vej ned af bakken i stedet for op

Søs
søs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 14:38   #22
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Ventetid og tvivl...

Lige en opfølgning.

Fik afslag fra kommunen den 21. december - ankede afslaget lige efter nytår og fik det andet afslag 3 dage efter. Nu er sagen sendt til beskæftigelsesankenævnet, hvor den stadig ligger.. Uha jeg er spændt og bekymret... Er der nogen der har erfaring med denne situation? I mellemtiden er jeg blevet henvist til anden aktør, som ikke aner hvad hun skal stille op med mig... Argh...

Men er ellers ved rimelig frisk mod - nu er det jo forår

Knus
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2008, 15:30   #23
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hej Randerspigen

Jeg kan læse at vi har samme diagnose (røvsygdom ikke ?) - nå, men tag endelig imod en henvisning til klinikken for funktionelle lidelser...det er det bedste jeg har gjort. Du bliver ikke betragtet som et psykisk tilfælde...nej du vil blive mødt med stor respekt og de vil gå MEGET langt for at hjælpe dig med speciallægeerklæringer til din FØP ansøgning.

Jeg har fået en kanon speciallæge erklæring derfra...som selv lægekonsulenten ikke helt tør modsætte sig...og kommunen behandler mig i store træk med fløjshandsker siden jeg fik K.F.L med på sidelinien.

mange kram fra en lidelsesfælde
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 13:41   #24
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Hej Bumblebee..

Jo, det er en rigtig træls sygdom at have. Det lyder rigtig dejligt at din oplevelse med KFL har været positiv, for inde på foreningen for kronisk træthedssyndrom, er der ingen tvivl om at KFL er et rent helvede og at man bliver behandlet og betragtet som psykisk syg. Har surfet nettet igennem og alt hvad jeg har fundet om emnet har kun været i Lise Ehlers ånd (og herinde på siden kan vi ikke li Lise Ehlers =)

Nu er det så bare sådan, at jeg allerede ER særdeles velundersøgt og HAR brugt de sidste 5 år på at rende fra herodes til pilatus og har stakkevis af lægeerklæringer, som kommunens lægekonsulent har været særdeles god til at beskrive objektivt og konkluderede at jeg ingen arbejdevne har tilbage. Dette vælger kommunens pensionsnævn så at tilsidesætte, hvorefter at hele sagen nu ligger i beskæftigelsesankenævnet. Jeg vil og kan ikke bruge x antal år på at farte til Århus og gå på en klinik, som jeg ikke har tiltro til.

Men ellers tak for dit gode råd og held og lykke fremover..

__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2008, 16:59   #25
bumblebee
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-02 2008
Lokation: solsystemet
Indlæg: 213
Styrke: 17
bumblebee er ny på vejen
Hmmm taler vi om samme klinik ? På forskningsenheden for funktionelle lidelser (Ja, jeg er sgu lideglad hvilket prædikat eller omtale de har) så er faktum at de hjælper 80 % af deres klienter til at få den førtidspension eller flex de tørster så voldsomt efter.

Du skal ikke rende til nogen behandlinger derude...det er en forskningsenhed. De tilbyder dig en 6 timer lang undersøgelse/ samtale baseret på alle dine lægepapirer - samt skriver speciallægeerklæring til din kommune.

Du kan blive tilbudt at komme i et gruppeforløb sammen med andre som står i samme situation, da det aldrig er rart at føle sig alene med en svær sygdom.

Jeg HAR læst L Ehlers "Ondt i livet - og de nye sygdomme" - og må sige at hendes bog ligger fjernt fra KLF måde at håndtere klienterne på. Bortset fra dette syntes jeg rent fagligt at L. Ehlers er inde på noget rigtigt, og fra et teoretisk synspunkt finder jeg hendes teorier meget spændende. Desuden anbefaler hun da også at folk som minimun få midlertidig førtidspension.

Men vi kommer fra hver vores verden...og respekt og fred være med det. KFL er ihvertfald min redningsplanke.
Handler det i bund og grund om at mennekser gerelt er pi..ebange for at få noget der lugter af psykisk prædikat ? Når man har nedsat funktionsniveau, smerter m.m så er det da en hel naturlig ting at blive psykisk påvirket.

Jeg har selv været syg siden 1999...så jeg er da i princippet ligeglad med at jeg har papirer på slidgigt, blødelsgigt, og mange andre fysiske lidelser, når kommunen først gider respektere mig og min sag i det øjeblik "jeg potentielt" er så deprimeret at jeg er til fare for mig selv.

Sidst redigeret af bumblebee; 13-03-2008 kl. 17:05.
bumblebee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 15:50   #26
Randerspigen73
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-08 2006
Indlæg: 64
Styrke: 18
Randerspigen73 er ny på vejen
Opsumering

Hej Alle

Synes at det nu er tid til en lille opfølgning på, hvad der er sket i min sag siden sidst: INTET!!

Min ansøgning om førtidspension blev sendt til beskæftigelsesankenævnet først i januar og har 2 gange (i juni og for et par dage siden) ringet til dem, for at høre om der er sket noget i min sag, men stadig ingen afgørelse.

I mellemtiden har mit liv taget et tvist, som indirekte også skyldes hele denne redelighed - bor ikke længere sammen med min eks og har efter 2 måneder som boligløs og 4 måneder i en skrækkelig lejlighed nu endelig et godt tag over hovedet og fået styr på de ydre rammer igen.

Røg i en svær depression for 3 måneder siden og er nu i både medicinsk og terapeutisk behandling og det hjælper. Havde ellers trukket mig selv op ved nakkehårene og i forbindelse med et 12-ugers påtvunget kursus for fleksere uden job, SELV fundet jordens bedste sted til en arbejdsprøvning og havde været igang i en måned (godt nok kun ca 10 timer i snit om ugen), da det hele bare ramlede - var i den grad helt ude ved kanten af livet og vende og er nu sygemeldt på ubestemt tid. Jeg er så heldigt stillet, at dem jeg var i arbejdsprøvning hos, hellere end gerne vil have mig tilbage når og hvis jeg bliver frisk til det igen. Men de vil jo selvfølgelig under ingen omstændigheder ansætte mig, fordi jeg er så ustabil og kun kan arbejde så få timer om ugen..

Så jeg sætter min lid til at det snart kommer det svar fra beskæftigelsesankenævnet, som giver mig en førtidspension og dermed også en afklaring på rigtig mange ting.. Ved ikke hvad jeg gør hvis det bliver et afslag..

Er der nogen af jer andre herinde som har fået førtidspension efter at have anket den til beskæftigelsesankenævnet? Og hvor lang tid gik der i jeres sag?

Puha, kan mærke at jeg ikke har mere at kæmpe med lige nu, så håber det bedste - ventetiden på over et år fra første gang jeg søgte førtidspension har virkelig tæret på kræfterne og humøret..

Hyg jer
__________________
Uheld er også en slags held
Randerspigen73 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 19:59   #27
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej Randerspigen

Du får lige et stort

Det har været en hård tid for dig, håber det begynder at lysne

Det er utroligt at kommunerne sådan må skalte med folks liv, de mener åbenbart vi har masser af tid til at vente

Hav det godt og pas på dig selv

V.h Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-09-2008, 22:23   #28
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Øv, hvor er det noget skidt.

Jeg synes altid, at Ankenævnene har alt for lang behandlingstid.

Men det lyder da næsten, som om de har glemt dig. Har du modtaget en bekræftelse på, at de har modtaget din klage?

Det er underligt, at de ikke kan sige noget om, HVORNÅR du kan forvente en afgørelse.

Du kan tjekke deres sagsbehandlingstider her: www.statsforvaltning.dk under den landsdel du hører under.

Det næste, jeg synes, er, at jeg synes, du skal orientere Ankenævnet om, at dit helbred er blevet forværret siden januar. Gerne med nogle lægepapirer.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 10:49   #29
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Hej Randerspigen.

Jeg kan læse at din sag er gået helt i hårdknude.

Jeg kender én der var på KFL her i foråret i det gruppeforløb du også snakker om. Det fik han rigtig meget ud af og har idag nogle virkelig gode redskaber til det han slås med.

De arbejder med Mindfuldness og indsigt i funktionelle lidelser og hvis du kan blive henvist til klinikken i Århus skal vil jeg anbefale dig at gøre det. Du har ikke noget at tabe.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-09-2008, 11:23   #30
Stoktoft
Afhængigheds tegn af K10
 
Stoktofts avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-02 2008
Lokation: Struer kommune nærmere betegnet det skjønne THYHOLM
Alder: 50
Indlæg: 300
Styrke: 17
Stoktoft er rigtig godt på vej
Hejsa

Jeg var med i et gruppeforløb på Klinikken Forskningsenhenden for Fuktionelle Lidelser i foråret 2007. Kan kun sige godt om dem, det var inden de startede med det med mindfuldness, det er først kommet med sidst i 2007, men det er stadig et forskningsprojekt. Jeg fik også en kanon god speciallægeerklæring, den turde kommunen ikke se bort fra, den gjorde udslaget, jeg blev tildelt pension 1/9 2007.
Og jeg har i forløbet fået en masse redskaber, jeg kan bruge i min hverdag, til at tackle min sygdom, familie, og omverdens synspunkter på min mig og min usynlige sygdom. I kender vel alle denne kommentar "du ser da godt ud"

Jeg anbefaler stærkt klinikken, om ikke andet får du nogle redskaber at arbejde med.

Stoktoft
__________________
vær mod andre, som du vil, de skal være mod dig

Den, der begynder dagen med et smil, har allerede overvundet mange besværligheder.
anonym
Stoktoft er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
søger ftp pgf 17? sndnkm67 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 15 09-03-2011 17:28
Søger råd. Bertha65 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 06-03-2011 22:55
Søger råd til Mølgaard Alt det andet 7 01-03-2011 21:08
Når i søger - Tip Ragdoll At søge førtidspension 8 08-12-2008 09:37




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:12.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension