K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 21-05-2009, 10:40   #21
UllaCliffShads
Hvor skulle jeg ellers være
 
UllaCliffShadss avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-03 2009
Lokation: Ikast-Brande Kommune, Bording
Alder: 50
Indlæg: 113
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
UllaCliffShads er ny på vejen
Problemet med kommunen er at de ikke ville hvide noget omkring vores problemer/helbred. Hvorfor tro i at de sender vores lægepapir til lægekonsulenter. Der er jo for at slippe fri for at skulle hvide noget.

Lige som de ej ville dykke ned i gammel papier fra skolenen, arbejde og andre kursus.
Når de har den adfærd er det for at spare men også for at slippe for at tage ansvar

Med den visen det vi ikke hved skal vi ikke tage os af. Prøve at læse noget af den citat jeg i en anden tråd skrev http://www.k10.dk/showthread.php?p=61088#post61088
__________________
Med Venlig Hilsen
Ulla Sørensen
Denmark
UllaCliffShads er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 13:06   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaB Se meddelelser
Helenekr > Problemet er , at de sagsbehandler jeg har talt med , bare ikke forstår mine diagnoser føler jeg , det er som om de ikke forstår de problemer jeg har omkring det, mit udgangspunkt på mandag til møde med min nye sagsbehandler må være , at jeg selvfølgelig ikke vil nægte det kursus , men forlange at de tager hensyn til de diagnoser jeg har . JEg vil ikke kunne klare 5 timer om dagen , måske 1-2 timer max , og havde også tænkt mig at foreslå at de betaleren taxa for at kunne frem og tilbage , så jeg ikke ender med et panisk anfald .... som sagt , er jeg jo ikke bare rask fordi jeg er endt på kontanthjælp , men føler at kommune opfatter det sådan fordi de ikke tager hensyn til noget.

Mvh

Tina
Til det har jeg altid sagt, jamen jeg gør IKKE noget mod min læges anbefalinger! Hvis du ikke forstår mine diagnoser eller vil vide mere om dem, så tag kontakt til min læge, for jeg kan af gode grunde heller ikke forklare noget jeg heller ikke selv forstår.

Nu ved jeg jo ikke hvor godt forhold du har til din læge, men min læge har nærmest været min advokat, forstået på dén måde, at vi har talt meget sammen og planlagt slagets gang med udgangspunkt i mine diagnoser, og mine egne forventninger til hele situationen.
Og jeg meldte klart ud, at jeg ikke hverken VILLE eller KUNNE deltage i noget som helst uden for mit hjem - og så kæmpede vi hver især for at jeg heller ikke skulle udsættes for mere.
Senere fik vi min psykiater med ind i billedet, som én gang for alle fik skrevet, at jeg ikke KUNNE og de skulle lade mig være. Og tilsidst skrev lægekonsulenterne det samme.

Men nu er min sygehistorie også laaaaaang, længere end de flestes. Og jeg har dokumentationer på at jeg har gået på specialskole for børn med psykiske vanskeligheder fra 6-9 klasse, og ALTID har været i systemet på den ene eller den anden måde. Ikke kunne gå i børnehave, ikke kunne gå normalt i folkeskole, ikke kunne gå på fritidshjem ect....jeg har jo altid være syg. Kommunen har bare aldrig grebet mig eller forstået mig korrekt, eller sat mig ind i at jeg kunne søge førtidspension. Den skulle jeg jo have søgt allerede i slut 80'erne eller i starten af 90'erne!!! Men jeg anede jo ikke noget, for ingen fortalte mig noget. Og på den måde kunne jeg modtage kontanthjælp i over 21 år, uden nogensinde at stå tilrådighed for arbejdsmarked. Jeg har ALDRIG haft et arbejde!!!

Så når jeg sidder her bag skærmen og læser om nogen med samme diagnoser jeg selv har. Jamen så tænker jeg sgu tilbage i forløbet, og husker hvordan jeg selv røg i aktiveringer, arbejdsprøvninger osv.....som aldrig lykkedes, andet med en time her og to timer dér, indtil jeg droppede ud igen.
Allerede dér skulle jeg have søgt førtidspension!!!
Og det er derfor jeg råder andre til at stå stejlt fra start, og aldrig komme derud hvor jeg selv har været, for man bliver meget meget meget syg af det. Og får det endnu værre end da man startede og stadig kunne NOGET. Tilsidst kan man INTET og får, vupti, flere nye diagnoser smidt oven i hatten, fordi der ikke blev taget professionel hånd om de første man havde.

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 22:57   #23
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Tina B.
Så vidt, jeg har forstået, er du tilkendt revalidering, grundet uddannelse du måtte afbryde?
Du står således i ikke i stk 3.
kik under Lov Om Aktiv beskæftigelse kap 2. (se link her på siden).
Måske stk 7 eller 8.
Kik på din bevilling, tilkendelse om revalidering.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-05-2009, 23:40   #24
Helpfreak
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 11-01 2009
Lokation: Kolding Kommune
Indlæg: 39
Styrke: 16
Helpfreak er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af TinaB Se meddelelser
Trold > Tro mig .... jeg skal nok få en kvittering , afleveret også min anke om fleksjob personligt og fik en kvittering på at den var afleveret da min tiltro til kommunen efterhånden kan ligge på et meget lille sted
Jeg stiller mig lidt udenforstående lige et øjeblik. Lige på det med kvittering. (måske er det bare mit hovede der er træt.) Jeg har endnu aldrig kunnet få en kvittering når jeg afleverer noget på kommunen. Om det så er papirer på noget eller om det er ankesager. Jeg får at vide jeg kan aflevere det hos receptionisten eller lade være, men jeg kan ikke få en kvittering. Det nægter de direkte.

Og undskyld for denne afbrydelse.
Helpfreak er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 00:41   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helpfreak Se meddelelser
Jeg stiller mig lidt udenforstående lige et øjeblik. Lige på det med kvittering. (måske er det bare mit hovede der er træt.) Jeg har endnu aldrig kunnet få en kvittering når jeg afleverer noget på kommunen. Om det så er papirer på noget eller om det er ankesager. Jeg får at vide jeg kan aflevere det hos receptionisten eller lade være, men jeg kan ikke få en kvittering. Det nægter de direkte.

Og undskyld for denne afbrydelse.
Jeg har også fået samme smørre op til flere gange, om at jeg ikke kunne få en kvittering - ligeledes at jeg bare kunne aflevere det i receptionen eller lade være...eller aflevere det DIREKTE til min sagsbehandler
Så du er ikke alene!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 01:24   #26
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helpfreak Se meddelelser
Jeg stiller mig lidt udenforstående lige et øjeblik. Lige på det med kvittering. (måske er det bare mit hovede der er træt.) Jeg har endnu aldrig kunnet få en kvittering når jeg afleverer noget på kommunen. Om det så er papirer på noget eller om det er ankesager. Jeg får at vide jeg kan aflevere det hos receptionisten eller lade være, men jeg kan ikke få en kvittering. Det nægter de direkte.

Og undskyld for denne afbrydelse.
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Jeg har også fået samme smørre op til flere gange, om at jeg ikke kunne få en kvittering - ligeledes at jeg bare kunne aflevere det i receptionen eller lade være...eller aflevere det DIREKTE til min sagsbehandler
Så du er ikke alene!!!

Det er da et problem af dimensioner.

Jeg ville gå op med min skrivelse tage en optager med og sige til dem at jeg ønskede kvittering og når de så nægter det ville jeg bede om begrundelse for dette , jeg ville så optage det lave et afskrift af optagelsen og sende den til borgmester og ombudsmand ...

Hvis kommune ikke vil aflevere en kvittering for indleveret post så må man da formode at det er fordi de ved at de ikke har orden i deres ting og at deres breve på mystisk vis forsvinder det ville jeg IKKE finde mig i...

En anden løsning ... tag mobilos med op og stå med brevet i hånden og tag et billede af dig selv og af brevet , og så lige et billede af når det ligger på skranken ..

Er de da helt vanvittige på de kommuner .. husk også at en mail er dokumentation for afleveret post så send en mail hvis i har en adresse ....

En mail til borgerservice med besked om hvilke sagsbehandler det skal ind til er også kvittering ...
  Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 02:02   #27
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeg har heller aldrig haft en mailadresse til NOGEN sagsbehandler! I Skeldbækgade sagde de bare, at det brugte de ikke. Og i Task force kunne man ikke engang få et direkte telefonnummer...

Kun én enkelt gang har det lykkeds mig at få en 'kvittering' - damen i skranken blev simpelthen så tosset at hun demonstrativt rev et hjørne af en kuvert, stemplede på stumpen, og sagde, at dér havde jeg min kvittering

Siden dén episode, afleverede jeg alt direkte til min sagsbehandler ved div møder, og SÅ hende lægge det ind i sagen (og det er da heller aldrig forsvundet!).......
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 06:54   #28
Trold
Banned
 
Tilmeldingsdato: 12-03 2007
Lokation: Ringsted
Indlæg: 1.564
Blog Indlæg: 2
Styrke: 0
Trold er ny på vejen
Tak skal du da lige ha'
Når jeg afleverer noget på kommunen, så stempler de med dato o.s.v., nogle gange skriver de under andre gange ikke, og så tager de en kopi, som jeg så får med hjem.
Hvis jeg smider noget i deres postkasse, så forsvinder det.
Hvis jeg sender med postdanmark, så forsvinder det.
For mange år siden afleverede jeg en del lægepapirer til en sagsbehandler, de forsvandt.
Når jeg får en kvittering plejer det at blive der, kun een gang er noget forsvundet med kvittering på.
Derfor beder jeg om en kvittering.

Derudover kan jeg kun sige; gør som Hejdien har skrevet, jeg er fuldstændig enig.
Trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 11:47   #29
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Jeg får også kvittering på ALT - de kan ikke give mig en kvittering ude ved skranken- deres procedure er, at alt der afleveres her, skal beholdes.

Jeg har derfor indrettet mig på at bruge " tid " i forvaltningen , får et nummer til arbejdsmarkedsafdelingen - venter tålmodigt til det blir min tur - sætter mig ved bordet - giver dem sagen som de stempler - og haler så lige mine " kopier" op som jeg beder dem stemple og underskrive.
En smule brok en gang imellem over at det plejer de da ikke ( at underskrive) men jeg får underskriften. Personligt kan jeg jo ikke se
hvad jeg skulle kunne gøre dem - de underskriver jo bare for modtagelsen.

Så hvis du kan, så brug tid på selv at tage kopier når du alligevel er i forvaltningen ( der står sikkert en kopieringsmaskine til borgernes rådighed) det gør der i min.

Jeg har gjort det til en ekstra dyd, da min kommune har taget et nyt journaliseringssystem i brug.
I forbindelse med deres nye ( sikkert udmærkede system) så kan papirerne/sagen spores , og vi borgere bliver fri for at ting forsvinder " helt" eller delvis, men i og med at intet må clipses smutter papirer dog stadig.

Accepter ikke den behandling du er ude for - blæs dem en hatfuld - de er kun en stakkels overbebyrdet offentligt ansat.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2009, 22:36   #30
TinaB
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Indlæg: 60
Styrke: 16
TinaB er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Helpfreak Se meddelelser
Jeg stiller mig lidt udenforstående lige et øjeblik. Lige på det med kvittering. (måske er det bare mit hovede der er træt.) Jeg har endnu aldrig kunnet få en kvittering når jeg afleverer noget på kommunen. Om det så er papirer på noget eller om det er ankesager. Jeg får at vide jeg kan aflevere det hos receptionisten eller lade være, men jeg kan ikke få en kvittering. Det nægter de direkte.

Og undskyld for denne afbrydelse.
Jeg afleveret min anke personligt i tirsdags, og fik en kvittering , jeg havde selv hjemmefra lavet et stykke papir som de blot skulle skrive under på. Vi vadet direkte ind i flexjob afdelinge og afleveret det personligt til den teamleder der havde underskrevet afslaget
TinaB er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ftp = rask.... Chas Accept fra vores omgivelser 21 18-06-2013 11:13
Fattig = rask? buster Politik og Samfund 5 02-03-2012 03:11
for syg men for rask Bamsen Spørgsmål ang fleksjob 29 11-04-2011 23:11
For syg til flex for rask til fp ihogåh Spørgsmål ang fleksjob 61 15-02-2010 12:33
Rig, rask, rørig? Peacock Politik og Samfund 3 14-09-2008 18:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension