K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-11-2009, 21:39   #1
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Lightbulb Hvad kommer jeg reelt til at miste, hvis vi flytter sammen? Har meget brug for svar.

Jeg har siddet og regnet på, hvad det vil betyde for mig rent økonomisk, hvis jeg flytter sammen med min kæreste og jeg kan ikke helt regne det ud. Håber nogen vil være sød at hjælpe.

Pt. får 12.629 før skat i kontanthjælp.
Jeg får også ekstra ordinært børnetilskud for 2 børn, ca. 2300 hvert kvartal.
Jeg har mere eller mindre friplads...betaler max. 200 kr om måneden for to inst. pladser.

Hvis jeg flytter sammen med min kæreste, så mister jeg de 2300 kr i ordinært børnetilskud. Jeg kommer desuden til at skulle betale næsten fuld inst. plads for børnene, det vil blive en ekstra udgift på min. 2500 kr og maksimum 3500 sådan som jeg lige kan se det...jeg kan ikke sige det præcise tal, da jeg endnu ikke ved hvad vores fællesøkonomi vil være på.

Min kæreste tjener rundt regnet 250.000 kr om året brutto.
Jeg har ca. 151.000 kr om året brutto det er så uden børnepenge og ordinært tilskud.

Hvis vi flytter sammen, så vil jeg gerne vide, hvad det helt reelt vil betyde i min udbetaling af kontanthjælp i kr. og øre hvis dre er nogen af Jer, der kan svare på det?!?...det ville jeg blive forfærdelig glad for. Vil jeg miste hele min kontanthjælp? Eller førtidspension, hvis jeg får sådan en tilkendt på et tidspunkt.

Jeg har været inde at læse om satser for kontanthjælp både sammenlevende og alene, men jeg kan ikke regne ud, hvad det vil komme til at sige for mit vedkommende, såfremt vi flytter sammen.

Jeg kunne også meget godt tænke mig at vide, hvordan vores økonomi vil se ud, hvis vi flytter sammen og jeg får tilkendt førtidspension.

Som jeg umiddelbart kan regne det ud, så vil jeg aldrig nogen sinde få råd til at flytte sammen med min kæreste og det gør mig noget så forfærdelig trist.
Kunne godt bruge en rigtig ked af det smiley, der tuder snot.

Jeg ville miste så mange penge, at det mere eller mindre ville være min kæreste, der skulle forsørge mig og mine børn...han får ca. 13.000 kr udbetalt om måneden. Det hænger bare slet slet ikke sammen. Hvordan skal 4 mennesker kunne leve for med husleje/lån på 6000kr. mad. el. varme. forsikringer. medicin(jeg har ADHD)tlf. tøj. gaver til fødselsdage. transport til arbejde og hvad der ellers måtte være af udgifter til den almindelige dagligdag? Vi ville ikke engang kunne tillade os at få huller i tænderne, men det ville heller ikke blive aktuelt, da vi aldrig ville få råd til en is...men omvendt ved jeg nu snart heller ikke om der ville være råd til tandpasta.

Håber nogen kan hjælpe mig og give mig nogle svar og lidt opmundring.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 21:56   #2
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du vil få det samme udbetalt i kontanthjælp som du gør nu, hvis
du flytter sammen med din kæreste.
Hvis du bliver gift, er der andre regler som gælder.

Hvis du bliver førtidspensionist, skal din samlevers/ægtefælles indtægt
medregnes.

De øvrige spørgsmål er der sikkert andre som kan besvare.

Her kan du udregne førtidspensionen

.https://pensionsguiden.borgerservice.dk/
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 22:05   #3
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tanja Se meddelelser
Du vil få det samme udbetalt i kontanthjælp som du gør nu, hvis
du flytter sammen med din kæreste.
Hvis du bliver gift, er der andre regler som gælder.

Hvis du bliver førtidspensionist, skal din samlevers/ægtefælles indtægt
medregnes.

De øvrige spørgsmål er der sikkert andre som kan besvare.

Her kan du udregne førtidspensionen

.https://pensionsguiden.borgerservice.dk/
Mange tak Tanja

SÅ SKAL VI I HVERT FALD IKKE GIFTES, MEN DET OGSÅ OK, BARE VI KAN BO SAMMEN, SÅ ER JEG GLAD.
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-11-2009, 22:56   #4
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Når det drejer sig om kontanthjælp, rettigheder modregninger i denne osv så kan jeg klart anbefale www.ladk.dk som er meget mere gearet til at svare på sådanne spørgsmål
  Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 08:55   #5
Kristina
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 07-11 2009
Indlæg: 12
Styrke: 15
Kristina er ny på vejen
Så længe du ikke er gift har det kun indvirkning på boligsikring, børneydelse og tilskud til dagpasning.

Din kontanthjælp forbliver den samme indtil i bliver gift.
Underligt nok har kontanthjælp altså ikke den samme koncekvens som pension.

Hvis din kærste kommer på kontanthjælp, mister i boligsikringen efter d. 6 måned han er på kontanthjælp. En regl lavet til at skulle få folk tilbage på arbejde, hvilket også sagtens kan have den modsatte effekt, at folk mister deres lejlighed til fogden og kommer til at stå på gaden med deres børn (har selv prøvet det).
Men så længe han er i arbejde er problemet der jo heldigvis ikke, den regl gælder altså kun hvis i begge er på kontanthjælp.
Kristina er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 10:28   #6
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Det er....

....så gu' et underligt samfund vi lever i



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 10:30   #7
Lotus
Hvor skulle jeg ellers være
 
Lotuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2009
Lokation: Køge
Indlæg: 105
Blog Indlæg: 4
Styrke: 15
Lotus er ny på vejen
Rigtig god ide'

Giver Hejdien, helt ret... Søg hjælpen de relevanten steder.

Så blir' fingrene ikke brændt.

Kram
__________________
Lotus

http://forsoergelsespligt.skrivunder.dk/
Lotus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 16:09   #8
Evaave
Hvor skulle jeg ellers være
 
Evaaves avatar
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Lokation: København
Indlæg: 169
Styrke: 15
Evaave er ny på vejen
tak for svarene, jeg tjekker lige lad.dk, men ellers har jeg nogenlunde styr på reglerne
Evaave er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 17:56   #9
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Lotus

Mener du k10 er urelevant?
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-11-2009, 21:23   #10
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Næ, k10 er ikke irrelevant.... som Hejdien skriver, så er www.ladk.dk bedre til det, der har med kontanthjælp at gøre.

K10 ved mest om fleksjob og førtidspension. (Min efterhånden også sygedagpenge, selvom det oprindeligt ikke var målgruppen for k10.)

Men husk også, at der er en 450-timers regel, som betyder, at man ikke kan få kontanthjælp som gift, hvis man IKKE har haft USTØTTET arbejde i 450 timer i to år (hvis jeg husker rigtigt).

Ladk ved også mere om 450-timers reglen.

Og SUK!!! og GISP!!!

Gad vide, om en flekser på kontanthjælp også skal have arbejdet 450 timer? (Men det er vel støttet arbejde og ikke ustøttet.)

Man bliver da helt paranoid af den lovgivning omkring fleksere på kontanthjælp, som INTET må. Hverken ferie eller en rimelig forsørgelse osv.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
HJÆLP: Førtidspensionister, der flytter sammen Emil Sunesen Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 09-11-2011 01:43
Merudgifter hvis man flytter? Mariepigen Alt det andet 11 18-12-2009 18:29
hvis man flytter. pjuske Alt det andet 4 27-11-2009 11:06
Hvis man flytter til en ny kommune petima66 Spørgsmål ang fleksjob 1 23-03-2007 18:38
Hvad sker der hvis jeg flytter kommune? Marianne Spørgsmål ang fleksjob 3 18-07-2006 22:40




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:08.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension