K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2009, 00:02   #31
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Nej er ikke fornærmet da

Du må undskylde, hvis jeg virkede som om jeg var fornærmet over dine velmente råd, - overhovedet ikke...
Det var nærmest også en advarsel til andre...
Der tror at pressen taler den enkeltes sag...det gør de for en tid...men så vendet det, med tragedie til følge.

Vi er kommet væk fra tråden...(Jeg forstår Webmaster vil have en blog ? LOL)

Har idag modtaget bekræftelse på (at et af dine gode råd virker Henriette...være ikke ked nu har sekretæren lagt min sag på Rådmand (A) Mai-Britt Iversens bord, hun kunne første se på sagen om 14 dage.
Jeg forventer dog at her i næste uge hvor vi får vores udbetaling fredag, kan den unge, iltre mand have gjort alvor af sine trusler og stoppet al hjælp. Eller sat mig under administration for at føre uforsvarlig økonomi. Men ligemeget hvad... mangler boligydelsen igen.
Hvad der i sig selv bliver svært at overleve.

Men under alle omstændigheder er det godt hvis hun læser min sag.
Jeg vil jo i sagens natur afvente Amtets afgørelse og denne skulle have været her denne uge !

Hvorvidt min § 34 støtte er fjernet med lovens grundlag eller ej, må de afgøre.

Det jeg beder Rådmanden kikke nærme på i sagen er den unge mands måde at føre sagsbehandlingen på og det han skriver (truer med i sine breve) han overtræder under alle omstændigheder enhver form for god Forvaltnings etik. Man må ikke skrive til folk at de lige kan understå sig i at søge Kommunen om noget som helst mere....
Det er også måden han taler til borgerne på.
"Sådan nogle som dig der ikke laver noget....!"
Han blev lidt bleg om næbbet da jeg fortalte ham at Borgmesteren faktisk havde stået og givet mig hånd på en Frivillighedsdag for al det sociale hjælpearbejde jeg havde udført i kommunen. Om han mente Borgmesteren havde begået en fejl der ?
(æ--æææh)

En anden underlig ting er, at jeg har forhørt mig i mit område, hos de jeg kender der bor i samme lejlighedstype som mig og er i praktisk taget samme situation...Om de også skulle ud...?
Nej da...de blev helt nervøse.
Såfremt min lejlighed er bedømt "for dyr af Kommunen" og jeg straks skal flytte ud...så må dette gælde alle andre i samme situation ikke ?

En nabo som også lider af allergi, er blevet flyttet herud for et år siden ved Kommunens hjælp, fordi her var så sunde boliger og de var så billige.Det syntes han også selv...han var vant til ganske højrere priser. Han er også på vej ind i det rummelige arbejdsmarked.
Begge har vi andre handikaps end allergier.
Jeg selv syntes også at min lejlighed er billig...jeg er også vant til bolig der koster 2.000 kr mere om måneden...
Så hvad mener Kommunen ?
At disse lejlighedstyper på min boæl er dyre ?
Eller at de er billige ?
Det er og bliver en vurderingssag.

Jeg kikkede lige tilfældigt tilbage på mine papirer fra før jeg begyndte at skrive resourceprofil. Da var jeg i en aktivering.
Jeg fik så høj en ydelse at den særlige boligstøtte ikke var nødvendig i de måneder.

Altså: jo længere nede man er i ydelse....jo højere bliver den særlige boligstøtte.
Hvis jeg ikke var i matchgruppe 4, så var boligydelsen også på et minimum.
Det ene afhænger af det andet.
Jeg skal ud på arbejdsmarkedet så hurtigt som muligt i det omfang jeg kan klare det.
Tak for al opbakning og støtte

Krammer til Henriette...
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 04:11   #32
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dorah Se meddelelser
Vi er kommet væk fra tråden...(Jeg forstår Webmaster vil have en blog ? LOL)
Øhh vil jeg det??

Måske det er min signatur du hentyder til...som står i alle mine indlæg...
Den har nu ikke noget med indholdet i denne tråd at gøre...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 09:20   #33
kurttrold
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 29-04 2008
Alder: 65
Indlæg: 150
Styrke: 17
kurttrold er ny på vejen
Kære Dorah!
Jeg er simpelthen rystet i min grundvold,over det som kommunen udsætter dig for...
Sidst vi var sammen var du lige startet i din arbejdsprøvning og måtte sådan spare for at få råd til huslejen,at du gik de ca 5 km hjem over den forfærdelige bro,hvor der er sket så mange ting..

Jeg håber virkelig at du får lov at blive i din lille lejlighed,det den mand udsætter dig for tangerer efter min bedste overbevisning om personlig forfølgelse..
At du er en populær pige,er jeg slet ikke i tvivl om!!
Hurra for k10 og alt den hjælp jeg kan se bliver dig givet her...

Mange knus og kram Trolden
kurttrold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 13:28   #34
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Thumbs up Tak Kurttrold

Tak for din opbakning og varme hilsner.

Ja det viste sig jeg ikke kunne få til transport grundet den paragraf jeg var på....Min praktikplads havde andre praktikanter, som boede ikke langt fra mig. De fik fuldt månedskort !
Men det var korrekt nok. Jeg skulle ifølge paragraffen have over 24 km til arbejdsstedet før der kunne bevilliges transport penge. Derfor forsøgte jeg at gå frem og tilbage, med det resultat jeg ødelagde mine knæ og fik ondt i ryggen.

Jeg måtte jeg reducere alt andet og skaffe penge til bus og tog.
Det kostede mig derved mellem 400 og 500 kr om måneden at komme på arbejde alt efter hvor mange uger der var i måneden.
Ja...ti hi...jeg bor her sammen med mine fans...det MÅ da tælle i min sag.
TÆNK at manden tør skrive det i min sagsoprettelse...men til mit held, skriver han på livet løs, flere mails i rad på samme dag og afslører sig selv og sin komplette uvidenhed om lovens paragraffer. Den ros skal han have. Gennemført arbejde må man sige.

Som jeg (tror det var Hejdien ?) der bragte det på bane !?
Hvornår er man handikappet ?
Det må man jo være når kommunen starter en sag på en, med henblik på Det Rummelige Arbejdsmarked.
Handikappede kan få boligsikring til 20m2 mere, hvis de er enlige.

I så fald måtte jeg gerne bo på 1 m2 mere.
Pladsmæssigt bor jeg altså ikke på for meget plads.
Huslejen er bare for dyr...vurderer Kommunen.
Men det kan ikke være "Kommunen" som sådan...KUN ham der vurderer det, når selv samme Kommune altså jævntligt flytter borgere her til boligkomplekset, fordi lejlighederne er så BILLIGE.

Boligkontoret kunne også oplyse mig, at de dagligt fik henvisning fra selv samme Kommune om at flytte beboere med handikaps i stil med mine, væk fra det område, de vil flytte mig i, til det område hvori jeg boede ???
De begreb ingenting.
Jeg har været skrevet op siden det fatale møde...!
Men der ER jo ingen lejligheder til en husleje på 2450, - om måneden !!!
Komplet selvmodsigende.

For mig at se er hans motiv, at få mig på gaden og intet andet.
Og man må jo spørge HVORFOR !
Hvad er det han tager personligt ?

Han dukker først op i mine mails i 2008.
Og i februar 2007 vinder jeg en sag i Amtet også angående § 34, som ingen på Kommunen vil kendes ved.
Normalproceduren er at Kommunen skriver til borgeren.' Vi har modtaget en agførelse fra Ankenævnet...vi forholder os sådan og sådan ...til ankens afgørelse.'
Uanset HVEM jeg spurgte...vat der ikke deres bord. Ingen vedkendte sig anken.
Ja...det kan man så bare filosofere over ?!!!

Både LA og jeg har ledt efter andre der har haft problemer i forhold til § 34...der kan sagtens være mange...vi har bare ikke hørt fra dem ?!
Denne ydelse er i det hele taget noget af en "Rævesaks"...og den der modtager den, kan hverken gøre fra eller til, - da den er en del af beregningsgrundlaget.
Den er skabt med henblik på at borgeren kan forblive i sin bolig.
Derfor grotesk at selv samme paragraf, nu bevirker at jeg skal tvangsflyttes.
Ja Tak for K10....rart at møde andre, opbakning, hjælp og trøst, helt sikkert
Knuser
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 13:14   #35
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Smile Nyt i sagen...

Idag ringede den unge mands kvindelige overordnede.(Sagsbehandler på Kommunens Økonomikontor)
Han var ikke tilstede idag.
Hun kunne oplyse mig at jeg fik min hjælp udbetalt som ellers på næste fredag, men dog uden den særlige boligydelse.

Jeg skrev og spurgte Rådmandens sekretær, om der var mulighed for at gøre noget inden ?
Da hun svarer mig at Rådmanden ville se på sagen og at der kunne gå 14 dage før jeg fik svar.
(Rådmanden var ikke tilstede i denne uge)

Det var meget venligt af sekretæren at rette henvendelse omgående.
Og en lettelse at få at vide at der ikke foretages yderligere indhug i min udbetaling og at der intet forelå om en evt. administration.

Den kvindelige overordnede på Økonomikontoret efterlyste hvad det var jeg beklagede i sagen og jeg forklarede at det var selve sagsbehandlingen, måden den foregik på, de urimelige betingelser, sproget og truslerne og at han påstår at Kommunen forlanger at folk står i Ribers.

Kommunen kan ikke forlange folk bedriver kontraktbrud.

Hele sagen kunne være tacklet anderledes i betragtning af at jeg skulle i arbejdsprøvningspraktik.
Loven åbner mulighed for at man under en arbejdsprøvning kan sætte flytningstiltag i bero i op til 12 måneder.
Det ville derfor have været lempeligt, såfremt man havde valgt at give Ankesagen opsættende virkning og at man kunnet have sat sagen i bero medens jeg går i undersøgelse.
Der var mange måder man havde kunnet gøre det på.
Det var også urimeligt at forlange at folk finder et nyt hjem på 3 mdr.
At man mener en lejlighed til 2450, kr/mdr ville være egnet.
Så blev de da komplet umuligt at finde noget som helst.

Grundet den unge mands sidste mail...var hun i tvivl om hvor vidt jeg havde søgt hjælp til medicin eller ej ?????
Men det havde jeg jo ikke.
Hun var meget høflig og venlig og ville konferere sagen med den unge sagsbehandler såsnart han var tilbage.

En meget lettet Dorah der ikke skal sættes under administration for at have betalt alle enhver sit...
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 13:18   #36
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Sorry Webmaster
(LOL)
Troede at de markerede linier var en løftet pegefinger om at jeg kom væk fra tråden og at det hørte til i en blog ?
Men du reklamerer bare....
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 13:50   #37
Henriette_Dyrr
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 13
Styrke: 15
Henriette_Dyrr er ny på vejen
Kære Dorah

Det glæder mig, at det ser ud til at virke at du har henvendt dig til Mai-Britt.

Selv har jeg i dag fået brev fra Mai-Britt vedrørende min egen sag. Hun gav mig medhold i at sagforløbt har været for lang (4 år), og at jeg burde snart få en afgørelse. I brevet skriver hun også at min sag skal med på teammøde torsdag den 28/5 09.På sin vis skriver hun at hun forventer, at der kommer en afgørelse på det møde. Samtidig holder hun "en dør åben" for sig selv, hvis ikke der gør. Hvis ikke der gør, tager hun fat i sagen igen.

Så jo, det hjælper at skrive til rådmanden. Hun tager en alvorlig.

KH
Henriette
Henriette_Dyrr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-06-2009, 20:42   #38
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Brev fra Rådmanden

Igår kom der brev fra rådmanden at hun havde kontaktet økonomikontoret og givet den unge mand en påtale efter at hun havde gennemlæst korrespondancen.
Iøvrigt oplyste hun at jeg snarest fik en ny sagsbehandler.

Jeg fik forsikret at jeg ikke kom under administration, som den unge mand havde truet med.
Han har svaret min behjælpelige konsulent fra LA som har overtaget sagen og tonen har nu en helt anden lyd.
Dog intet nyt fra Det Sociale Nævn som modtog min anke først i Februar...
det varer sandelig længe.
Men dejligt at Rådmand Mai-Britt Iversen tog hånd om sagen.
Venligst
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2009, 22:08   #39
Dorah
Elsker at være her på K10
 
Dorahs avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-06 2008
Lokation: Aalborg
Indlæg: 97
Styrke: 16
Dorah er ny på vejen
Over et halvt års vente tid i Statsforvaltningen

I lørdags (14. Juni) fik jeg brev fra Statsforvaltningen.
Har nu ventet 17 uger...
De kan kan desværre ikke magte opgaverne grundet en sagspukkel.
De forventer at der kan gå yderligere 3 måneder.
SUK

Jeg kan ikke tage et job (som jo i sig selv er svært nok at få) da jeg ikke står med en felksjobbevillinng i hånden og selvom der er gået tre år kan det vare længe endnu, bare at så et SVAR og svret kan nemt hænde at blive afslag, når man tænker på at Aalborg Kommune står med et underskud på 70 Mill. på den sociale sektor.

Jeg står stadig nr. 4 på lejlighedsventelisten og kan umuligt finde en bolig der kun koster 2450, - kr om måneden.

Min datter der er enlig mor (langtidssyg) med to børn, fik grønt lys til at flytte fra en pladstrang 3-værelses til en billigere 4-værelses og såsnart hun havde fået den ventede 4-værelses (har ventet tre år) og sagt sin lejlighed op for at få den ny - Ja, så fik hun afslag på AL flyttehjælp.
Hvis hun ikke kan få flyttehjælp, så jeg da slet ikke.
Jeg er faktisk overbevist om at den dag jeg står med en lejlighed på hånden, - ja så ryger den, - fordi jeg får afslag.
Jeg kan selvfølgelig ikke låne pengen i banken. (Det har jeg spurgt om)

Når og hvis de SP penge nogensinde kommer - så ryger de i sort hul, der dækker tre måneders manglende boligydelse og efter den 31. Juli er de væk....så er det bare at vente på at jeg går fallit.
Alternativer kunne være at opmagasinere alle møbler og bohave og så sige lejligheden op.
Men jeg er nødsaget til at have en adresse for at opretholde retten til kontanthjælp.
Bliver jeg derimod sagt op fordi jeg tilsidst ikke kan skaffe/låne flere penge - ja, så bliver jeg blacklistet fra enhver boliganvisning.
Og uden adresse i bare tre måneder, - er man ikke længere boligberettiget i kommunen og derved har de ingen pligt til at hjælpe en hverken med kontanthjælp eller med at køre ens sag videre om et fleksjob.

Man kan selvfølgelig skrive til Ombudsmanden.
Men det kan man først når alle andre muligheder er brugt.
Har nogen en god ide ???
Noget jeg har overset ?

LA har været inde i sagen og forlangt svar fra Økonomikontoret.
De ville gerne vide hvilken lejlighed Kommunen havde tilbudt mig, hvad den kostede i samelde boligudgifter ?

Reglerne siger nemlig bl.a. at hvis Kommunen vurderer ens boligudgifter er for dyre (ingen rammer for det) så kan de anvise en billigere og rimelig bolig, vælger man IKKE at tage mod dette tilbud, kan Kommunen fastsætte Boligydelse til det beløb man skulle have haft, HVIS man var tilflyttet den tilbudte lejlighed.
Kommunen svarer så LA at de ikke er kommet med et konkret tilbud, men bare gik ud fra at der var så mange ledige lejligheder at jeg sagtens kunne finde en hurtigt til en pris af kr. 2450, /mdr.(??????)

Man kan ikke fjerne den totalt, som man har gjort i mit tilfælde.

Når nu Statsamtet pludselig mod normalt tre måneders ventetid, har over et halvt års ventetid...??? kunne man jo spørge sig selv...Hvad skyldes dette ?? Hvormange andre er i min situation? Skyldes det at Aalborg Kommune er ved at lave udrensning i dem der er på den laveste hjælp og tvangsflytte dem i hobetal ?

Tre måneder er i sig selv lang tid at vente.

Hvsi de handler efter lovens paragraffer, skulle min sag gerne ende med at Statsamtet siger, at kommunen ikke må fjerne min § 34...fordi man ikke har anvist mig en anden bolig FØR hjælpen blev givet og fordi man ikke har anvist en rimelig og billigere bolig.
Så hvis jeg gør nogen som helst andet hasarderet...ender jeg med at sidde et eller andet sted...eller i værste fald er hjemløs når svaret kommer...at jeg kunne være blivende boende.
Virkelig fustrerende....

Suk

En noget forvirret
Dorah
Dorah er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2009, 22:42   #40
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ville nu nok skrive til ombudsmanden alligevel , det kan være at alt ikke er prøvet men det skyldes jo den lange ventetid på en anke og er helt og aldeles ikke din skyld...

Jeg ville nok spørge om hvor borgerens højt besunget retssikkerhed er henne i dette her , jeg kan ikke få øje på den , kommuner handler ulovligt og det gør det ene og alene fordi de ved at de kan slippe afsted med det ...

Der er ingen problemer i vores samfund fordi vi har jo vores ankeinstanser men desværre kan man jo se i mange tilfælde at selv om borgeren får ret så er der ingen hjælp at hente fordi ventetiden har været så lang at man allerede er kommet ud i alt det man klager over (dit tilfælde boligløshed ) så jeg ville klart skrive til ombudsmanden , med kopi til alle sociale ordføre i alle partier en kopi til din sagsbehandler en kopi til hele din kommunalbestyrelse og en kopi til din lokal avis du kunne evt redigere lidt i det du har skrevet her , og send det også til Karen Elleman og hør om det er den måde de vil hjælpe med at sørge for at borger i dette land ikke bliver boligløse...

Det er mere end svært at se hvad du kan gøre andet end det du allerede har gjort...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tvangsflytning og Dejskrabere nemesis Politik og Samfund 2 06-03-2013 12:39
arbejdsprøvning - så barsel - og nu tilbage til arbejdsprøvning, eller? Whattodo Fremtiden for fleksjob og førtidspension 9 19-01-2013 14:58
Arbejdsprøvning/ikke arbejdsprøvning empowerment Dit og Dat 15 08-12-2010 16:30
Arbejdsprøvning lillemis Dit og Dat 4 11-05-2009 18:45
Arbejdsprøvning sabsi1969 Spørgsmål ang fleksjob 6 16-08-2008 13:03




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:50.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension