K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-05-2009, 12:36   #1
V_Brask
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2009
Lokation: Jylland
Indlæg: 193
Styrke: 15
V_Brask er ny på vejen
frustrationer skal ud og kort præsentation

Lige en kort præsentation. Jeg er 30 år og er gift med min mand på godt 5 år, vi har 2 dejlige børn på 1½ år og 4 år. Jeg arbejder fuldtids, men vi bruger i familien alt for mange ressourcer på min mands sygdom. Vi flyttede fra sønderjylland og herop idet han gerne ville være tættere på sin familie, vi købte hun 3 mdr før vi fandt ud af, at han aldrig kommer til at arbejde ordinært mere. Han forventede sin families støtte, men ak vi blev klogere.

Jeg har bare lige brug for lidt luft for alle frustrationerne.
Tænk sig alt vi ejer har vi måtte sætte til salg for at overleve, vi kom ikke til noget i søndags, idet min bror var på besøg. Tænk sig min svigerinde har den frækhed at sige bag om vor ryg, han bare er ude efter en erstatning. Svigermor, sagde at det var min skyld idet han jo sagtens kunne fiske dengang vi mødte hinanden for 7-8 år siden. De skulle prøve, at være nødsaget til, at sælge deres hjem i tvang, og hører på deres parlementeren om dit og dat. Svigerindens egen mand har været sygemeldt i lidt over et år, lægerne havde lavet en operationsfejl, hvilket han for lang tid siden har fået erstatning for. Nu er han blevet opereret og venter på raskmelding og skal tilbage på det ordinære arbejdsmarked. Ifg hende har de været helt det samme igennem, som os. Ok hvis de nu har været helt det samme igennem, så skal de lige fjerne 3 mdr forsøgelse + erstatningen fra patientklagenævnet + han skal ikke kunne vende tilbage til det ordinære arbejdsmarked.
Jeg er utrolig ked af det og gal, vi står i en rodet situation. Oprindeligt skulle han jo ud at arbejde efter endt revalidering, men lidelsen er så slem, at han ikke engang kan klare nogle hjemlige opgaver (jo vasketøjet, vande blomster), idet rengøringsmidler og vand forværrer eksemen. Det samme hvis han sveder.
Heldigvis har min egen familie ikke ydret, at de ikke tror på ham. Hvordan kan man som mor svigte sit eget barn, det er jo det hun gør. Hvis de tror man selv beder om at blive syg, så har de da et forkert syn på verden. Min mand kæmper for et flexjob, men hvor er kampen mod systemet ulige og ubarmhjertig.
Vi har søgt en §100, men vi skal forvente et nej fortalte hun på kommunen.
Der er nogle af jer der nævner §34, hvad er det for en støtte?
Er der andre, som ikke har familiens opbakning eller familier som mistror dem for at være hypokonder.
Tak fordi jeg måtte lufte ud.
V_Brask er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 16:17   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
hejsa..
ja du kan tro at vi også her har familie som ikke tror på os.. vi er arbejdsskadede begge to.
endda af en som selv er i flexjob ..
jeg vil ikke skrive så meget lige nu. forsøger at indhente alle indlæg fra hele weekenden..smiler..
men vil lige sige, at selvom kommunen siger I skal forvente afslag, så siges det her på k10, at man skal anke alle afslag... fordi kommunen kan finde på at afslå på forkert grundlag.. osv... jeg er sikker på at de gæve piger og drenge herinde, kommer med brugbare råd til dig..
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 18:04   #3
Suncil
Ikke aktiv pga inaktiv mailadresse
 
Suncils avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-07 2008
Lokation: midtjylland
Indlæg: 889
Styrke: 16
Suncil er ny på vejen
Hej

Og velkommen til. Det er godt at få luft for alle ens frustrationer. Og der skal nok komme nogen som kan hjælpe og råde til, hvad I skal gøre.

Det er aldrig rart at måtte sælge af sine ting, så sender dig et stort

Øv øv, hvor træls med familien, kan de eller vil de ikke se, hvor slemt din mand har det. Så må han jo tage tøjet af...... ha ha

Ønsker jer alt mulig lykke og godt I har hinanden.

Suncil
Suncil er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 18:32   #4
Julcha
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-05 2009
Lokation: Nordjylland
Alder: 42
Indlæg: 196
Styrke: 15
Julcha er ny på vejen
Velkommen til. Og føj for en situation i står i. Jeg kan godt forstå du har brug for at "lufte ud". Og det med egne familiemedlemmer der svigter en lige netop på det tidspunkt man aller mest har brug for dem... Puha ja det kender jeg alt til.

Jeg håber det bedste for jer og at i kan hente noget hjælp og støtte herinde.
Julcha er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-05-2009, 21:18   #5
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Citat:
Der er nogle af jer der nævner §34, hvad er det for en støtte?
Du kan læse om §34 her... og en masse andet interessant læsestof.

https://www.retsinformation.dk/Forms...d=113596#Kap10

Du kan finde andre nyttige ting under nyttige links.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Frustrationer Conchobhar Alt det andet 10 04-11-2012 17:50
Afgrænsningspraktik og frustrationer annx2287 Spørgsmål ang fleksjob 4 14-10-2009 14:19




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension