K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Se afstemningsresultater: fb.
fb 3 60,00%
sygedagpenge 2 40,00%
fleksjob 1 20,00%
hjælp 3 60,00%
Afstemning med flere valgmuligheder Stemmere: 5. Du kan ikke stemme i denne afstemning

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-03-2011, 11:59   #1
anitaelisabet
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-01 2011
Lokation: AArhus nærmere bestemt Tranbjerg J.
Indlæg: 26
Styrke: 14
anitaelisabet er ny på vejen
Arrow Jeg orker ikke mere.

Jeg er ny her på k10 men prøver hermed at søge hjælp ved alle jer.

Jeg har gennem 10 år været i fleksjob, dog afbrudt af ledighed og lange sygeperioder.

Jeg fik en svær depression i 2006 med mange angst anfald og hvor jeg gemte mig
langt væk, jeg var under behandling på lokalpsyk. igennem 3 år med hjemmesygeplejerske 2 gange om ugen.- Oven i dep. fik jeg dianogsen manio depresiv.
Det eneste jeg kunne var at stå op og få mine børn i skole, og så gå i seng igen.
Alt hvad der ellers skulle laves måtte min mand tage sig af når han kom hjem fra arbejde.
Jeg fik det bedre og raskmeldte mig hvorefter jeg kom i job igen men betingelsen var at jeg kunne arbejde i 25 timer om ugen ( forlangt af arbejdsgiver ) jeg sagde desværre ja til dette men det skulle jeg aldrig have gjort for jeg blev sat ved en kasse og gennem det næste stykke tid var jeg oppe på at være der både 30 og 36 timer for som min leder sagde måtte jeg selv betale de pauser jeg skulle have. Jeg fik det rigtig skidt igen og havde samtidig ondt over alt i kroppen.
Jeg ringede flere gange til min sagsbehandler og fik det svar at jeg selv havde sagt at det var iorden med de 25 timer og hun hørte slet ikke hvad jeg sagde.
Jeg sygemeldte mig i starten af november da jeg hverken kunne klare de fysiske og psykiske smerter mere.
Jeg gik til læge og blev henvist til reumatolog som efter flere prøver satte dianogsen fibromyalgi.
Jeg ringede igen til sb. som ville finde ud af om jeg i det hele taget var berettiget til fleksjob når jeg ikke kunne holde til at arbejde mere end max 10 timer incl. pauser som min læge havde sagt, hun lovede at ringe tilbage når hun havde fundet ud af noget men det gjorde hun aldrig( det var ikke første gang hun sagde det).
Jeg skal i dag til møde ved min arbejdsgiver sammen med en sagsbehandler fra kommunen som jeg aldrig har set og som jeg prøvede at forklare da hun ringede at jeg ikke kunne klare at komme tilbage det til igen men hun sagde at vi skulle prøve at finde en løsning med dem da jeg skulle arbejdsprøves.
Jeg har det rigtig skidt og ved at jeg er nødt til at tage der ned, men ved også samtidig at jeg som sædvanlig ikke kan sige nej til noget for det har jeg aldrig kunnet.

Jeg orker bare ikke mere, og håber i kan hjælpe mig med hvad jeg skal gøre, det skal lige nævnes at jeg i dag har bedt lokalpsyk. og Reumnatog om at få mine journaler så jeg har noget at komme med på kommunen for jeg vil allerhelst bare have min fp. nu inden jeg går helt i spåner.
anitaelisabet er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 12:55   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Hvad handler afstemningen om?
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 14:51   #3
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
øøøh ja... spø' os' li'...
Hvad stemmer vi om???

:-))))
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 15:45   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
anitaelisabet ved ikke om du har været afsted, men ellers er det vigitgt at du forlanger at blive behandlet efter sygedagpengeloven, det vil sige du skal følges op og behandles som en ganske alm sygemeldt på det ordinære område ..

Dette vil også gøre at der skal laves en vudering af dit helbred din ressourceprofil skal opdateres med nye lægelige oplysninger og oplysninger fra dig selv af ...

Kommunen skal inden de gør andet og snakker pension eller andet sikker sig at der ikke er nogen arbejdsevne derfor vil de først skulle se om de kan få det job du har til at fungere feks ved færre timer eller andet ...

At du har sagt ja til 25 timer er ikke nogen undskyldning for at lade det fortsætte hvis ikke du magter det.. det er jo ikke sådan at fordi man er blevet flekser så er man blevet rask på det antal timer man er visiteret til eller har kunne arbejde i , derfor skal kommunen da også jævnligt sørge for kontakt til dig netop for at undgå sådan en situation som du er kommet i nu...

lad dig ikke presse til noget du ikke magter og bed om løbende aktindsigt...

fortæl gerne hvordan dit møde i dag er gået og meget meget gerne med nogle afsnit i så bliver det nemmere for alle at læse det
  Besvar med citat
Gammel 14-03-2011, 19:54   #5
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
anitaelisabet ved ikke om du har været afsted, men ellers er det vigitgt at du forlanger at blive behandlet efter sygedagpengeloven, det vil sige du skal følges op og behandles som en ganske alm sygemeldt på det ordinære område ..
Den der, Hejdien, "behandlet efter SYGEDAGPENGELOVEN" ville jeg være vildt taknemmelig for, hvis du ville pinde ud!

Jeg er i lidt samme situation som trådstarter (dog med sygemelding helt tilbage til 2003) og bliver alligevel fulgt op efter "Lov om aktiv Beskæftigelsesindsats" og som jeg læser trådstarter, sker det også for hende.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
jeg orker ikke mere af den her mølle kandelsdorff Alt det andet 21 21-03-2012 19:09
40 år som kronisk smertepatient, orker snart ikke mere.Gode råd er mere end velkomne. Roedspaetten Alt det andet 50 02-12-2011 08:07
kender i det at man ikke orker livet mere ? henningv Alt det andet 45 11-09-2011 13:02
Mon kontrollen ikke bliver mere og mere hverdag.... Zastrow Politik og Samfund 13 22-03-2011 17:52
jeg orker simpelthen ikke mere nu kandelsdorff Alt det andet 37 01-07-2010 22:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:21.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension