K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-01-2012, 18:18   #71
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ninja Se meddelelser
HELT enig med Hexi, det er sgu ikke kommunen der er efter førtidspensionister der gerne vil flytte til et andet land. Det er andre førtidspensionister, der har det største prøblem.....og dermed også stiller flere spørgsmål end der er i Jeoarpardy!

Jeg kender en førtidspensionist (mig selv faktisk), der elsker at springe i faldskærm og som har adskillige spring om året. Jeg har også en drøm om at bestige K2 når mine børn er blevet lidt ældre, og den ekspedition jeg har kigget på, vare i mere end 2 mdr.
Min sagsbehandler ELSKER ideen og jokede faktisk med, at hun godt ville med...hvis hun kunne få ferie og afspadsering lagt sammen.
Men andre førtidspensionister er forfærdet.....og kan SLET IKKE rumme tanken, hvilket er SÅ ærgerligt.

Så enig, opbakningen kommer fra kommunen. Modstand, mistro og misundelse, kommer fra de mennesker man deler båd med.

Virkelig fedt!
Desværre er der jo også en grund til sådan en mistro ind i mellem!! Det er jo så svært at få ftp. i dag !! Jeg føler mig f.eks rimelig skyldig når jeg fortæller at jeg træner i et motionscenter på hold. Det er jo nærmest bandlyst når man er ftp. "aspirant".

Heldigvis siger min vejleder på min nuværende arbejdsprøvning at det er vigtigt også at lave noget man er glad for og god til. Min sagsbehandler bakker op om motionen, min psykiater fatter ikke at jeg kan og ser lidt "skævt" hertil!! (jeg dropper ham når min sag er på plads).

Alt andet lige må vi vel nok som ftpér indenlands eller udenlands affinde os med at det er vilkårerne med denne (kommende) tilkendelse. Om ikke andet ved man med sig selv at man har været igennem en så skarp bedømmelse, ved og har åbenlyst vist hvad man magter i forhold til ens daglige liv.
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 19:01   #72
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Jeg føler mig f.eks rimelig skyldig når jeg fortæller at jeg træner i et motionscenter på hold. Det er jo nærmest bandlyst når man er ftp. "aspirant".
Det kan nemt være grunden til, at du kommer til at vinke farvel til FP.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 19:06   #73
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ragdoll Se meddelelser

F.eks. er minimumslønnen i USA på 1.160 dollars, før skat, den nye førtidspension for en enlig ligger på ca. 2.900 dollars før skat, efter skat vil den være på mere end det dobbelte af hvad en USA minimumsløn ligger på, ikke noget dårligt udgangspunkt, blot skal man huske at man i USA skal have en sundhedforsikring og den kan sikkert nok være dyr....Mvh
Det er dyrt og hellere ikke nemt at finde hvis man er en syg FP.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 19:22   #74
Toxic
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2011
Lokation: Odense
Indlæg: 92
Styrke: 14
Toxic er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Lige for en ordens skyld; -det er jo IKKE alle arbejdsfri personer der ønsker eller behøver at; "gå i stå" når de bliver ældre, heller ikke fleksjobbere og førtidspensionister

Alle ved jo(eller burde vide), at det kan give overskud i hverdagen, at dyrke motion dagligt. Og mange syge medborgere har IKKE - efter en hård arbejdsdag - overskud til at give kroppen netop dét, der skal til for at leve et anstændigt liv med positiv tænkning og lysten til at udvikle/uddanne sig og sine...


Ps. Husk, vi skal(burde) lære/uddanne os hele livet... -og til dem der har en anden mening om dette... -får en masse ynk og en enkelt tudekiks herfra


.
Jeg tror nu ikke der er nogen her der er uenige i at motion og uddannelse er sundt...

Der er heller ingen der syntes at man skal gå i stå...ung som gammel, pensionist eller ej...så spar du bare tudekiksene...;-)

Det er vist mere omstændighederne derhen at der kan undre...forstået på den måde at basketball var det primære mål med at komme derover.

Jaja...opretter har jo ikke vist sig siden oprettelse af emnet...så vi må vist bare vente og se om han har lyst til at oplyse lidt...vi kan vel kun blive klogere.
Toxic er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 20:05   #75
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Karo Se meddelelser
Det er dyrt og hellere ikke nemt at finde hvis man er en syg FP.
Ja, det vil ikke være billigt der foreligger dog en social overenskomst mellen USA og DK, så mon ikke en af de offentlige sygesikringer skal tage en. Det skulle også være muligt at få skattefradrag herhjemme for det man skal betale til sygesikring i USA.

Men vil man hellere være på den sikre side så kan man jo også overveje at blive i EU.

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 20:09   #76
amaranth
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 08-10 2011
Lokation: Fyens bøhland
Indlæg: 450
Styrke: 13
amaranth er ny på vejen
Arrrh, der er altså ikke nogen der mister førtidspension på at træne i et motionscenter, ro på paranoiaen, please.
Til gengæld kan det undre at trådstarter er i stand til at spille basket på det plan der kræves for at få et scholarship, hvis han er ftp'er. For det er knaldhård konkurrence og samtidig skal der opretholdes et vist karakterniveau i det akademiske arbejde.
Jeg lugter desværre lidt en falsk post.
amaranth er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 20:11   #77
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Arrrh, der er altså ikke nogen der mister førtidspension på at træne i et motionscenter, ro på paranoiaen, please.
Til gengæld kan det undre at trådstarter er i stand til at spille basket på det plan der kræves for at få et scholarship, hvis han er ftp'er. For det er knaldhård konkurrence og samtidig skal der opretholdes et vist karakterniveau i det akademiske arbejde.
Jeg lugter desværre lidt en falsk post.
Den mulighed har også krydset mit lille hoved

Mvh
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 20:34   #78
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af amaranth Se meddelelser
Arrrh, der er altså ikke nogen der mister førtidspension på at træne i et motionscenter, ro på paranoiaen, please.
Nok ikke, men når man er aspirant til FP så kan man nemt miste muligheden til bevilingen af FP.
Mens min pensionssag var under behandling, havde jeg dokumenterede 5 fysiske diagnoser og 2 psykiske og alligevel påstod jobcenter at jeg kunne humpe på et ben til en arbejdsprøvning.

Sidst redigeret af Karo; 08-01-2012 kl. 20:50.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 20:44   #79
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
Det her har ikke noget med en falsk post at gøre! Jeg skriver dette fordi jeg altid har haft et stort bold talent og har gået til basketball fra 11-18 år og er startet igen fra 24 og 25 års alderen.....Jeg har døjet med det psykiske siden jeg var 15 år.....og har været igennem en stor tur i start 20 erne! ......Jeg er altid blvet rost på basketbanen og ja det kræver rigtig rigtig meget fra mig personligt......men jeg kæmper og vil blive ved.....Så ved i det....Jeg vil ikke kunne varetage et job og des lige. Jeg har bare det at jeg brænder for sport og i at gøre mig selv bedre igennem sport.....det betyder ikke at jeg kommer til at arbejde med et trylle slag eller noget
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2012, 20:48   #80
andersand10
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2009
Indlæg: 90
Styrke: 15
andersand10 er ny på vejen
Jeg har altid fået at vide at jeg var god på basketbanen......og fordi jeg har dette talent, så synes nogen af jer at det lugter af falsk post og at jeg ikke har det så slemt og at jeg bare er ingenting i forhold til jer selv og det i kender til!!! .....det giver mig gameface på.....jeg får mere blod på tanden til at vokse....jeg tror bare ikke jer der hader uden grund kommmer til at vokse personligt...............jeg vil ikke sammenligne noget eller...........men se på jason watt han vil ikke kunne varetage et almindeligt arbejde umiddelbart, men han han har et og har haft et kæmpe drive for sin motorsport.
andersand10 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 05:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension