K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-05-2011, 12:54   #1
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Hvor længe skal jeg vente på svar?





Hej til jer.
Jeg har nu skrevet 2 e-mail's til min sagsbehandler....men intet svar.
Hvor længe skal jeg mon vente....er der nogen der kan gi' mig nogle råd, hvordan jeg skal forholde mig, jeg er godt nok ved at miste tålmodigheden.....

Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 13:07   #2
Vibbe
Afhængigheds tegn af K10
 
Vibbes avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2011
Lokation: Sønderjylland
Alder: 58
Indlæg: 375
Styrke: 14
Vibbe er ny på vejen
Hejsa !

Jeg sad på et tidspunkt i samme situation - sendte mailen 3. gang til SB med anmodning om svar inden kl 16 og skrev også at såfremt jeg ikke fik svar så røg alle mine ubesvarede mails til SB´s chef - og kopierede teksten fra kommunens hjemmeside : " I x-kommune er vi på forkant med teknologiske hjælpemidler og vi kan derfor svarer enhver borger på henvendelser indenfor højst 1 enkelt arbejdsdag ".

Da jeg ikke fik svar røg mine samlede mails til både jobcenterchefen og kommunaldirektøren samt borgmesteren - og så fik jeg svar - og 14 dage senere en ny SB - "grundet omstrukturering i forvaltningen" !!!!!
Pøjk pøj
KH
Vibbe
Vibbe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 13:12   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Jeg ved ikke om du har skrevet det, men ellers er det altid en god ide at bede om kvittering for at mail er læst og bede om at den bliver besvaret inden for feks tre arbejdsdage og kan det ikke nås så en tidshorisont på hvornår den forventes at blive besvaret ...
  Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 13:32   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Da jeg rykkede min sb for svar efter en uge fik jeg oplyst, at de havde en svarfrist på 14 dage.

Men så blev jeg da det klogere.

Så du kan evt. sende en mail til din kommunes mailadresse og spørge om deres svarfrister.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 13:34   #5
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Jamen det kommer da helt and på emnet hvor længe du skal finde dig i at vente.

Antaget at det er en hastesag, jamen så skal man da max vente en dag.

Er det noget man søger, skal man vente 4 uger, sker der intet kan det betragtes som afslag, og man kan anke afslaget (ja også uden skriftlig ankevejledning)

Er det noget man spørger om, er en rimelig frist ca 14 dage, (alt efter hvad det er nogle ting så som fx spørgsmål ifb en RP man er i gang med at lave bør der ikke gå mere end en uge) hører man så intet skriver man igen og giver en ny frist på en uge, sker der stadig intet kan man vælge at give endnu en uge eller gå direkte videre med at klage.

Det er en rigtig god ide, både for din egen skyld, men også for SB´ers skyld at du skriver at du forventer at få skriftlig respons inden den xxx, for hvad der er en rimelig frist for dig behøver absolut ikke være det for SB´er

Der er jo de der SB´ere som; kom vi strækker den aaaaaalt hvad elastikken kan holde til, de kan på denne måde ikke komme og sige at de enlig ikke troede de behøvede svare, at de ville vente til næste opfølgningsmøde, eller hvad de nu finder på af dårlige undskyldninger, når du skriver hvad du forventer, lige så er det en god ide at advare om at der er en klage på vej.

Den der med når man skriver 2. eller 3. gang så tag at skrive at har man ikke fået en skriftlig respons inden den xx ser man sig nødsaget til at klage til borgmester jobcenterchef (eller hvem nu) Det plejer at få dem til at hive fingeren ud, hvis ikke jamen så har de jo selv bedt dig om at klage og du er i din gode ret til at benytte den mulighed.

Du binder dem ikke ved at gøre sådan, med det mener jeg at hvis de ikke kender svaret eller skal have mere tid til at undersøge tingene, så kan de jo bare reagere ved at skrive det tilbage, så har de jo også givet en skriftlig respons.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 14:00   #6
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
Jamen det kommer da helt and på emnet hvor længe du skal finde dig i at vente.

Antaget at det er en hastesag, jamen så skal man da max vente en dag.

Er det noget man søger, skal man vente 4 uger, sker der intet kan det betragtes som afslag, og man kan anke afslaget (ja også uden skriftlig ankevejledning)

Er det noget man spørger om, er en rimelig frist ca 14 dage, (alt efter hvad det er nogle ting så som fx spørgsmål ifb en RP man er i gang med at lave bør der ikke gå mere end en uge) hører man så intet skriver man igen og giver en ny frist på en uge, sker der stadig intet kan man vælge at give endnu en uge eller gå direkte videre med at klage.

Det er en rigtig god ide, både for din egen skyld, men også for SB´ers skyld at du skriver at du forventer at få skriftlig respons inden den xxx, for hvad der er en rimelig frist for dig behøver absolut ikke være det for SB´er

Der er jo de der SB´ere som; kom vi strækker den aaaaaalt hvad elastikken kan holde til, de kan på denne måde ikke komme og sige at de enlig ikke troede de behøvede svare, at de ville vente til næste opfølgningsmøde, eller hvad de nu finder på af dårlige undskyldninger, når du skriver hvad du forventer, lige så er det en god ide at advare om at der er en klage på vej.

Den der med når man skriver 2. eller 3. gang så tag at skrive at har man ikke fået en skriftlig respons inden den xx ser man sig nødsaget til at klage til borgmester jobcenterchef (eller hvem nu) Det plejer at få dem til at hive fingeren ud, hvis ikke jamen så har de jo selv bedt dig om at klage og du er i din gode ret til at benytte den mulighed.

Du binder dem ikke ved at gøre sådan, med det mener jeg at hvis de ikke kender svaret eller skal have mere tid til at undersøge tingene, så kan de jo bare reagere ved at skrive det tilbage, så har de jo også givet en skriftlig respons.
Uanset hvad så synes jeg det er god forvaltningsskik at svare hurtigst muligt når en borger hendvender sig.....

Jeg har skrevet til min SB fordi jeg er indkaldt til møde, og jeg har bedt om at få oplyst hvad det møde drejer sig om, så jeg kan forberede mig....det er såmænd det hele.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 14:01   #7
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Da jeg rykkede min sb for svar efter en uge fik jeg oplyst, at de havde en svarfrist på 14 dage.

Men så blev jeg da det klogere.

Så du kan evt. sende en mail til din kommunes mailadresse og spørge om deres svarfrister.
14 dage er da godt nok længe.....det har jeg ikke tålmodighed til da....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 14:02   #8
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hejdien Se meddelelser
Jeg ved ikke om du har skrevet det, men ellers er det altid en god ide at bede om kvittering for at mail er læst og bede om at den bliver besvaret inden for feks tre arbejdsdage og kan det ikke nås så en tidshorisont på hvornår den forventes at blive besvaret ...
Jo det har jeg skrevet i mailen.....venligst kvitter for modtagelsen af denne mail.....men stadigvæk intet svar.
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 14:04   #9
Bertha65
Elsker at være her på K10
 
Bertha65s avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-03 2011
Indlæg: 88
Styrke: 14
Bertha65 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vibbe Se meddelelser
Hejsa !

Jeg sad på et tidspunkt i samme situation - sendte mailen 3. gang til SB med anmodning om svar inden kl 16 og skrev også at såfremt jeg ikke fik svar så røg alle mine ubesvarede mails til SB´s chef - og kopierede teksten fra kommunens hjemmeside : " I x-kommune er vi på forkant med teknologiske hjælpemidler og vi kan derfor svarer enhver borger på henvendelser indenfor højst 1 enkelt arbejdsdag ".

Da jeg ikke fik svar røg mine samlede mails til både jobcenterchefen og kommunaldirektøren samt borgmesteren - og så fik jeg svar - og 14 dage senere en ny SB - "grundet omstrukturering i forvaltningen" !!!!!
Pøjk pøj
KH
Vibbe
Hold da op.....det virker .....overvejer samme fremgangsmåde....
Bertha65 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-05-2011, 14:21   #10
susa71
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2011
Lokation: nordjylland
Indlæg: 147
Styrke: 14
susa71 er ny på vejen
jeg har også sendt en mail til sb, engang.
Hørte intet i 8 dage, og så ringe4de jeg til hende, men sb sagde, hun havde modtaget mail´en, men pga hun ikke vidste om jeg havde en sikkerheds mail, måtte hun ikke besvare den.
ja, jeg ved ikke,, måske fordi der ikke skal komme oplysninger et andet sted hen... :-)
__________________
Hej Er FP pr 1 Juli 2011
susa71 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvor længe skal jeg vente? 2012 Spørgsmål ang fleksjob 7 08-01-2012 12:32
Hvor længe skal jeg vente på svar fra lægekonsulent? Sivtop Lægekonsulenternes Rolle 8 20-09-2010 19:01
Hvor længe skal man vente . . . L. Hagenau Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 12-11-2009 11:36
RP ! hvor længe skal man vente ?! WilloW At søge førtidspension 3 02-04-2009 12:10
Hvor længe skal man vente på lægekonsulenten?? Ninja Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-10-2008 21:33




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension